داج

چرا داج چارجر همچنان محبوب است؟!

فورد و جنرال موتورز تصمیم خود برای دست کشیدن از سدان ها را گرفته‌اند. شاید این تصمیمی درست باشد و شاید هم نه اما زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد؛ اما کافی است درباره‌ی فروش خوب سدان ها از داج سؤال کنید که برخلاف جریان آب شنا کرده و فروش چارجر ۲۰۱۹ در شش ماهه اول سال جاری افزایش یافته است. رمز این موفقیت چیست؟ اتوموتیوز نیوز اخیراً با کوین هالمن مدیر برند داج صحبت کرده و او به اطلاعات جالبی اشاره کرده است.


او گفته است:

چارجر خودرویی منحصربه‌فرد است. این یک سدان است اما درعین‌حال محصولی عضلانی محسوب می‌شود. این خودرو چیزهای زیادی را به خوبی انجام می‌دهد. چارجر می‌تواند افراد متفاوت زیادی را جذب کند.” او درباره‌ی دیگر سدان ها هم گفته که چنین خودروهایی شخصیت خاص خود را نداشته و به‌سادگی جایگزین می‌شوند. او گفته است: “سدان های دیگر به راحتی جای خود را به خودرویی کاربردی می‌دهند. هیچ‌چیزی شبیه چارجر وجود ندارد. چه تعداد از سدان های بنفش دیگری را دیده‌اید که چنین جذاب ظاهر شوند؟!


دیگر فاکتور کلیدی چارجر همچنان دارای آن بوده و توجه زیادی را جلب کرده چارجر با کیت بدنه‌ی پهن است.


مدیر داج ادامه می‌دهد:

بزرگ‌ترین چیز این است که مشتریان خواهان قدرت و کشش بیشتر هستند و چارجر این را ارائه می‌کند. این هدف شماره ۱ است. این خودرو در عین اینکه قدرت و چسبندگی زیادی دارد از طراحی زیبایی نیز برخوردار است. کیت بدنه‌ی پهن یک به‌روزرسانی خوب برای چارجر می‌باشد.

گفتنی است حتی چارجرهای بدون پیشرانه‌ی هلکت هم ظاهر فوق‌العاده‌ای داشته بنابراین خریداران نیازی به پرداخت حدود ۷۰ هزار دلار برای راندن چیزی جذاب ندارند.

مدل‌های پایه‌ی چارجر که قیمت ۳۰ هزار دلاری دارند از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار استفاده کرده‌اند و بسیار بهتر از فورد فیوژن و شورولت ایمپالا به نظر می‌رسند. نیسان ماکسیما که یک زمانی به عنوان سدان اسپورت چهار درب شناخته می‌شد دیگر شخصیتی نزدیک به چارجر ندارد. همچنین چارجر از پلتفرم دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند. شما با حدود ۳۷ هزار دلار می‌توانید مدل مجهز به پیشرانه‌ی همی را انتخاب کنید.

شاید یک سدان عضلانی کلید ماندگاری بلندمدت یک سدان ها باشد…

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. Elmiraj

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    چون تنها سدان فول سایز عضلانی دنیاست….
    .
    ماشینی که مشتریان جذابیتش را به پرفورمنسش ترجیح میدن ….. (( هر چند عملکردش هم برای یک سدان ۲ تُنی سال ۲۰۱۵ بسیار عالی و چشمگیره ))
    .
    .
    فیوژن ، ایمپالا و ماکسیما خیلی وقته از جذابیت و پرفورمنس عقب کشیدن و تنها به یک سدان خانوادگی معمولی با قدرت زیر ۳۵۰ اسب بخار تبدیل شدن….

    1. (ali (chevy nova

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5198 ديدگاه)

      با اقتدار بازم شد پرفروش
      سال ۲۰۱۸ هم لقب پرفروش ترین سدان فول سایز امریکا رو گرفت

    2. همایون

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      چارجر جزوه معدود سدانهای هست که هنوزم پرفروش هست و فروشش افزایش هم داشته
      این ثابت میکنه این ماشین بی نقص هستش و همچنان جذاب

      1. همایون

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (43 ديدگاه)

        ((چارجر خودرویی منحصربه‌فرد است. این یک سدان است اما درعین‌حال محصولی عضلانی محسوب می‌شود. این خودرو چیزهای زیادی را به خوبی انجام می‌دهد. چارجر می‌تواند افراد متفاوت زیادی را جذب کند.” او درباره‌ی دیگر سدان ها هم گفته که چنین خودروهایی شخصیت خاص خود را نداشته و به‌سادگی جایگزین می‌شوند))

  2. علیx76

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (760 ديدگاه)

    بخاطر گلگیرای نسخه واید بادی
    من مُردم :)))

  3. car lover

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چون مایه داره
    خوشتیپه خوشگله
    شبام با کت شلوار میخابه:))))

  4. MAHDI

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    جواهرپورشه تایکان هم معرفی شد. زیباتر از اونی هستش که تصور میکردم. خیلی خیلی شبیه به مدل کانسپت هستش!!!!!

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3284 ديدگاه)

    این خودرو را باید بر حسب قیمتش نسبت به ویژگی هایش سنجید که بسیار ارزنده و بی رقیبه .

    اما یه چیزی که برام جالب توجهِ ، اینه که هرجایی کارکرده این خودرو را دیدم(( توریستهای عراقی ، مناطق آزاد و حوضه خلیج فارس )) ، کیفیت قطعات و کِدِر بودن رنگ بدنه و چراغ ها بیش از بقیه خودروها به چشم میزنه که پس از مدت کوتاهی بیشتر خودروهای آمریکایی و ماسل ها به این مشکل میخورند که این بر میگرده به کیفیت پائین قطعات تزئینی و رنگ چه در داخل و چه در خارج که احساس میکنم مدلهای قدیمی خیلی خیلی بهتر از امروزیها بودند .

    1. یانکی

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1005 ديدگاه)

      اصلا اینجوری نیست داداش خوده آمریکا شهرهای گرمسیری زیادی داره صحرای نوادا داره پس اگر فقط کمی تو این موارد کاستی داشته باشه پوستشو میکنن مشتریا.راجب ماشینهای عراقی اصلا مقایسه نکن که نگهداریشون از ماشین در حد دمپاریشونه.

      1. همایون

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (43 ديدگاه)

        نوید خان
        مطمئن باش اگه کیفیتشون کم بود تو بازارهای ازاد و رقابتی اینقدر فروش خوبی رو ثبت نمیکردن و مردم به سمت محصولات رقیب میرفتن
        عراقی ها از کی تا حالا ماشین نگهدار شدن که از روی ماشینهای اونها بخواییم پی به کیفیت محصولات ببریم؟؟؟؟
        خوب بودن ماشینهای امریکایی این جور مواقع که فروش خوبشون رو گزارش میکنن بر همگان ثابت میشه

        1. Alireza

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (573 ديدگاه)

          دوستمون راست یگه منم چند بار عراق که رفتم به زود کدر شدن چراغا توجه کردم البته بر خلاف دوج دورانگو که نسبت به حتی ژاپنی ها کمتر رنگ چراغ پریده بود ولی ماسل کار ها و بعضی خودرو هاشون واقعا بد جور رنگ پریده بودن در ضمن این که میگید عراقیا از کی تا حالا ماشین نگه دار شدن حرف غلطیه ما داریم ماشین هایی که توی عراقن رو با هم مقایسه میکنیم شرایط نگه داریشون یکیه

  6. امیر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    با اینکه از طراحی جلوش زیاد خوشم‌ نمیاد اما دوج خیلی خوب میدونه چی تولید کنه
    صدای بسیار زیبا
    هندلینگ مناسب و حتی در نوع خودش عالی
    شتاب و‌تاپ اسپید فوق العاده
    امکاناتش به روز و‌مناسب
    قیمت ارزان!!
    توی این قیمت گزینه ی بهتری نیست!

  7. مزدا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1510 ديدگاه)

    چون داج هست چارجر هست

  8. UNAS

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (869 ديدگاه)

    مگه داج چارجر همچنان محبوبه ؟!

    1. همایون

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      حتما محبوبه که همچنان پرفروشه اونم در این دوره ای که سدانها مثل قبل محبوب نیستن

  9. Ford taurus

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    بهترینه همونیه که برعکس خیلی از لاکچریا و فانتزیا خودش بهت میگه پارو بزار تا اخر رو گاااز 😀اصن یه چیزیه خدایش نگم براتون ما که پشت مدل ۳۶۰۰نشستیم حالشو بردیم وای به حال نسخه همی که دیگه هرکی پشتش بشینه جماعتی رو بالا میره 😬😅
    چندتا از سدان های خوب امریکایی
    کادیلاک cts-v
    شورلت ss
    هولدن کومودور
    فورد فالکون
    کرایسلر ۳۰۰

  10. Hemichan

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (710 ديدگاه)

    آپشنهای سفارشی موپار هم که دل عاشقان ماشینی رو برده
    مثل موتور ۱۰۰۰ اسبی هلفنت که فقط ۱۰ هزار دلار از هلکت گرونتره
    یه چارجر هلفنت نهایتا ۸۰ یا ۹۰ هزار دلار قیمتشه با تمام تقویتهای لازم
    که واقعا تو این زمینه بی رقیبه کاش چند مدل
    هرچند محدود خیابانی از هلفنت ساخته میشد ..
    Mopar or No Car

    1. Hemichan

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (710 ديدگاه)

      چند ماه پیش هم یه مدل تیونینگ شده ی ۱۵۰۰ اسبی که البته با هزینه ۱۰۹۹۵ دلاری در دسترسه
      تو کالیفرنیا و توی پیست ۱.۵ مایلی تست شده
      که واکنش راننده به شتاب اولیه این بود “Once we get the shifting down, this Hellcat is really going to fly”
      و نتایج اون تست از این قراره
      یک چهارم مایل اول به سرعت بالای ۱۵۰ مایل میرسه
      و توی نیم مایل به ۱۸۹ مایل یا ۳۰۵ کیلومتر میرسه و یک مایل رو با سرعت ۳۴۸ کیلومتر طی میکنه و درنهایت در آخر مسیر یک و نیم مایل به سرعت ۳۷۳ کیلومتر میرسه
      و همه ی اینا با کمتر از ۸۰ هزار دلار قابل دستیابیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X