رنو

پایان راه رنو تالیسمان فرا رسیده است؟!

اگر جدیدترین خبرهای منتشر شده صحیح باشند رنو اقدام به بازنگری اساسی در سبد محصولات خود کرده و برخی از محصولات نمادین را حذف و بجای آن‌ها قدبلندان جدیدی را طبق ذائقه مشتریان تولید خواهد نمود.

رویترز به نقل منابع از موثق خبر داده تالیسمان میان سایز و مینی ون‌های سنیک و اسپیس از جمله خودروهایی هستند که باید غزل خداحافظی را بخوانند. این تغییرات بخشی از برنامه‌ی کاهش هزینه ۲ میلیارد یورویی رنوست که طی سه سال آینده باید اتفاق بیفتد.

یکی از منابع ناشناس به رویترز گفته است:

این پروژه هنوز به‌طور کامل مطرح نشده اما اسپیس، سنیک و سدان بزرگ تالیسمان پیش از این در برنامه تولید آینده جایی ندارند و در واقع این محصولات بازنشسته خواهند شد. به‌طور خلاصه باید گفت از تعداد مینی ون‌ها و سدان ها کم شده و بر تعداد کراس اوورها و شاسی بلندها افزوده خواهد شد.

پس از خاتمه تولید تالیسمان و دو مینی ون دیگر رنو اقدام به سود بردن بیشتر از اتحاد با نیسان و میتسوبیشی خواهد کرد. برخی منابع خبری درباره تولید مدل جدید کجار با طراحی ۵ و ۷ نفره صحبت می‌کنند، خودرویی که همچنان در اسپانیا تولید خواهد شد. از طرف دیگر کارخانه رنو در شمال فرانسه که هم‌اکنون به تولید سنیک، اسپیس و تالیسمان مشغول است اقدام به تولید محصول جدید با استفاده از پلتفرم الکتریکی جدید این اتحاد خواهد کرد.

جدای از تولید قدبلندان جدید که وارد سبد محصولات نونوار شده رنو خواهند شد، خودروهای الکتریکی شده نیز جایگاه ویژه ای نزد این برند فرانسوی خواهند داشت. رنو در حال گفت‌وگو با دولت فرانسه برای اخذ کمک ۴ تا ۵ میلیارد یورویی است که این کار در صورت تحقق می‌تواند تا حدی وضعیت افت تولید و فروش رخ داده بخاطر شیوع ویروس کرونا را التیام بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Abbas.Lambo

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ای لعنت بر هرچی شاسی بلند و برقیه،من یه عشق خاص به تالیسمان دارم،اینم نابود شد

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دوست عزیز اکثرا ماشینایی که تو ایران میبینیم قدرت رقابت کمی تو بقیه بازارا دارند( دقت کنید کم؛ نه بی قدرت ) و به همین خاطر به خودشون میگند کی بهتر از ایرانیا ؟؟؟ کجا بهتر از ایران برای انداختن ؟؟؟؟ مثل نیسان جوک اوپتیما و تالیسمان و ساندرو و….. اینا همه حرف خیلی زیادی برای گفتن ندارند مثلا همونمازرات ک ه تو ایران فقط یه قشر خاص سوار میشند
      مصاحبه و گفتوگوی مدر عاملش هست و حتی همین نمایش گاه دارای خودمون 55 درصد ماشیناش مستقیم میاند ایران ( این امار مال سال 95 هست ) چون نمیتونه با اس کلاس و سری 5 و … رقابت کنه اوت میشه میاد ایران
      همون لند کروز که اینجا خدایی بزرگی میکنه یکی از ارزون ترین شاسی هاست که تو امارات کارمند ها و قشر خیلی عادی سوار میشند عین پراید ریخته اصلا دقت کنید به هیچ وجه به چشم نمیاد اصلا و ابدا اگرم دوستش دارند به خاطر سگ جونیش نسبت به قیمته یه جورایی مثل تویوتا 4.5 تو کردستان ما اونام به این میگند خدا
      اگر خوبه چرا بقیه ماشیناشون نمیاد ایران ؟؟؟ یا مدل جدیدا نمیاد ایران ؟؟؟؟؟؟ مثلا ماشینای انبار مونده یا لغو سفارش شده مرسدس میاند ایران و فروخته ئمیشند !! مگه ما همون کشور تحریم نیستیم ؟؟ با یه باج کوچک و یا دور زدن تحریم و… وارد میشند و فروخته میشند تو ایران ماشینایی که حتی تاکسی هم نیستند تو خود المان اراه دقیقا c200 اصلا تاکسی هم نتیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1085 ديدگاه)

        رنو تالیسمان رقیب اس کلاس و رقیب سری پنج نیست که بخواد توسط اون ها اوت بشه. سری پنج و اس کلاس هم رقیب هم نیستن چون تو یه سگمنت نیستن.
        نیسان جوک یکی از خوب های کلاس خودش هست در دنیا و محصول موفقی به حساب میاد.
        لندکروز یکی از بهترین آفرودرهای دنیا هست و خانواده بزرگ لندکروز افتخارات زیادی داره. ضمنا فکر نمی کنم لندکروز از یک برند غیر لوکس مثل تویوتا با قیمت بالای هشتاد هزار دلار ارزون به حساب بیاد.
        معیار شما از ضعیف یا قوی بودن یک ماشین ورود یا عدم ورود به ایران هست؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. ADAK

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        مصاحبه و گفنگوی مدیر عامل مازراتی ؟!
        55% ماشیناش میاد ایران ؟!
        شیب ؟!!!

        عمویی دیگه داره خرداد میشه ، اینترنت بسه
        یکم به درسات برس…

        موافقم 1
        مخالفم 1
      3. mehdo

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        s.h جان عزیز معلومه که هیچ مطالعه ای نداشتی برای این متنی که نوشتی چون کل ماشینایی که مثال زدی جزو پرفروش ترینای دنیا هستن توی کلاس خودشون ولی خب هر کدوم تو یه مارکت مشخص محبوب هستن بسته به نیاز های اونجا ساندرو تو اروپای شرقی و اکثر کشورای در حال توسعه جزو پرفروش ترین مدلاست و تالیسمان توی اروپا البته با یه اسم دیگه جزو ۳ ماشین برتر کلاس خودشه و آمار فروش خیلی خوبی داره اپتیما هم که نیازی به گفتن نیست توی روسیه بشدت محبوبه و مدلای هیبریدیش توی آمریکا فروش بشدت بالایی دارن و در مورد جوک هم همینو بگم که یکی از پرفروش ترین محصولات نیسانه و تو آمریکا و چین و ژاپن و اروپا قبل از ورود chr البته توی کلاس خودش و توی نسل قدیمیش پرفروش ترین بوده چه بسا با طراحی جدید اقبال بیشتری داشته باشه، بحث مازراتی رو هم که کردی عمده شهرت مازراتی توی ایران بخاطر مدلایی مثل گرند توریزمو و گرند کبریو هستش که این دوتا ماشینم توی شاهکار بودنشون شکی نیست کواتروپورته هم توی کلاس بنز اس کلاس قرار نمیگیره میشه با بنتلی flying spur مقایسش کرد ولی با اس کلاس نه که خودش باعث میشه تو ایران رقیبی نداشته باشه در خصوص گیبلی هم که بصورت خیلی محدودی وارد شده و محبوبیت آنچنانی هم بین اون افرادی که واقعا قدرت خرید محصول رو دارن نداره در نهایت بحث لندرکروزر رو کردی که قیمت مدل پایه اش از مدلایی مثل کادیلاک اسکالد و لینکلن نویگیتر بالاتره و ماشین بشدت گرونی محسوب میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          نصفه اول رو درست گفتی‌ بعد یهو زدی جاده خاکی
          مازراتی‌هایی‌ که اومد ایران با اس کلاس مقایسه نمیشه
          و بنتلی فلایینگ اسپور رقیبشه؟
          اگه خیلی‌ بهش حال بدی در حد اس کلاس و اس کوپه هست
          قیمت پایه لند کروز از اسکالید بیشتره؟؟؟؟
          تویوتا ۷۸-۱۰۴ هست کادیلاک هم ۷۵-۱۰۶(کیلو دلار)
          اون گیبلی هم همکلاس مرسدس E هست و یه شکست خورده تمام و کمال

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. سینا BMW

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    تالیسمان و اسپیس هم رفتن، تالیسمان خودش خوب بود و اسپیس هم خیلی پر سابقه بود،
    الان میخوان بجاش رنو برقی تولید کنن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10165 ديدگاه)

    دیگه وقتی تویوتا یاریس ریزه‌میزه کراس میشه ، باید هم فکر نسل بعدی تالیسمان نباشند .
    فکر کنم تا سال۲۰۳۰ ، سدان وجود خارجی نداشته باشه با این وضعیت .

    نمیدونم احساسم درست میگه یا نه ، اما من احساس میکنم از وقتی که دست‌اندازهای ساندویچی در کوچه خیابان جاده رواج پیدا کرده ، استقبال از کراس‌اوور استارت خورد و یواش یواش خریدش بیشتر از سدان به چشم اومد .

    خداوکیلی پایداری و لذت سواری سدان را کراس‌اوورها ندارند اما وقتی روزانه چندین بار کفِش گیر میکنه و هرجایی هم نمیشه با سدان سفر کرد ، به صورت ناخداگاه به سمت خرید شاسی‌بلند و کراس‌اوور کشیده میشیم و کار تا جایی ادامه پیدا میکنه که دیگه دلیلی برای خرید سدان نمیبینیم با تمام مزایاش .

    در مورد تالیسمان هم باید بگم زیباست اما سواریش مضخرفه و مشکل فنی زیادی هم به سبب بنزین و خدمات در ایران داره پیدا میکنه و روزانه داره از محبوبیتش کم میشه ، تکنولوژی موتور و گیربکس تالیسمان برای ایران زیادی اروپائیه و این در حالی بود که وقتی سه سال پیش میفروختنش ، اکثر خریدارانش کسانی بودند که از خودروی ایرانی چینی کره‌ای به سمت خریدش میامدند و مَحو زیبائیش شده بودند اما وقتی خریدند دیدند اون چیزی نیست که در تصوراتشان داشتند و اولین مورد هم مصرف سوخت دو برابری نسبت به کاتالوگ نوشته شده نگین خودرو بود که مصرفش در شهر بالای صدی ۱۲ هست که داد صاحبانش را در آورده بود ، چندین مورد را خودم در ایرتویوتا و نگین خودرو دیدم و اون اوایل هرکسی خریده بود ، اولین نکتش در مورد مصرف سوخت بالاش نسبت به موتور ۱/۶ بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      حاج آقا
      دست‌اندازهای ساندویچی فقط تو ایران و 4تا جای دیگه اس که مردم وحشی داره و با تابلو اعلان سرعت حریف شون نمیشن!!!
      اما رفتن به سمت کراس اوور ها و کلا شاسی بلندسواری یه پدیده ی جهانیه
      حتی تو اروپایی که سرعت گیری بشکل ساندویچ وجود نداره !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فرانسوی بهتر از این نمیشه وقتی بازار های هدفش کشورهای جهان سوم هستند باید شاسی ارزون بزنه نه سدان جهان سومی ها دنبال شاسی هستند الان تو ایران تو یه درشکه بزن شاسی بلند همه میان پیش نویس اسمشم بزار x666 بازم میخرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. msn

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      این همه خود کوچک بینی از کجا میاد. تب خودروی شاسی بلند الان در همه بازارهای خودرویی جهان همه گیر شده , ربطی هم جهان اولی و سومی و ایران نداره . کافیه یک نگاه به امار فروش خودروهای سدان و افزایش تقاضا شاسی بلندها تو بازار امریکا و اروپا بندازین.
      و یه نکته دیگه به نظرم ایرانی ها آب ندیدن والا شناگر قابلی هستن ؛ سلیقه خودرویی ( یا به عبارت دیگر ماشین بازی) ایرانی ها بالاست؛ یه زمانی تو همین کشور بهترین ماشین های روز رو تو یه بازار رقابتی انتخاب می کردن و سوار میشدن ولی خوب بنا ب دلایلی ک گویاست مجبورن یه مشت لگن و اهن پاره عقب مونده رو با قیمت گزاف انتخاب کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ز

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (18 ديدگاه)

        فکر کنم مطلب منو نخوندی یا درست نخوندی هیچ جایی در مورد سلیقه بد ایرانی صحبت نکردم یا نگفتم رنو نباید شاسی بلند بزنه گفتم وقتی بازار هدفت جهان سوم هست باید شاسی بلند ارزون بزنی ببین گفتم شاسی بلند ارزون متوجه ارزونیش نشدی فکرکنم چون میگی تب خودروی شاسی بلند الان همه جای دنیا رو گرفته منم قبول دارم ولی تب شاسی بلند ارزون هیچ کشور جهان اول یا دومی رو نگرفته تو عمرا بتونی ام وی ام یا جک یا هر چیز دیگه ارزونی رو تو اروپا بفروشی نمیتونی هرچند اگه هیچ شاسی بلندی نباشه مردمش نمیخرن پس اگه دوست داری بحث رو حماسی کنی و ببری سمت دیگه من مشکلی ندارم ولی تو چشات رو بستی ایرانی اب ندیده و الا شناگر قابلی هست هم اصلا در خور ملت ما نیست اگه نمیدونی بدون این رو برای ادم دو رو و موزی به کار میبرند سلیقه ماشین بازی ایرانی هم بالاست بازم نمیفهمم یعنی چی یعنی میگی همه تو ایران با سلیقه هستند چون ایرانی هستند ؟ یعنی ال 90 قشنگه یا اسپرت کردن ماشین تو ایران قشنگه که دو تا برچسب میچسبونن و دوتا شب رنگ میزنند واقعا میگم بد سلیقه همه جای دنیا هست تو ایرانم هست تازه سلیقه نصبی هست تو ژاپن ماشین چهارگوش سوار میشن و به نظر یه ژاپنی متعصب ژاپنی ها شناگر قابلی هستند … و ادامه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Farzad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    بعضی وقتا یه خودروهایی توقف تولید میشه که آدم افسوس میخوره …
    نخواستیم اصلا کل ماشینارو الکتریکی کنید بره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تالیسمان‌ هم قربانی هجوم احمقانه مردم جهان به شاسی سواری شد…
    حداقل الکتریکیشو میزدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    مشخصا یک شرکت اگر چندین سگمنت مربوط به سدانها را داشته باشه، در دنیای امروز، تعدادیش اصلاح میشه. در لکسوس، GS حذف شد و حتی IS مردد به تولیدش هستند. در فولکس، پاسات ممکنه حذف بشه و با همون آرتئون ادامه بدن، چون جتا را هم به عنوان سدان کامپکت دارند. رنو هم با مگان سدان، که دقیقا کوچک شده تالیسمان هست، نیازی به ادامه تالی نمیبینه. فکر میکنم امروزه به غیر از کراس اورها (کامپکت و میان سایز)، سدانهای غیر سایز بزرگ، همچنان تولید خواهند شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ خوشگله و دوس داشتنی
    حتی من سواریش رو به آخرین نسل تویوتا کمری که وارد ایران شد ترجیح میدم
    شتاب و هندلینگش هم بهتره اما میگن ماشین فرانسوی دنگ و فنگ زیاد داره که فکر
    می‌کنم یکمی اغراق شده و من ندارم که ببینم دوامش چجوریه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    تالیسمان جان این پایان تو نیست !
    پایان ماست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      احساساتی نشو داداش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. d.khallagh

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه حس خوبی به تالیسمان داشتم
    ماشین بی عیبی نبود مخصوصا با اون خشکی بد کابینش
    ولی این رنو هم بعضی وقتا می زنه به سرش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا