دوچرخه Kona Rove: عالی برای استفاده روزمره
دوچرخه Kona Rove: عالی برای استفاده روزمره

دوچرخه Kona Rove: عالی برای استفاده روزمره

Kona Rove اثبات می‌کند که وزن عدد چندان مهمی برای انتخاب یک دوچرخه عادی نیست. این دوچرخه با وزنه ۱۲ کیلوگرمی خود به نظر مناسب جاده‌ها  نمی‌آید اما در هنگام راندن ابداً سنگین احساس نمی‌شود.


من بیش از ۱۰ دقیقه با آن از شیب ۵ تا ۸ درصد صعود کردم، وقتی به آخرین قسمت با شیب ۱۲ درصد رسیدم دنده را تعویض کردم و با فشار کمی بر رکاب، دوچرخه از سطح مسیر جدا شدم. گویا این دوچرخه آماده پاسخگویی به همه درخواست‌های شما است.


پس‌ازاین مسیر وارد مسیری ماسه‌ای شدم که پوشیده از خرده‌سنگ و سنگ‌های تیز بود Rove، نه تنها از پس این مسیر برآمد بلکه عملکردی بهتر از حد انتظار من داشت.
این دوچرخه با اتکا به لاستیک‌های ضد پنچری پهن خود از مسیری دارای سنگ‌هایی به‌اندازه توپ پینگ‌پنگ و توده‌های نرم گردوغبار به‌راحتی عبور کرد. در هنگام عبور از مسیری پوشیده از گردوخاک، شن و سنگ‌های تیز وحشتناک، وزن تنها چیزی بود که به آن فکر نمی‌کردم در عوض به فکر انتخاب مکان بعدی برای به چالش کشیدن Rove بودم.

خانواده Rove

این دوچرخه مدل پایه، از ۶ مدل مستحکم خانواده Rove است. همه آن‌ها دارای خصوصیت پایداری در سرعت و قابلیت کنترل در مسیرهای مختلف هستند و این مورد به خاطر وجود چرخ‌های سایز 700C (مورداستفاده در دوچرخه‌های شهری با لاستیک کم‌عرض و سبک) و 650B (مورداستفاده در دوچرخه‌های کوهستانی با لاستیک عریض) است.


Reynolds 853 بهترین دوچرخه Rove است. این دوچرخه دارای شاسی فولادی، دوشاخ کربنی، چرخ‌های 650B و سیستم انتقال قدرت SRAM force1 است و قیمتی برابر با ۳۵۹۹ دلار دارد.


Rove DL که نمونه ارتقا یافته فریم پایه است به گلگیر، سیستم ترمز دیسکی با کالیبر ۲ پیستون TPR spyre و سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته Sora مجهز شده و باقیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌گردد.

ساخته‌شده برای خوار کردن زمین

Rove دارای تجهیزات بادوام نظیر چرخ‌هایی با  ۳۲ اسپوک درخشان و تایرهای Schwalbe Delta Cruiser plus است.


رینگ‌های آلومینیومی ساخت WTB برای ایستادن در مقابل خشن‌ترین مسیرها ساخته‌شده و Kona سال‌ها است از آن برای دوچرخه‌های خود استفاده می‌کند؛ زیرا کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند. تایرهای سایز 35C به‌اندازه کافی پهن هستند تا کوچک‌ترین ضربات از سطح مسیر را در خود جذب کنند. آن‌ها همچنین مجهز به فناوری ضد پنچری Schwalbe هستند تا از آن‌ها در مقابل محیط خشن خارج جاده‌ای محافظت کند.

حس راندن


مدل‌های Rove در هنگام راندن فرمان پذیر احساس می‌شوند و به‌راحتی می‌توان حرکات بدنه آن‌ها را پیش‌بینی کرد. این قابلیت باقابلیت‌های یک دوچرخه جاده‌ای که برای پرش و گذر از مسیرهای پرپیچ‌وخم ساخته‌شده متفاوت است. به این معنی که اگر در زمان راندن در سطح صاف به مسیری با سطح متفاوت برخوردید کنترل دوچرخه به هم نخواهد خورد و به راه خود در مسیر مستقیم ادامه خواهد داد.
فرمان پذیری و دوام Rove برای دوچرخه‌ای باقیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار عالی است؛ اما این دوچرخه فاقد راحتی لازم است.
زین این دوچرخه در هنگام عبور از روی موانع راحت احساس می‌شود اما فرمان نازک آن در سواری‌های طولانی‌مدت خسته‌کننده است و دوشاخ آلومینیومی جلو قابلیت جذب ضربات شدید را ندارد.


قیمت: 849 دلار
وزن: 12.1 کیلوگرم
سیستم انتقال قدرت: Shimano Claris
جنس بدنه: آلومینیوم 6061
اندازه چرخ: 700X40mm یا 650X47mm
قابل استفاده برای ماجراجویی در انواع مسیرها

منبع: bicycling

درباره نویسنده

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1985 دیدگاه) ,

    چند ساله که میخوام با دوچرخه بِرَم به کارهام برسم ، اما هنوز یک روز هم نشده بدون ماشین یا موتور سیکلت بِرم بیرون و دوچرخه را جایگزین وسیله نقلیه کنم .
    خیلی بَده که عادت کردیم به خودرو ، در صورتی که دوچرخه سواری خیلی حال میده و برای سلامتی هم که دیگه معرکست ، امیدوارم یک روز اِستارد استفاده از دوچرخه را بزنم و عادت بشه ، تا کمتر از خودرو استفاده کنم ، اما عشق رانندگی نمیزاره ، لامَصَب .
    یاد بچگیامون بخیر ، چه حالی میکردیم با دوچرخه ، دوچرخه حُکم لامبورگینی را داشت برامون ، یاد اون خِنزِر پِنزِرها بخیر که به اِسپوکهای دوچرخه میبستیم ، صدا بده ، یا زنگهای باطری خور که چند مدل صدا داشت ، آخ که چه کِیفی میکردیم ، با ۱۰ تا چرخ ، محله را زیر پا میزاشتیم ، دیگه از اون دوستان قدیم ، فقط تو شبکه های مجازی با خبریم و مُرد اون روزهای با هم بودن .
    با دیدن این مقاله ، خاطراتم در یک چشم به هم زدن از جلوم رَد شد رفت .

    پاسخ
  2. مزدا
    سوابق: (1222 دیدگاه) ,

    دوچرخه خوبیه ولی با این قیمت فقط میتونم به عکسش نگاه کنم

    پاسخ
  3. Sajjad
    سوابق: (1559 دیدگاه) ,

    دوشاخ جلو اگه فنر و کمک نداشته باشه، توپی ها بعد مدتی نابود میشن
    مگر توپی های بلبرینگی جنس خوب یه مقدار دوام بیارن
    وگرنه یه فرد سنگین وزن میتونه توپی های جلوی این دوچرخه رو طی یک ماه دوچرخه سواری نابود کنه

    پاسخ
  4. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    ممنون از اقای مقدسی بخاطر مقاله
    من خودم از دوچرخه های باتری دار (جدیدا)خیلی خوشم اومده که هم رکاب رو دارن و هم باتری
    فقط مکانیزم کارشون رو دقیق نمیدونم که ایا تو ماشین ها در سرازیری انرژی جنبشی رو به برق تبدیل میکنن یا نه
    و اما در مورد این دوچرخه به نظر من وزنش یه مقدار زیاده که البته به توجه به نوع کاربردش که در خارج شهره میتونه قابل توجیه باشه
    اقای مقدسی ایشالا مقاله بعدی دوچرخه های هیبرید

    پاسخ
  5. Genius
    سوابق: (629 دیدگاه) ,

    ایکاش هم فرهنگ استفاده از دوچرخه در بین مردم ما جابیفته هم معابر شهری ما یه مقدار بیش از این بجای اینکه دوستدار خودروی شخصی باشند تبدیل به محیطی امن برای راکبین دوچرخه ها بشن چرا که سریعترین و کم هزینه ترین راه خلاصی از مصیبت آلودگی هوا و ترافیک در شهرهای بزرگ و صنعتی حذف تردد خودروهای تک سرنشین و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری است

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.