دوج

رم به دنبال سبقت از جنرال موتورز در جاده‌ی فروش

پیکاپ رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ تحسین‌های زیادی در بر داشته و مشتریان هم استقبال شایانی از این خودرو به عمل آورده‌اند.

رم 1500 2019
چند روز پیش و زمانی که فیات-کرایسلر آمار فروش ماه اکتبر خود در آمریکا را اعلام کرد دیده شد فروش رم ۱۵۰۰ با افزایش ۲۰ درصدی به ۲۸۴۵۹ دستگاه رسیده است. این میزان فروش رکورد جدیدی را در ماه اکتبر به ثبت رسانده و باعث شده فروش کلی ماه اکتبر رم با رشد ۱۴ درصدی به رکورد ماهانه‌ی جدید ۵۴۵۴۲ دستگاهی برسد.


واضح است که فیات-کرایسلر از این وضع خوشحال بوده اما خب تنها به همین موضوع اکتفا نمی‌کند. این گروه خودروسازی معتقد است می‌تواند عملکرد بهتری داشته و شاید درباره تصمیم قبلی خود مبنی بر تولید نسل بعدی رم HS در تأسیسات وارن تراک میشیگان تجدیدنظر نمایند.

مایک مانلی مدیرعامل فیات-کرایسلر در مصاحبه با رویترز گفته است: “ما باید به رتبه دوم برسیم.” او با اشاره به میزان فروش پیکاپ های شرکت می‌گوید: “من اهمیتی نمی‌دهم که رتبه‌ی دوم را از چنگ چه کسی درمی‌آورم.”


اشاره‌ی او به فورد و جنرال موتورز است که دو پیکاپ پرفروش آمریکا را می‌سازند. اگرچه رسیدن رم به آمار فروش فورد سری F کار بسیار سختی است اما می‌توان شورولت سیلورادو را از رتبه دوم فروش به زیر کشاند.

جنرال موتورز از اوایل سال جاری انتشار آمار فروش ماهانه‌ی خود را متوقف نموده اما گفته شده فروش پیکاپ سیلورادو در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۳۳۳۲۹ دستگاه بوده است. این به معنی فروش متوسط ۴۴۴۴۳ دستگاه سیلورادو در هر ماه است که کمتر از فروش کلی ۴۹۱۸۶ دستگاهی رم در ماه اکتبر می‌باشد. البته سیلورادو ۲۰۱۹ در حال ارسال به نمایندگی‌ها بوده و احتمالاً این خودرو باعث افزایش فروش شورولت خواهد شد.


مانلی معتقد است افزایش فروش رم ۱۵۰۰ اتفاقی نیست و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. او می‌گوید اگر تقاضای زیادی وجود داشته باشد فیات-کرایسلر ظرفیت تولید کافی برای افزایش خروجی در سال آینده دارد.

به منظور حفظ روند رو به رشد، شاید فیات-کرایسلر تصمیم خود برای تبدیل خط تولید سالتیلو در مکزیک به محل تولید خودروهای تجاری آینده را بازگرداند. اگرچه چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما این خودروساز قبلاً اعلام کرده بود نسل بعدی رم HD به همراه جیپ واگونیر و گرند واگونیر در میشیگان ساخته خواهد شد.


هنوز مشخص نیست که آیا رم HD در هر دو کارخانه هم تولید خواهد یا خیر اما رویترز اعلام کرده حصول توافق بین آمریکا، کانادا و مکزیک باعث می شود مکزیک مکان مناسبی برای تولید خودرو باشد. این خبرگزاری اعلام کرده توافق صورت گرفته محدودیتی برای تعداد پیکاپ صادراتی از مکزیک به آمریکا قائل نشده است.

رم 1500
صرف‌نظر از مکان تولید پیکاپ ها، مانلی می‌گوید تأسیسات استرلینگ هیتس که مشغول تولید رم ۱۵۰۰ است توانایی افزایش تولید را داراست. این کارخانه در حال حاضر حدود ۶۵ پیکاپ را در هر ساعت می‌سازد و می‌تواند با سرعت فعلی حدود ۴۰۰ هزار پیکاپ را به‌صورت سالانه بسازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    رمو خیلی بیشتر از GM دوست دارم
    به نظرم آمریکایی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      نسخه قبلیش خیلی خشن و جذاب تر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        متاسفانه نسخه و نسل قبلی خیلی از آمریکایی ها جذاب تر بودن
        یکم دارن اروپایی میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مزدا

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      لامصب این خودروسازهای امریکا فقط به وجود اومدن پیکاپ بسازن!!
      به کمال میرسونن پیکاپ رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    چیزی که برام جالب و همیشه باعث تعجب و هنگ کردنم میشه آمار فروش وانت های فورد و شورلت و دوج بود، مثلا سال 2014 یا 2015 بود که یه مطلب خوندم گفته بود در هر 20 ثانیه یه فورد اف 150 فروش میره. و واقعا برام عجیب و جالبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      داداش چرا تعجب میکنی!؟تو ایران سایت باز بشه صدم ثانیه پراید فروخته میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایلیا

        ۱۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        این قیاس بجا بود بنظر خودت؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    (( این خودروساز قبلاً اعلام کرده بود نسل بعدی رم HD به همراه جیپ واگونیر و گرند واگونیر در میشیگان ساخته خواهد شد ))
    .
    .
    هیچ موضوعی به اندازه‌ی بازگشت واگونیر منو ذوق زده نمی کنه …
    طبق گفته مایک مانلی گرند واگونیر بالای ۱۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت !!! یعنی نیومده اسکالید و ناویگیتور رو کنار می زنه……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خوش به حالشون ما اینجا چون خودمون انتخاب کردیم باید نیسان جونیور از رده خارج به همراه اریسان سوار شیم اونوقت رم تو فکر پایین کشیدن جی ام در امریکاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا