رنو

آیا آلپاین A110 روباز تولید خواهد شد؟

برند احیا شده‌ی آلپاین با قدرت وارد میدان شده اما فعلاً تنها خودرویی که عرضه می‌کند A110 نام دارد.

اگرچه این خودرو کاملاً خیال‌انگیز و جذاب بوده اما قبلاً شایعاتی درباره‌ی تولید محصولاتی جدید به گوش می‌رسد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به یک شاسی‌بلند شکل گرفته بر مبنای مرسدس GLA اشاره کرد. همچنین گفته شده بود احتمال تولید نسخه‌ی الکتریکی این شاسی‌بلند نیز وجود دارد.


همان‌گونه که قبلاً در خبرها آمده، نسخه‌ی داغ‌تر A110 با حدود ۵۰ اسب بخار بیشتر و کاهش وزن به ۱۰۵۰ کیلوگرم در دست توسعه است و احتمال معرفی آن در ماه اکتبر ۲۰۱۹ وجود دارد. احتمالاً گیربکس ساخت گترگ این خودرو نیز بازنگری خواهد شد.


اگرچه قدرت این خودرو تأیید نشده اما رنو مگان RS تروفی جدید از همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری A110 با قدرت ۲۹۶ اسب بخار استفاده می‌کند. این پیشرانه در آلپاین خروجی ۲۵۰ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.


خودرویی که شایعات درباره آن فراوان است آلپاین اسپورت شاسی نام خواهد گرفت و سومین نسخه از A110 خواهد بود. قبلاً مدل‌های استاندارد و Premiere ادیشن این خودروی فرانسوی عرضه شده است. نسخه‌ی Premiere یاد شده از نظر فنی تفاوتی با مدل استاندارد نداشته اما برخی ویژگی‌های استاندارد متمایز همچون سیستم ناوبری ماهواره‌ای، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، سیستم‌های تلماتیک آلپاین و ارتباط گوشی مای اسپین را دارا بوده است.


علاوه بر نسخه‌ی اسپورت تر A110 احتمال تولید مدل روباز آن نیز وجود دارد.

همانند نسخه‌ی داغ‌تر A110، مدل کانورتیبل نیز از چند سال پیش در دست توسعه بوده هرچند این خبرها تأیید نشده‌اند.


اگرچه یکی از مدیران آلپاین در گذشته احتمال تولید نسخه‌ی روباز A110 را کم دانسته اما گفته شده این خودرو در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و به جنگ پورشه ۷۱۸ باکستر خواهد رفت. یک سال بعد از آن نیز شاسی‌بلند آلپاین پدیدار خواهد شد و نسخه‌ی الکتریکی آن نیز سال ۲۰۲۲ رخ‌نمایی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ahmad

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    مدل روباز هم بسیار زیباست و امیدوارم تولید بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا