داجفورد

حراج دو ماسل کار کلاسیک نوسازی شده با پیشرانه و ویژگی‌های مدرن

دو ماسل کار نمادین که کاملاً بازسازی و مدرن‌سازی شده‌اند ماه آینده توسط «The Market» بریتانیا به حراج گذاشته می‌شوند. این دو خودرو که یک موستانگ ۱۹۷۰ و یک چلنجر ۱۹۷۴ هستند، هم از لحاظ فنی و هم ظاهری کاملاً بازسازی و اصلاح شده‌اند. در موستانگ، ظاهر اصلی دههٔ ۷۰ خودرو با به‌روزرسانی‌ها و ارتقاءهایی برگرفته از موستانگ ترمیناتور کبرا ۲۰۰۳ که توسط تیم SVT فورد توسعه یافته بود ترکیب شده است.

یکی از این ارتقاءها، تجهیز موستانگ کلاسیک به نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 موستانگ ترمیناتور ۲۰۰۳ است. این موتور به یک سوپرشارژر ۲.۶ لیتری Kenne Bell مجهز شده و حالا ۶۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۳۹۰ اسب بخار بیشتر از نسخهٔ استاندارد این موتور است. به لطف این نیرو، حداکثر سرعت موستانگ ۱۹۷۰ به بیش از ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

چلنجر نیز به پیشرانهٔ مدرن ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با ۷۰۷ اسب بخار قدرت مجهز شده و برای بهبود هندلینگ، سیستم تعلیق آن‌هم به‌صورت سفارشی تنظیم شده است. در داخل این چلنجر کلاسیک نیز صفحه آمپری با ۶ آمپر مختلف، تودوزی آلکانترا و… به چشم می‌خورد.

«تریستان جاج» مدیر The Market در مورد این خودروها می‌گوید:

هردوی این خودروهای زیبا در شکل اصلی خود از نمادهای صنعت خودروسازی هستند. بااین‌حال، با زمان و هزینه‌ای که برای نوسازی این خودروها صرف شده، خریداران آن‌ها می‌توانند از پرفورمنس مدرن و ظاهر کلاسیک نمادین لذت ببرند. این کار خودروها را به سطح جدیدی ارتقاء می‌دهد و کاملاً مطلوب می‌کند. اینکه فقط یکی از این خودروهای نوسازی‌شدهٔ خیره‌کننده ارائه شود فوق‌العاده است اما داشتن یک جفت از چنین کیفیتی اتفاق واقعاً نادری خواهد بود

قیمت موستانگ بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار پوند و قیمت چلنجر بین ۸۵ تا ۱۰۰ هزار پوند تخمین زده شده است. قرار است موستانگ در دوم نوامبر و چلنجر در سوم نوامبر در یک حراجی آنلاین به حرج گذاشته شوند.

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. MERCEDES_BENZ_EQ

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (862 ديدگاه)

    هر دو تاشونو میخوام😍😍😍🤩🤩🤩

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۴
    1. زیزیگولو

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (801 ديدگاه)

      بازار ماشینای کلاسیک تو دنیا یکی از جذابترین بخشای بازار خودرو به ‌شمار میاد و حتی تو ایرانم این بازار کمو بیش مورد توجه هستش و حتی تو سالای اخیر کلکسیونرای ایرانیم به صورت حرفه‌ ای این موضوعو دنبال میکنن ….. تو یکی دو دهه گذشته ماشینای کلاسیک  با بازسازیایی که روشون انجام شده دوباره دارن تو شهرا و جاده های کشور تردد میکنن‌ ماشینایی که خیلیاشون تا قبل از این تو پارکینگا یا گاراژا خاک میخوردن و کسی زیاد بشون توجه نمیکرد ولی الآن این ماشینا از پارکینگا و گاراژا خارج شدنو دوباره دارن تو شهرا یه خودی نشون میدن و مردمو به خاطرات سالای دور میبرن البته خیلی از این ماشینای بازسازی شده خیلی ارزشمندن جوری که قیمت گذاشتن روشون آسان نیستش و حکم جواهر واسه علاقه‌ مندای به خودرو مخصوصاً کلکسیونرا رو دارن

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    2. /AMG_73/JUST_AMG/JUST/SL/CLS/G///

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (862 ديدگاه)

      آره زیزیگولو منم یه مدت تو کارش بودم
      البته بودم…..
      الان فقط میشه پیکان بازسازی کرد…

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. زیزیگولو

        ۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (801 ديدگاه)

        این کار واقعاً هزینه هتی بالایی داره

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
      2. زیزیگولو

        ۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (801 ديدگاه)

        این کار واقعاً هزینه های بالایی داره

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  2. Hadi

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1313 ديدگاه)

    موستانگ مدل ۱۹۷۰ با ۶۹۰ اسب قدرت!؟
    زبانم از وصف این دو قاصر است……

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
    1. پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (204 ديدگاه)

      تیکه تیکه شدم

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
    2. محمد

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (75 ديدگاه)

      فرمون موستانگ 😐

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
  3. Amin-MC20

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    فقط هود رو کاپوتش به کل ایران خودرو و سایپا میارزه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۴
    1. /AMG_73/JUST_AMG/JUST/SL/CLS/G///

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (862 ديدگاه)

      پورشه تایکان ازین بهتره
      هم الکتریکی و هم بی صدا👌🏻👌🏻
      اینا فقط صدا دارن😏
      (🤣)

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۶
  4. MaF

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (324 ديدگاه)

    عاشق اولدای ریمیک شده هستم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  5. ♤Angus_812♤

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (415 ديدگاه)

    واقعا عالی شدن
    ولی من همون پیشرانه فابریک خودشونو ترجیح میدم
    اونا صداشون ادمو میبره به دهه ۷۰
    این یه کم تضاد داره صدا مدرن بدنه کلاسیک
    خودروسازا داخلی همینو با همون سال تولید و همون طراحی تولید کنن شرف داره به دنا و جک و چانگان و ام وی ام و…… بقیه سطل آشغالا مثلا تولید ملی

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. M.A.S

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (355 ديدگاه)

      فقط بحث شرف و ظاهر نیست
      پرفورمنس اینا هم به حد وحشتناکی بالاس
      مثلا توجه کنید که با انجین ۴۲۶ همی درگ یک چهارم مایل چلنجر ۱۱.۳ثانیه هست
      یعنی تقریبا هم سطح با اکورا nsx و مرسدس بنز amg gt
      و قدرت ویرانگر حدود۶۰۰ اسبی
      البته من نمونه های با موتور اصلی رو خیلی خیلی بیشتر از این موتور تعویضیا دوست دارم
      ولی اینا هم عالین

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  6. Enzo

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بین این دوتا انتخابم ماستنگ

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  7. امیر

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2487 ديدگاه)

    ای کاش بجای چلنجر ۷۴، مدل ۷۰ یا چارجر ۶۹ بود اما بازم اون موتور هیولا جبران ظاهرشو میکنه
    ظاهر ۵۰سال پیش اما پرفورمنس سوپر اسپورت امروزی

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. Ramin

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (296 ديدگاه)

    قیمتش مفته ۱۲۰هزار پوند
    پول بنتلی هست

    من از ماسکال ها زیاد خوشم نمیاد ولی این یه چیز دیگس

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. Sina

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (899 ديدگاه)

    دو تا عجوبه ی فوق العاده
    مخصوصا اون موستانگ
    بعد از Boss 429 1970 (حالا عددش درست یادم نیست) و GT500 2013 این از نظر من بهترین موستانگه.
    اصلا تاریخچه موستانگ همش پر این ماشین های جذاب و با عظمته.
    پدال تاریخچه اش رو کامل بررسی کرده بود.
    قرار بود بقیه ماسل کار ها هم بررسی بشن ، اگه بررسی بشن چی میشه!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  10. ارشیاSVJ

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    یه کامارو با موتور zl11le هم میزدن تنگش!!🤤🤤🤤

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. MaF

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (324 ديدگاه)

    داخل چلنجر خیلی خوشگلتره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  12. یاس ی

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    من عاشق این مدل بازسازی هستم، بازسازی فابریک خیلی خوبه خیلی، منتهی همیشه دوست داشتم اگر زمانی ماشین کلاسیک اسپورتی مثل این بزرگواران داشتم از نظر فنی خصوصا هندلینگ مثل نسخه های امروزی خودشون باشن. فکر کن اون چلنجر را سوار باشی با ۷۰۷ اسب وحشی یا اون اسب وحشی فورد را داشته باشی با ۶۸۸ هیولای رام نشدنی !!!! آخ که چه شود.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا