ادامهٔ تولید و به‌روزرسانی نسل قبلی رم 1500 به خاطر فروش بالا

تعداد خیلی کمی از خودروسازان به تولید نسل قبلی محصولات خود در کنار نسل جدید آن‌ها ادامه می‌دهند ولی فیات-کرایسلر با نگه‌داشتن نسل قبلی رم 1500 روی خط تولید و حتی بروز کردن آن می‌تواند این رویه را تغییر دهد. به گزارش موتور ترند، مدیرعامل فیات-کرایسلر آقای «مایک منلی» در جریان اعلام درآمد شرکت طی سه‌ماههٔ دوم امسال گفته است این شرکت عجله‌ای برای کنار گذاشتن نسل قبلی رم 1500 ندارد. وی حتی این احتمال را هم داده است که رم قبلی در آینده مورد به‌روزرسانی قرار گیرد.

هرچند شاید اینکه فیات-کرایسلر روی وانت قدیمی خود سرمایه‌گذاری کند عجیب به نظر برسد اما دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. مهم‌ترین دلیل این است که رم قبلی هنوز بین خریداران محبوب است. هرچند فیات-کرایسلر فروش مجزای این پیکاپ را اعلام نکرده اما گفته است که عرضهٔ نسل کاملاً جدید رم هوی دیوتی به همراه ادامهٔ موفقیت نسل جدید رم 1500 و همین‌طور فروش خوب نسل قبلی رم 1500 موجب شده سهم شرکت از بازار پیکاپ‌های بزرگ ایالات‌متحده طی سه‌ماههٔ دوم سال 2019 به 27.9 درصد برسد که 7 درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

علاوه بر محبوبیت، رم 1500 قدیمی که رم کلاسیک نام گرفته، راه خریداران را به سمت رم 1500 جدید باز می‌کند. البته به‌طورمعمول این نقش را پیکاپ‌های متوسط ایفا می‌کنند اما از حدود یک دهه پیش، پیکاپ میان سایز داکوتا از سبد محصولات دوج کنار رفته است. قیمت نسل قبلی رم مدل 2019 از 27,645 دلار آغاز می‌شود که به‌مراتب ارزان‌تر از رم 1500 جدید با قیمت پایهٔ 33,440 دلار است. حتی رم 1500 کلاسیک از پیکاپ میان سایز جیپ گلادیاتور با قیمت پایهٔ 33,545 دلار هم قیمت کمتری دارد.

فعلاً هیچ حرفی در مورد چگونگی به‌روزرسانی نسل قبلی رم 1500 زده نشده است اما با توجه به اینکه این پیکاپ متعلق به یک دهه پیش است، احتمالاً کرایسلر قصد ندارد هزینهٔ زیادی برای آن صرف کند؛ بنابراین ممکن است به‌روزرسانی‌های جزئی در رم کلاسیک صورت گیرد. این در حالی است که اوایل سال جاری کرایسلر نسخهٔ جدیدی از رم 1500 کلاسیک را بنام وارلوک معرفی کرد که از ویژگی‌های خاصی مثل سپرهای مشکی‌رنگ، ارتفاع بیشتر و برچسب‌های ویژه برخوردار بود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (1386 دیدگاه) ,

    بازهم عشق من غوغا کرده
    جایی برای حرف نمیزاره
    بعضی از دوستان عزیز ک میگفتن دوج پلتفرماش قدیمیه و…!!
    اره قدیمیه ولی بخاطر لذتی ک دوج داره و کیفیت و قدرت و خدمات خوبی ک داره و از همه مهمتر قیمت بسیار خوبش ک ارزش خریدشو خیلی افزایش میده
    از اینطرف رم کلاسیک فروشش بالا میره از اونطرف ایکس کلاس احتمال توقف تولیدش به گوش میرسه

    پاسخ
    1. AMIR / ARMI
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      پلتفرم قدیمی داشتن ایراد نیست تا جایی که مشکل ایجاد نکنه
      وقتی روی همون پلتفرم قدیمی همش آپدیت بدی
      و نزاری ماشین از امکانات روز عقب بمونه هیچ ایرادی نداره مثل پلتفرم چارجر و چلنجر
      X کلاس هم تجربه بدی برای بنز بود
      یاد گرفت پاشو تو کفش دیگران نکنه

      پاسخ
  2. احسان
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    این ماشین فوق العاده زیبا و پر ابهته و صدای بسیار زیبایی داره که هیچوقت طنین اون را فراموش نمی کنید

    پاسخ
  3. farzan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    و تنها تو امریکاست یه شرکت چون میبینه مردم میخرن همون مدل قدیمی رو دوباره ادامه میدن بدونه هیچ به روز رسانی. مردم رو احمق فرض میکنن اما نمیدونن امروز مردم میخرن اما میبینن شرکت داره گولشون میزنه دفعه ی بعد نمیخرن

    پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (1192 دیدگاه) ,

    از همه ی اتومبیل سازهای دنیا میخوام ساخت پیکاپ رو فراموش کنن / پیکاپ فقط ایالات متحده ..

    پاسخ
  5. Farzad
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    پیکاپ های آمریکایی دیوانه کننده ان…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.