دوج

عرضهٔ دوج چارجر GT AWD مدل 2020، ماسل کار چهارچرخ محرک

محصولات دوج چیزهای عجیبی در دنیای خودرو هستند. مثلاً پیشینهٔ نسل کنونی چارجر به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد و مطمئناً خودرویی سالخورده است اما آمار فروش ۲۰۱۹ آن نشان می‌دهد که خریداران همچنان این ماشین را دوست دارند. درحالی‌که این روزها خودروسازان به خاطر کاهش فروش‌های دورقمی در حال ترک بخش سدان‌ها هستند، چارجر قدیمی افزایش فروش دورقمی را تجربه کرده و بهترین سال فروش خود را طی یک دههٔ گذشته سپری کرده است.

به همین دلیل دوج برای مدل ۲۰۲۰ نسخهٔ جدید GT AWD را برای چارجر ارائه کرده است. پیش‌ازاین نسخهٔ چهارچرخ محرک چارجر فقط در تیپ پایهٔ SXT ارائه می‌شد اما حالا تیپ GT هم با سیستم چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. سامانهٔ چهارچرخ محرک این خودرو می‌تواند بدون مداخلهٔ راننده ارسال نیرو به چرخ‌های جلو را قطع کرده و صد درصد گشتاور را به محور عقب انتقال دهد؛ اما راننده‌های که می‌خواهند همیشه از سیستم چهارچرخ محرک بهره‌مند باشد باید خودرو را در حالت اسپرت قرار دهند که موجب افزایش تعویض دنده و همین‌طور بالاتر ماندن دور موتور هم می‌شود. این ماشین همچنین به سیستم کنترل پویایی و ESC سه حالته با قابلیت خاموش کردن هم مجهز شده است.

چارجر GT AWD به صفحه آمپر قابل تنظیمی مجهز است که می‌تواند دندهٔ درگیر، نیروی جی، تایم صفر تا ۹۶ کیلومتر و لپ تایم پیست را نشان دهد. علاوه بر این، این سدان اسپرت از تنظیم خاص تعلیق، رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی با لاستیک‌های چهارفصل، دوربین دید عقب، مه شکن‌های LED، کاپوت پرفورمنس و اسپویلر عقب هم برخوردار است.

«تیم کونیسکیس» از فیات-کرایسلر در مورد این چارجر می‌گوید:

اکثر مردم از چارجرها و چلنجرها به‌عنوان ماسل کارهای عملکرد بالا یاد می‌کنند و واضح است که این‌گونه هم هست اما آن‌ها می‌توانند خودروهای پرفورمنس چهارچرخ محرک چهارفصل هم باشند. فقط دوج خودروهایی را ارائه می‌کند که کارایی و رانندگی چهارفصل را بدون قربانی کردن شخصیت ماسل کار ارائه می‌کنند

اما نکتهٔ منفی این است که هنوز هم خبری از غرش V8 همی در زیر کاپوت چارجر GT AWD نیست زیرا این خودرو همچنان فقط با همان موتور ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار عرضه می‌شود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با پدال‌های تعویض دندهٔ دستی متصل است و طبق برآوردها در هر صد کیلومتر در شهر و بزرگراه به ترتیب ۱۳.۱ و ۸.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. قیمت دوج چارجر GT AWD از ۳۴,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود و از ژانویهٔ آینده قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    یه انتخاب بسیار جذاب و به صرفه
    قیمت خوب
    محبوبیت و جذابیت بالا
    قدرت و کیفیت مناسب و‌بسیار کاربردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (223 ديدگاه)

      یادم توی درگ فکر کنم سال 2016 بود که با700 اسب بخار حتی به گرد ماشین های آلمانی با 600 و یا تعداد اسب کمترکمتر نرسید حالا شما میگی قیمت خوب ولی آلمانی ها پول مهندیسشون و تکنولوژی به روز میگرن که نوش جونشون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. کریم

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    جانم واسه ی چارجر مشکی ۱۲۰۰ اسبی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا