داج

معرفی دوج چلنجر سوپر استوک ۸۰۷ اسبی، قوی‌ترین ماسل کار دنیا

احتمالاً چلنجر سوپر استوک چشمگیرترین مدل در بین محصولات جدیدی محسوب می‌شود که دوج به‌طور هم‌زمان معرفی کرده است. این مدل که نسخه‌ای درگ محور محسوب می‌شود، بر اساس همان هلکت ردآی Widebody ساخته شده اما پرفورمنس بسیار چشمگیری دارد و دوج آن‌را قوی‌ترین و سریع‌ترین ماسل کار دنیا می‌داند.

در سینهٔ چلنجر سوپر استوک همان ترکیب آشنای موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قرار دارد اما قدرت این موتور با افزایش جزئی ۱۰ اسب بخاری نسبت به هلکت ردآی به ۸۰۷ اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور آن تغییری نداشته و مثل قبل ۹۶۰ نیوتن متر است. در سوپر استوک روح مدل شیطانی دیمن دمیده شده و به همین دلیل ظرف تنها ۳.۲۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند.

چلنجر سوپر استوک به لاستیک‌های رادیال چسبندهٔ مخصوص درگ مجهز شده و به‌منظور محافظت از این لاستیک‌ها، حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این لاستیک‌ها با سایز ۳۱۵ روی رینگ‌های ۱۸ اینچی سبک‌وزنی قرار گرفته‌اند که ترمزهای برمبو با دیسک‌های ۱۴.۲ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو را در پشت خود پنهان کرده‌اند.

کمک‌فنرهای تطبیقیِ عملکرد بالا در چلنجر سوپر استوک تنظیم منحصربه‌فردی دارند و در حالت رانندگی پیست سفت‌ترین تنظیمات را ارائه می‌کنند. دیگر حالت‌های رانندگی این مدل نیز شامل اسپرت و کاستوم به همراه اتو می‌شود که سیستم تعلیق را نرم می‌کند. در این مدل دستیار لانچ، لانچ کنترل، قفل خط، سیستم رزرو گشتاور و سیستم خنک‌کنندهٔ Cooldown موتور هم به‌صورت استاندارد ارائه شده تا خریداران بتوانند از نهایت پرفورمنس آن استفاده کنند.

چلنجر سوپر استوک با ۱۳ رنگ بیرونی مختلف مثل سبز F8، مشکی قیری و… ارائه می‌شود که می‌تواند با رنگ‌های داخلی مشکی، قرمز و قهوه‌ای روشن ترکیب شود. به‌طورکلی، سوپر استوک را می‌توان برادر ضعیف‌تر و در دسترس‌تر دیمن دانست که مثل آن روی درگ تمرکز دارد و هرچند در شتاب و درگ از دیمن کُندتر است اما برخلاف آن تولید محدودی ندارد و به گفتهٔ دوج به‌طور کامل برای مدل ۲۰۲۱ تولید خواهد شد. فروش چلنجر سوپر استوک از همین تابستان آغاز شده و اولین نمونه‌های آن اواخر امسال به نمایندگی‌های فروش می‌رسند. دوج هنوز قیمت این مدل جدید را اعلام نکرده است.

[دانلود ویدئو]

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. meysam

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    این لامصب ۵۰ سال دیگه هم جا داره با همین قیافه تولید بشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Farzad

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1178 ديدگاه)

      درسته ، بعضی ماشینا هستن که اصلا نباید تغییر نسل بدن یا خدایی نکرده توقف تولید بشن …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. زیزیگولو

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (826 ديدگاه)

      نما و چهره خیلی خشن و خیلی جذابی داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    3. مک وال

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (114 ديدگاه)

      الان ۱۳ ساله که دوج داره چلنجر رو با همین قیافه تولید میکنه و فبس لیفت های جزئی داشته.
      من با این روند مخالفم و عقیده دارم مثل کوروت و موستانگ، باید تغییرات و پیشرفت های بیشتری روش اعمال بشه.
      باید ماسل کارها زود به زود مردم رو شگفت زده کنند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Mahdi

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (101 ديدگاه)

        بعد موستانگ GT500 عاشق اینم تو ماشین های امریکایی

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      2. Mahdi

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (101 ديدگاه)

        بعد موستانگ GT500 عاشق اینم تو ماشین های امریکایی

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      3. Mسابق

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2369 ديدگاه)

        دقیقا باهات موافقم مک وال
        درسته خیلی ماشین جذابیه ولی به هر حال !
        الان شما فرض کن مکی اف ۱ که یکی از شاهکار های تاریخ خودروسازیه قرار بود امسال تولید شه و فروش بره !
        واقعا ضایع بود
        میخوام بگم هر چقدرم بزرگ و جذاب باشی بالاخره باید اپدیت شی !
        البته نه اپدیتی به سبک مثلا کامارو که گند زد به اصالت خودش !
        من احتمال میدم بزرگانی مثه گودزیلای ژاپنی و این چش قرمز آمریکایی سر همن قضیس که اپدیت نمیشن چون اپدیت کردن بدون لطمه به احساسات هوادارن و اصالت ماشینا خیلی کار سختیه و جرات ریسک ندارن !دیگه بد تر که شکست شوی رو هم دیدن و بیشتر شده ترسشون

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. Farzad

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1178 ديدگاه)

          وقتی کامارو نسل پنجم رو میبینم کیف میکنم ، واقعا چطوری تونستن با تغییر نسل نابودش کنن ؟!! ( اینم جز همون ماشینایی بود که گفتم )

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    4. یانکی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1105 ديدگاه)

      داج با یه بروز رسانی کاری رو انجام میده که آلفا و مازراتی با میلیونها هزینهذتوانش رو ندارن.حالا هی برن پول رو حروم شاخهای بی ارزش و ضرر ده ایتالیایی کنید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Farzad

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1178 ديدگاه)

        نه دیگه نشد ، اینجارو داری اشتب میزنی .

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. R@min

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (790 ديدگاه)

          در مورد مازراتی واقعا راست میگه آلفا هم به جز سدانش بقیه محصولاتش چنگی به دل نمی زنه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Mسابق

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2369 ديدگاه)

          ببخشید برند بی ارزش ایتالیایی ؟
          این بی عرضه ها توان مدیریت ندارن اونا بی ارزشن ؟
          زبان طراحی مزراتی شاهکار دنیای خودروعه
          پرستیژ این شرکتارو بالاخص مزراتی بقیه شرکتا تو خوابم نمیبینن !
          این بی عرضه ها ۲۰ ساله هنوز یه موتور خوب واسه مزراتی نساختن مثلا دارن هزینه میکنن ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    5. علیx76

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (874 ديدگاه)

      بوی گلم چنان مست کرد که دامن از دست برفت…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Challenger

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بسی لذت بردیم. 😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ارشیاsvj

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    چه خوب
    تولید محدود نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Abbas.Lambo

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (813 ديدگاه)

    این رخ شیطانی و صداش رو مقایسه کنین با اسباب بازی برقیا(:
    همچین چیزایی دیگه تو تاریخ تکرار نمیشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2488 ديدگاه)

    احساس میکنم دوج دیمن رو ساخت و دیگه نمیتونه مث اونو بسازه!! یا حداقل فعلا نیازی به ساخت نسخه ای قدرتمند تر از دیمن نیست
    به امید روزی که وایپر افسانه ای هم دوباره وارد میدان بشه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (219 ديدگاه)

    محشره😍😍😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ممد ژانگولر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    جون میده بهش لم بدی بازوهاتو بندازی بیرون عکس بگیری 💪❤️

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Enzo

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بهترین مدل چلنجر که تا الان تولید شده بنظرم همین سوپراستوکه .دوج تمام برگای برنده چلنجرو تو این مدل رو کرده .بدنه واید بادی.موتورتقریبا دیگه دیمن .رینگ ولاستیک‌های فوق‌العاده عالی .آبشنهای عالی برای استفاده از تمام قدرت ماشین .قیافشم که دیگه….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. بیژن

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اون سبزه رو بدید به من و اونوقت من یه مرد خوشبخت خواهم بود. پولش هم میدم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Mahdi

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خیلی عالی شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. hamid

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (179 ديدگاه)

    ۱۰ اسب بهش اضافه کردن بعنوان مدل جدید دادن بیرون؟
    خب کسی بخواد درگ شرکت کنه بره دیمن بخره. مدلاش تکراری شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2488 ديدگاه)

      دوست عزیز خیلی از شرکتا با پکیج های جدید و بسیار گران و افزایش زیر ۱۰اسب محبوب هستن و مثالش هم شرکت های اروپایی هست
      دوم اینکه دیمن تعداد کمی ازش تولید شد و نمونه های کارکردش تا ۵۰۰هزار دلار هم قیمت میخوره !
      طبیعیه ک افرادی ک پول دیمن رو ندارن میتونن با ردآی و سوپر استوک حال کنن!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. آرمان

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (146 ديدگاه)

        داداش اشتباه میزنیا من همین الان تو یه سایت دیمون قیمت کردم صفرش ۱۷۰ هزار دلار قیمت خورده نه ۵۰۰ هزار تا این قیمتی که گفتی باهاش میشه تو تا هوراکان خرید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. احمدرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واااای خدا
    بینظیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    یکی از رموز ماندگاری بالای اینجور طرح ها چراغ جلو گرد هست کاری که بنتلی هم هنوز انجام میده و موفقه… به نظر من جی ام اگر میخواد یه سری محصولات و برمدهاش مثل بیوک رو نجات بده باید یه سری از المان های طراحی کلاسیک خودش رو تو طرح های جدیدش جا بده وگرنه نهایتا چند سال دیگه در کارخونه بیوک هم تخته میشه الان واسه من نویی که کل زندگیم آمریکایی سواری کردم محصولات جدید بیوک فرقی با چینی ها نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. M.A.S

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    تاپ اسپید دیمن هم رو ۲۷۰ تا محدود شده بود
    ۳۴۰ تا رفت!!!!!!!!!
    این فک کنم تا ۳۳۰ بره
    لعنتین اینا محدودیت حریفشون نیس

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. حسن

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (457 ديدگاه)

    دوج به چلنجر دست نزنه خیلی بهتره الان این جزء خودروهای خاص محسوب میشه مخاطبش عموم نیستن که هر سال نیاز به باز طراحی داشته باشه پس نیازی به تغییر نداره .اتفاقا خیلی مرسومه و اقتصادی ترهم هست که با همین رخ خودروهای متفاوت با قدرتهای متفاوت بزنه. مثال و نمونش پورشه با ۹۱۱ است که اتاق همونه اما صد مدل داره البته اون از زمان عهد عتیق تا حالا تغییر نکرده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. علی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    امیدوارم یروزی تو هرسنی بتونم یه سبز F8 بخرم و بعدش دنیا همونجا تموم شه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Mad.z.Max

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (656 ديدگاه)

    عشق…⁦❤️⁩

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. آریا ماشین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    یک چهارم مایل ۱۰.۵ ثانیه؟
    Carwow با تسلا مدل s تایم ۱۰.۴ ، با تایکان توربو s تایم ۱۰.۳ و با ۹۱۱ توربو s جدید ۱۰.۲ زده…… ولی دیمن همشون رو حریفه😅
    در ضمن باید میگفتن قوی ترین ماسل کار تولیدی دنیا چون دیمن با ۸۴۰ اسب بخار چغندر باغچه که نیس

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا