داج

داج چارجر SRT غول با قدرت ۱۰۰۰ اسبی تولید می‌شود؟!

واقعیت یا دروغ اول آوریل؟

داج می‌داند که پیشرانه ۸ سیلندرش نفس‌های آخر خود را می‌کشد. اگرچه تولید سبد محصولات تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی چند سالی طول خواهد کشید اما درهرصورت نقش خودروهای درون‌سوز در بسیاری از خودروسازان کم‌رنگ خواهد شد. با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن، استلانتیس تازه‌نفس به سرعت به سمت الکتریکی سازی حرکت می‌کند. جیپ رانگلر ۴xe اثباتی بر این مدعا بوده و حتی کانسپت تمام الکتریکی رانگلر مگنتو نیز تولید شده است. خودروهای عضلانی هم نمی‌توانند از این واقعیت فرار کنند.

اما تا نهایی شدن استانداردهای آلایندگی جدید EPA فرصت باقی است و داج به دنبال تولید یک مدل درون‌سوز پرقدرت پیش از کلید خوردن برنامه‌های الکتریکی سازی است. این خودروساز برنامه‌های خود برای تولید داج چارجر SRT Goul را تائید کرده است.

آنچه به عنوان دروغ اول آوریل مطرح بود هم‌اکنون توسط داج جدی گرفته شده چراکه همه خواهان یک چارجر مجهز به پیشرانه هلکت ۱۰۰۰ اسب بخاری هستند. گشتاور این پیشرانه نیز حدود ۱۲۸۸ نیوتون متر خواهد بود. گیربکس هوی دیوتی آلیسون هم این قدرت را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. تولید هلفانت در ابتدا به ۱۰۰ دستگاه محدود بوده و داج درباره Ghoul نیز همین کار را انجام داده تنها ۱۰۰ دستگاه از این هیولا با قیمت حدود ۲۰۰ هزار دلار تولید خواهد کرد.

خریداران همچنین باید مالیات مربوط به خودروهای پرمصرف را نیز در نظر بگیرند هرچند احتمالاً خریداران به این موضوع اهمیتی نخواهند داد. شایان ذکر است چارجر SRT هلکت که با پکیج کیت بدنه پهن هم در دسترس است یک سال دیگر نیز تولید خواهد شد.

چارجر غول فقط از کیت بدنه پهن استفاده خواهد کرد و تنظیمات مدنظر در سیستم تعلیق و شاسی آن انجام خواهد شد تا قدرت بیشتر را پذیرا باشد؛ اما دلیل مهم دیگر برای تائید تولید این خودرو می‌تواند منطقی بودن تولیدش باشد چراکه پیشرانه هلفانت در ابتدا با تیراژ پایین تولید شد و سرمایه‌گذاری سنگینی روی آن انجام نداد. با اینکه انجام تغییراتی در سیستم تعلیق الزامی است اما قیمت بالای غول توجیه کننده این کار خواهد بود.

یکی از سخنگوهای این برند گفته است:

ما از تولید چارجر SRT غول با تیراژ بسیار پایین بسیار هیجان‌انگیز هستیم. این خودرو هیچ رقیبی نخواهد داشت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. مهدی موتور

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (944 ديدگاه)

    یا چَشم
    چه اسمی

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱
    1. Mad.z.Max

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (761 ديدگاه)

      دقیقا اسمشم مخوفه!!!
      راستی خط اول منظورش پیشرانه ۸ سیلندره نه؟

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
      1. Hadi

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2186 ديدگاه)

        یا خدا…
        این دیگه چی میشه 👌💪

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    2. Reza

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1703 ديدگاه)

      من خوشبین نیستم بهش حتی استاد لامبورگینی و . . . هم به این نتیجه رسیدند که همه چیز قدرت اسب بخار و سرعت نیست و آیرودینامیک تو اولویته.

      بهتره داج یکم رو آیرودینامیک و طراحی کار کنه تا قدرت اسب بخار

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۵
      1. Twin H Power

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (94 ديدگاه)

        داستان داج با لامبورگینی فرق داره. خیلییی فرق داره !

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
        1. Reza

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1703 ديدگاه)

          منظورم کلی بود دیگه خودروسازای دنیا دنبال قدرت اسب بخار نیستن اگه اینطوری باشه چندتا توربو شارژر میزارن مثلا رو هوراکان میشه ۲۰۰۰ اسب بخار ولی آیرودینامیک کلا از بین می‌ره.

          یا مثلاً همین دیمن که وقتی شد ۸۴۰ اسب ، شما بهترین رکوردی رو که با دیمن میتونی تو پیست نوربرگ رینگ ثبت کنی چقدر می‌تونه باشه ؟؟؟
          ۱۰دقیقه یا بیشتر ؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۴
        2. M.A.S

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (447 ديدگاه)

          رکورد داج چارجر SRT هلکت تو ترافیک نوربرگ رینگ ۷:۳۹ ثانیه هست
          در مقام مقایسه تایم BMW M5 در همین پیست تو ترافیک نوربرگ رینگ ۷:۳۸.۲ ثانیه هست(گرچه نمیشه این تایمارو به عنوان بهترین تایما حساب کرد و هردو حتما بهتر هستن ولی خب بهترین تایم شون هست)
          حالا دیمن با وجود قدرت بسیار بیشتری که از هلکت داره و تایرهای بزرگتری که داره
          با وجود اینکه اصلا برای پیست ساخته نشده قطعا بهتر ظاهر میشه
          ۱۰ دقیقه؟!!

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
  2. VIPER

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2071 ديدگاه)

    غول، ایول بالا😦😦
    احتمال چند وقد دیگه دیو هم میاد

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱
    1. VIPER

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2071 ديدگاه)

      دوستان یه سوال،
      منظور از اسم این ماشین،
      همون غولی هست که ما ایرانیا ازش یاد میکنیم؟
      کلمه مشترکه؟ یا مثلا مثه نیسان قشقایی هست نام گذاری ش؟

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۰
      1. مهدی موتور

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (944 ديدگاه)

        از اون کلماتی است که از زبان فارسی منتقل شده به انگلیسی.
        الان واس محض اطلاع تو دیکشنری زدم همون غول رو اورد

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۳
      2. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1099 ديدگاه)

        غول در اصل یه کلمه عربی هست
        که ریشه اون برمیگرده به قبل از اسلام
        یه جورایی معادل اجنه و شیطان امروزی رو داشته
        کسایی که سریال arrow رو دیدن با این کلمه اشنایی دارن

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۲
        1. VIPER

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2071 ديدگاه)

          من رفتم یه چرخی زدم تو لغت نامه ها،
          زده بود که غول معرب قول هست
          مثل صباح که معرب پگاه هست

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۰
  3. Negan

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    امیدوارم سبکش کنن یکمی حداقل ۲۰۰ کیلو و سیستم awd هم داشته باشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۲
  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    یه بار دیگه قدرت خودتو به سوسول سازان نشون بده
    هرچند میدونم وقتی پا به بازار هیبریدی ها بزاری همه باید میدون خالی کنن

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱۶
    1. GT

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (344 ديدگاه)

      سوسول سازان، منطورت چیه؟ یاد آوری کنم همه چیز قدرت نیست

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲۶
      1. Amirreza

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (405 ديدگاه)

        امکان نداره یه ماشین باز واقعی به آلمان و ژاپن اینطوری بگه ، احتمالا منظورش با تسلا و چینی هاست، چون یه ماشین باز شاید روی محصولات یه آمریکا یا یه جای دیگه تعصب داشته باشه ولی خودشم میدونه که کشورهای دیگه هم ماشین های زیبا و خوبی دارند .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۶
    2. RezaRs

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (638 ديدگاه)

      مممنون از سم بزرگ سایت پدال که هر روز امید دوستی و صلح بین بقیه و امریکن فن هارو از بین میبره
      چیکارررررر کردین همه حالشون از این حرکتتاتون بهم می خوره بس کنین آقای ممد دیمن خستمون گردین اقا من gt63s دوس دارم نمیام که به تو بگم دیمن کپه پلاستیکه چون خودم قبول دارم کسی دیمن ور میداره دنبال اون سرعت تو خط مستقیمه و دنبال اون کیفت کابین نی و ضمنا خودم از دیمن خوش میاد اما حالممممم داره بهم می خوره از کامنتای اینطوری تون 🤢🤮

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
  5. مهراد

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (489 ديدگاه)

    اوه اوه اوه عجب اسمی 😍😍

    البته نمیدونم کلمه غول عربیه یا فارسی ولیکن خیلی تو فرهنگ ما جا افتاده

    تولید چارجر با این مشخصات قلب هر عشق ماشینی رو تکون میده

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  6. GT

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    نظرسنجی:
    مرسدس amg GT73 s👍
    داج چلنجر هزار اسبی👎

    موافقم ۷۱
    مخالفم ۱۰۱
    1. GT

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ببخشید چارجر هزار اسبی منطورم بود

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۵
    2. Benz SLR

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (706 ديدگاه)

      من به بنز علاقه دارم ولی آدم ۲۰۰ اسب و گشتاور بیشتر رو نمیتونه ول کنه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
  7. امیر

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2680 ديدگاه)

    ای کاش این پکیج برای چلنجر یا دورانگو در نظر گرفته میشد
    فک کنم با هیبت اون دوتا بیشتر سازگار باشه
    البته که چارجر نسبت به باقی محصولات داج، از نظر قدرت در جایگاه پایین ترب قرار داشت و این پکیج یه جورایی لازمشه!

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  8. Unknown

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ای کاش حداقل به صورت تولید محدود برای چارجر و چلنجر موتور احتراقی بزنن
    ماشین عضلانی که موتور بنزینی نباشه عضلانی نیست …
    مطمئنا با بیودیزل ها در آینده هم می تونن پایدار بمونن

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  9. Simon none

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این لوگو خیلی جذابه
    چه عالی گربه جهنمی شیطان غول بعدی گابلینه😅😅

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  10. یانکی

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1281 ديدگاه)

    غول آمد و غول آمد.

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  11. زیزیگولو

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    اتصال یه غول پیشرانه ۱۰۰۰ اسبی به یه ماشین خیابونی ……. رویایی که داره به واقعیت تبدیل میشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  12. Amirreza

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (405 ديدگاه)

    من به شخصه هیچ تعصبی روی این برند ندارم ، ولی واقعا شاهکاره ، خیلی زیباست و اون خط قرمز روی بدنه زیباترش کرده ، ولی نمیشه گفت که بی رقیبه ، شاید از نظر قدرت رقبا نتونن بهش برسن ولی آلمانیا میتونن طبق معمول با تکنولوژی های پیشرفته صفر تا صد ، حداکثر سرعت و …….. به حدی برسونن که رقیب جدی این ماشین محسوب بشن در حال حاضر AMG GT73 ، قویترین نسخه پانامرا ( یادم نیست ۴ اس بود یا هیبریدی ولی یادمه که خیلی ماشین قدرتمندی بود ) هستند ، البته در این زمان که خودروساز ها نسبت به چند سال گذشته دارن با سرعت بیشتری از نظر تکنولوژی پیشرفت میکنن احتمالا چند شرکت دیگه هم تولید یه همچین خودروهایی رو در نظر دارند .

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. RezaRs

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (638 ديدگاه)

      حالا اقا امیر وقتی همین شرایط برای افراد سم سایت که انگار عقده ایجاد بحث دارن پیش میاد ( میبینن ماشین رقیب شرکتی که فنش اند خوبه هیت میکنند )

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  13. میثم

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1349 ديدگاه)

    عجب هیبتی داره
    آدم اینو داشته باشه پیر نمیشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  14. RezaRs

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (638 ديدگاه)

    اوففففففففففف چه گنگگگگگگ✌😎

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. mahan

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1001 ديدگاه)

    عالیه.منتظر موستانگ افراسیاب و کامارو رستم و چلنجر سهراب هم هستیم 😎

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. مهدی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (666 ديدگاه)

    امدی جانم به قربانت ولی اینجور چرا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا