داج چلنجر SRT هلکت Redeye روانه خط تولید شد

داج چلنجر SRT دیمن به لطف استایل عضلانی خود و پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار که قدرت 840 اسبی و گشتاور 1042 نیوتون متری دارد از محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین طرفداران برخوردار است؛ اما متأسفانه این خودرو تنها به تعداد محدود تولید شد و دیگر نمی‌توان آن را به‌صورت صفرکیلومتر از کارخانه خریداری نمود.


اگرچه خداحافظی با دیمن سخت است اما داج بیکار ننشسته و اقدام به تولید اولین نمونه‌ی چلنجر SRT هلکت Redeye 2019 کرده است. این خودروساز آمریکایی می‌گوید Redeye تحت تأثیر دیمن بوده و پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری آن بسیاری از ویژگی‌های دیمن را داراست.


از جمله ویژگی‌های اصلی پیشرانه می‌توان به سوپرشارژر 2.7 لیتری، پیستون‌های قوی‌تر، سیستم تزریق سوخت مخصوص و سیستم روان کنندگی ارتقا یافته اشاره کرد.


اگرچه چلنجر SRT هلکت Redeye پیشرانه‌ی مشابهی با دیمن دارد اما قدرت آن 797 اسب بخار و گشتاورش هم 957 نیوتون متر می‌باشد. البته فاصله‌ی بین دو خودرو زیاد نیست زیرا دیمن هم تنها 808 اسب بخار قدرت و 972 نیوتون متر گشتاور در زمان استفاده از سوخت با اکتان 91 دارد.


از نظر پرفورمنس، Redeye می‌تواند تنها در عرض 3.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 326 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. داج می‌گوید این خودرو مسافت 400 متر را در 10.8 ثانیه و با سرعت 210 کیلومتر در ساعت طی می‌کند.


این آمار و ارقام برای خودرویی که قیمت پایه‌ی 69650 دلاری دارد کاملاً احساس‌برانگیز است. البته باید گفت به این قیمت باید 1700 دلار مالیات خودروهای پرمصرف و 1395 دلار هزینه‌ی تحویل را نیز اضافه نمود.


از طرف دیگر دیمن را داریم که قیمت پایه‌ی 84995 دلاری داشته و البته پیدا کردن آن با این قیمت تقریباً غیرممکن است. با تمامی این تفاسیر، چلنجر SRT هلکت Redeye پرفورمنسی مشابه دیمن را با 13345 دلار کمتر ارائه می‌کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

37 دیدگاه

  1. میلاد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چند سال پیش یکی اینا را ازنزدیک دیدم ، حقیقتش خیلی تو فکر فرو رفتم.

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (273 دیدگاه) ,

      با 70 هزار دلار صاحب 800 اسب.کسی غیر از آمریکا سراغ داره از اینا؟

      پاسخ
      1. Arman
        سوابق: (277 دیدگاه) ,

        اسب بخار امریکا با اسب بخار بقیه خیلی فرق داره
        تو درگ دیمن با ام۵ کامپتیشن که نتیجش شکست دیمن اونم با ٢٠٠ اسب بخار بیشتر بود به همه ثابت شد این تفاوت 🙂

        پاسخ
        1. mahdy
          سوابق: (1493 دیدگاه) ,

          آره احتمالا آمریکایی ها به جای این که هر اسب بخار رو 746 وات در نظر بگیرن 46 وات میگیرن چون در این حد ظاهر میشن
          یا احتمالا موقعی میخوان قدرتو بگن وقتی گشتاورو ضرب در دور موتور کردن به جای تقسیم بر 5252 به 52.52 تقسیم میکنن

        2. Reza
          سوابق: (671 دیدگاه) ,

          خوب بود، آقا مهدی گل گفتی

        3. Sajjad
          سوابق: (1348 دیدگاه) ,

          این دوتا لینک رو ببین
          دیمون مکلارن 570 اس و فراری 458 رو توی درگ میزنه
          خوبه مایی که طرفدار خودروهای امریکا هستیم دائم زیر پست های مربوط به مکلارن 570 و فراری 458 بیایم بگیم این از دیمون شکست خورده؟!
          دلم میخواست عین خودت کامنت بزارم
          یعنی تخریب شخصیت کنم و بگم تویی که تهش سراتو سوار شدی چیزی از اسب بخار بالای 400 متوجه میشی یا نه؟!
          https://www.youtube.com/watch?v=JHiNnKUtVjk
          https://www.youtube.com/watch?v=Bc8vKIn5ieU

        4. Mohammad
          سوابق: (672 دیدگاه) ,

          به قول جیمز قدرت کیا کاو بخاره 😂💪

        5. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          Sajjad
          خوب شد اسم ۴۵٨ رو آوردی
          جواب همین کامنتت رو توی مطلب درگ فراری ٨١٢ و م لارن ٧٢٠ دادم اتفاقا برو ببین خخخخ
          ام ۵ :))))

      2. mahdy
        سوابق: (1493 دیدگاه) ,

        با 800 اسب شتاب 3.4
        کسی سراغ داره جز آمریکا M5 کامپتیشن جدید که کلاسش کلا ربطی به شتابگیری نداره با 635 اسب شتاب 2.8 میگیره
        یه دفعه نشد این تندرو ها بزارن از یه ماشین خوب آمریکایی لذت ببریم
        انقدر تندرویین منی که خودم واقعا عاشق دوج هستم به خصوص دیمن و این یکی و چارجر و دورانگو و … باید بیام به خاطر این که ترمز شمارو بکشم به جای تعریف نقد کنم فقط شا هم نه کل آمریکایی بازای دنیا به طرز کودکانه ای تندرویین
        پستو کوفتم کردین باید از ضعف های ماشینی بنویسم که خیلی دوستش دارم

        پاسخ
        1. یانکی
          سوابق: (273 دیدگاه) ,

          ام 5 کجا 2.8 زده که ما بیخبریم.عزیزان انقدر میخاید از دیمون ایراد بگیرید فقط توجه کنید به این آمار سریعترین ماشین دنیا.قدرت 840 اسب مکلارن 710 اسب اختلاف 130 اسب.وزن داج 2.2 تن مکلارن نزدیک 1300 کیلو اختلاف نزدیک 900 کیلو.گیربکس 8 سرعته معمولی مکلارن دو کلاجه.دیمون موتور جلو و مشکل چسبندگی چرخها مکلارن موتور عقب و چسبندگی زیاد.آیرو دینامیک دیمون رو که میبینید نسبت به مکلارن.دیمون جایه 5 نفر بزرگ سال داره مکلارن 2 نفر.دیمون فلزی مکلارن کربن.حالا یه ماشین داریم که 130 اسب وزن 900 کیلو 5 نفره آیرو دینامیک نا مناسب گیربگس معمولی و دیگر اختلافات ذکر شده این ماشین عملکردش میشه مثل یه هاچبک معمولی.پس دیمون با 130 اسب اضافه نسبت به مکلارن جادویه مهندسیه اینتور نیست.

        2. PaRHaM
          سوابق: (712 دیدگاه) ,

          تا حالا اسم AWD ب گوشت خورده؟

        3. Ali.usa
          سوابق: (248 دیدگاه) ,

          شما که از آمریکای خوضتون نمیاد نبینید خب مطابش رو
          البته حتی تعصبی ترین آلمانیا نمیتونم مقاومت کنن در برابر زیبای این ماشین
          این ماشینی که جلو هر کسی بزاری دیوونه میشه
          حتی ریس شرکت بنز بی ام و…

        4. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          والا ام ۵ مثل دیمن اون همه بزرگنمایی و مراسم و رونمایی و این حرفا نداشت،ادعای شتاب ٢/۶ ( که هیچکس جز احتمالا خود مدیر عامل دوج ندید این شتاب رو با دیمن) رو هم نداشت! کامپتیشن رو ساختن و فرستادن واس درگ و خیلی سأده دیمن رو شکست داد و رفت! فیلمشم همینجا هست! مثل مکلارن ٧٢٠
          اوج تعریف از امریکا : دیمن ۵ تا صندلی داره مک لارن ٢ تا :))) نمیخوای بگی کولر دیمن بیشتر خنک میکنه؟ :)))

        5. Dell
          سوابق: (51 دیدگاه) ,

          ینی چی به طرز کودکانه ای تندروئن؟چرا جمع میبندی؟چنتا از اینهمه طرفدار امریکایی میان زیر پستای بی ام وه چرت و پرت میگن؟

        6. mahdy
          سوابق: (1493 دیدگاه) ,

          یانکی تو چه کار داری کجا زده اصلا فکر کن نزده کی از 720 حرف زد
          چرا درگ دیمن با M5 رو نمیگی اختلاف وزنشون به شدت کمتره دیمن 230 اسب قوی تره (اسب بخار آمریکایی البته !!!) دیمن درگستره M5 سدان لوکسه تازه M5 هم 5 تا بزرگسال جامیگیره
          چرا اینو نمیگی تو درگ که جر خورد دیمن
          با این که به خدا خیلی دیمن رو دوست دارم ولی شما ها کاری کردین با این همه تندرویی که باید براش لفظ جر خوردن به کار ببرم

  2. امیر
    سوابق: (336 دیدگاه) ,

    ظاهر چلنجر یه جوریه برات همیشه تازه وخاصه کمتر خودرویی انقد اصیل مونده

    پاسخ
  3. Sajjad
    سوابق: (1348 دیدگاه) ,

    خداوندگاراصالت خودروها
    آخرت ابهت
    با ساده ترین حالت چراغ چه دلی میبره
    دوتا چراغ گرد جلو داره و چراغ های ساده عقب که به شدت توی شب زیباست و به راحتی این هیولا قابل شناساییه

    دوستان یه سوال:
    بچه گلگیر عقب دیمون عریض تر نیست نسبت به این نسخه؟!

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2249 دیدگاه) ,

      اصالت توی 911 بده توی این خوب. اون قورباغس این غول.
      به نظرم که عالی کار شدن. چه میراث خوبی پایه گذاری شده که لذتش به نسل های بعد هم برسه. فارغ از امریکا و آلمان.بلکه میراثی برای جهانیان.
      ———-
      فک کنم برا لاستیک های عقب باشه که برا دیمون پهن تره برا درگ

      پاسخ
      1. Sajjad
        سوابق: (1348 دیدگاه) ,

        آقای جهرمی من همیشه محصولات پورشه رو به غیر از شاسی بلند هاش خیلی دوست دارم مخصوصا 911
        من هیچوقت این حرف رو نزدم و نخواهم زد

        پاسخ
        1. نوید جهرمی
          سوابق: (2249 دیدگاه) ,

          منظورم شما نبودی سجاد خان. اتفاقا چون برداشت خوبی از اصالت نوشتی اینجور گفتم خطاب به بروبچی که اینقد به 911 میتازن.

      2. Mohammad
        سوابق: (672 دیدگاه) ,

        واسه اینه که ۹۱۱ هیچ وقت در گذشته محبوب نبوده تازگی ها یکم مد شده فقط ۱۰ ساله

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (157 دیدگاه) ,

          محمد یا یه آمریکایی بازی که فقط واسه اینکه جواب دوستان رو بدی از خودت حرفای الکی و من درآوردی میزنی مثل همین محبوبیت 911 یا اینکه اصلا آمریکایی باز نیستی که این حرفارو میزنی و الکی وجهه بقیه آمریکایی بازارو خراب میکنی در هر صورت. فقط خوب نیست با اینجور نظرات وجهه خودتو خراب کنی چون اینکارا باعث میشه بعدا آدم تو هر جمعی کم اهمیت باشه و نظرش واسه بقیه اهمیت نداشته باشه

  4. mahdy
    سوابق: (1493 دیدگاه) ,

    درگش با کوروت جذابه میدونم رقیب نیستن اما 400 مترو نزدیک هم زدن

    پاسخ
  5. emad1990
    سوابق: (536 دیدگاه) ,

    از نظر پرفورمنس، Redeye می‌تواند تنها در عرض 3.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 326 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. داج می‌گوید این خودرو مسافت 400 متر را در 10.8 ثانیه و با سرعت 210 کیلومتر در ساعت طی می‌کند
    با وجود نزدیک بودن اسب بخار و گشتاور دیمون و ردای ولی تایم 0تا96 و درگشون از زمین تا اسمون فرق داره(0تا96دیمون:2.3 و درگ 400متر9.65)
    علت این اختلاف فاحش چیه؟!!!!
    توضیح:0تا96 ردای نسبت به هلکت فقط0.2ثانیه بیشتره

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1348 دیدگاه) ,

      بیشتر به خاطر کاهش وزن دیمون و تمرکز خودرو روی مقوله شتاب و تعویض دنده بسیار سریعه که باعث این اختلاف شده
      در ضمن ضرایب دنده دیمون طوری تعیین شده که میل به شتاب بیشتر داره تا تاپ اسپید
      مبدل های گشتاور دیمون گشتاور زیادی رو به نسبت بالا به چرخ میدن
      برای همین دریفت و برن اون با این ماشین خیلی به گیربکسش فشار وارد نمیکنه
      ولی رد آی تاپ اسپید بیشتری داره چون ضرایب دنده علاوه بر شتاب برای تاپ اسپید هم برنامه ریزی شده

      البته اگه ایرادی در متن بود از دوستان تقاضا میکنم اصلاح کنید.
      بنده در همین حد ناچیز بلد بودم اگر اشکالی داشتم معذرت میخوام.

      پاسخ
  6. Khosrow
    سوابق: (660 دیدگاه) ,

    2018 تموم شد و انگار دهه ی هفتادیم هنوز / ما به لافراری میگیم عضلانی نه به این خم کاری ..

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (438 دیدگاه) ,

      فراری مثل یه ورزشکار فیتنس هست
      و این مثل آدم های هیکلی و بدنساز

      در ضمن همیشه اعاد و ارقام دروغ میگن، من نمی گم چه ماشینی سر تره اما همیشه اونی که قیمت بیشتری داره حتما عالی نیست یا اونیکه قدرت بیشتری داره حتما برنده نیست

      خلاصه هزار تا عامل آیرودینامیک و شاسی و جعبه دنده و شاسی و وزن و لاستیک و سوخت و روغن موتور و حتی فیلتر هوا تو مشخص کردن برنده نقش داره

      مهم اینه که از دیدن شاهکار لذت ببریم و دقیقه ای به خاطر مهندسی و طراحی بی نقصش به فکر فرو بریم

      پاسخ
  7. #ali.m#
    سوابق: (1802 دیدگاه) ,

    قلدر ترین ماشین دنیا
    عکس اخری رو ببینید با اون رنگ سبز چه دلبری میکنه .
    عاشق چشمای خمارشم☺

    پاسخ
  8. omid622
    سوابق: (493 دیدگاه) ,

    جایگزین عالی واسه کسانی که فرصت خریدن دیمن رو نداشتن
    رانندگی با این همه اسب بخار لذت عالیه داره

    پاسخ
  9. نوید جهرمی
    سوابق: (2249 دیدگاه) ,

    به نظرم خیلی استادانه طراحی شده. با خطوط قوی و عضلانی بدون اغراق حتی وقتی ایستاده آدرنالین خونت رو میبره بالا. صدای غرشش رو که میشنوی روحت جلا پیدا میکنه. وقتی که لاستیک رو دود میکنه فقط تو دلت میگی بتاز کابوی که خوب میتازی.
    میراث گرانبهایی از دیار یانکی ها که امیدوارم تموم نشه.

    پاسخ
  10. ساسان
    سوابق: (616 دیدگاه) ,

    زیبا و با ابهت.طراحی چراغهای جلو درعین سادگی بسیار کاراکتر سازی کرده برای این مدل.
    عاشق کابینش شدم. بخصوص ترکیب چرم مشکی و قرمز.
    راجب درگ و مساعل فنی صحبتی نمیکنم چون از نظر منDNAخودروهای آمریکایی خیلی با خودروهای اروپایی تفاوت داره از نوع مهندسی تا طراحی و نوع نگرش به اراعه ی پرفورمنس.
    یه نکته ایم مهمه.اینکه چند اسب بخار تولید میشه مهمه اما مهمتر از اون نوع استفاده وانتقال تک تک اون اسبخارهاست…میخوام بگم این مربوط به کاراکتر این خودروهاست…درمتن تست svjنوشته شده بود (گیربکس خشن عمل میکنه ولی مشتریها عاشق این خوشونت لامبو هستند)…چیزی که نقص به نظر میاد از دید ما میتونه برای عاشقان اون خودرو یک کاراکتر دوست داشتنی باشه…شما با اینهمه اسب بخار دونات بزن و لاستیک دود کن…ازنظر من ماشینهایی آمریکایی همینجوری که هستن دوست داشتنین و نباید رنگو بوی خودروهای اروپایی رو بگیرن.

    پاسخ
  11. پیکان جوانان
    سوابق: (205 دیدگاه) ,

    ابهت قدرت سرعت اصالت خانوادگی قیمت مناسب اگه اروپایی بود ماشین ۸۰۰ اسبی رو زیر ۲۰۰ هزار دلار نمیدادنش.عاشق این طرح کلاسیکشم.آنچه همه خوبان دارند تو یکجا داری.فقط غذا (بنزین)زیاد میخوره که اونم نوش جونش گوشت بشه بچسبه به تنش.

    پاسخ
  12. TRX (تایماز)
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    فرزند دیگری از جهنم ، دوست داشتنی اقتصادی مورد احترام.

    پاسخ
  13. یاس ی
    سوابق: (578 دیدگاه) ,

    یعنی چلنجر جزء اون دسته از ماشینهایی هستش که نمیشه عاشقش نشد.
    من هر دفعه عکسی ازش ببینم نا خودآگاه ذخیرش میکنم، از مدلهای قدیمش تا الان واقعا جزء زیباترینهاست. مشخصات فنی هم که دیگه جای حرف باقی نمیزاره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.