دوئل شورلت کامارو و دوج چلنجر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت هفتم، اولین دوئل از گروه کوپه‌های متوسط

دوئل‌های گروه کوپه‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

شورلت کامارو

تاریخ معرفی: می 2015

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 67,940 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 25,380 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: چسبندگی و لپ تایمی مشابه سوپراسپرت‌ها، پیشرانهٔ یکسان با کوروت Z06 با صدای باشکوه، قیمتی کمتر از آن چیزی که باید باشد (کمتر از پورشه 911 پایه)

نقاط منفی: صندلی‌های عقب غیرقابل‌استفاده، دید محدود

دوج چلنجر

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو 2008

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: LC کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 64,537 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 30,545 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هیچ خودرویی در آمریکا 797 اسب بخار قدرت را با این قیمت ارائه نمی‌کند

نقاط منفی: ظرافت، چسبندگی و چابکی پایین، عدم تفاوت عملکرد با مدل غیر ردآی در مسافت 400 متر

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

چلنجر هلکت ردآی

کامارو ZL1 1LE

پیشرانه 6.2 لیتری V8 6.2 لیتری V8
تنفس سوپرشارژ سوپرشارژ
قدرت 797 اسب بخار 650 اسب بخار
گشتاور 960 نیوتن متر 880 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 10 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا 96 3.7 ثانیه 3.5 ثانیه
مسافت 400 متر 11.8 ثانیه 11.7 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر/ساعت 305 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 14.7 لیتر (ترکیبی) 14.7 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 70 لیتر 72 لیتر
وزن 2047 کیلوگرم 1742 کیلوگرم
طول 5.01 متر 4.78 متر
فاصلهٔ محوری 2.95 متر 2.81 متر
حجم صندوق بار 455 لیتر 255 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 نفر 2+2 نفر
قیمت پایه آمریکا 28,990 دلار 25,990 دلار
قیمت موردبررسی 78,745 دلار 71,295 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. (ali (chevy nova
    سوابق: (4950 دیدگاه) ,

    رفقای امریکایی باز بیایید که رقابت اصالت و قدرته
    یه طرف پرفروش ترین و محبوب ترین کوپه اسپرت دنیاست یعنی موستانگ
    اونطرف هم یکی از موفق ترین ماشینهای رتروی جهان یعنی چلنجرکه امار فروشش امسال
    از مرز تولید 50/000 دستگاه هم گذشت

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (1052 دیدگاه) ,

      علی این سگمنت هم مثل دیروز واسه امریکایی هاست
      اینجا آمریکایی عا تعین و تکلیف میکنن
      از یه طرف موستانگ الگوی خیلی از ماشین ها در دنیا
      از یه طرف چلنجر پرطرفدار از یه طرف رقیب همیشگی موستانگ کامارو
      تازه این سگمنت پرطرف دار ترین سگمنت در دنیاست
      و یه جورایی اوج توانایی های کمپانی ها اینجا مشخص میشه

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (1052 دیدگاه) ,

        و یه چیز دیگه شایعاتی که درمورد یه جایگزین برای دیمن بود به اسم angel قوت گرفته اینجور که حس میشه یه جورایی ما بین هلکت و دیمن قرار باشه و به نظر میاد یکم قرار تغیر ظاهر هم داشته باشه
        Demon ( شیطان )
        Angel ( فرشته )

        پاسخ
        1. حسن
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          برنده شدن اسکالید در نظر سنجی دیروز که طبیعی بود چون در بازار هم کادیلاک 7000 تا بیشتر از اسکالید ساخته بود نسبت به ماشین به اصطلاح شاسی بلند بنز
          همچنین کادیلاک قیمت مناسب تری داشت
          مصرفش بهتر بود
          در نمونه های کشیده تر خودش هم جای بیشتری از بنز داشت

      2. Mohammad
        سوابق: (1052 دیدگاه) ,

        منظور از اوج توانایی های کمپانی ها اینکه که همه ویژگی هارو کنار هم به مشتری میدن
        از جمله عملکر فنی خوب در کنار قیمت خوب که قابل دسترسی برای اقشار مختلف جامعه باشه
        برای همینه میگم پرطرفدار ترین سگمنت در دنیاست

        پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (480 دیدگاه) ,

      باز هم آمار اشتباه.ردای 0تا 100 رو در 3.4 میزنه.400 متر رو در 10.8 میزنه.پدال دقت کن.

      پاسخ
    3. اعتمادیان
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      علی آقا سلام
      اگه میشه لطف کنی تفاوت انواع کامارو ها رو بگی ( مختصر هم باشه اشکالی نداره )
      خصوصا کامارو اس اس

      پاسخ
    4. آریا
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      دوستان گارانتی رو نگا کنید. چرا اینقد کمه؟؟؟

      پاسخ
    5. مزدا
      سوابق: (1024 دیدگاه) ,

      از دوستان کسی تفاوت قیمت پایه و قیمت مورد بررسی رو میتونه توضیح بده؟؟

      پاسخ
  2. OMID-LAMBO
    سوابق: (285 دیدگاه) ,

    چلنجر تنها ماسل کار امریکایی که میشه کل تاریخچه شو توی همه نسلاش دید ! ساده ولی با ابهت ! ولی فقط برای سرعت ! نه راحتی یا مسابقه دادن توی پیست !
    واسه همینه کامارو محبوب ترین ماشین عضلانی آمریکایی واسه منه ! مخصوصا نسخه های زد ال وان که با روح و روان آدم بازی میکنه !
    انتخاب من کامارو عه ! و احترام زیادی هم واس دوج قائلم !

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      موافقم
      چلنجر خیلی رو سنتها پایبنده
      کامارو و موستانگ کمی از سنتهاشون فاصله گرفتن ولی ارتقاهایی پیدا کردن که نمیشه ازشون به راحتی گذشت
      مثلا کامارو و موستانگ در بحث هندلینگ خیلی از چلنجر بهتر هستن
      یا در بخش سیستم تعلیق و شاسی باز هم بهتر از چلنجر ظاهر شدن
      چلنجر ماشینی که ساخته شده برای درگ و برای همین نه سیستم تعلیق مستقل کامارو و موستانگ رو داره و نه سیستم مجهز تر جلوبندی کامارو و موستانگ رو
      شاسی چلنجر یه شاسی قدیمی هست که بروز شده ولی شاسی کامارو و موستانگ کاملا نو شدن و تمام اینها تو عملکردهاشون مشخصه

      پاسخ
  3. (ali (chevy nova
    سوابق: (4950 دیدگاه) ,

    خوب امروز برسیم به معرفی یه انجین قدرتی
    موتور 440 مگنوم دوج
    مشخصات این موتور 54 ساله خیلی خیلی جالبه
    ضریب تراکم . گشتاور و قدرتش همین الان هم بسیار عالیه
    این موتور سال 1969 تا 390 اسب قدرت داشته و گشتاورش تا بیش از 500 نیوتن هم میرسه و همین الان هم تمام لوازمش بصورت پرفورمنس یا استاندارد قابله سفارشه

    The 440 cu in (7.2 L) RB was produced from 1965 until 1978, making it the last version of the Chrysler RB block. It had a light wall construction, precision cast-iron block, with iron heads and a bore of 4.32 in (109.7 mm), for an overall displacement of 440 cu in (7.2 L).[8]

    From 1967 to 1971, the high-performance version was rated at 375 bhp (380 PS; 280 kW) (370 bhp (375 PS; 276 kW) in 1971) at 4,600 rpm and 480 lb⋅ft (651 N⋅m) at 3,200 rpm of torque with a single 4-barrel carburetor,[9] and from 1969 to 1971, the highest-output version had an intake setup with 3X2-barrel Holley carburetors (“440 Six Pack” for Dodge, “440 6-BBL.” for Plymouth) producing 390 bhp (395 PS; 291 kW) at 4,700 rpm (385 bhp (390 PS; 287 kW) in ’71) and 490 lb⋅ft (664 N⋅m) at 3,200 rpm of torque.[10]

    In 1972, changes were made to the horsepower ratings of vehicle engines from gross (engine only, without air cleaner, exhaust system, alternator, or other power-consuming components) to net (with alternator, air cleaner, mufflers, and other vehicle equipment installed). The new rating system produced lower, more realistic numbers for any given engine. At the same time, emissions regulations were demanding cleaner exhaust. Engines including the 440 were made with reduced compression, modified cam timing, and other tuning measures to comply with the newly tightened emissions regulations. The 1972 440 produced 335 bhp (250 kW) (gross) at 4400 rpm; the new net rating was 225 hp (168 kW)—which very closely coincided with period German DIN ratings and TÜV measurements.

    The high-output 440 (4-barrell/mild cam/dual exhausts) was marketed as the Magnum in Dodges, the Super Commando in Plymouths, and the TNT in Chryslers. From 1972 to 1974 the engine (detuned to run on lead-free gas) was rated at 280 net hp, and dropped in hp each year until 1978, when it was rated at 255 hp (in police specification) and limited to Chrysler New Yorkers, Chrysler Newports, Dodge Monaco Police Pursuits, and Plymouth Fury Police Pursuits. It was also available in marine and heavy-duty commercial applications until that year.

    پاسخ
  4. (ali (chevy nova
    سوابق: (4950 دیدگاه) ,

    اما موتور بعدی موتور محبوب و قدرتمند 429 فورد هستش که تو ایران خیلی ازش وارد شده
    موتور 429 در واقع استروکر موتور 385 فورده
    سال 1969 قدرتش 375 اسب بوده و از گشتاورش هم چیزی نگم بهتره که چقدر بالا بوده

    As with the FE line of engines, Ford also offered Cobra Jet, Cobra Jet – RamAir, and Super Cobra Jet versions of the 429.

    The Cobra Jet, rated at 370 hp (280 kW), was equipped with a Rochester Quadrajet 700 cfm 4 BBL carburetor, larger camshaft, 11.3:1 compression ratio and a special set of cylinder heads. It was available with or without a hood scoop, and came with a 3.25 rear axle ratio.

    The Cobra Jet – RamAir came with the shaker scoop, which was attached to the engine, and a 3.50 rear axle ratio.

    The Super Cobra Jet, rated at 375 bhp (380 PS; 280 kW) at 5200 rpm and 450 lb⋅ft (610 N⋅m) at 3400 rpm of torque, had a four-bolt main block, a single Holley 735 CFM 4-barrel carburetor, and a larger mechanical camshaft. It was only available with a 3.91 or 4.30 rear axle ratio.[2][3]

    In 1971, the CJ engine also used a four-bolt main block. However, these engines were actually derated and produced power in the 440–460 hp (328–343 kW) range.[citation needed] This was done to deceive insurance companies (common practice in that era), so that buyers did not have to pay higher insurance rates.

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (4950 دیدگاه) ,

      این متن این قسمتش مورده توجه هستش که فورد از کاربراتورهای راچستر جنرال موتورش با 700cfm!!!!!!! استفاده میکرده

      ((The Cobra Jet, rated at 370 hp (280 kW), was equipped with a Rochester Quadrajet 700 ))
      کاربراتورهای ((کوادرا جت)) جنرال موتورز با اونکه قیافه بسیار بسیار پیچیده ای دارن اما بسیار سرویس کردن و اورهال کردنشون اسونه
      جالبیش اونکه خیلیهاشون ظاهر مشترکی دارن مثل راچسترهای 350 و 400 اما نازلهای سوختشون کاملا فرق داره باهم
      از لحاظ ابعاد هم راچستر 400 از 350 کمی بزرگتره و مقدار ورودی بنزین و هوا درشون متفاوته

      پاسخ
  5. David
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    ردای چجوری با حدود 150 اسب اضافه2دهم کندتره

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      بخاطر عللی هست که بالاتر گفتم

      پاسخ
  6. (ali (chevy nova
    سوابق: (4950 دیدگاه) ,

    اما بهتره کمی هم از کامارو بگم و همش از موستانگ و چلنجر تعریف نکنم
    کامارو zl1 در واقع سال 1969 عرضه شد
    موتورهاشون همگی 427 الومینیومی با قدرت 430 اسب بود و مجهز به کاربراتور های 4 دهنه راچستر
    کامارو zl1 در واقع مدلی رسمی از کامارو کوپو بود
    کاماروهای کوچو بصورت غیر رسمی با موتور 427 تولید میشدن اما zl1 کاملا رسمی از موتور 427 استفاده میرد
    البته موتورهای 427 روی کوروت در اون سالها تا 580 اسب قدرت تولید میکردن و روی اونها کاربراتورهای هولی نصب میشد

    پاسخ
  7. Amir Machine
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    چلنجر قدرت زیادی داره ولی نمیتونه به خوبی ازش استفاده کنه، به همین دلیل و بخاطر وزن سنگین، میبینیم که با وجود 150 اسب بخار قدرت بیشتر، شتاب پایین‌تری نسبت به کامارو داره
    کامارو تو پیست هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داره درحالیکه چلنجر چابک نیست و بیشتر بدرد خط مستقیم میخوره
    پس قطعاً کامارو

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (4950 دیدگاه) ,

      امیر خان
      میدونی موضوع چیه
      موضوع بیشترش برمیگرده به اونکه چلنجر مثل خیلی از ماشینهای مدرن امروزی سیستم های ضد هرزگردی و کنترل کشش رو زیاد تو رانندگی دخالت نداده
      برا همین چون قدرت و گشتاورش بالاست موقع شتاب گیری چسبندگی لازم رو نداره
      برا همین مهندسان موپار اومدن براش لاسیت های مخصوص درگ رو عرضه کردن تا چسبندگیش به بالاترین حد برسه ولی تو بیشتر مسابقات از لاستیکهای معمولی استفاده میکنن نه لاستیکهای که شرکت موپار به عنوان اپشن ارایه کرده

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (473 دیدگاه) ,

        حرف شما درسته و اگه چلنجر ردآی تو شرایط مناسب قرار بگیره (مثل استفاده از همین لاستیک‌های مخصوص)، به احتمال زیاد تو خط مستقیم کامارو ZL1 رو شکست میده ولی تو پیست بخاطر وزن کمتر و چابکی بیشتر، برتری با کامارو هست

        پاسخ
  8. OMID
    سوابق: (603 دیدگاه) ,

    با چلنجر شوخی نکنید
    اصیل ترین ماشین تاریخ
    💪چلنجر💪

    پاسخ
  9. Jdm
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    چلنجر به دلیل rwd بودن و گشتاوره وحشتناک موقع لانچ کردن هرزگردی زیادی داره و نیاز به یه راننده حرفه ای داره که لانچ کنترل رو خاموش کنه و خودش لانچ کنه
    میشه از لاستیکای درگ رادیال استفاده کرد که هرزگردی رو کاهش میده.ولی در عوض تو رول ریسینگ خیلی خیلی وحشیه.کامارو هم برا پیست خوبه هم برا درگ ریس سبک تر هم هست.
    اگر بخوام برای دیلی درایور انتخاب کنم که مثلا در هفته برا سه چهار ساعت باش بزنم بیرون چلنجر رو انتخاب میکنم
    اگر واسه پیست بخوام کامارو.
    دوتاشون رو هم خیلی دوست دارم به گونه ای که نمیتونم رای بدم

    پاسخ
  10. Alireza
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    تنها چیزی که به این دوتا ترجیح میدم کوروت zr1 هست. انصافا آمریکایی باز بودن دنیای گشتاور و دود و هیجانه

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (2106 دیدگاه) ,

    کامارو چون از بچگی این ماشینو دوست داشتم

    پاسخ
  12. امیر
    سوابق: (610 دیدگاه) ,

    رتروی محبوب!!
    عشقه
    با وجود وزن بسیار زیادش شتابش عالیه (تو بحث 400متر هم 0.1ثانیه تفاوتشه)و همچنین تاپ اسپید بهتری داره
    صداش ک دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره
    کی از صدای بیگ بلاک همی میگذره؟؟؟؟؟!!!!!
    طراحیشم ک قطعا از کامارو بهتره (کامارو اصالت خودشو داره از دست میده تو بحث طراحی) تنها برتری کامارو طراحی کابینشه ک خیلی پویاس
    امار فروششم ک به تازگی داره عالی میشه و گویای همه چی هست
    خلاصه همه جوره عشقه

    پاسخ
  13. Vahid
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    انتخاب سختیه واقعا سخت هردو عالی هستند کاش کامارو و بنز بود و چلنجر و ماستانگ تا فینال رو این دوتا برگذار میکردن

    پاسخ
  14. Saman
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    دنیای خودرو بدون این مثلث :موستانگ کامارو و چلنجر کامل نخواهد بود. آخه چرا این سه تفنگ دار اینقدر عالی و دوست داشتنی هستن ، وقتی کامارو گاز میخوره زیبا ترین سمفونی جهان نواخته میشه آدم دوست داره سرشو ببره توی موتورش 🙂 خودرو سازی امریکا بی نظیره

    پاسخ
  15. شاهین
    سوابق: (621 دیدگاه) ,

    قضیه چارجر آنجل چیه؟
    دیروز عکسشو دیدم
    مثل اینکه awd هم هستش
    اینجا رای نهایی رو به کامارو دادم چون پرفورمنس خوبی داره اما طراحی چلنجر بهتره بیشتر به ماسل کار میخوره

    پاسخ
  16. Ahmad
    سوابق: (1038 دیدگاه) ,

    پرفورمنس و ظاهر زیبا فقط کامارو .گرچه که چلنجر هم یه ماسل کار واقعیه ولی نه چلنجر نه موستانگ گیرایی و زیبایی کامارو رو ندارن.

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    طراحی بیرون چلنجرجذاب تره. اما طراحی داخل کامارو قدیمی هستش
    این دسته دنده کامارو خیلی خیلی جذابه

    پاسخ
  18. (Saeed(peugeot
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    چلنجر و بیشتر میپسندم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.