بازگشت خبرساز داج چارجر دیتونای تولید محدود

در سال 1969 داج اقدام به ساخت مدل نمادین چارجر دیتونا با بال عقب بزرگ و دماغه‌ای باابهت کرد. هم‌اکنون و به‌منظور گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تولید چنین خودرویی، داج اقدام به احیای چنین نامی کرده است. این خودرو داج چارجر SRT هلکت واید بادی دیتونا نسخه 50 سالگی نام داشته و همانند مدل اصیل قبلی به تعداد 501 دستگاه تولید خواهد شد.


خودروی موردبحث چیزی فراتر از ظاهر سفارشی و با هیبت بوده و قوای محرکه‌ی آن یعنی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار همی ارتقا یافته و هم‌اینک قدرت 717 اسب بخاری و گشتاور 881 نیوتون متری دارد که 10 اسب بخار بیشتر از قبل می‌باشد. نیروی توقف هم با استفاده از ترمزهای برمبو تأمین می‌شود.


آنچه که باعث تمایز مدل دیتونا از نسخه‌ی استاندارد می‌شود نوشته‌ی منحصربه‌فرد دیتونا روی بخش عقب است. این رنگی که مشاهده می‌کنید آبی B5 نام داشته و مختص همین خودرو است. البته می‌توان سه رنگ دیگر مشکی، نیکل و سفید را هم سفارش داد. تکمیل کننده‌ی تغییرات نیز رینگ‌های 20 اینچی کربنی می‌باشد.


داخل کابین این خودرو شاهد همان نام دیتونا روی صندلی‌های پوشیده از چرم و آلکانترا خواهید بود. عناصر آبی‌رنگ نیز در سراسر کابین همچون استراحت‌گاه دست، پانل درب، داشبورد و اهرم تعویض دنده دیده می‌شوند. چارجر دیتونا همچنین از پانل پشت آمپرهای فیبر کربنی و غربیلک فرمان D شکل سود برده است.


داج اشاره‌ای به قیمت این خودرو نکرده اما پیش‌فروش آن از پاییز سال جاری میلادی آغاز می‌شود و ورود آن به نمایندگی‌ها نیز از اوایل سال 2020 خواهد بود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. مانی
    سوابق: (1303 دیدگاه) ,

    حالا که اسم دیتونا گذشت روش کم کمش باید اون موتور
    ۱۰۰۰اسبیش رو مینداخت روش

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (1386 دیدگاه) ,

      دوج به نسبت چلنجر، به چارجر بی توجه شده
      البته درحال حاظر هیچ‌ کمبودی نداره و‌فروش بالاش این قضیه رو اثبات میکنه اما بازم با حرف شما موافقم و باید تبدیل به اسحن بشه

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (767 دیدگاه) ,

      3گانه داج تموم نمیشن.انصافا بد به حال اونایی که مجبورن نسل جدید چلنجر چارجر دورانگو و حتی جیپ گرند چروکی و 300 رو طراحی کنن.ولی من دوست دارم چلنجر حالا حالاها همین شکلی تولید بشه.اگر نسل جدیدش بیاد فقط پلتفرمش تغیر کنه ولی کاملا همین باشه.البته تنها راه موجود برا طذاحا که کمی راحت تر بشه کارشون کنار گذاشتن چلنجر و طراحی باراکوداست.چلنجر تنها کوپه دنیا که راحت5 نفر رو در عین آسایش سوار میکنه.

      پاسخ
  2. Sajjad
    سوابق: (1559 دیدگاه) ,

    اسپویلر دیتونا رو کم داره
    همچنین یه موتور پر قدرت

    پاسخ
  3. سامان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بهترین مدل های چارجر سال ۱۹۶۹ و ۲۰۰۵ بود😍😍

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.