معرفی نسخه‌های شاسی کابین دوج رم HD در نمایشگاه شیکاگو

دوج پس از معرفی نسل جدید مدل‌های رم 2500 و 3500 هوی دیوتی، حالا در نمایشگاه شیکاگو پرده‌ها را از مدل‌های شاسی کابین (Chassis Cab) این پیکاپ نیز کنار زده است. این نسخه با ظرفیت بکسل 15,975 کیلوگرم، بیشترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را دارد و می‌تواند تا 5,675 کیلوگرم بار را هم روی شاسی حمل کند. مجموع وزن ناخالص این تراک‌ها نیز به 19,500 کیلوگرم می‌رسد.

رم شاسی کابین 2019 در سه نسخهٔ 3500، 4500 و 5500 عرضه می‌شود که به ترتیب در کلاس‌های 3، 4 و 5 تراک‌های ایالات‌متحده قرار می‌گیرند. این تراک‌ها همگی به نسخهٔ تجدیدنظر شده‌ای از پیشرانهٔ 6.7 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز مجهز شده‌اند که 360 اسب بخار قدرت و 1083 نیوتن متر گشتاور داشته و توانایی‌های تراک‌های شاسی کابین رم را ارتقاء داده است. به گفتهٔ دوج، این پیشرانه بیشترین گشتاور را در کلاس 4 و 5 تراک‌ها دارد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این پیشرانهٔ دیزلی، ساخت بلوک آن از آهن گرافیتی فشرده است که موجب افزایش استحکام و کاهش ارتعاشات می‌شود. علاوه بر این، کاهش وزن 27 کیلوگرمی نسبت به پیشرانهٔ نسل قبلی هم یکی دیگر از مزیت‌های این تغییر است. دیگر اصلاحاتی که در این موتور دیزلی انجام گرفته نیز شامل سوپاپ‌های اگزوز جدید، پمپ روغن جدید و پمپ آب با هوزینگ سبک‌وزن آلومینیومی می‌شود.

البته این پیشرانهٔ دیزلی به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود و رم شاسی کابین به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی بنزینی مجهز است. این موتور در مدل 3500 قدرتی برابر با 410 اسب بخار و گشتاوری معادل 580 نیوتن متر تولید می‌کند اما در مدل‌های 4500 و 5500 قدرت آن به 370 اسب بخار کاهش میابد. در مدل 3500 همچنین پیشرانهٔ بنزینی به تکنولوژی صرفه‌جویی سوخت مجهز است که به‌منظور کاهش مصرف سوخت تعدادی از سیلندرها را غیرفعال می‌کند.

انتقال نیروی موتورها در مدل 3500 به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که اولین گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد در این کلاس محسوب می‌شود. برای این مدل همچنین یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن به همراه محور توان‌دهی هم قابل سفارش است. (محور توان‌دهی یا PTO قسمتی در تراکتورها یا کامیون‌ها است که با استفاده از نیروی پیشرانه، امکان اتصال و استفاده از دستگاه‌های جانبی مثل میکسر بتن، پمپ وکیوم و… را فراهم می‌کند). مدل‌های 4500 و 5500 اما به‌صورت استاندارد به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند.

مدل‌های شاسی کابین رم 2019 در کابین و طراحی با نسل جدید پیکاپ‌های رم 2500HD و 3500HD مشترک هستند و با چهار طرح جلوپنجرهٔ مختلف، سه ترکیب مختلف لامپ‌های چراغ‌های جلو و کاپوت آلومینیومی به بازار عرضه خواهند شد. این نسخه‌های شاسی کابین در داخل نیز تکنولوژی‌های هوشمندانه، کیفیت ساخت بهتر و ویژگی‌های جذاب رم 1500 جدید را قرض گرفته‌اند که برجسته‌ترین آن‌ها، صفحه‌نمایش 12 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect است. همچنین رم شاسی کابین 2019 تنها تراک این کلاس محسوب می‌شود که کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و ترمز تریلر را به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌کند.

نسل جدید تراک‌های شاسی کابین رم با چهار طول شاسی مختلف از 1.5 متر تا 3 متر (طول از پشت کابین تا محور عقب) و چهار تیپ گوناگون شامل Tradesman، SLT، Laramie و Limited به بازار عرضه خواهند شد. این تراک‌های جدید در کارخانهٔ ساخت تراک کرایسلر در مکزیک تولید شده و از سه‌ماههٔ دوم امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد. قیمت مدل‌های مختلف این تراک‌های شاسی کابین نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (938 دیدگاه) ,

    Chevrolet and GMC : ۱۵۰۰ – ۲۵۰۰ – ۳۵۰۰
    Dodge RAM : ۱۵۰۰ – ۲۵۰۰ – ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ – ۵۵۰۰
    Ford : F۱۵۰ – F۲۵۰ – F۳۵۰ – F۴۵۰ – F۵۵۰ – F۶۵۰
    و F۷۵۰ که نشون گستردگی بیشتر محصولات فورد داره
    به شخصه در زمینه ساخت تراک های سبک و سنگین فورد رو در مقام اول و دوج رَم و شورولت ( GMC ) رو در رتبه های بعدی می بینم با توجه به سابقه کاری و تجربه

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (258 دیدگاه) ,

      امریکاییها حالا همینجور سلطان پشت سلطان معرفی میکنن
      اول فورد سری اف بود
      دوم شورولت سیلورادو
      الان هم رم
      چه شود

      پاسخ
    2. Amir Machine
      سوابق: (438 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      شورلت بتازگی مدل‌های 4500، 5500 و 6500 رو هم به خانوادۀ سیلورادو اضافه کرده و الان از لحاظ تنوع دست‌کمی از سری F نداره (البته سال‌های قبل هم شورلت با مدل کودیاک تو این بخش حضور داشت)
      از طرف دیگه، شورلت اولین وانت خودش رو سال 1918 تولید کرد و دقیقاً یک قرن در زمینۀ ساخت پیکاپ سابقه و تجربه داره
      از لحاظ آمار فروش هم پیکاپ‌های جنرال موتورز یعنی شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا سال 2018 بیش از 900 هزار دستگاه فروش داشتن که فقط حدود 100 هزار دستگاه کمتر از فورد سری F هست
      همۀ این‌ها نشون میده تجربه و مهارت جنرال موتورز در حوزۀ ساخت پیکاپ و تراک هرگز پایین‌تر از فورد نیست

      پاسخ
  2. Mohammad
    سوابق: (1012 دیدگاه) ,

    جنگ بین غول ها تمامی نداره
    این بار رم این ماشین ها دیگه دارن کاری میکنن که طرف فکر کنه
    حالا کامیون بخرم یا اینو ( البته میدونم کاربرد و توانایی کامیون ها متفاوت )
    اخه لعنتی ها مجال بدید از نسخه های قبلی سیر شیم بعد نسخه بهتر رو بیرون بدید

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    عجب غولیه اما چرا قیمت رو ننوشتید

    پاسخ
  4. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1375 دیدگاه) ,

    توجه کردین
    بعد از بحران سال ۲۰۰۸ ، تولید وانت و پیکاپ چندین برابر شده .
    دلایل زیادی داره ، اما به نظر من دلیل اصلیش میتونه رو آوردن مردم آمریکا به کشاورزی بیشتر و کارگاه های تولیدی بیشتر به سبب جمعیت بیشتر باشه .
    به دلیل پیشرفت اینترنت و رباتها ، استفاده از نیروی انسانی در اِدارات کمتر و کمتر میشه و باید بیشتر کشورها ، بخصوص همین ایران خودمون رو بیاریم به بخش تولید و عرضه در زمینهای کشاورزی ، دامپروری و گارگاه های بخش خصوصی ، و به همین دلیل استفاده وانت و پیکاپ در تمام جوامع بیشتر و بیشتر حِس میشه .

    پاسخ
  5. " swedish arrogant tiger"
    سوابق: (673 دیدگاه) ,

    19 تن وزن ناخالص واقعا زیاده
    با این مشخصات بنظرم نمیشه دیگه به این گفت پیکاپ یه کامیونه واسه خودش 😂

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.