دوج

داج چلنجر SRT هلکت Redeye روانه خط تولید شد

داج چلنجر SRT دیمن به لطف استایل عضلانی خود و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار که قدرت ۸۴۰ اسبی و گشتاور ۱۰۴۲ نیوتون متری دارد از محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین طرفداران برخوردار است؛ اما متأسفانه این خودرو تنها به تعداد محدود تولید شد و دیگر نمی‌توان آن را به‌صورت صفرکیلومتر از کارخانه خریداری نمود.


اگرچه خداحافظی با دیمن سخت است اما داج بیکار ننشسته و اقدام به تولید اولین نمونه‌ی چلنجر SRT هلکت Redeye 2019 کرده است. این خودروساز آمریکایی می‌گوید Redeye تحت تأثیر دیمن بوده و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن بسیاری از ویژگی‌های دیمن را داراست.


از جمله ویژگی‌های اصلی پیشرانه می‌توان به سوپرشارژر ۲.۷ لیتری، پیستون‌های قوی‌تر، سیستم تزریق سوخت مخصوص و سیستم روان کنندگی ارتقا یافته اشاره کرد.

اگرچه چلنجر SRT هلکت Redeye پیشرانه‌ی مشابهی با دیمن دارد اما قدرت آن ۷۹۷ اسب بخار و گشتاورش هم ۹۵۷ نیوتون متر می‌باشد. البته فاصله‌ی بین دو خودرو زیاد نیست زیرا دیمن هم تنها ۸۰۸ اسب بخار قدرت و ۹۷۲ نیوتون متر گشتاور در زمان استفاده از سوخت با اکتان ۹۱ دارد.

از نظر پرفورمنس، Redeye می‌تواند تنها در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۳۲۶ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. داج می‌گوید این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه و با سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

این آمار و ارقام برای خودرویی که قیمت پایه‌ی ۶۹۶۵۰ دلاری دارد کاملاً احساس‌برانگیز است. البته باید گفت به این قیمت باید ۱۷۰۰ دلار مالیات خودروهای پرمصرف و ۱۳۹۵ دلار هزینه‌ی تحویل را نیز اضافه نمود.

از طرف دیگر دیمن را داریم که قیمت پایه‌ی ۸۴۹۹۵ دلاری داشته و البته پیدا کردن آن با این قیمت تقریباً غیرممکن است. با تمامی این تفاسیر، چلنجر SRT هلکت Redeye پرفورمنسی مشابه دیمن را با ۱۳۳۴۵ دلار کمتر ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چند سال پیش یکی اینا را ازنزدیک دیدم ، حقیقتش خیلی تو فکر فرو رفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      با 70 هزار دلار صاحب 800 اسب.کسی غیر از آمریکا سراغ داره از اینا؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۱۴ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        اسب بخار امریکا با اسب بخار بقیه خیلی فرق داره
        تو درگ دیمن با ام۵ کامپتیشن که نتیجش شکست دیمن اونم با ٢٠٠ اسب بخار بیشتر بود به همه ثابت شد این تفاوت :)

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. mahdy

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          آره احتمالا آمریکایی ها به جای این که هر اسب بخار رو 746 وات در نظر بگیرن 46 وات میگیرن چون در این حد ظاهر میشن
          یا احتمالا موقعی میخوان قدرتو بگن وقتی گشتاورو ضرب در دور موتور کردن به جای تقسیم بر 5252 به 52.52 تقسیم میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 4
        2. Reza

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          خوب بود، آقا مهدی گل گفتی

          موافقم 0
          مخالفم 3
        3. Sajjad

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          این دوتا لینک رو ببین
          دیمون مکلارن 570 اس و فراری 458 رو توی درگ میزنه
          خوبه مایی که طرفدار خودروهای امریکا هستیم دائم زیر پست های مربوط به مکلارن 570 و فراری 458 بیایم بگیم این از دیمون شکست خورده؟!
          دلم میخواست عین خودت کامنت بزارم
          یعنی تخریب شخصیت کنم و بگم تویی که تهش سراتو سوار شدی چیزی از اسب بخار بالای 400 متوجه میشی یا نه؟!
          https://www.youtube.com/watch?v=JHiNnKUtVjk
          https://www.youtube.com/watch?v=Bc8vKIn5ieU

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. Mohammad

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          به قول جیمز قدرت کیا کاو بخاره ??

