داجفورد

برای اولین بار، درگ رم TRX و فورد رپتور

رم TRX به‌عنوان یک آفرودر وحشی طراحی شده است اما با داشتن ۷۰۲ اسب بخار در زیر کاپوت، در مسابقات درگ هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل، مردان Fast Lane Truck برای اولین بار این دایناسور آمریکایی را در برابر رقیب اصلی خود یعنی فورد رپتور قرار داده‌اند. البته آن‌ها علاوه بر این دو پیکاپ قدرتمند، دو پیکاپ دیگر را هم به این رقابت دعوت کرده‌اند که یکی از آن‌ها برادر ضعیف‌تر TRX یعنی رم ربل است. نمایندهٔ جنرال موتورز در این جمع هم یک شورلت سیلورادو تریل‌باس است ولی واقعیت این است که اگر جنرال موتورز می‌خواهد با TRX و رپتور وارد رینگ رقابت شود، واقعاً به پیکاپ قوی‌تری نیاز دارد.

درگ اول بین سیلورادو تریل‌باس و رم ربل برگزار می‌شود که هردو به موتورهای V8 تنفس طبیعی مجهز هستند. سیلورادو از موتور ۵.۳ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ رم، ۵.۷ لیتری همی ۳۹۵ اسب بخاری است؛ بنابراین حتی روی کاغذ هم می‌توان فهمید که رم به‌راحتی سیلورادو را مغلوب می‌کند. مشخص نیست که چرا برای این رقابت موتور قوی‌تر ۶.۲ لیتری شورلت انتخاب نشده است چراکه در این صورت به‌احتمال‌زیاد نتیجه تغییر می‌کرد. بااین‌حال حتی موتور قوی‌تر سیلورادو هم احتمالاً در راند دوم تأثیری نداشت زیرا باید در برابر رپتور ۴۵۰ اسبی قرار می‌گرفت. همچنین با توجه به اینکه این مسابقات در ارتفاع ۱۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا انجام شده، هوای رقیق‌تر به ضرر تنفس طبیعی‌ها است و پیروزی رپتور توئین توربو تعجبی ندارد.

اما همهٔ این‌ها به نبردی ختم می‌شود که همه مشتاق دیدن آن هستند یعنی رویارویی TRX و رپتور. هرچند معمولاً نتایج درگ‌ها را لو نمی‌دهیم اما در اینجا فورد ضعف قدرت چشمگیری دارد و پیش‌بینی پیروز درگ هرگز دشوار نیست. در ویدئو می‌بینیم که از شروع حرکت تا خط پایان، TRX کاملاً برتری دارد و رپتور حتی با اینکه در درگ دوم کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند ولی هیچ شانسی برای پیروزی ندارد؛ بنابراین اگر فورد می‌خواهد سلطنت خود بر دنیای پیکاپ‌های پرفورمنس و آفرودی را حفظ کند، به یک رپتور جدید و بسیار قوی‌تر نیاز دارد که گفته می‌شود از پیشرانهٔ موستانگ شلبی GT500 استفاده خواهد کرد ولی تا آن زمان، بدون هیچ شکی، رم TRX پادشاه جدید پیکاپ‌ها محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1375 ديدگاه)

    همشون عالین

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  2. Ali_x76

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (929 ديدگاه)

    لعنتیِ همه چی تموم !!!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  3. ♤Angus_812♤

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    چه بزن بزنیه
    همه گردن کلفتا آمریکا امدن

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (150 ديدگاه)

      پرفورمنس رم trx در حدی که حتی میتونه با ماشین های اسپرت مثل تویوتا سوپرا درگیر بشه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱
  4. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (382 ديدگاه)

    یا ابلفضل اینا میدونین چی هستن همشون یه جا جمع شدن هیچ کس رو توی کمپشون راه نمیدون یعنی غول های آمریکا یعنی یه چیز دیگه منم به خواستم رسیدم که ببینم کدوم سریع تره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  5. ارشیا

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    چه قدر این TRX بزرگه!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  6. R@m!n

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (921 ديدگاه)

    یکی از مسخره ترین درگ های تاریخ. هیچ کسی اینارو برای شتابشون نمی خره

    موافقم ۵
    مخالفم ۳۰
    1. ♤Angus_812♤

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      جک گفتیا
      پس چرا تو دسته خودرو پرفورمنس قرار میگیرن
      اگه برا شتاب نمیخوان
      فورد و رم پولشونو از راه نیاوردن که هزینه توسعه بدن
      پس مطمعنن برای شتاب و سرعتن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۶
      1. R@m!n

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (921 ديدگاه)

        اینا بیشتر جنبه تبلیغاتیه و خود نمایی کسی که دنبال سرعت و شتابه می ره یه کوروت و چلنجر و ماستنگ نمی خره نه رم TRX

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۲
        1. امیر

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2575 ديدگاه)

          رامین دوست عزیز
          احتمالا شما با خودرویی فول سایز(پیکاپ یا اس یو وی) که قدرت بالایی داشته باشه، سرعت رو تجربه نکردید
          بسیار لذت بخشه و همینطور جذابه ک خودرویی با اون هیبت و ابعاد بزرگش و وزن بسیار بالاش، شتابی در حد خودروهای روز رو داره
          درضمن قطعا این قدرت در افرود و مخصوصا رمل و…کارایی بالایی داره

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  7. ایمان

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ای جانم هر وقت محصولا داج رو میبینم روانم شاد میشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  8. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2575 ديدگاه)

    امکان نداره این موتور هیولا زیر کاپوت ماشینی بره و اون ماشین بهترین نباشه!!!
    شاید بی نقص ترین محصول امریکایی باشه!
    کیفیت زیبایی پرفورمنس افرود و….
    آخر هفته باهاش بری افرود سنگین و در رانندگی روزمره هم با سوپراسپرت ها در بیوفتی

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  9. ATa

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بلایی که سر رپتور اومد نتیجه کم کاری خودش بود… توو بازار آزاد غفلت کنی رقبا با چهار چرخ از روت رد می شن هر برندی که می خوای باش. رم TRX درس خوبی به فورد داد.

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  10. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    یه رم با موتور دیمن
    یه رپتور با موتور GT500
    یه سیلورادو با موتور ZL1

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  11. شاهین

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (816 ديدگاه)

    خب رپتور هم نسخه سوپر اسنیک داره اونو میاوردن یکم رقابت تنگ تر میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا