داج

وارلورد، دایناسور شش چرخی بر پایهٔ رم TRX

تولید مرسدس بنز G63 AMG 6×6 در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید اما تأثیر آن در صنعت خودروسازی همچنان احساس می‌شود و باعث ساخت یک رم TRX شش چرخ شده است. این پیکاپ دیوانه‌وار توسط شرکتی در فلوریدا بنام آپوکالیپس یا آخرالزمان ساخته شده و وارلورد (Warlord) نام گرفته است. این شرکت قسمت بار TRX را کشیده‌تر کرده تا امکان نصب محور سوم و چرخ‌های اضافی فراهم گردد. این رینگ‌ها ۱۸ اینچی هستند و با لاستیک‌های آفرودی ۳۷ اینچی پوشیده شده‌اند.

آپوکالیپس همچنین در صورت سفارش خریداران، چرخ هفتمی را هم در قسمت بار خودرو نصب می‌کند. علاوه بر این، امکان سفارش لاستیک‌های ۴۰ اینچی با پرداخت ۲,۲۰۰ دلار، سیستم دید در شب حرارتی با ۵,۲۰۰ دلار و چراغ‌های LED زیر خودرو با هزار دلار هم وجود دارد. در پیشرانهٔ این TRX شش چرخ اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی زیر کاپوت وارلورد همچنان همان نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۰۲ اسب بخار قدرت قرار دارد.

این غول بی‌شاخ‌ودم اما هرگز ارزان نخواهد بود زیرا قیمت آن از ۲۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود. البته، وارلورد اولین خودروی شش چرخ آپوکالیپس نیست زیرا این شرکت چندین سال است که در زمینهٔ ساخت این خودروها فعالیت دارد و پیش‌ازاین هم جیپ گلادیاتور را به هیولایی ۶×۶ تبدیل کرده بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. porsche

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    شخصا زیاد با رم حال نمیکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. HamiD

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1458 ديدگاه)

      خیلی پیشرفت کرده!
      واقعا عالی شده …
      نمیشه دوسش ندارم رم رو
      قبلا خوشم نمیومد ازش … الان مدرن تر و بهتر شده در کل

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. porsche

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (505 ديدگاه)

        بقیه هم بی کار نشدن و پیشرفت کردند

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      منم با F150 بیشتر حال میکنم تا رم

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. porsche

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (505 ديدگاه)

        👍

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
    3. Iman99

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      رم الان همه طوره عالی شده و فاصله خودش رو با فورد کم کرده یعنی با فوردی که با فاصله از هر لحاظی بهترینه رقابت میکنه یه چیزی مثل رقابت پورشه و مرسدس.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    قیمتش ناجوانمردانست 🥸

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. viper

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بابا ایولله

    عالیه به به
    به نظرم از جی کلاس خیلی بهتر و زیبا تر هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. porsche

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      من جی کلاس رو ترجیح میدم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Audi e_tron gt

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (306 ديدگاه)

      از g کلاس که دیگه نه 😁
      جی کلاس یه چیز دیگست ۶×۶ مرسدس خیلی ماشین قدرتمند و خفنی هست من به شخصه اون را ترجیح می دهم
      البته سلایق شما هم محترم است

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Reza Waffen SS

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2300 ديدگاه)

        ۶×۶ یه شاهکاره تکرار ناشدنیه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. R@m!n

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    خود مرسدس ۶ چرخشم یه ماشین نمایشی بیش نبود. اینم برای خالی کردن ۴ تا پولدار و سلبریتی عقده دیده شدنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
    1. Reza Waffen SS

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      مزاح می‌فرمایید

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1017 ديدگاه)

        نخیر رضا جون کاملا جدی گفتم. این ماشینا هیچ کاربردی جز شو آف ندارن چه تو آفرود چه آنرود که داستانش بدتره.

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
      2. akrh78

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (877 ديدگاه)

        یه کاری بگو که این بتونه بهتر از مدل استوک انجام بده
        صرفا برا شو اف هست نه چیز دیگه

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    2. OMID

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2065 ديدگاه)

      دقیقا
      اینجور ماشینا کندتر میشن هم به خاطر هدر رفت اون محور محرک اضافه هم به خاطر وزن بیشتر حاصل از افزایش طول و قطعات بیشتر هم چنین مانور پذیری و هندلینگ بدتری هم خواهد داشت
      توی آفرود هم طول اضافه باعث ضرر هست هم وزن بیشتر ( به خاطر طول بیشتر زاویه شکست بدتری هم خواهد داشت اگر ارتفاع برابر با مدل استوک داشته باشه )
      در کل همش ضرره
      مگر بخوای بار بکشی
      که کسی با پیکاپ ۲۵۰ هزارتایی بار نمی‌کشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    از بین پیکاپ های آمریکایی trx رو از همه بیشتر دوست دارم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. امیر

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (281 ديدگاه)

    عجب پیکاپ باهالی خیلی خوبه. فکر کن توی مهمونی ازت بپرسن ماشینت چیه ؟ میگی
    وارلورد دارم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      به به!😂😎😍😍

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. امیرعلی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    خیلی خوب شده اصلا انگار از اول برای ۶ چرخ بودن ساخته شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. mm.y@rlou

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    به نظرم چون یه محور بهش اضافه شده کمی باید قدرت موتور تیون میشد یا گشتاور افزایش پیدا میکرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. میثم

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1707 ديدگاه)

    خیلی بد عالی شده
    ولی من اصلا طرفدار ماشینای پرمصرف نیستم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. viper

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    (تولید مرسدس بنز G63 AMG 6×۶ در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید اما تأثیر آن در صنعت خودروسازی همچنان احساس می‌شود)

    این جمله کاملا درسته جی کلاس باعث شد که از جیپ گلادیاتور یا فورد f150 و… اومدن ۶×۶‌ اما این دقیقا به خاطر این بود که جی کلاس برند بود یه برند لوکس نه ماشین واسه آفرود واقعی …..

    قبل از جی کلاس هم ماشین های ۶×۶ همین شکلی بودن مثل رم
    ۱۹۹۷‌ram t rex
    اره مثل جی کلاس نیست اما خب قبل تر بود اما اون موقع معروف نبود

    (این دقیقا شبیه به قضیه پونی کار هست که ۱۶ روز قبل از به نمایش گذاشتن کانسپت ماستانگ یه دونه باراکودا فروش رفت)

    ((((قصد متقاعد کردن کسی رو ندارم فقط جهت اطلاع بود))))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (891 ديدگاه)

    خبرشو تو اینستا دیدم
    وقتی دیدمش خودم ریختم کرک و پرم موند
    رم ۶ چرخ = دایناسور + دایناسور = سیستم پیچید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. شاهین

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    کمپرسی جفته؟!
    انقدر بدم میاد از این فاز جدیدی که بین پیکاپ ها راه افتاده
    خز بازیا چیه اخه گند میزنن به اصالت ماشین. بجز دزدیدن توجه ها به خودشون عملا هیچی نیستن نهایت با ارفاق قدرت بکسلشون زیاده
    بخاطر طول و وزن زیاد در برابر مدل ۴ چهار چرخشون خیلی تنبل و کسل کننده هستن توی آفرود
    نمونشو دیدم جی کلاس کمپرسی که توی شن های عربستان میتپید و یه شیب معمولی رو نمیتونست بره بالا

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  13. Roham

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (478 ديدگاه)

    محور سومش محرکه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      نه برای دکوره!😂😑

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    همه دوستان به ۶ چرخ ها ایراد میگیرن، ولی این آرایش هم مزایای خاص خودش رو داره و خیلی جاها از چهار چرخ بهتر عمل میکنه علاوه بر اینکه ظرفیت حمل بار بیشتری هم میتونه تو جاده های آفرودی داشته باشه. آفرود صرفا جامپ زدن نیست!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    G کلاس ۶ چرخ که دیگه تکرار نمیشه مخصوصا با اون سیستم تعلیق خیلی انعطاف پذیرش و اون ابهت بی پایانش ولی اینم خیلی خوبه و به رپتور ۶ چرخ ترجیحش میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    واقعاً که چه ابهتی!😍😍😍😍😍 خیلی خوب شده،زیبا و با وقار😎 خیلی دلم از این نسخه میخواد😍😍😭…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا