خودروهای چینی

ZXauto سازندهٔ وانت کاپرا، پیک‌آپ جدیدی را معرفی کرد

شرکت چینی «Zhongxing Automobile» که به‌صورت مخفف ZXauto نامیده می‌شود، خودروسازی است که صرفاً به ساخت وانت و SUV در چین می‌پردازد. یکی از وانت‌های تولیدی این شرکت که «Grand Tiger» نام دارد برای ما ایرانیان آشناست چراکه توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ شده و بانام کاپرا در نسخه‌های تک کابین و دو کابین و تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می‌گردد.

zhongxing-terralord-3

ZXauto در طراحی کاپرا یا همان گرند تایگر نگاه کاملی به نسل اول تویوتا تاندرا داشته است به‌گونه‌ای که قسمت جلویی کاپرا شباهت فراوانی با تاندرای نسل اول دارد. حال این شرکت چینی پیک‌آپ جدیدی را بانام ترالورد (Terralord) معرفی کرده است که بازهم طراحی آن با نگاهی به تویوتا تاندرا صورت گرفته است اما این بار از نسل دوم این پیک‌آپ فول سایز ژاپنی الهام گرفته‌شده است.

zhongxing-terralord-1

بااینکه ترالورد وانتی میان اندازه محسوب می‌شود اما بزرگ‌ترین وانتی است که تاکنون توسط ZXauto ساخته‌شده است. همان‌طور که گفته شد طراحی این وانت خصوصاً در قسمت جلو تحت تأثیر نسل دوم تویوتا تاندرا انجام‌گرفته است درحالی‌که تأثیراتی از طراحی دوج رم نیز در آن دیده می‌شود (همانند فرم جلوپنجره). البته این الهام گیری‌ها بیش‌ازحد نیست و به همین دلیل طراحی ترالورد برای یک وانت چینی به نظر خوب می‌رسد.

zhongxing-terralord-2

ترالورد وانت بزرگی است به‌گونه‌ای که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۵.۳۴، ۱.۸۸ و ۱.۸۱ متر بوده و فاصلهٔ بین دو محور آن نیز معادل ۳.۲۵ متر است؛ اما مهم‌تر از ابعاد، اندازهٔ قسمت بار آن است که ۱.۵۳ متر طول، ۱.۶۲ متر عرض و ۵۱ سانتیمتر ارتفاع دارد. همچنین ترالورد دارای بهترین طراحی داخلی‌ای است که تاکنون از ZXauto دیده‌ایم. یک طراحی منظم، متناسب و زیبا؛ اما متأسفانه صفحه‌نمایش آن کوچک بوده و بدتر از آن لمسی هم نیست درحالی‌که فرمان نیز کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

zhongxing-terralord-4

نیروی موردنیاز این پیک‌آپ جدید چینی توسط یک موتور ۲.۵ لیتری توربودیزل چهار سیلندر تأمین می‌شود که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. البته خروجی این پیشرانه برای چنین وانت بزرگی کمی نامید کننده است. ترالورد هفتهٔ آینده در نمایشگاه خودروی چنگدو برای اولین بار رسماً رونمایی شده و از ماه اکتبر امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت این پیک‌آپ نیز از حدود ۱۰۰ هزار یوآن (۱۵ هزار دلار) آغاز خواهد شد.

zhongxing-terralord-0

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اگه یه شرکت پیدا میشد که یه توپ و تشر درست حسابی میزد به این چینی ها اینقدر دیگه به خودشون اجازه نمیدادن از رو هر محصولی از هر شرکتی کپی کنن.
    نیازی به نام بردن هم نیست مشخصه کامل از رو چی کپی کردن…..

    شورشو در آوردن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Elemento

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      کاش کیفیتش رو هم تقلید میکردن.
      هایلوکس از عقب پراید با سرعت 40 کیلومتر زد خودش همچین داغون شده بود که به حالش باید اشک میریختی. تویوتا فقط سپرش فرو رفته بود. نیروی تصادف خیلی خیلی کم به بدنه منتقل شده بود.
      از آشناها کاپرا خریده بود بچش پاشو گذاشت روی سپر که بره عقب بشینه. سپر ماشین کنده شد و افتاد !

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. ارش

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      کاپرا تو ایران زیاد طرفدار داشت البته به خاطر قیمت پایینش ولی ماشین خوبی نبود من سوارش شدم خیلی سر و صدا میده خرابیش هم زیاد

      موافقم 1
      مخالفم 4
  2. شاهین

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    خوشم میاد که توی کپی هم گام به گام میرن جلو و حق تقدم رو توی کپی کردن نسل ها رعایت میکنن! :)

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هیچ قانونی نیست بگه حق کپی ندارن؟؟؟؟؟؟؟
      یا دنیای دنیای رقابت

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. ارمان

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      اره قشنگ وایمیستن خودرو بیاد بیرون یه فیس لیفت هم بده که کپی فیس لیفتشو بدن بیرون بیچاره ما ایرانیا که باید تو سایتامون در مورد ماشینایی بخونیم که تو گوگل سرچ کنی عکس کلم پلو با سالاد شیرازی میاره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. مهرداد

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    در شرایطی که تو این کلاس بهترین پیکاپهای روز دنیا حضور دارن یه همچین افتضاحی فقط به درد بازارهای تحریم شده ای و محدودی مثل ایران میخوره که برا ی هایلوکس باید دویست ملیون بدی ،،اینو میشه با مثلا صد ملیون خرید ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. کاوه آهنگر

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      البته بهتره بگیم خود تحریمی
      یعنی مسئولین ، ایران رو تحریم کردن

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کاوه جان عجب چیزی گفتی
        دمت گرم

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. کاوه آهنگر

          ۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          قربونت uss جان ، بهر حال چیزیه که مشخصه و همه میدونن

          موافقم 0
          مخالفم 2
  4. دوچرخه سوار

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    ینی از آریسان هم بهتر نیست و یا پراید بار؟ !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. ماسل

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    آقا یکی حساب کنه ۱۵ هزار دلار می ارزه یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. محمدرضا

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    کپی تویوتا توندرا دیگه شورشو در اوردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه هرشرکتی میخواد هر چیزی رو تولید کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ظاهرش کپی برداری صدردصدی از تویوتا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    دوستان یه نگاه به طراحی مدلای جدید همه ی کمپانیها بندازید همشون شدن آئودی
    سال 2008 آئودی یه کانسپت داد بیرون و الان همه ماشینایی که شما تو خیابونا میبینید از همون فرم پیروی میکنن حتی چینی ها.
    الان توی طرح جهان دیگه شرکتا کاری ندارن کی میسازه چون ایده آل گرایی هست و چیزی که ایده آل باشه مشخصه. به این کار دارن که چی میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. وحید اصغرنژاد

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام، کاپرا ماشین خوب و دوستداشتنی هستش، که درواقع میتونه نیاز خانواده های ایرانی رو برطرف کنه. یک ماشین با قیمت مناسب و کاربری خوب و قابلیتهای آفرودی مناسب و البته نرمی رانندگی. اکثر ایراداتشم به علت مشکلات مونتاژ هست وگرنه مدلهای 89 و 90 ش خیلی راحت کارکردهای بالاتر از 200 هزار کیلومتر رو تجربه کردند. از نظر ظاهری هم طراحی پخته و بی نقصی رو داره. به نظرم اگه خدماتف پس از فروشش بهتر باشه و کمی برای مکانیکها شناستر بشه، بی رقیبه. چون بیس طراحی و جلوبندی و موتورش، همه ژاپنی و کم استهلاکه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهدي

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من موندم یه عده فقط تا میگن چین میشینن چرت مینویسن
    من خودم کاپرا دارم بینظیره
    فکر میکنین ماشین های تولید داخل کجایی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. وحيد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نمایشگاه امسال (اذر96)کاپرا2 رو امتحان کردم صندلی عقب افتضاح بود عرض کم نشیمنگاه و سفتی اون+صندلی جلو اون انگار سوار بشکه کم ارتفاعی شدی که ان قریب زانوهات میره تو دهنت (البته قد من 186 cm هست) ! تنظیم ارتفاع غربیلک فرمون هم کلا 1cm تلرانس داشت ! قبلا سوار کاپرا قدیمی شده بودم اینطوری نبود.این خوشگله هم تو نمایشگاه بود ولی درش رو قفل کرده بودن نمیدونم هدف از شرکت تو نمایشگاه خودرو با درب های بسته چیه؟!البته مردم کارشناس و همیشه در صحنه هم مزید بر علت بسته بودن درب های خودرو هستند

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا