دوجمک لارن

درگ جذاب و دیدنی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

در دنیای ماشین، مسابقات درگ همواره از جذابیت بالایی برخوردارند خصوصاً درگ‌هایی که بین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت قدرتمند برگزار می‌شوند. در این درگ‌ها عمدتاً خودروهایی رودرروی هم قرار می‌گیرند که از لحاظ کلاس باهم هم‌خوانی دارند اما این بار دو خودرویی در یک درگ جذاب با یکدیگر به نبرد پرداخته‌اند که متعلق به دو دنیای کاملاً متفاوت هستند. این دو ماشین، دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن ۷۲۰S نام دارند. این‌ها جزء سریع‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا محسوب می‌شوند.

چلنجر دیمن که به‌طور خاص برای مسابقات درگ طراحی شده، بر اساس مدل قدرتمند هلکت ساخته شده اما اصلاحات و ارتقاءهای زیادی در آن انجام گرفته است تا توانایی‌های آن در خط مستقیم افزایش یابد. در سینهٔ این هیولای آمریکایی همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار دارد اما با انجام تغییراتی، خروجی آن به اعداد شگفت‌انگیز ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۵ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیروی خارق‌العاده توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تماماً به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

در سوی دیگر میدان، ۷۲۰S قرار دارد که جدیدترین و پیشرفته‌ترین سوپراسپرت ساخت مک‌لارن محسوب می‌شود و جایگزین مدل ۶۵۰S شده است. این سوپراسپرت بریتانیایی به نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید مک‌لارن مجهز شده که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب یک گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته است. ۷۲۰S به لطف ویژگی‌های پیشرفتهٔ خود تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته است.

همان‌طور که گفته شد، این دو ماشین کاملاً باهم متفاوت هستند زیرا یکی از آن‌ها یک ماسل کار موتور جلوی قلدر با نیروگاه V8 سوپرشارژ است درحالی‌که دیگری یک سوپراسپرت موتور وسط پیشرفته با موتور V8 توئین توربو است؛ اما هرچند دیمن و ۷۲۰S از دو دنیای متفاوت هستند اما تشابهاتی هم باهم دارند زیرا هردو بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارند که این نیرو در هردو توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و همچنین هردو در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

از لحاظ قدرت و گشتاور، چلنجر دیمن خودروی برتر میدان است به‌گونه‌ای که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به حریف بریتانیایی دارد. از سوی دیگر اما ۷۲۰S با ۱۳۱۰ کیلوگرم وزن، به میزان چشمگیر ۶۳۰ کیلوگرم از دیمن سبک‌تر است که این موضوع می‌تواند کاملاً کمبود قدرت آن‌را جبران کند؛ اما پیش از آنکه به سراغ تماشای رقابت جذاب این دو ماشین در پیست درگ برویم، بهتر است بر اعداد عملکردی اعلامی سازندگان آن‌ها مروری داشته باشیم.

در شتاب اولیه یا همان صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، چلنجر دیمن با زمان تنها ۲.۳ ثانیه، ۷۲۰S را مغلوب می‌کند زیرا این ماشین برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. علاوه بر این، دوج ادعا کرده که دیمن می‌تواند ظرف ۹.۶۵ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند. البته این صرفاً یک ادعا نیست و این زمان رسماً توسط انجمن ملی هات رود آمریکا تأیید شده و بنابراین چلنجر دیمن سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا در مسافت ۴۰۰ متر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، مک‌لارن زمان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر توسط ۷۲۰S را رسماً ۱۰.۳ ثانیه اعلام کرده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی زمانی کمتر از این را نشان داده‌اند به‌گونه‌ای که تاکنون در پیست درگ زمان ۹.۹ و ۹.۸ ثانیه توسط این خودرو به ثبت رسیده است؛ بنابراین این دو ماشین در مسافت ۴۰۰ متر عملکرد بسیار نزدیکی به هم دارند که این موضوع درگ بین آن‌ها را بسیار جذاب می‌کند. حال با همهٔ این‌ها، وقتی دیمن و ۷۲۰S در یک پیست درگ شانه‌به‌شانهٔ هم به نبردی نفس‌گیر و تماشایی بپردازند، کدام‌یک پیروز می‌شود؟ پاسخ این سؤال در ویدئوی زیر مشخص است.

در این ویدئو، در ابتدا دو خودرو به‌صورت انفرادی اقدام به ثبت زمان در مسافت ۴۰۰ متر می‌کنند. در این آزمون تکی، چلنجر دیمن زمان ۹.۸۵ را به ثبت می‌رساند که بسیار به زمان اعلامی دوج نزدیک است و تنها ۰.۲ ثانیه با آن اختلاف دارد. این نشان می‌دهد ادعای دوج در مورد دیمن کاملاً صحت دارد؛ اما پس از ماسل کار آمریکایی‌ها، نوبت به آزمون انفرادی ۷۲۰S می‌رسد که در آن زمان ۱۰.۰۳ را ثبت می‌کند. عددی که از زمان اعلامی مک‌لارن کمتر است.

پس از این درگ‌های تکی، دو خودرو برای برگزاری رقابت اصلی در کنار هم قرار می‌گیرند. رقابتی که بسیار حساس خواهد بود. با سبز شدن چراغ‌ها، حرکت دو ماشین با غرشی رعدآسا آغاز می‌شود. در ابتدا دیمن با اختلاف زیادی جلو می‌افتد اما در ادامهٔ مسیر، ۷۲۰S خود را به رقیب آمریکایی می‌رساند ولی بااین‌حال درنهایت این چلنجر دیمن است که با اختلافی جزئی، زودتر از خط پایان می‌گذرد و با ثبت زمان ۱۰.۰۵ ثانیه، رقیب بریتانیایی خود با زمان ۱۰.۳۵ را مغلوب می‌کند. در ادامه می‌توانید ویدئوی این نبرد جذاب را مشاهده فرمایید.

 مشخصات فنی

دوج چلنجر دیمن

مک‌لارن ۷۲۰S

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۴ لیتری V8
تنفس سوپرشارژ توئین توربو
قدرت ۸۴۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۴۵ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۹۴۱ کیلوگرم ۱۳۱۱ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۳ ثانیه ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۶۵ ثانیه ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
قیمت ۸۶,۰۹۰ دلار ۲۸۸,۸۴۵ دلار

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    هممون میدونیم که برنده قطعی این درگ 720 هستش چندین بارم خودشو ثابت کرده.
    اگه درگ ادامه پیدا میکرد 100درصد مکلارن جلو میافتاد و داج در گردوغبار مکلارن محو میشد، اصلا کار 720 اینه که وسط درگ خودشو نشون میده

    ? McLaren ?

    موافقم 2
    مخالفم 22
    1. OMID

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مگه ویدیو رو ندیدی ؟ مگه دیمن نبرد ؟
      ببین چه حرصی داری میخوری که ماشین 228 هزار دلاری به ماشین 86 هزار دلاری باخت حتی اگه مکلارن میبرد باز هم کار شاخی نکرده بود یه نگاه به قیمتا بندازی میفهمی چرا
      (درسته که مکلارن یه دفعه وسط درگ جلو افتاد ولی اگه دقت میکردی میدیدی که دوباره از دیمن عقب افتاد ، اگه درگ ادامه پیدا میکرد مکلارن بدتر میباخت ،چند تا دلیل هم هست که یکیش کمتر شدن اهمیت وزن تو سرعت های بالا و قدرت بیشتر دیمن هست )

      موافقم 25
      مخالفم 2
    2. Elmiraj

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      مهندس نسبت قدرت به وزن مکلارن ۱.۸۲ کیلوگرم بر اسب بخاره در مقابل دیمن ۲.۳۱ کیلوگرم بر اسب بخار !!!!!
      .
      اگر دیمن نسبت ۱.۸۲ داشت باید قدرت آن ۱۵۲۸ اسب بخار می بود …!!!
      تازه به دلایل حفظ اصالت آیرودینامیک دیمن در مقابل ۷۲۰s حرفی واسه گفتن نداره …
      .
      .
      جدا از همه اینا باز تاپ اسپید مکلارن ۱۵ کیلومتر در ساعت از دیمن بیشتره و همین می تونه در نهایت ۷۲۰s را پیروز میدان کنه …!!!!!

      موافقم 6
      مخالفم 11
    3. Cadillac

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      آقای رضا کسی منکر نیست که مکلارن تو ریس پیروز میشه ،ولی خب این مسابقه درگ هست،
      فک میکنم به هر ترتیبی شده میخوای این مسابقه رو زیر سوال ببری ولی خب نتیجه کاملا مشخصه

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        منظورش این بوده که اگر درگ 800 متر بود مکلارن پیروز میشد!
        ولی بنظر من اگر قرار باشه مکلارن هم یک خودرو بسازه که مخصوص درگ 400 متر باشه و هندلینگ و لوکس بودن رو فدای حرکت در خط مستقیم بکنه ، با یک سری تغییرات در همین 720 هم میتونه اینکار رو بکنه!
        به هر حال من هم دوج رو دوست دارم ، مخصوصا چلنجر 1969 و هم عاشق مکلارن F1 افسانه ای هستم!

        موافقم 6
        مخالفم 1
    4. یانکی

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      چه عجب پدال یه بار به حرف ما گوش دادی.این درگ برا چند ماه پیشه.به همه توصیه میکنم درگهایه دیمون آلوجی رو تو یوتیوب ببینید مهشره.راستی با درگ تایمز دیدار داشتن اگه درگ تایمز وجود کنه باهاش کل کنه معلوم میشه که تمام درگهاش دروغه.کل اروپا بسیج شدن برا دیمون باز هم ریدن.وای به اون روز که درگ پگ کبرا جت و کوپو وارد بشن

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Jdm

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (121 ديدگاه)

        داداش دو خط اخره کامنتت?

        اتفاقا تیزرش هم منتشر شده که میخوان درگ راه بندازن

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. ونوم اف ۵

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (89 ديدگاه)

        یانکی جان اروپا کلا چیزی نیست فقط تبلیغات و فریب هست باور کن کره جنوبی از کل اروپا بالاتر هست تو همه چی

        موافقم 6
        مخالفم 3
    5. امیر

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      درگو ادامه میدادن؟!!!
      خخخ ینی چی؟
      مگه کل کل خیابونیه؟
      یکم فشار بیار به مغزت دوست عزیز بعد حرفاتو چاپ کن تو کامنت

      موافقم 3
      مخالفم 1
    6. Maskvich

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (73 ديدگاه)

      https://www.youtube.com/watch?v=EjbB-dvwYbY

      درگ تایمز ?
      واقعیت تو درگ تایمز خیلی وقت پیش مشخص شد،اختلاف مک لارن با دیمن تو درگ تایمز نسبت به این درگ که نه تنها اختلاف نداشتن بلکه دیمن پیروز شد گویای ارزش این درگ هست!!

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. ونوم اف ۵

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (89 ديدگاه)

        اره خوب درگ تایمز از یه پخمه برا ماشینی که میخواد بازنده کنه استفاده مینماید

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. Jdm

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (18 ديدگاه)

        ، چلنجر دیمن زمان 9.85 را به ثبت می‌رساند که بسیار به زمان اعلامی دوج نزدیک است و تنها 0.2 ثانیه با آن اختلاف دارد. این نشان می‌دهد ادعای دوج در مورد دیمن کاملاً صحت دارد
        لینکاتو بذار برای خودت
        اینو بخون
        بعد پماد بخر

        موافقم 7
        مخالفم 2
    7. ونوم اف ۵

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (89 ديدگاه)

      خخخخ حرفت مثل این میمونه وقتی مسابقه دو تمام شد و مدالها توزیع شد نفر اخر یدفعه خودش تنهایی مسابقه رو ادامه بده و ادعای قهرمانی کنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    8. Delport

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (17 ديدگاه)

      زندگی هم سختش همون ۶۰ -۷۰ ساله اولشه. مکلارنم مثه همین زندگی اولش سخته. راه میوفته. یه بنده خدا بود وقتی بقیه ازش سبقت میگرفتن میگفت برییید. برییید تو کفه هم نوبت من میرسه. خخخخخ

      موافقم 1
      مخالفم 1
    9. Parsa

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (167 ديدگاه)

      به مولا داری اشتباه میزنی، حاجی حقیقت هرقدرم تلخ باشه بهتر از رویاهاست، ایشالا شماهم میبرین بعدا

      موافقم 1
      مخالفم 0
    10. Ali

      ۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اصلا ۸۴۰ اسب بخار ، ۱۰۴۵ نیوتون متر گشتاور ، ۰ تا ۹۶ مایل بر ساعت در عرض ۲.۳ ثانیه .
      میگم این مشخصات واسه غلبه بر ۷۲۰ کافیه ، مگه نه !
      داج چلنجر دمون حتی توانایی پیروز و غلبه بر پورشه ۹۱۱ توربو اس رو هم داره ولی راننده ی برنامه car wow خیلی تازه کاره هست نتونست اون ۸۰۸ اسب رو کنترل کنه .
      می دونم دیسلایک می خورم ولی خب دیگه .
      اصلا ماشین های داج ، ماشین های پرفورمنسی هستند که در درک و مسابقه به نظر من رقیبی ندارن .
      تازه چلنجر دمون ۱۷۰ رو دیدید ، ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت ، ۱۲۸۸ نیوتون متر گشتاور ، شتاب ۰ تا ۹۶ مایل بر ساعت در عرض ۱.۶۶ ثانیه و… .
      🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪💪

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    اینم از شکست واضح سوپر اسپرتی که بعضیا خیلی روش حساب می کردن …..!!!!!!
    .
    ۹.۸ ثانیه کجا ۱۰ کجا….
    .
    دیمن را Top Gear هم ثابت کرده ….
    .
    بعضیا هم باور کردن که از M5 شکست خورده… سدانی که این مسافت رو در بهترین حالت ۱۰.۹ ثانیه طی کرده …!!!!

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      سریع ترین زمانM5 که تاالان به دست اومده درمسیر400متر در10/5بوده ولی چون یه مجله خیلی معتبر نبود سریع ترین زمان کارانددرایو رو حساب میکنیم که2/8 بود و400متر رو در10/8 طی کرده که چند روزپیش کار انددرایو سریع ترین خودروهای سال2018 رو معرفی کردکه یکیش M5 بوده از بین پنج خودرو.M5.فراری812.مکلارن 720.پورشه911GT2.لامبورگینی هوراکان پرفومانته.

      واما در مورد درگM5 و دوج دیمن!!! خداروشکر مجله اش اونقدر معتبر بود که نتونید زیرش بزنید.چه درمسابقه درگ اونم بعد چند بار تکرار دیمن شکست خورد. وهمینطور مسابقه دور پیست بااختلاف حدود6ثانیه دیمن شکست خورد.البته M5 چند بارم با کوروتZ06 درگ داشته که نتیجه همشون پیروزیM5 بود که فیلم هاش ذو میتونید ببینید.

      درمورد درگ دیمن ومکلارن 720 نزدیک دها درگ بین این دو برگزار شده که پیروز رقابت در همشون 720 بوده. حالا در یکی شکست خورده . دیشب داشتم درگ جدید M5 کامپتیشن باE63S رو میدیدم.که مسابقه درگ روM5پیروز شد.مسابقه درگ در حالت حرکت روE63S که این نتیجه با چندین وچند درگ قبلیشون جور درنمیومد.همین خودروها در درگ اول درحال حرکت از یه مجله دیگه E63 بااختلاف چند طول ماشین ارM5کامپتیشن عقب افتاداما تودرگ دیشب برعکس بود که میتونه اشتباه راننده یانوع تنظیمات خودرو باشه.توی مسابقه ترمز گیری همM5 باز پیروز شد.درکل میخوام بگم که قطعا720خیلی سریع تره چون توی بیش از10درگ 720 پیروز شده وحالا در یکی برعکس شده نتیجه. حالا 10به یک

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. Jdm

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (121 ديدگاه)

        اگر بحث منبع باشه
        تاپ گیر که یکی از معتبر ترین منبع های دنیا دیمن رو تست کرد و اونتادور رو با فاصله یه تریلی زد(دیگه ام5 جای خودش)حالا یه مجله ای همینطور از زیره مبل پیداش شد ویه درگ بین ام5 و دیمن و زد و…(ولی صد در صد تاپ گیر معتبر تره) حالا شما دلتون رو به اون خوش کنید(همین دیمن لوژی هم درگ زده با ام5 و زدش،حتی mod2fame هم با ام5 مجهز به داون پایپ رول انداخته و زدش)
        درمورد تایم هم بت بگم کوروت زد او شیش تایم غیر رسمی10.4 هم داشته
        اون درگ هایی که میگی بین ام5 و zo6 بوده
        تو یکیش ام5 توسط roman performance تیون بوده و تو unlim 500 درگ زده شده
        اون یکی هم زد او شیش دنده دستی بوده( قطعا اتوماتش سریعتره)
        اگر هم zo6 رو بزنه کاره شاخی نکرده
        چون ام5 AWD هست و کوروت RWD
        اگر واقعا مرده بیار رو RWD مُد یا رول ریس با Z06 بندازه.اگر هدفت کوبیدن کوروته فقط یه سوال ازت دارم.چندتا موتور جلو میتونن با ZR1 رقابت کنن.؟؟
        درمورد درگ 720 با دیمن هم بت بگم که همین مک لارن 720 سبز رنگ تو ویدئو، یبار دیگه درخواست ریمچ کرده و بازم دیمن برده اون درگایی که دیمن از 720 خورده ماله درگ تایمزه که دیمن لوژی به چالش کشیده اش و قراره بزودی دیمن لوژی و درگ تایمز با 720 اش درگی با هم داشته باشن

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. Elmiraj

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        مهدی@
        تنها سدانی که تا حالا تونسته ۴۰۰ متر را در ۱۰.۴ ثانیه طی کنه تسلا model S p100d بوده… ماشینی که در همین Drag Times در دو راند با اختلاف ۰/۵ ثانیه بی ام و M5 F90 را شکست داد …

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          باعرض پوزش M5 جایگاه سریع ترین سدان جهان رو به دست آورد در مجله کارانددرایو.چیزی که تاقبل M5 این جایگاه دراختیار تسلا بود.جالب اینه تیتر این خبر رو اینطور زده در مجله خودروبانک وزومیت خودرو:طعم شیرین شکست تسلا توسطM5.خبر اصلیش روهم میتونی از سایت کارانددرایو وترجمه اش رو ازسایت های داخلی مطالعه کنی.
          توهمین هفته هم کارانددرایو سریع ترین خودروهای سال رو معرفی کرد که 5خودرو هستن کهM5 یکی از این 5خودرو هستش. M5. فراری812. مکلارن720.پورشه911GT2.لامبورگینی هوراکان پرفومانته.این خبررو هم مطالعه کن(به همراه زمان ها)

          موافقم 1
          مخالفم 3
  3. Amirferrari

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    دیمن فقط به درد درگ‌ میخوره ولی ۷۲۰s یه سوپرکار همه کاره ست که سواری در حد اس کلاس ارائه میده…اینم در نظر بگیرید دیمن با شرایط خاص خودش میتونه همچین عملکردی داشته ولی مکلارن نیاز به همچین شرایطی نداره و تو همه زمینه ها عملکرد یکسانی داره…

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. OMID

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اگه یه کم دقت کنی میبینی که سواری در حد اس کلاس دیگه مسخرس اصلا اتاقش انقدر جا نداره که بخواد سواریش خیلی خوب باشه
      صندلی های سطلی ماشینای اسپورت هم که کلا ناراحتن
      اتاق دیمن که خیلی بهتر و جادار تر بود (در مورد تعلیق خودرو ها نظری ندارم ، شاید مکلارن بهتر باشه ولی یه نگاه به قیمتا هم بندازید)

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. جی کلاس مرسدس

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      بس کنید تو رو به خدا این نظرات کودکانه رو در حد اس کلاس!!!! خدایا اینجا کجاست دیگه من نمی‌دونم تا یه چیزی میشه چرا هی به مرسدس یا آلمانی ها میچسبونین این چه خشمیه شماها دارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. OMID

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    غول کش هم از دیمن خورد
    720 شاخ همه سوپر اسپورتای اروپایی تو خط مستقیم هست
    دیمن بردش اونوقت یه سریا نظر عالمانه میدن که دیمن به m5 میبازه، بابا جمع کنید.
    اینم دیمن که ثابت شد غوله درگه فقط راننده خوب میخواد .

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. King918

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      البته king اروپا (918 )فکر نکنم با دیمن درک گذاشته باشه اون حتما بازی زیبایی میشه ……

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        بازی رو خوب اومدی ???
        918 کینگ سوپراسپرت ها ???

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. M

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        لافراری و918 کینگ اوپا محسوب میشن که امکان نداره هیچ ماشین استوکی توان رویارویی رو داشته باشه با این بزرگان
        این درگ هم که واقعا نمیدونم چی بگم !
        هم مجله ای که 720 رو پیروز معرفی کرد معتبره هم این !
        باید منتظر یه مجله سوم باشیم ببینیم چی میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ونوم اف ۵

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (89 ديدگاه)

        ایرانی جماعت هم فقط از این القاب دهان پرکن کینگ و سلطان و حاکم به چیزی بچسبونه و حال کند

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بالا برید وپایین بیاید دیمن ازM5 شکست خورد.طوری میگیM5 اگه کسی ندونه فکر میکنه تویوتا کرولا رو داری میگی. m5 امسال از دید کارانددرایو یکی از5 خودروی سریع سال2018 شناخته شده.درگ دیمن باm5 اونم از یه مجله معتبر چندین بار تکرار شد که نتیجه شکست دیمن بود.اما شکست واقعی دیمن در مسابقه دور پیست بود که حدود6ثانیه از m5 کندتر بود.
      درضمن من میگم توی این درگ دیمن برد قبول. اما بجاش در بیش از 10 درگ از همین مکلارن720 شکست خورده

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. Amir Machine

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        شما هم بالا بری پایین بیای، دیمن تو درگ از M5 که هیچ، از 720S هم سریع‌تره
        زمان 9.65 دیمن توسط انجمن ملی هات رود رسماً تایید شده، دیگه چه حرفی باقی میمونه؟
        این درگ هم نشون داد ادعای دوج هرگز دروغ نیست و کاملاً واقعیه
        اما دیمن تو پیست هیچ ادعایی نداره، این ماشین مخصوص درگه و عقب موندن تو پیست به‌هیچ‌عنوان براش شکست محسوب نمیشه
        بین دیمن و 720s هم تا حالا دو سه تا درگ بیشتر برگزار نشده که یکیش همینه
        آسمون ریسمون به هم نبافین، دیمن سریع‌ترین ماشین تولیدی دنیا تو مسافت 400 متره، فقط باید شرایطش فراهم باشه

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          زرشک.اول که تویوتیوب بیش از10 درگ بین این دو وجود داره.شما بگو دیمن مسیر 400متر رو در 5ثانیه طی میکنه اما بازم ازM5 شکست خورد اونم بعد چند بار تکرار.درضمن حتی اگه 5ثانیه هم باشه زمان 400مترش دیرترازM5 از خط پایان رد میشه

          موافقم 3
          مخالفم 4
      2. F22raptor

        ۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (43 ديدگاه)

        فک کنم تو همون رضا با اواتار ss باشی ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        اول لینک هر ده‌تا درگ دیمن با مک‌لارن رو بده همینجا
        دوم
        وقتی نه لاستیک مناسبی در کار بود، نه پیست مناسب بود و نه راننده راننده بود، معلومه که دیمن رو میبازونن!
        حتی شاید اصلاً دیمن رو در حالت حداکثر قدرت هم قرار نداده باشن! والا از اینا بر میاد!
        این درگ اینجا، نمونه یک درگ استاندارده که دیدین دیمن زمان زیر 10 ثانیه رو ثبت کرد، تو این شرایط M5 به گرد دیمن هم نمیرسه عزیزم!!
        حالا شماها تا ابد یه درگ بی‌نام‌ونشون غیر استاندارد رو معیار قرار بدین و تو خیالاتتون M5 رو سریع‌تر بدونین، اعداد و واقعیات تغییر نخواهد کرد.

        موافقم 5
        مخالفم 0
  5. Jdm

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    این دیمن لوژی لعنتی با هیچکس شوخی نداره
    راننده ندیدم عینش لانچ بزنه!!
    بلاخره دیمن افتاد دست اهلش
    به قول خوده دیمن لوژی snatch his soul!!!!!
    دم دوتاشون گرم هم street speed 717 هم دیمن لوژی که یه درگ تماشایی درست کردن.ادیت هایی هم که دیمن لوژی سره ویدئو ها انجام میده فوق العادس
    این درگ کاملا دوستانه بوده و بهتره به جنجال کشیده نشده

    در اخر شیطان دوج بدخواهاشو شرمنده کرد?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. amin

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    چه میکنه دیمن!!!!!!!??????

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Cadillac

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    بالاخره یه درگ بیطرف از پدال دیدیم
    با وجود اینکه خودم مسابقات درگ زیادی دیدم که دیمن برنده میشه
    ولی خب دیمن غول واقعی درگ هست
    و مکلارن تو ریس قطعا ماشین بهتریه
    عاشق هردوشون هستم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. Amir

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    چه راننده خوبی داشت دیمن خیلی عالی جلو افتاد البته چیزی از مکلارن کم نمیشه اگر مسافت بیشتر بود به طور قطع برنده می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 4
  9. Joseph

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    ماشاءالله سلطان
    معلومه طرف رانندست ،قبلانم گفتم اگه راننده بشینه پشتش صدرصد اول میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. ایمان

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    دیمنولوژی بلاخره حرفشو به کرسی نشوند و ادعاشو ثابت کرد و نشون داد حرف پوچ و ادعای توخالی نمیکنه
    ☆ کار اند درایور می‌گوید :
    حالا دیگر لذت تیک‌آف با یک درگستر هنگام خروج از عوارضی یا حرکت از پشت چراغ قرمز فراهم است اگر شما نمی‌توانید چرخ‌های دیمون را هنگام لانچ از زمین بلند کنید ، بدون شک رانندگی شما بد است ، زیرا همه ما در مجله کار اند درایور در تست درایو چلنجر دیمون چنین کاری را کردیم !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    باز دوستان ماورایی دارن مقلطه میکنن
    720عالیه
    جز معدود ماشینایی هس ک بیشتر از چیزی ک هس خودشو نشون داده همیشه اما بازم نمیشه دیمنو دست کم گرفت!!!
    امارو اعداد و همچنین واقعیت چیزی فراتر از نظرات دوستانه ک میگن 720فلان و…
    دیمنه دیگه
    شوخی ک نیس

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. Amir Machine

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    از دید بعضی‌ها (در اصل دو سه نفر تو این سایت)
    فقط درگ‌هایی معتبر و ارزشمندن که توش ماشین‌های آمریکایی شکست بخورن!!!!!!!
    کلاً تمام رقابت‌ها و درگ‌هایی که تو اون‌ها ماشین‌های آمریکایی درخشیدن نامعتبره!!!!!
    تو این درگ دوبار تایم زنی شده، هر دوبار دیمن سریع‌تر بوده، انجمن ملی هات رود بعنوان یک مرجع معتبر هم رکورد 9.65 دیمن را تایید کرده اما اینا بازم دست بردار نیستن و روشون کم نمیشه!!!!!
    یکی لینک میاره، یکی میگه درگ باید طولانی‌تر باشه (این دیگه آخرشه!!!!)، یکی ب‌ام‌و 10.8 ثانیه‌ای رو با دیمن 9.6 ثانیه‌ای مقایسه میکنه!!!!
    واقعاً واقعاً دلیل این همه تلاش و صرف وقت و انرژی برای کوبیدن ماشین‌های آمریکایی رو نمیفهمم، بابا دست بردارین یا به قول دوستمون مجید، وا بدین دیگه
    باشه بابا اصلا دیمن تو درگ حریف تاتا نانو هم نمیشه حالا دیگه برین بشینین سر درس و مشقتون، امتحانا نزدیکه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      آنقدر الکی به خودشون فشار آوردن که اعتبار Top Gear رو هم زیر سوال می برن…!!!!!!!!!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. محسن

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (136 ديدگاه)

    تو دنیای واقعی نه لاستیک درگ‌زیر دوج هست همیشه،نه میتونه گرم کنه،نه چسب اسلیک بزنه،نه آسفالت مخصوص هست،پس داستان چیز دیگه میشه،دلتون رو هم به قیمت خوش نکنین،بنتلی بنتایگا یه ساعت داره هم قیمت خودش به صورت اپشن،پس چون قیمتش دو برابر شد باید شتابش بهتر بشه،اختلاف قیمت مک لارن به خاطر تولید محدود بودنش هست،وگرنه تولیدش رو ۵ برابر کنن قیمتش نصف میشه،امیدوارم در مورد سر شکن شدن هزینه اطلاعات داشته باشین

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. ونوم اف ۵

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (89 ديدگاه)

      در دنیای واقعی شما تو خیابون مسابقه درگ راه بنداری زندان تشریف میبرید

      موافقم 3
      مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    من کلا از مکلارن ها خوشم نمیاد اما خب واقعیت اینه که پرفورمنس عالیی دارن البته از نظرم به همون اندازه ظاهر زشتی هم دارن … اما من به شخصه صدای جیغ سوپرشارژ و ظاهر رادیکالی و با اصالت چارجر رو بیشتر میپسندم و این درگ ها هم اصلا اهمیتی نداره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. رامین

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بالاخره یه حرفه ای پشت فرمون دیمن نشست یه درگ واقعی

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. علی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام
    مک لارن اگه از لاستیک‌های پیرلی استفاده میکرد که هم قانونی و هم استاندارد هستند اونوقت معلوم میشد کی سروره !

    موافقم 0
    مخالفم 5
  17. Achtung

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (423 ديدگاه)

    اگر مکلارن مثل دوج ماشین مخصوص درگ بسازه مطمئن باشید خیلی راحت دیمن رو شکست میده ولی اسپورت سازان معتبر به فکر لوکس ساختن و رکورد نورنبرگ رینگ و … هستن

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. محمدرضا

      ۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه دوج بخاد اثالت دوج رو ازش بگیره و اونو آیرودینامیک بسازه مطمئن ا دوج بهترینه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  18. mix

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باو چرا هیچ ماشینی نمیتونه این سگو شکست بده افسرده شدم بمولا شده قضیه میگ میگ اون گرگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Amir

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو کل تاریخ ماشینی بالا تر از دوج دیمون نیومده و نخواهد اومد🤘🤘🤘🤘

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. پورشه

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    درگای دوج همشون بی منطق بوده نه به اون زمانی که از پورشه برد نه به الان که از مکلارن میبره چرا نمیرید ببینید این دوجتون چجوری در براره پورشه 911 پودر شد دوج خیلی مسخره میبره تو تمام درگاش هیچ منطقی تو این ماشین نیست واقعا مسخرس

    موافقم 1
    مخالفم 3
  21. پورشه

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ماشینای دوج خوبن ولی تو این یکی دیگه شورشو در اوردن مکلارن همین طوری سرعتش بالا تره تو مشخصات اون وقت این ببره هنوز مونده دوج بتونه ماشینای گرونی مثل مکلارنو بگیره

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا