دوج

مقایسه ناخواسته سرعت داج چلنجر هلکت ردای و هواپیما!

پیش از این شاهد رکوردگیری‌های زیادی در زمین‌های سرعت جانی بومر بوده‌ایم اما هرگز شاهد مسابقه‌ای بین دو خودرو یا یک خودرو و یک هواپیما در این مکان تاریخی نبوده‌ایم. البته از نظر فنی این مسابقه‌ای واقعی نبوده و یک دستگاه داج چلنجر هلکت ردای استوک در زمینی ۳.۲ کیلومتری به مصاف هیولایی دیگر رفته است. با قدرت ۷۹۷ اسب بخاری، داج ردای می‌تواند به سرعت ۳۲۷ کیلومتر در ساعت دست یابد. اگر در کنار این خودرو یک هواپیما قرار گیرد قطعاً مسابقه‌ای هیجان‌انگیز استارت خواهد خورد!

این ویدئو همانند سایر ویدئوهای زمین‌های مسابقه جانی بومر شروع می‌شود. ما شاهد فیلم‌برداری از بیرون خودرو هستیم و پس از آن به کابین خودرو می‌رویم تا داده‌های تلمتری را ببینیم. سرعت خودرو به سرعت از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت عبور می‌کند اما خب ردای بهترین آئرودینامیک را نداشته و سرعت خودرو در سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت به کندی بالا می‌رود. در واقع ۱۴ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت خودرو از ۲۹۰ به ۳۰۸ کیلومتر در ساعت برسد.

همان‌گونه که می‌بینید حداکثر سرعت ثبت شده توسط این خودرو کمتر از ادعای داج می‌باشد. البته وقتی نگاهی دقیق به سمت راست و بالای ویدئو داشته باشید یک هواپیمای سبک را در کنار داج خواهید دید. این یک هواپیمای تک موتوره است که اگرچه با مشخصات آن آشنا نیستیم اما حدس می‌زنیم سرعت حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. دلیل حدس ما نیز این است که ردای به سرعت فاصله خود با هواپیما را کم کرده و در حدود سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت هواپیما ناپدید می‌شود.

ما نمی‌دانیم هواپیما در حال انجام چه‌کاری بوده است. آیا هواپیما در حال فیلم‌برداری بوده یا اینکه در آن زمان به‌طور تصادفی از روی این مسیر رد شده است مشخص نیست.

همچنین احتمال دارد چلنجر در صورت وجود فضای بیشتر به سرعت بالاتری دست یابد. البته این کار نیز خطرات خاص خود را دارد زیرا فکر نمی‌کنیم ترمزهای هلکت استاندارد توانایی‌های بسیار بالایی در توقف ایمن این خودرو داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یه مقایسه بی مزه دیگه که هیچ اعتباری در منطقش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بسیار مزحک و حوصله سربر
    هیچ‌معنی و منطقی وجود نداشت
    رکورد دیمن فک میکنم ۳۴۰ کیلومتر بود ک البته در طول مسافت بیشتری انجام شد و هم رده سنا و فراری ۴۸۸ و‌ ۸۱۲ سوپر فست و… بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیx76

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    اگه داج بتونه بدون کاهش حس نوستالژیک و اصالت چلنجر ، جنبه های فنی و آیرودینامیکیشو بهتر کنه ، نتیجه واقعا عالی میشه
    درسته که خریدار های چلنجر ، از اینکه تو ریس از موستانگ میبازن ناراحت نمیشن ، اما کی از چسبندگی و آیرودینامیک بهتر بدش میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    صدای سوپرشارژرش از ناله رو تخت، تحریک‌کننده‌تره!

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا