رنونیسان

اتحاد رنو-نیسان در معرض خطر فروپاشی…

چند هفته‌ی پیش برای کارلوس گوسن، مدیرعامل اسبق نیسان به‌صورت دراماتیکی سپری شده است. همه می‌دانید که گوسن با استفاده از یک جت شخصی ژاپن را به مقصد لبنان ترک کرده است. چند روز پیش هم گوسن کنفرانسی خبری برگزار و از اسنادی رونمایی کرد که شرایط او در دوران بازداشت و… را بازگو می‌کرد. او همچنین سیستم قضایی ژاپن و مقامات نیسان را به شدت زیر سؤال برد. واضح است که این مسئله به این زودی‌ها پایان نخواهد پذیرفت و خبرهای جدید نشان می‌دهند که بازداشت گوسن در سال پیش می‌تواند به فروپاشی اتحاد رنو-نیسان و جدا شدن راه فرانسوی‌ها از ژاپنی‌ها بینجامد.

فاینشنال تایمز به نقل از منابع مطلع گفته که مقامات نیسان در حال برنامه‌ریزی احتمالی برای جدایی احتمالی از رنو هستند. طبق اطلاعات ابتدایی، این گفت‌وگوها شامل جدایی کامل بخش‌های مهندسی و ساخت و همچنین تغییرات وسیع در هیئت‌مدیره نیسان می‌باشد. البته هر دو خودروساز از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده‌اند.

گفته می‌شود حتی در دوران گوسن هم برخی مهندسان و مدیران از تصمیم او برای اتحاد کامل مهندسی و ساخت نیسان و رنو ناراحت بودند. نارضایتی‌ها پس از بازداشت گوسن به حدی رسید که حتی ژان دومنیک سنارد مدیرعامل جدید رنو نیز شک و تردید خود درباره همکاری ادامه‌دار با نیسان را ابراز کرد.

فاینشنال تایمز می‌گوید درصورتی‌که جدایی کامل نیسان و رنو رخ دهد هر دو شرکت احتمالاً به دنبال شرکای جهانی جدیدی خواهند بود. شایان ذکر است میتسوبیشی هم بخشی از این اتحاد خودرویی است اما هر سه کمپانی با یک توافقنامه تبادل سهام در کنار یکدیگر هستند و خبری از ادغام یا تصاحب شرکت نیست. این اتحاد خودرویی قراردادهای مهندسی و تولید با دایملر و دیگر خودروسازان جهانی هم دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    نیسان شرکت خوبیه و پتانسیل موفقیت رو خواهد داشت و مطمئنا شرکای خیلی بهتری از فرانسوی ها پیدا میکنه .اصلا از اتحاد یه شرکت ژاپنی با شرکتهای مافیایی فرانسوی خوشم نمیاد اصلا مرام و راه و روش هاشون با هم نمیخوانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یکی از بهترین خبرهایی بود که صبح من را ساخت .

    نیسان باید برگرده به اصل خودش و موفقیتهایی که با متمرکز بودن روی خودش به دست میاره .

    دوستانی که از رنو و موفقیتهاش تعریف تمجید میکردند هم ، بشینند و ببینند رنو بعد از نیسان را .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      ۱۰۰ درصد موافقم.
      جالبه روز اولی که این اتحاد شکل گرفت رنو تنها ۸درصد از سهام نیسان رو داشت ولی الان ۴۴درصد داره!!!!!!!که ماهیت دزد فرانسوی ها رو نشون میده.
      فروش جهانی نیسان هم حدود ۲ برابر رنو هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. fr

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    این جدایی به نفع هیچکدوم اصلا نیست، قابل توجه کسانی که فکر می‌کنن نیسان که داره سود میکنه ،این رنو که اکثر تکنولوژی های جدید رو به واسطه تیم فرمول 1 ایجاد میکنه و اکثر ماشین های کوچک نیسان پلتفرم مشترکی با محصولات رنو دارن مثل جوک و کپچر جدید . و در کل با توجه به مکمل بودن این دو تا برند با هم که بازار رو تقسیم کرده بودن این جدایی خیلی به ضررشون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3499 ديدگاه)

    البته الان زوده که بگیم جدا میشن یا نه ولی نیسان تو این چند سال خواهان توازن سهم تو اتحاد بود مقداری از سهم رنو در اختیار دولت فرانسه بود دخالت های طمعه کارانه دولت فرانسه و گند کاری اخیر جناب قصن فاتحه اتحاد رو خوند میتسوبیشی هم که تکلیفش روشنه چون سهامش رو نیسان خریده بعد از جدایی کارش رو با نیسان ادامه میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    آخه نیسان چه نیازی به رنو داره که باهاش ادامه بده؟ رنو باید بره با همون پژو جوینت بشه که محصولاتشو ببره آمریکا. نیسان باید مثل تویوتا مغرور باشه که جز بی ام و یا مرسدس کسی را قبول نداشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا