دوجمک لارن

جدال تماشایی دوج چلنجر دیمن و مک‌لارن 720S

مک‌لارن ۷۲۰S و دوج چلنجر دیمن دو نمونه از سریع‌ترین خودروهای این کرهٔ خاکی هستند. هردوی این ماشین‌ها قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار داشته و در هردو نیرو توسط گیربکس اتوماتیک صرفاً به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. همچنین هردو خودرو می‌توانند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند؛ بنابراین وقتی این دو هیولا رودرروی یکدیگر قرار گیرند چه اتفاقی می‌افتد؟ این اتفاق به‌تازگی روی داده و تیمی در ایالات‌متحده مک‌لارن ۷۲۰S را در برابر دوج چلنجر دیمن قرار داده است.

حداقل بر روی کاغذ این دو خودرو تقریباً با یکدیگر مساوی هستند. چلنجر دیمن ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بنابراین با اختلاف چند دهم ثانیه، ۷۲۰S را که برای این کار به ۲.۹ ثانیه زمان احتیاج دارد مغلوب می‌کند؛ اما درنهایت مک‌لارن خودروی سریع‌تری است چراکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را دارد درحالی‌که دوج با لاستیک‌های جاده‌ای استاندارد می‌تواند به حداکثر سرعتی برابر با ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

دوج چلنجر دیمن

مک‌لارن ۷۲۰S

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۴ لیتری V8
تنفس سوپرشارژ توئین توربو
قدرت ۸۴۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۴۵ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۹۴۱ کیلوگرم ۱۳۱۱ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۳ ثانیه ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۶۵ ثانیه ۹.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
قیمت ۸۶,۰۹۰ دلار ۲۸۸,۸۴۵ دلار

اما سؤال اینجا است که کدام‌یک از این دو ماشین برندهٔ این جدال سخت و نفس‌گیر می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال پیش از دیدن فیلم باید نگاهی به اعداد جدول فوق داشته باشیم. با توجه به مشخصات فنی دو ماشین می‌بینیم که چلنجر دیمن ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد که می‌تواند برای غلبه بر رقیب بریتانیایی به آن کمک کند. از سوی دیگر اما دیمن وزن بسیار بیشتری نسبت به ۷۲۰S دارد به‌نحوی‌که بیش از ۶۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از آن است و این موضوع می‌تواند به ضرر آن تمام شود.

نهایتاً دو ماشین برای برگزاری جدالی جذاب در مسیر قرار می‌گیرند. بین این دو خودرو دو مسابقه برگزار می‌شود که در هردوی آن‌ها ۷۲۰S با وجود قدرت کمتر با اختلاف قابل‌توجهی رقیب آمریکایی را شکست می‌دهد. مطمئناً سوپراسپرت بریتانیایی بخش عمده‌ای از این پیروزی را مدیون وزن بسیار سبک‌تر خود است. بااین‌حال در یک مسابقهٔ درگ ممکن است شاهد رقابت نزدیک‌تری باشیم زیرا دوج می‌گوید چلنجر دیمن می‌توانند ظرف تنها ۹.۶۵ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر یا یک‌چهارم مایل را طی کند درحالی‌که مک‌لارن هم زمان طی این مسافت توسط ۷۲۰S را ۹.۷ ثانیه اعلام کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    موتور دیمن و هلکت، شده سنگ مهک همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      F22
      دادا موتور چلنجر محشره
      برو ساىت مجله موپار و ببىن چى در موردش گفتن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اول از همه ماشالاه به شتاب 2/3 چلنجر که با اون هىکل واقعا عالىه
        ولى حرف حق رو تومتن زده
        (( با توجه به مشخصات فنی دو ماشین می‌بینیم که چلنجر دیمن 120 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد که می‌تواند برای غلبه بر رقیب بریتانیایی به آن کمک کند. از سوی دیگر اما دیمن وزن بسیار بیشتری نسبت به 720S دارد به‌نحوی‌که بیش از 600 کیلوگرم سنگین‌تر از آن است و این موضوع می‌تواند به ضرر آن تمام شود.))
        چلنجر و مکلارن در کل اصلا با هم رقىب نىستن و 2 دنىاى متفاوت دارن

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. KING 918

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          تا حالا فقط 918 تو درگ شکست داده این هیولای مکلارن رو

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. mehran (fox)

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    بدجوری به این جونور مکلارن ایمان دارم….یه هایپر کار تمام عیاره تو لباس سوپر کار

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. سعید(تهران)

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    فلسفه دو خودرو کاملا متفاوته که حتی با نگاه به ظاهرشون هم میشه فهمید، مک‌لارن یه ماشین با بدنه سبک کربنی که برای شتابگیری از هر نظر بهینه شده ولی خب قیمتش برای از ما بهترونه ولی دیمن برای این ساخته شده که قشر متوسط هم بتونن طعم ۸۰۰ اسب بخار رو بچشن، فرقی نمیکنه کدوم برنده میشه چون هردو فوق العاده ارزشمند هستن و فقط مشتریان متفاوتی رو هدف گرفتن، دردناکه که ممکنه در آینده نزدیک دیگه همچین جواهراتی تولید نشن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      سعىد
      کاملا حرفتون درسته
      چلنجر براى افرادى هستش که با مبلغى کم سوار ماشىنى مىشن که مشخصاتش با ماشىنهاى چندصد هزار دلارى برابرى مىکنه
      البته چلنجر دىمون بطور حرفه اى مخصوص درگ هستش که 400 متر رو در کم تر از 10 ثانىه طى مىکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hamid.Hellcat

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    قابل توجه علی شوی نوا
    یک شورلت نوا مدل 1366 با 12000 کیلومتر کارکرد واقعی در حد صفر قیمت 65 تومن گذاشتن واسه فروش
    حیف اگه پول داشتم حتما حتما میخریدمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      مخلصم حمىد جان
      عکسى ازش دارى؟؟؟
      من 2 تا نوا مدل 1977 و 1978 سراغ داشتم در حد عالى براى 1 نفر بود و 2 تاش رو گذاشته براى فروش 60 مىلىون
      اونى که شما مىگى پس از اون 2 تا ماشىن که من مىشناسم بکر تر هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        تو سایت باما سرچ کن علی جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Omid622

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    آدم از روبرو دیمن نگاه میکنه لرزه به اندامش میفته
    به نحوی ترسناک ترین ماشین کره خاکی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      ترس از چلنجر طبىعىه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Amirferrari

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    ای وای از این مکلارن،ببین لاکردار چطور دیمن رو نقطه کرد،شکست دادن ۷۲۰s کار سختیه،فقط فراری از پسش بر میاد اونم با عشق من488pista

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. Fk

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هیچ کدوم این درگ ها جنبه رقابت واقعی رو نداره
    تنها جنبه فان یرگرمی داره
    وگرنه هر کدوم از دو خودرو توانایی های خودشونو نشون دا دن و طرفدارشون ب خوبی ب قابلیتهای اون واقف هستن
    ولی از نظر شخصی انگلستان تو زمینه تولید طراحی ست اپ تیونیگ وووووو ی سرو گردن بالاتر از از کشورهای دیگس
    میدونم الان هزار تا دیس لایک میخورم
    ولی دوستان اگر تحقیق کنن متوجه میشن

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      Fk
      درگ رسمى تو امرىکا مرجعش فقط و فقط nhra هست
      در کل مشترىهاى اىن 2 ماشىن از 2 قشر مختلف هستن که هر کدون ىه چىز براشون اهمىت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Mohammad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    اصلا قیمت پایه رو نگاه میکنم
    امکانت رو‌میبینم
    اصلا اقا مرگ بر امریکا ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. حسن

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    با دیمن باید از صفر استارت زد.
    یه مسابقه ی سرعت ثانویه بود بین یه ماشین با صورت نیزه ای مثل مک لارن که برا سرعت بالا طراحی شده در مقابل یه ماشین عضلانی با صورت پهن که جدای از وزن بالاتر فشار هوا تو صورت ماشین بسیار زیاده .

    تا حالا کسی نگفته دیمن ماشین پیسته گفتن درگ صفر تا صد و صفر تا 400.
    دیمن مزیتش تو استارت اولیه است که اگه از صفر میزدن مکلارن هم نمیتونه فاصله ی ایجاد شده ی اولیه را جبران کنه ، با حرکت اولیه مزیت دیمن گرفته شد بعد مسابقه شروع شد.
    با این روش یا باید با کوروت بره یا با جی تی .
    اما مک لارن بهترین ماشین اروپا را ساخته و نمیشه دوسش نداشت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      حسن
      چلنجر طبق گفته شما مختص 400 متره
      چلنجر با شتاب 2/3 مىتونه 400 متر رو در زمان کم تر از 10 ثانىه طى کنه که عالىه و رکوردى هست که کم تر ماشىنى مىتونه بدستش بىاره
      ولى نکته اونکه تو دور و سرعت بالا مک لارن خىلى بهتر عمل مىکنه تا چلنجر که طبىعى هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. یانکی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    یه تست احمقانه.اول که باید مسابقه یه درگ واقعی باشه تا دیمن یه درس حسابی به مکلارن بده دوم چسبندگیه لاستیک دیمنه که باید حسابی گرم بشه سوم اینکه کجا مکلارن 9.7 رکورد زده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مبین پورمند

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    دیگه شورش در اومد،،هرکی میخواد ماشین روندن یاد بگیره میاد یه درگ میذاره،،اون از درگ قبلی با هلکت که بوووووووووق کردن بهش اینم از این،،اهمیت دیمون تو دنیا ثابت شدس
    و هم اکنون شاهد موجی از دیسلایک خواهیم بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    با اینکه همیشه به توانایی های فراری ایمان داشتم و میدونم که کارشو به بهترین نحو ممکن انجام میده ولی باید بگم ۴۸۸ پیستا باید خیلی عالی باشه تا بتونه این غول مکلارن رو شکست بده ؛ باید منتظر درگ اسب تیز پای مارانِلو با مکلارن همیشه سریع بود ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Elemento

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ضعیف کشی شد اینجا … بیجاره دوج نقطه شد … 720 اس قابل تحسینه اما باید از صفر شروع میکردن تا دوج بهتر خودش رو نشون بده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. ساسان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    خب اصلا نژادا”دوچیز متفاوتا”واین از قیمتشون تا حتی قیافشون وآیرو دینامیکشون .تکنلوژی ساختشون مشخصه..مکلارن فنی تره و چلنجرسرکش تر(دونات قشنگیم زد)…ایکاش یه درگ ازحالت ایستاده ه هم انجام میدادن تا تفاوت لانچ دوخودروروهم ببینیم….ولی من یه برداشتی دارم نمیدونم چقدرر صحیحه دوستان کمک کنن…مکلارن بااین مشخصات و وزنو گشتاور داره خیلی غیرمنطقی بهتر عمل نمیکنه؟..همینجا مطلبی درمرود قویتر بودنش خوندم آیا صحت داره که مکلارن قوتر ازاونچیزی هست که شرکت اعلام کرده؟..اگر آره چه لزومی داره شرکتی این حرکتو بزنه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دیمن هم اصلا در حدی که روی شتابش مانور میدادن نشون نداده. آخه 400 مترش هم خیلی بهتر از این بود که در مقابل 720اس اینقدر عقب بیافته. یکم ادامه میدادن نقطه شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Ali

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (87 ديدگاه)

      لزومش از ۴۵۸ و mc12 شروع شد که مکلارن باید با فراری در ساخت سوپراسپرت موتور وسط با فرای رقابت کنه ولی ۴۵۸بیشتر طرفدار داشت و مکلارن به این سیاست رو اورد که روند توسعشو سریع تر کنه
      و زود به زود خودرو هاشو آپگرید کنه وقتی مکلارن ۶۵۰s رو رو نمایی کرد اگه اشتباه نکنم تقریبا یک سال بعد فراری ۴۸۸ رو معرفی کرد،چند وقت بعد ۴۸۸ ۶۷۵lt اومد که قوی تر و سبک تر از ۴۸۸ بود پس فراری اینجا نمی تونست بعد معرفی ۴۸۸ یهو مدل جدید تر معرفی کنه و به مقابله با ۶۷۵ بره و مکلارن هم از این روند استفاده کرد و ۷۲0s رو با تقریبا ۸۱۰ اسب به بازار اورد که الان میبینیم نه ۸۱۲ به سرعتش میرسه نه gt2rs نه اونتادورs و مکلارن هم همینو میخواست منتها برای ایجاد حس تعادل توی مشتریها(مخصوصا مشتریهایp1) قدرت تولیدی رو ۷۱۰ اسب اعلام کردن(شما میتونی تست داینو رو تو نت سرچ کنی اتفاقا مال همین کانالی که این ویدیو رو گذاشته هست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (87 ديدگاه)

        البته اشتباه شد چون mc 12 مدل تولید محدود مزراتی هست ولی اون مکلارن ۱۲c هست(که اول mp4-12c)عذر میخوام قاطی کردم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. farzad

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دیمون در صورتی شتابش پایینه که صندلی عقب و اینچیزارو نداشته باشه و از بنزین مخصوص استفاده کنه …..بنظرم اگه از صفر شروع میکردن هم باز دیمون عقب میفتاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. hamid reza

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (381 ديدگاه)

    یک نکته هم ب صحبت دوستان من اضافه کنم اونم اینه ک علاوه بر اینکه دنیای این دو ماشین واقعا متفاوته و دیمن 600 کیلو سنگین تر هست. توی این مسابقه دیمن از بنزین معمولی استفاده میکرد ک داخل فیلم هم گفت ک قدرت دیمن رو به 808 اسب میرسونه
    فارغ از نتیجه دیمن خودش یه دنیای کاملا متفاوت از همه ی ماشیناست. عشقه خالصه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. Saied

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مکلارن یک الماس تراش خورده هستش.
    آخرت مهندسی تو این ماشین خوابیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. maximus

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ایول مک لارن خوب جلو افتاد. به طرز باورنکردنی ای ! این ماشین سریعه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mehdiii

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این دیگه چه رقابتی بود!
    فقط مک لارن گاز میداد انگار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. حسن

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    فرق زیادی هست بین شتاب (صفر تا صد) با شتاب ثانویه (حداکثر سرعت).
    این مسابقه ی شتاب ثانویه یا حداکثر سرعته .
    918 با مک لارن 720 مسابقه ی شتاب دادن یعنی از صفر شروع کردن .
    هیچ کدوم نه 918 نه 720 تو صفر تا صد توان رقابت با دیمن را ندارن اگه توان بردن داشتن تا حالا هزار بار تستش کرده بودن .
    صفر تا 400 هم که دیمن و مک لارن تقریبا برابر اعلام کردن و در موردش نمیشه با صراحت گفت کدوم میبره که باید یه تست معتبر بزنن تا معلوم بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      معتبرشو خیلی موافقم..خیلی ازتستهای اینترنتی هست که فلان ماشین میبره ولی وقتی یه نشریه معتبر یا یک برنامه تلوزیونی خودروعی با استادارها ورانندهای حرفه ای درگو انجام میدن میبینی نتیجه یا اختلافکم میشه یا مساوی یا حتی برعکس میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Godfather

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    اصلا کاری به کامنت های دوستان ندارم که این شاهکار مکلارن رو دارن کم جلوه میدن.
    فقط اینو میدونم کل دنیا و نشریات و مجلات و بررسی ها مکلارن 720 اس رو هیولا میدونن.
    حالا شما بیا بگو 600 کیلو سبک تره
    فلسفش فرق داره
    قدرتش بیشتر از 710 اسبه و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یاس ی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    خیلی شرایط دخیله توی برتری. مک لارن هیولاست، آیرودینامیک بهتری داره، گیربکس بهتری داره، دیمن یک ماشین قلدر قدرتیه ولی مکلارن سوپر اسپورته، اسب بخار همه چیز نیست، پورشه سالهاست با موتور 6 سیلندر و قدرت کمتر نسبت به خیلی از 10 یا حتی 12 سیلندرها داره آقایی میکنه،
    یک ورزشکار سنگین وزن بدنسازی نمیتونه توی دومیدانی از یک دونده نیمه حرفه ای هم جلو بزنه چون زورش زیاده. حالا که اینجا رقیبش دونده فوق حرفه ایه .دیمن عشقه مک لارن هم عشقه ولی خوب مک لارن به دنیا اومده که مسابقه سرعت بده، دیمن از اسمش مشخصه که اومده با زورش و ظاهر عضلانیش لرزه بر اندام خلق بندازه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. Honda

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نمیدونم غرور کاذب یسری از افراد کی میخواد تموم شه وقتی تو سرعت کم میارن میرن سراغ قدرت تو قدرت کم میارن میرن سراغ شتاب تو شتاب کم میارن میرن سراغ کیفیت تو کیفیت کمکمیارن میرن سراغ قیمت تو قیمت کم میارن میرن سراغ بنزین معمولی و سوپر تو بنزین معمولی و سوپر کم میارن میرن سراغ دنیای متفاوت از همدیگه خلاصه همش اینور و اونور کردن خوب بلدن
    اما نمیدونم چرا کسی نیس ک بگه اقا ب والله قدرت همه چیز نیس
    ضریب شاتونی. کورس پیستونی. نسبت تراکم. دورگیری موتور. نحوه انتقال قدرت. نوع انتقال قدرت. ایرودینامیک و وزن و هزاااار جور بحث دیگه واس همین روزاس… مکلارن یکی از برترین مهندسی های دنیای خودروسازی ب خودش اختصاص داده حتی اگه ب فرض محال قدرتش دوروغی باشه بجای 711 اسب 800 اسب هم تولید کنه بازم تا این حد فاصله انداختن خیلی هنر میخواد… کی گفته دو دنیای متفاوتن. زمانی ک ی خودرو با هر کلاسی پا ب عرصه بالاتر میزاره یعنی جز همون دسته بالاتر شده… چ ربطی داره اینکه میگین دو دنیای متفاوتن. خب میخواستن تو دنیای خودشون بمونن و نیان تو بحر سوپرکارها…
    چلنجر فقط برای پر کردن 0تا100 طراحی شده ههههییییچ حرفی برای گفتن تو سرعت نداره… اما مشخصاتشو جوری طراحی کردن ک مثلا ی سوپرکار باشه… احتمال داره ک تو درگ 0 گیلومتر مکلارن عقب بیفته ولی دقیق نمیدونم اما طبق تحقیقاتی ک کردم مکلارن سر 300 متر از چلنجر سبقت میگیره.
    ای کاش همه ما حتی خود بنده هم ی وقتایی قبول کنیم و باور داشته باشیم ک نباید فقط از اسم و رسم استفاده کرد و جلو رفت. ی وقتایی منطق خیلی حرفتی خوبی برای گفتن داره. اگه بنا بود ک قدرت و شتاب و گشتاور بالا همه چیز باشه هیچوقت هوندا s dream با موتور 660 سی سی هوندا s660 ک 190 اسب شده بود به سرعت 421 کیلومتر نمیرسید.
    ایشالله همگی موفق باشید

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا