مشتریان کدام خودروی عضلانی جوان‌ترند؟

داج چلنجر خودرویی قدیمی است. این خودرو از پلتفرم LX که از حدود سال 2008 تاکنون در بازار حضور دارد سود برده و در واقع یکی از قدیمی‌ترین خودروهای در حال فروش است. برادر این خودرو یعنی چارجر هم وضعیت مشابهی داشته و جزو مسن‌ترین خودروهاست؛ اما گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد حتی سن بالای چلنجر هم باعث نشده خریداران جوان‌تر از این محصول اسپورت دست بکشند.


مدیر برند داج چلنجر در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفته این خودرو جوان‌ترین خریداران در کلاس خود را داراست. خب چقدر جوان؟ افراد 51 ساله! استفاده از واژه‌ی جوان‌ترین شاید کمی گمراه کننده به نظر آید اما خب از نظر فنی درست است. مشتریان شورولت کامارو و فورد موستانگ متوسط سن 53 سال را دارد و تعداد خریدارانی با سن بالای 55 سال از سال 2000 تاکنون 15 درصد افزایش یافته است.


اما حتی بالا رفتن چلنجر هم باعث کاهش فروش آن نشده است. این خودرو دومین عضلانی پرفروش بازار آمریکا بوده و فاصله‌ی چندانی با موستانگ ندارد. این خودرو تا ماه جولای فروش 28668 دستگاهی داشته درحالی‌که فروش موستانگ برابر با 38542 دستگاه بوده است. کامارو هم با فروش 24516 دستگاهی در رتبه سوم قرار گرفته است.


البته انتظار نداریم که در آینده هم تغییرات زیادی اعمال شود. مدیر طراحی داج، کرایسلر و SRT گفته که ظاهر رتروی این خودرو فعلاً حفظ خواهد شد. قوانین ایمنی و پیشرفت‌های صورت گرفته شاید فیات-کرایسلر را مجبور با تولید پلتفرم جدیدی برای چلنجر بکنند اما مدیر این شرکت می‌گوید همین طراحی رترو باعث موفقیت ادامه‌دار چنین محصولی شده است.


احتمالاً میزان قدرت تولیدی این خودرو هم کمتر نخواهد شد. مدل پایه‌ی چلنجر SXT از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری 305 اسب بخاری استفاده کرده درحالی‌که قدرت مدل‌های پرچم‌دار هلکت و هلکت Redeye به ترتیب برابر با 707 و 797 اسب بخار می‌باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. (ali (chevy nova
    سوابق: (5112 دیدگاه) ,

    ای جونم این 3 هیولای دوست داشتنی و با اصل و نسب
    3 تا اسطوره که بیش از 50 ساله باهم رقیب هستن و این رقابتشون از جذاب ترین رقابتهای صنعت خودروسازی هست
    فروش بالای هر 3 تاشونم گواه حرف من هستش

    پاسخ
  2. (ali (chevy nova
    سوابق: (5112 دیدگاه) ,

    ((اما حتی بالا رفتن چلنجر هم باعث کاهش فروش آن نشده است. این خودرو دومین عضلانی پرفروش بازار آمریکا بوده و فاصله‌ی چندانی با موستانگ ندارد. این خودرو تا ماه جولای فروش 28668 دستگاهی داشته درحالی‌که فروش موستانگ برابر با 38542 دستگاه بوده است. کامارو هم با فروش 24516 دستگاهی در رتبه سوم قرار گرفته است.))

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (839 دیدگاه) ,

      خوشحالم چلنجر همینجوری ادامه میده.دست توش نباید ببرن

      پاسخ
  3. L-H-P-TT
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    بین این سه تا گولاخ عشق قضاوت میکنه ……
    هر کدومشون قابل احترام و بینظیر هستن ….
    اما عشق به من حکم میکنه چلنجرو بردارم …….

    پاسخ
  4. me84
    سوابق: (1615 دیدگاه) ,

    .
    آخه چرا باید ظاهر چلنجر رو مدرنش کرد؟
    همین ظاهر قدیمی هر چی قدیمیتر میشه جذابتره

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (573 دیدگاه) ,

      قرار نیست ظاهرش از حالت رترو در بیاد
      پلت فرم جدید میتونه المان های اصیل چلنجر رو با خودش داشته باشه
      و در کنار اون ، از وزن کمتر ، استحکام بالاتر ، ماجولار یا انعطاف پذیری بیشتر برای استفاده تو کلاس های دیگه برخوردار باشه
      ضمن اینکه به عنوان طرفدار شدید تکنولوژی هیبرید خفیف ، امید وارم توی نسل جدید چلنجر ازش استفاده بشه
      البته نه به شکل خودروهای اکونومی
      بلکه به شکل kers که توی لافراری هم بود

      پاسخ
  5. charger
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    ببین چه دلشون جوونه که تو سن بالای 50 سال کوپه اسپرت میخرن ما تو سن بالای چهل سال به فکر خرید قبریم

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (1634 دیدگاه) ,

    چلنجر هیولاست
    هیجان محض
    دل جوون
    لذت بی انتها
    اصیل ترین ماسل کار و همینطور قوی ترین و‌سریع ترین

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2354 دیدگاه) ,

    طرف تو پنجاه سالگی میره ماشین عضلانی می خره اونوقت اینجا مردم تو پنجاه سالگی منتظر فرشته مرگن و یا انقدر در گیر روزمرگی که یادشون رفته خودشون هم ادمن

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    ماشین پیرمردا:))))))))))
    ماشین فقط ژاپنی gtr

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    تو 51 سالگی تازه یاد ماشین عضلانی میفتن؟؟؟ ایول به امید به زندگی (:

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.