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. Arman

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          Sajjad
          خوب شد اسم ۴۵٨ رو آوردی
          جواب همین کامنتت رو توی مطلب درگ فراری ٨١٢ و م لارن ٧٢٠ دادم اتفاقا برو ببین خخخخ
          ام ۵ :))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. صدرا

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (15 ديدگاه)

          داداش بعله از سرعت صف شروع کنن درگ بزارن دوچرخه هم میبره چون اونا لانچ دارنو سیستم چهارچرخ متحرکو نمیدونم قفل دیفرانسلو این حرفا که فقط شروع خوبه همین دوج دیمون که میگی لامبورگینی هوراکانو تو درگ تایمز برده m5 رو نبره؟
          در ضمن اگه مال این صحبتای تو دور درگ بندازین ببینم بازم این سیستماتون بکار میاد یا نه! مردم عادی هم که دوج میخرن بیشتر اوقات توی اتوبان تو دور درگ میندازن تا اینکه برن پیست!

          موافقم 2
          مخالفم 0
        7. viper

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          ببین رکورد شتاب دست دیمنه این یه آمار رسمیه و اونی که تو توی آپارات میبینی نه سوخت مخصوص دیمن داره و راننده دیمنه نه کیت یه دلاری روش نسب هست و نه پیست درگه
          ……

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. mahdy

        ۱۴ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        با 800 اسب شتاب 3.4
        کسی سراغ داره جز آمریکا M5 کامپتیشن جدید که کلاسش کلا ربطی به شتابگیری نداره با 635 اسب شتاب 2.8 میگیره
        یه دفعه نشد این تندرو ها بزارن از یه ماشین خوب آمریکایی لذت ببریم
        انقدر تندرویین منی که خودم واقعا عاشق دوج هستم به خصوص دیمن و این یکی و چارجر و دورانگو و … باید بیام به خاطر این که ترمز شمارو بکشم به جای تعریف نقد کنم فقط شا هم نه کل آمریکایی بازای دنیا به طرز کودکانه ای تندرویین
        پستو کوفتم کردین باید از ضعف های ماشینی بنویسم که خیلی دوستش دارم

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. یانکی

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          ام 5 کجا 2.8 زده که ما بیخبریم.عزیزان انقدر میخاید از دیمون ایراد بگیرید فقط توجه کنید به این آمار سریعترین ماشین دنیا.قدرت 840 اسب مکلارن 710 اسب اختلاف 130 اسب.وزن داج 2.2 تن مکلارن نزدیک 1300 کیلو اختلاف نزدیک 900 کیلو.گیربکس 8 سرعته معمولی مکلارن دو کلاجه.دیمون موتور جلو و مشکل چسبندگی چرخها مکلارن موتور عقب و چسبندگی زیاد.آیرو دینامیک دیمون رو که میبینید نسبت به مکلارن.دیمون جایه 5 نفر بزرگ سال داره مکلارن 2 نفر.دیمون فلزی مکلارن کربن.حالا یه ماشین داریم که 130 اسب وزن 900 کیلو 5 نفره آیرو دینامیک نا مناسب گیربگس معمولی و دیگر اختلافات ذکر شده این ماشین عملکردش میشه مثل یه هاچبک معمولی.پس دیمون با 130 اسب اضافه نسبت به مکلارن جادویه مهندسیه اینتور نیست.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. PaRHaM

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (741 ديدگاه)

          تا حالا اسم AWD ب گوشت خورده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ali.usa

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (335 ديدگاه)

          شما که از آمریکای خوضتون نمیاد نبینید خب مطابش رو
          البته حتی تعصبی ترین آلمانیا نمیتونم مقاومت کنن در برابر زیبای این ماشین
          این ماشینی که جلو هر کسی بزاری دیوونه میشه
          حتی ریس شرکت بنز بی ام و…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. Arman

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          والا ام ۵ مثل دیمن اون همه بزرگنمایی و مراسم و رونمایی و این حرفا نداشت،ادعای شتاب ٢/۶ ( که هیچکس جز احتمالا خود مدیر عامل دوج ندید این شتاب رو با دیمن) رو هم نداشت! کامپتیشن رو ساختن و فرستادن واس درگ و خیلی سأده دیمن رو شکست داد و رفت! فیلمشم همینجا هست! مثل مکلارن ٧٢٠
          اوج تعریف از امریکا : دیمن ۵ تا صندلی داره مک لارن ٢ تا :))) نمیخوای بگی کولر دیمن بیشتر خنک میکنه؟ :)))

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. Dell

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (57 ديدگاه)

          ینی چی به طرز کودکانه ای تندروئن؟چرا جمع میبندی؟چنتا از اینهمه طرفدار امریکایی میان زیر پستای بی ام وه چرت و پرت میگن؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. mahdy

          ۱۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          یانکی تو چه کار داری کجا زده اصلا فکر کن نزده کی از 720 حرف زد
          چرا درگ دیمن با M5 رو نمیگی اختلاف وزنشون به شدت کمتره دیمن 230 اسب قوی تره (اسب بخار آمریکایی البته !!!) دیمن درگستره M5 سدان لوکسه تازه M5 هم 5 تا بزرگسال جامیگیره
          چرا اینو نمیگی تو درگ که جر خورد دیمن
          با این که به خدا خیلی دیمن رو دوست دارم ولی شما ها کاری کردین با این همه تندرویی که باید براش لفظ جر خوردن به کار ببرم

          موافقم 1
          مخالفم 3
  2. امیر

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ظاهر چلنجر یه جوریه برات همیشه تازه وخاصه کمتر خودرویی انقد اصیل مونده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداوندگاراصالت خودروها
    آخرت ابهت
    با ساده ترین حالت چراغ چه دلی میبره
    دوتا چراغ گرد جلو داره و چراغ های ساده عقب که به شدت توی شب زیباست و به راحتی این هیولا قابل شناساییه

    دوستان یه سوال:
    بچه گلگیر عقب دیمون عریض تر نیست نسبت به این نسخه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      اصالت توی 911 بده توی این خوب. اون قورباغس این غول.
      به نظرم که عالی کار شدن. چه میراث خوبی پایه گذاری شده که لذتش به نسل های بعد هم برسه. فارغ از امریکا و آلمان.بلکه میراثی برای جهانیان.
      ———-
      فک کنم برا لاستیک های عقب باشه که برا دیمون پهن تره برا درگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۱۴ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        آقای جهرمی من همیشه محصولات پورشه رو به غیر از شاسی بلند هاش خیلی دوست دارم مخصوصا 911
        من هیچوقت این حرف رو نزدم و نخواهم زد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          منظورم شما نبودی سجاد خان. اتفاقا چون برداشت خوبی از اصالت نوشتی اینجور گفتم خطاب به بروبچی که اینقد به 911 میتازن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammad

        ۱۴ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        واسه اینه که ۹۱۱ هیچ وقت در گذشته محبوب نبوده تازگی ها یکم مد شده فقط ۱۰ ساله

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. رضا

          ۱۴ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (172 ديدگاه)

          محمد یا یه آمریکایی بازی که فقط واسه اینکه جواب دوستان رو بدی از خودت حرفای الکی و من درآوردی میزنی مثل همین محبوبیت 911 یا اینکه اصلا آمریکایی باز نیستی که این حرفارو میزنی و الکی وجهه بقیه آمریکایی بازارو خراب میکنی در هر صورت. فقط خوب نیست با اینجور نظرات وجهه خودتو خراب کنی چون اینکارا باعث میشه بعدا آدم تو هر جمعی کم اهمیت باشه و نظرش واسه بقیه اهمیت نداشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. mahdy

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    درگش با کوروت جذابه میدونم رقیب نیستن اما 400 مترو نزدیک هم زدن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. emad1990

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس، Redeye می‌تواند تنها در عرض 3.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 326 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. داج می‌گوید این خودرو مسافت 400 متر را در 10.8 ثانیه و با سرعت 210 کیلومتر در ساعت طی می‌کند
    با وجود نزدیک بودن اسب بخار و گشتاور دیمون و ردای ولی تایم 0تا96 و درگشون از زمین تا اسمون فرق داره(0تا96دیمون:2.3 و درگ 400متر9.65)
    علت این اختلاف فاحش چیه؟!!!!
    توضیح:0تا96 ردای نسبت به هلکت فقط0.2ثانیه بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      بیشتر به خاطر کاهش وزن دیمون و تمرکز خودرو روی مقوله شتاب و تعویض دنده بسیار سریعه که باعث این اختلاف شده
      در ضمن ضرایب دنده دیمون طوری تعیین شده که میل به شتاب بیشتر داره تا تاپ اسپید
      مبدل های گشتاور دیمون گشتاور زیادی رو به نسبت بالا به چرخ میدن
      برای همین دریفت و برن اون با این ماشین خیلی به گیربکسش فشار وارد نمیکنه
      ولی رد آی تاپ اسپید بیشتری داره چون ضرایب دنده علاوه بر شتاب برای تاپ اسپید هم برنامه ریزی شده

      البته اگه ایرادی در متن بود از دوستان تقاضا میکنم اصلاح کنید.
      بنده در همین حد ناچیز بلد بودم اگر اشکالی داشتم معذرت میخوام.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hemichan

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (715 ديدگاه)

      اکسل ، تایر ، گشتاور

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        سپاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    2018 تموم شد و انگار دهه ی هفتادیم هنوز / ما به لافراری میگیم عضلانی نه به این خم کاری ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بهراد

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      فراری مثل یه ورزشکار فیتنس هست
      و این مثل آدم های هیکلی و بدنساز

      در ضمن همیشه اعاد و ارقام دروغ میگن، من نمی گم چه ماشینی سر تره اما همیشه اونی که قیمت بیشتری داره حتما عالی نیست یا اونیکه قدرت بیشتری داره حتما برنده نیست

      خلاصه هزار تا عامل آیرودینامیک و شاسی و جعبه دنده و شاسی و وزن و لاستیک و سوخت و روغن موتور و حتی فیلتر هوا تو مشخص کردن برنده نقش داره

      مهم اینه که از دیدن شاهکار لذت ببریم و دقیقه ای به خاطر مهندسی و طراحی بی نقصش به فکر فرو بریم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    قلدر ترین ماشین دنیا
    عکس اخری رو ببینید با اون رنگ سبز چه دلبری میکنه .
    عاشق چشمای خمارشم☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. omid622

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    جایگزین عالی واسه کسانی که فرصت خریدن دیمن رو نداشتن
    رانندگی با این همه اسب بخار لذت عالیه داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. نوید جهرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    به نظرم خیلی استادانه طراحی شده. با خطوط قوی و عضلانی بدون اغراق حتی وقتی ایستاده آدرنالین خونت رو میبره بالا. صدای غرشش رو که میشنوی روحت جلا پیدا میکنه. وقتی که لاستیک رو دود میکنه فقط تو دلت میگی بتاز کابوی که خوب میتازی.
    میراث گرانبهایی از دیار یانکی ها که امیدوارم تموم نشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. ساسان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    زیبا و با ابهت.طراحی چراغهای جلو درعین سادگی بسیار کاراکتر سازی کرده برای این مدل.
    عاشق کابینش شدم. بخصوص ترکیب چرم مشکی و قرمز.
    راجب درگ و مساعل فنی صحبتی نمیکنم چون از نظر منDNAخودروهای آمریکایی خیلی با خودروهای اروپایی تفاوت داره از نوع مهندسی تا طراحی و نوع نگرش به اراعه ی پرفورمنس.
    یه نکته ایم مهمه.اینکه چند اسب بخار تولید میشه مهمه اما مهمتر از اون نوع استفاده وانتقال تک تک اون اسبخارهاست…میخوام بگم این مربوط به کاراکتر این خودروهاست…درمتن تست svjنوشته شده بود (گیربکس خشن عمل میکنه ولی مشتریها عاشق این خوشونت لامبو هستند)…چیزی که نقص به نظر میاد از دید ما میتونه برای عاشقان اون خودرو یک کاراکتر دوست داشتنی باشه…شما با اینهمه اسب بخار دونات بزن و لاستیک دود کن…ازنظر من ماشینهایی آمریکایی همینجوری که هستن دوست داشتنین و نباید رنگو بوی خودروهای اروپایی رو بگیرن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. پیکان جوانان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    ابهت قدرت سرعت اصالت خانوادگی قیمت مناسب اگه اروپایی بود ماشین ۸۰۰ اسبی رو زیر ۲۰۰ هزار دلار نمیدادنش.عاشق این طرح کلاسیکشم.آنچه همه خوبان دارند تو یکجا داری.فقط غذا (بنزین)زیاد میخوره که اونم نوش جونش گوشت بشه بچسبه به تنش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. TRX (تایماز)

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (316 ديدگاه)

    فرزند دیگری از جهنم ، دوست داشتنی اقتصادی مورد احترام.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. یاس ی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    یعنی چلنجر جزء اون دسته از ماشینهایی هستش که نمیشه عاشقش نشد.
    من هر دفعه عکسی ازش ببینم نا خودآگاه ذخیرش میکنم، از مدلهای قدیمش تا الان واقعا جزء زیباترینهاست. مشخصات فنی هم که دیگه جای حرف باقی نمیزاره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. تاتوارتیست

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لطفا کلاس ماسل کارها رو با سوپر اسپورت ها و هایپر کارها مقایسه نکنید اگه قرار باشه با فراری مکلارن یا بوگاتی شیرون و اگرا جیکسو یا ار اس ماشینی مقایسه بشه اون نفرین شده متولد خود جهنم ینی هنسی ونوم اف ۵ که فقط واسه بلعیدن سوپر اسپورت های اروپای طراحی شده ن ماسل کار دو تنی کارش فقط تخلیه ادرنالین خالص .. موستانگ کامارو و چلنجر و شارژر رو با اروپایا مقایسه نکنید که به هیچ عنوان قابل قیاس نیستن .ماسل های امریکای اگه قرار باشه حجم موتور کم کنن و بهینه کنن وزن کم کنن ..بدون شک از چشم طرفداراشون میفتن …اهل حالش میدونن نیروگاهای بزرگ حجیم و قدرت صدای ناله و فریاد ترسناک موتور اصیل ۶.۲ لیترv۸چه معنای داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا