دوچرخه

بررسی دوچرخه‌های موجود در بازار: مریدا مَتس 15

کمپانی مریدا ازجمله برندهای معتبر و رده بالایی است که به ارائه دوچرخه در انواع مختلف مانند دوچرخه‌های کوهستانی و مسابقه‌ای و شهری و … می‌پردازد. در این مقاله قصد داریم از سری matts این برند، مدل matts 15 سال ۲۰۱۳ را البته با نیم‌نگاهی به مقالهٔ قبلی بررسی کنیم تا به‌منظور راهنمایی شما برای انتخاب هرچه بهتر در این زمینه، یک مقایسهٔ کوچکی نیز بین این مدل و مدل بررسی شده قبلی داشته باشیم؛ پس توصیه می‌کنیم اگر که از مقالهٔ قبلی بازدید نکرده بودید، حتماً سری به آن بزنید تا مطالب این مقاله برایتان نامفهوم نباشد.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
در یک بررسی اجمالی و مختصری که در نگاه اول به این دوچرخه انجام می‌دهیم، دو مورد توجهمان را به خود جلب می‌کند؛ یکی وجود ظرافت‌های موجود در قطعات مختلف که ما را در شهری یا مسابقه‌ای بودن این مدل به شک می‌اندازد و در ادامه به مزایا و معایب این نکته می‌پردازیم، دیگری وجود نام کشورهای مونتاژ کننده قطعات این دوچرخه که بر روی تقریباً تمامی قطعات این مدل ثبت شده بود و مسلماً وجود چنین موردی، به خریدار یک حس اطمینان از انتخابی که کرده است می‌دهد.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
بدنهٔ این مدل که مونتاژ کشور تایوان است، از دو میلهٔ افقی و عمودی استوانه‌ای شکل و یک میلهٔ مورب مثلثی شکل تشکیل شده که در هماهنگی کامل با یکدیگر اتصال پیدا کرده‌اند. همچنین دو جفت میلهٔ انتهایی بدنه که مخصوص نصب سیستم تعویض دنده و ترمزها و چرخ عقب هستند، از ظرافت ویژه‌ای برخوردارند و البته نقصی در استحکام آن‌ها دیده نشده است. درمجموع باید گفت که بدنهٔ این مدل از وزن کمتری نسبت به مدل آزمایش‌شدهٔ قبلی (OVERLORD FIGHTER) بهره‌مند بود. رنگ این مدل مات بوده و از ترکیب رنگ بسیار زیبا و کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
فرمان این مدل نیز صرفاً دارای نشان مریدا بوده و از سازنده اصلی آن نشانی نیست. این فرمان از ساختاری افقی شکل و با یک انحنای کم در وسط بهره می‌برد که پهن بودن آن به‌واسطهٔ همین انحنای کم، دقتی بالاتر را برای راندن این مدل در خیابان‌های پرترافیک شهری می‌طلبد. همچنین در محل قرارگیری دست‌ها، از یک جفت پلاستیک با کیفیت پایین استفاده شده که مالک با وجود کارکردی کم، از جنس آن ابراز نارضایتی می‌کند.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
اما یکی از مواردی که در این مدل شاهد آن هستیم و مدل قبلی بررسی شده فاقد آن بود، کمک‌فنرهای تنظیم شونده در جلو بود که مشابه مدل قبلی، نشان SR SUNTOUR بر روی آن ثبت شده بود؛ هرچند که در روز آزمایش هر چه سعی کردیم نتوانستیم با چرخش دستگیرهٔ کوچک مربوط به تغییر حالت کمک‌فنر، تغییر محسوسی در عملکرد آن شاهد باشیم که مالک دوچرخه نیز بر این عقیده بود که این سیستم به‌کاررفته در این مدل، تقریباً بیهوده است درحالی‌که به یمن وجود آن در این مدل، باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد.
همچنین رکاب‌های به‌کاررفته در این مدل نیز همانند کمک‌فنرها، ساخت SR SUNTOUR است که با رنگ سفید خود، اصلاً هماهنگی درخوری با دیگر اجزا برقرار نکرده و از ظاهر بسیار ساده‌ای برخوردار است. البته باید یادآور شد که هیچ ایرادی تا به حال پیدا نکرده‌اند؛ موردی که در مدل قبلی بررسی شده (OVERLORD FIGHTER) به علت عدم دقت کافی در مونتاژ، مالک را اذیت کرده بود؛ البته با کارکردی بیشتر نسبت به این دوچرخه.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
می‌رسیم به نقطه قوت این دوچرخه، بخش انتقال قدرت؛ این دوچرخه از یک سیستم تعویض دنده shimano مونتاژ کشور سنگاپور بهره می‌برد که از ۸ دنده در عقب و ۳ دنده در جلو تشکیل شده‌اند؛ شانژمان عقب آن مدل Acera بوده و در جلو از مدل Altus استفاده شده است که در هماهنگی کامل با پنل‌های تعویض دنده مونتاژ مالزی به‌کاررفته در این مدل هستند که به زیبایی فرمان آن کمک شایانی کرده‌اند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
یکی از بخش‌های مهم دوچرخه که تأثیر بسزایی در سواری آن دارد، لاستیک‌ها هستند. لاستیک‌های این مدل که مانند فرمان آن صرفاً از نشان مریدا بهره می‌برند، نسبتاً نازک هستند و مالک لاستیک عقب آن را به علت ساییدگی بیش‌ازحد با وجود کارکرد کم، با نمونهٔ سفارش جاینت تعویض کرده است. البته یک مرتبه هم به علت استفاده نادرست، تیوپ یکی از لاستیک‌ها دچار پارگی شده است. لازم به ذکر است که نام کشور تایوان هم بر روی لاستیک‌های فابریک این مدل و هم بر روی طوقه‌های این مدل حک شده است.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
علاوه بر لاستیک، یکی از نقاط ضعف این مدل، زین به‌کاررفته در آن است که بسیار نازک و سفت و فاقد به‌کارگیری هرگونه اسفنج در آن بوده و طراحی آن مخصوص استفاده در پیست است و در مسیرهای شهری تقریباً غیر قابل استفاده است. نکتهٔ جالب‌توجه اینکه در هنگام خرید، فروشنده یک روکش اسفنجی را که طبق ادعای خودش ۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد، به‌عنوان اشانتیون بر روی این دوچرخه و مدل‌های دارای زین مشابه ارائه می‌دهد.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
ترمزهای این مدل نیز همانند مدل قبلی آزمایش شده (OVERLORD FIGHTER)، دارای پایه‌های ساخت PROMAX و از نوع لقمه‌ای آزبست دار بوده که پایهٔ به‌کاررفته در عقب آن، بعد مدتی با وجود کارکرد کم دوچرخه حالت ارتجاعی خود را از دست داده و توسط نمایندگی با نمونهٔ TEKTRO که سفارش جاینت است، تعویض شده است. دسته‌های ترمز نیز همانند مدل قبلی آزمایش شده از نوع V-Brake بوده که هماهنگی ظاهری آن با پنل‌های تعویض دنده بسیار خوب است.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
اما یکی از نکاتی که تعجب فراوان ما را در پی داشت، نبود لوازم فابریکی همچون جک و قمقمه به همراه پایه آن در این مدل بوده که مالک برای نصب یک جک ساده با قابلیت تنظیم ارتفاع بر روی آن، مجبور به پرداخت ۳۵,۰۰۰ تومان دیگر شد. برای سفارش یک قمقمهٔ بسیار ساده به همراه پایه آن که تقریباً جزو پایین رده‌ترین نمونه‌های بازار بود، بایستی مبلغ ۶۰,۰۰۰ تومان دیگر نیز پرداخته می‌شد که مالک از وجود چنین مزیتی بر روی دوچرخهٔ خود بی‌خیال شد.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
اما تجربه سواری با این مدل…
همان‌طور که گفته شد، برای یک سواری استاندارد با دوچرخه، بایستی زین را تا بالاترین حد ممکن یعنی تا جایی که هنگام قرارگیری رکاب در پایین‌ترین حالت، زانوی سمت رکاب مدنظر کاملاً صاف باشد، بالا آورد؛ اما زین این دوچرخه زاویهٔ نامناسبی با پایه و بدنهٔ آن داشته و وقتی آن را تا حالت استاندارد بالا آوردم، متوجه فشاری غیرعادی در هنگام سواری بر روی کمر شدم که حتی در کوتاه‌مدت آزاردهنده است، چه رسد به سواری بلندمدت؛ و این مورد به‌علاوهٔ مشکل سفتی زین آن که با وجود پوشش اسفنجی که در تصویر هم آن را مشاهده می‌کنید برطرف نشد، از لذت سواری آن به‌شدت می‌کاهد و مانع یک دوچرخه‌سواری با مدت زمان حتی متوسط می‌شود.

MERIDA MATTS 15 V
MERIDA MATTS 15 V
در مورد نمونهٔ مورد آزمایش باید بگویم که مالک در نگهداری مناسب و رسیدگی به آن بسیار کوشا بوده و همین دو هفتهٔ پیش برای بار دوم اقدام به شست‌وشوی سیستم انتقال قدرت یعنی زنجیر و چرخ‌دنده‌ها و همچنین گریس مالی ساچمه‌های چرخ‌های عقب آن توسط نمایندگی کرده است. این مورد در کنار کارکرد و عمر کم دوچرخه و سیستم انتقال قدرت خوب و با کیفیت باعث شده بود که انصافاً سواری بسیار نرمی را با این دوچرخه تجربه کنیم و دنده‌های آن نیز با اشاره‌ای به سرعت تعویض می‌شدند تا با عملکرد بسیار نرم و عالی خود، بخشی از لذتی را که زین این مدل از سواری می‌کاهد را جبران کنند و در پایان سواری، شما با یک احساس رضایت از آن پیاده شوید. همچنین باید به وزن کمتر این دوچرخه نسبت به مدل آزمایش‌شدهٔ قبلی (OVERLORD FIGHTER) اشاره کرد که سرعت گرفتن با آن راحت‌تر بود.

در اینجا باید این نکته را یادآور شد که در صورت استفادهٔ متوسط و یا زیاد از دوچرخهٔ خود، سالی یک‌بار اقدام به شست‌وشوی زنجیر و چرخ‌دنده‌ها با موادی مانند گازوییل یا بنزین و یا توسط افراد متخصص و روغن‌کاری مجدد آن‌ها و همچنین اقدام به تنظیم دنده‌ها توسط تعمیرکار نمایید تا از کیفیت سواری و قطعات دوچرخه شما کاسته نشود و با استهلاک کمتر، دوام آن بالا برود.

نتیجه‌گیری:
مریدا matts 15 هم‌اکنون در نمایندگی قیمتی در حدود ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۷۰۰,۰۰۰ دارد. این دوچرخه همانند سایر مدل‌های مریدا به‌صورت یک پک قطعات و بدنه اصلی وارد شده و در نمایندگی سرهم می‌شود. شاید وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش و همچنین ۲۴ دنده بودن و وجود کمک‌فنرهای قابل تنظیم در این دوچرخه و همچنین وجود مارک MERIDA بر روی بدنه، اختلاف قیمت حدود ۸۰۰,۰۰۰ تومانی آن با مدل بررسی‌شدهٔ OVERLORD FIGHTER که فاقد موارد ذکر شده است را توجیه کند؛ مخصوصاً که نبودن خدمات پس از فروش برای دوچرخه‌های OVERLORD آزاردهنده است؛ اما موارد قابل‌توجهی همچون نقش بیهودهٔ قابلیت تنظیم کمک‌فنر در عملکرد آن و درواقع نبود تفاوت واقعی در صورت پرداخت مبلغ بیشتر، وجود زین و لاستیک نامناسب برای استفاده‌های شهری در مقابل زین بسیار نرم و گران‌قیمت VELO و همچنین لاستیک‌های پهن و قطور و با کیفیت و بادوام KENDA بر روی OVERLORD بررسی شده، نبود جک و قمقمه به‌صورت فابریک بر روی آن، همچنین عدم تفاوت کیفیت با رقیب برخلاف آوازهٔ برند مریدا، باعث شود که شما در انتخاب این مدل و دیگر برادران مریدایی اش مردد شوید و برای خرید، خود را محدود به برند نکنید. عاملی که در مورد انتخاب و خرید یک خودرو از بین رقبای هم‌رده‌اش هم صدق می‌کند.


در پایان جا دارد از جناب آقای مهدی نکونام، به علت در اختیار قرار دادن دوچرخه خود و همچنین همکاری با ما در تهیهٔ این گزارش تشکر و قدردانی کنیم.
نویسنده و آزمایشگر: علی ستوده نیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی ستوده نیا

علاقمند به دنیای خودرو، در حال حاضر مفتخر به نویسندگی و ارائه مقاله در سایت پدال هستم

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. HELL CAT

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    اینو به پراید صفر ترجیح میدم فامیلمون رفته خریده بعد 5روز تسمه تایم پاره کرد بعدم کویل دوبلش سوخت
    عقل که نباشد جان در عذاب است هرچی بگم ماشین صفر نخرید به کمپین بپیوندید برای همین موضوع است که خودتان به مشکل نخورید ولی مردم ما فهمیده هستند نمیخرند خودشونو سال 88 اثبات کردند الانم میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali2240

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (513 ديدگاه)

      کمک این دوچرخه صددرصد به مشکل خورده که قفل کنش عمل نمیکنه چون من کمک سانتور روی دوچرخم دارم و ازش راضیم و قفل کن و سایر تنظیماتش ب خوبی کار میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        منظورشون پیچ تنظیم سمت چپ کمک بود نه پیچ قفل سمت راست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      88 چیکار کردن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HELL CAT

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        *** الان وزیر صنعت میاد بابت حرفاش عذرخواهی میکنه عین بچه ها آفرین بیا شکلات برای تو که عذرخواهی کردی ما عذر خواهی که نمیخوایم گمرگ رو بردار عذرخواهی چیه این مسخره بازیا چیه یهو میان تو تلویزیون میگن افزایش کیفیت خودرو های داخلی اصلا ربطی به افزایش نداره مگه اونایی که تو کمپین هستند دنبال افزایش کیفیت هست (البته هیچ افزایشی در کار نیست چون از نظر عقلی امکان نداره کسی نمیره ماشین تو انبار خوابیده رو برداره با کیفیت کنه اونم صد هزار تا)اینم عین بچه که میگی تو بخور برات جایزه میگیرم بگزریم ما گفتیم گمرک نباشه تا مردم آزادانه بخرند و شما هم اگه تونستی رقابت کنی ما هم میخریم عین همین آمریکا بازارش رقابتی هست گمرک هم نداره چون مردمش وایسادن یه پا و گفتن ما آزادیم هرچی میخوایم بخریم اونام گفتن باشه الان فروش ماشین آمریکایی اینقدر بالاست که تویوتا سومه فورد و شورولت اول ودوم خب ایول داره این بازار
        خلاصه حرفم اینه گمرک برداشته شه شمام ماشین های خودتونو بزنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ابراهیم سرشان

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مقاله خوبی بود اما چندتا انتقاد:
        اول اینکه مریدا یه دوچرخه حرفه ایه و مقایسش با مارک های متفرقه مثل اورلود اشتباست.
        دوم اینکه مریدا ضعف طراحی تنه نداره چون خودش با طراحی برند رالی انگلیس شرو کرده و باعث موفقیت خیلی از برندهای دیگه شده،مشکلی اگه هست ناآگاهی ماست. زین تنظیم می شه و اون پیچ پریلود دوشاخ هم برای ضربه گیری در مسیرهای خاکی و کوهستانه و نه سفتی و شلی کمک
        و سوم اینکه طبق تجربه خودم، مریدا بهترین آیرودینامیک و سواری رو داره بخصوص در کوهستان و ناهمواری ها

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. "Amir"

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (728 ديدگاه)

    سلام ، دوستان دنبال یه دوچرخه با امکانات استاندارد (کمک فنز ، دنده و…) با قیمتی اقتصادی هستم ، اگر کسی مدلی با این مشخصات سراغ داره معرفی کنه ، ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام ! اقتصادی یعنی چه قیمتی؟
      اول از همه بگم که من روز اولی که دوچرخه خودمو خریدم اصلا فکر نمیکردم انقد باش کار کنم!
      هزینه کردن واسه دوچرخه ضرر نداره من به شما ارزون ترین مدل مریدا رو معرفی میکنم متس 10 که از این ارزون تره ولی انصافا امکاناتی که داره عالیه !

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (728 ديدگاه)

        ممنون ، اقتصادی منظورم این بود ک نسبت به پولی ک میدی آش بخوری !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. kevin7360

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      سلام
      جناب ستوده نیا لطفا در مورد دوچرخه های KTM هم مطلب بذارید . ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        چینی و بی کیفیت تر حتی از خیلی مارکای چینی دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. asa

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      AMIR جان دوسال پیش خودم یک جاینت RINCON خریدم تا الان حتی یک روغن بهش نزدم ولی عین بنز بدون حتی یک صدا داره کار میکنه. طراحی واقعا قشنگی هم داره. البته رنگ ماتشم اگه بگردی میتونی پیدا کنی. ضمنا این مارک GIANT ایتالیایی ، با مونتاژ ژاپن برای دندش و مونتاژ تایوان برای بدنش هست. قیمتشم اون زمان چون ترمز دیسک نخریدم 1.3 ملیون بود که در صورت دیسکی بودن به1.6 ارتقاع پیدا میکرد. البته از قیمت الانش بی خبرم ولی نباید خیلی زیاد شده باشه.راستی امیر اقا توصیه میکنم دو چرختو در زمستون بخر ، چون مدرسه ها شروع شده و فروشم کمه قیمته همشون تا سیصد یا دویست تومن میاد پایین. امیدوارم انتخاب خوبی داشته باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدی

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دوست عزیز
        بنده کل کامنت هایی که از شما خوندم حداقل در هر کدومشون یک غلط پیدا می شد
        در ضمن نظراتتو مثل چت روم ها میدی (شاید برای بالا بردن سوابقت…)
        نظرت چیه که بری دوچرخه سواریتو بکنی به جای اینکه بیای اینجا و هی اسپم بدی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. asa

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (569 ديدگاه)

          احمدی جان دوست داشتم اون غلط هایی رو که میگی ببینم چیه تا بفهمم اطلاعاتم اشتباه یا این که با سلیقه شما سازگار نیست.جنابعالی هم بد نیست روی ترز بیانت کارکنی. راستی چت روم چی هست حالا؟ بازم دستت بخاطر نظرت درد نکنه. سعی میکنم کامنت های بعد رو بی غلط بزارم ، البته اگه غلطامو بگی. راستی بنده مثل جنابعالی بی کار نیستم که برم دوچرخه سواری کنم تا تو یاد بگیری+++++++++

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mohsen

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        GIANT ماله کاناداست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بابک

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (30 ديدگاه)

          دوستان عزیز شرکت giant با تلفظ صحیح جاینت (نه جیانت) در سال ۱۹۷۲ توسط یه مهندس ژاپنی و با سرمایه گذاری یه فرد تایوانی آغاز به کار کرد.پس ربطی به ایتالیا,کانادا,گینه ی بیسایو و … نداره
          این یه برند تایوانی هست و مثل همه ی کمپانی های بزرگ در خیلی از کشورهای دنیا تولید و مونتاژ داره.
          جاینت کارش رو با ساخت دوچرخه برای چند برند مطرح آمریکایی شروع کرد و چنان پیشرفت کرد که بزرگترین اونها رو در آمریکا ورشکست کرد.در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ی دوچرخه در جهانه.
          عزیزان خواهشن با اظهار نظر در مسایلی که بی اطلاعید,باعث راهنمایی اشتباه دیگران و پایین آوردن اعتبار سایت نشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mohsen

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          جناب بابک من هم میتونم اصالتشو ولی کارخونش واس کاناداست الان اگه تبریز باشین یه بار برین علامیر میدان ساعت پسرشون همه فن حیفه بپرسید حتی SCOTT ORBEA و خیلی مارکای دیگه هم واسه جاینته

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Ali2240

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (513 ديدگاه)

      اگه ب نسبت پرداختت دنبال امکانات خوب در کنار کیفیت مناسب هستی دوچرخه های کرونوس انتخاب خوبیه، چون جز دوچرخه های تازه وارد ب ایرانه ب نسبت لوازم و کیفیتش قیمت خیلی عالی پرداخت میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        میشه لطفا در مورد دوچرخه های کرونوس بیشتر توضیح بدید و حدودا قیمتش از چند تومن شروع میشه و در مقایسه با دوچرخه ژیتان کدوم بهتره وکرونوس ساخت کجاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اگه شهری کم خرج دوست دارید MERIDA سری Matts و TSF البته TSF ها گرون ترن اگه واسه کوه GIANT و پول کافی باشه SCOTT
      در کل من خودم MERIDA MATTS 20 دارم واسه شهر 2011 خریدم عالیه البته زیاد استفاده میکنم و خرجشم انی میدم
      واسه کوهم SCOTT 710 خریدم 2 هفته پیش تو ایران 2 تاس سبکترین دوچرخه کوهستانی دنیاسواقعا محشره پیستون های کمک فنراش جلو و عقل طلا 18 عیار FOX هست من شیمانو سفارش داده بودم ولی SRAM هم میشه انداخت
      همچنین به VIVA /BLAST/canindall/flash/ktm/پول ندید تو انتخابات FUJI رو تو اخر بزارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. بابک

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      با سلام.
      دوست عزیز دقت داشته باشید که در دوچرخه سواری (حتی جهت تفریح و استفاده ی شهری)بخش های زیادی از بدن شما درگیر خواهد بود.پس انتخاب یه دوچرخه نامناسب صرفأ به واسطه ی قیمت خوب,میتونه عوارض جدی براتون به وجود بیاره.
      دوچرخه ها هم مثل انواع خودرو و موتورسیکلت کلاسهای مختلف دارند و هر کدام برای مصارف خاصی طراحی میشوند.
      اصلی ترین بخش در انتخاب سایز و وزن تنه ی اصلی هست و شما میتونید مابقی اجزا رو بنا به شکل استفاده و قیمت مورد نظرتون تغییر بدید.(چیزی که متأسفانه نویسنده ی عزیز این مقاله هیچ اشاره ای به آن نکرده) و برای اطلاعات بیشتر میتونید از کسانی که در هر کلاس که احساس میکنید به موارد استفاده ی خودت نزدیکتره به صورت حرفه ای کار میکنند,کمک بگیرید.
      چینی,تایوانی,آمریکایی و کشوری که فروشنده به شما به عنوان سازنده اعلام میکنه در دوچرخه های زیر قیمت ۷ میلیون تومان,تأثیر چندانی در کیفیت نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Amir

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یه جاینت دیسگ خریدم عالیه ترمزشم دیسکیه دو میلیون تومان از مریدا خیلیی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      لطفا مدلشو بگید تا مدل MERIDA رقیبشو بگم بعد مقایسه کنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Pooya

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام. لطفا درباره دوچرخه های دنده ای یکی به من توضیح بده چجوری کار می کنن؟ وقتی دنده رو پایین میاری چه جوری دوباره به دنده بالا بر می گرده؟ آخه زنجیر اومده پایین بعد چه جوری میره اون بالا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      یه دستکی داره که زنجیر رو هل میده به سمت چرخ دنده بزرگتر ( که بالاتره ) و بعد دندونه های اون چرخ دنده به زنجیر گیر میکنه و میکشتش دور خودش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      مونده به کتیش موقع خرید بپرسید میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. reza

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه دوچرخه 21 دنده ویوا با همه امکاناتش خریدم
    خیلی راحت و روان و عالی است . کیفیتش هم خیلی بالاست . قیافشم که خیلی خوشگله.
    قیمتشم حدود یک میلیون تومن در اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AHMADREZA

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    دوچرخه هارو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مدل ویوا vortex رو هم بررسی کنید این روزا خیلی میفروشه و تو شهر زیاد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    لاستیکاش تو این مدل های ارزون و شهری KENDA هس به سفارش مریدا زدن در ضمن صندلیرو درس تنظیم نکردین و اینکه گفتین با بنزین یا گازوئیل بشورن زنجیرشو میگفتین فاتحه زنجیرو بخونن بهتر بود زنجیرو با گازولین با نصف روغن موتور قاطی میشورن یا اگه پول داشتین شوینده شیمانو در ضمن OVERLOARD چینیه خالصه که الکی میگن سنگاپور بفروشن مریدا اصالت داره ماله فولکس واگنه و خیلی سر تر از این چیزاس که باهاش مقایسه کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بابک

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب خدمت جناب ستوده نیا.ضمن عرض تشکر بابت دو مقاله گذشته و تلاش برای آشنایی بیشتر با فرهنگ دوچرخه سواری لازم است خاطر نشان کنم کیتهای مربوط به شانژمان,کمک فنر,پدال,زین,فرمان,کورپی و… صرفأ پیشنهادی از سوی نمایندگیست و در اکثر نمونه های کاتالوگ امکان تفاوت وجود داره.
    مهم ترین فاکتور در خرید دوچرخه,قطعأ وزن بدنه ی اصلی یا تنه هست که متأسفانه در هیچ کدام از این دو مقاله,اشاره ای نشده.
    خوشبختانه هنوز فعالان بازار دوچرخه به وقاحت خودرو سازهای کشورمون نرسیدند و در اکثر فروشگاه های معتبر و حرفه ای,خریدار حق انتخاب کیت مورد نظر خودش رو داره.لذا کیفیت تایر و امثالهم نمیتونه جزو نقاط ضعف یک دوچرخه به حساب بیاد.
    و همینطور سایز تایر و پهنا و نازکی اون دلیل بر کیفیت سواری مناسب و کیفیت تایر نخواهد بود.(مربوط به مقاله ی گذشته) و پهنای مناسب تایر بسته به نوع استفاده متفاوت خواهد بود.
    امیدوارم بررسی های آینده,شکل فنی تر و حرفه ای تری به خودش بگیره
    با تشکر مجدد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بیژن

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    قصد جسارت ندارم ولی نویسنده این مقاله از دوچرخه و دوچرخه سواری سررشته ای نداشته
    با خوندن توضیحات ایشون مثلا درخصوص تنظیم زین دوچرخه یا سفتی اون کاملا این مطلب معلوم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دنده هفت

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      میگنا تو شهری که همه کورن یه چشم پادشاهه.
      کم کم بهتر میشه و جای شکره که همین اطلاعات به دستمون میرسه.
      من خودم به شخصه تو باغ نبودم و هیچ اطلاعات خواصی از دوچرخه نداشتم و فقط میتونم بگم که چند سالی دوچرخه سواری کردم . اما هیچ وقت به صورت دقیق به تک تکه قطعات که سازندش کی هستو کجاییه دقت نکرده بودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. پیام

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من امروز رفتم یه کوهستان مریدا خریدم
    کمی شکمم رو اب کنم تصمیم دارم باهاش برم سر کار و بیام لوازم چی لازم داره بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو تا دوچرخه می خوام واسه خودم و زنم که بی درد سر باشهقیمت هم زیر ۲ میلیون جفتش در بیاد چی پیشنهاد می دین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم این چرخ رو دارم واقعا عالی برای من که خوب کار کرده دست دوم خریدم ۴۰۰۰۰۰تومن ولی الان خیلی گرون تر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا