بررسی تخصصی داچیا ساندرو استپ وی تِکرود 2019
بررسی تخصصی داچیا ساندرو استپ وی تِکرود 2019

بررسی تخصصی داچیا ساندرو استپ وی تِکرود 2019

با خرید داچیا ساندروی جدید تا پیش از پایان سال جاری میلادی درباره‌ی خرید این نسخه دوباره فکر خواهید کرد. دلیل این موضوع آن است که نسخه‌ی جدید و پرچم‌دار تِکرود که برای خودروهای داستر و نسخه‌های استپ وی لوگان استیت و ساندرو عرضه شده تنها تا پایان سال 2019 عرضه می‌شود.


این تریم جدید استایل متفاوت، تجهیزات بیشتر و طراحی بهتری را به ارمغان آورده است. موضوع جالب اینکه ساندرو استپ وی تِکرود گران‌ترین نسخه از ارزان‌ترین خودروی بریتانیا می‌باشد.


با پرداخت 11660 پوند شما می‌توانید رنگ‌های بدنه‌ی بیشتر، نقشه‌ی کشورهای اروپایی و لاستیک زاپاس را دریافت کنید.


در این خودرو شاهد تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل با محدود کننده سرعت و صفحه لمسی 7 اینچی، سیستم ناوبری ماهواره‌ای و نرم‌افزار گوشی هوشمند همچون اپل کارپلی خواهید بود. تمامی این تجهیزات در حالی عرضه شده که قیمت ساندرو استپ وی تِکرود حدود 4 هزار پوند کمتر از فورد فیستا Zetec مشابه می‌باشد.


برای بدنه‌ی خودرو رنگ‌های جدیدی عرضه شده اما خب در کل تغییرات زیادی رخ نداده است؛ اما خب هنوز هم قیمت 11660 پوندی باعث شده ساندرو استپ وی بازهم خودروی بسیار ارزانی باشد چراکه با این پول خودروهای جدید زیادی وجود ندارند.


داخل کابین نیز تمامی متریال بکار رفته با قیمت خودرو هماهنگی دارند هرچند این موضوع جای انتقاد زیادی ندارد. داچیا همچنین به زیرساخت قدیمی ساندرو دست نزده است. پلتفرم بکار رفته در این خودرو نسخه‌ی بازنگری شده‌ی پلتفرم رنو کلیو نسل دوم بوده و خود خودرو همانند سوپرمینی های مدرن دیگر سواری راحت و مناسبی ندارد. این در حالی است که سیستم تعلیق ارتفاع بیشتری داشته و لاستیک‌های بزرگ‌تری هم در ساندرو استپ وی تِکرود بکار رفته است.


در دل این خودرو پیشرانه‌ی 0.9 لیتری بنزینی قرار گرفته که بنا به ادعای داچیا مصرف سوخت کمتر از 7 لیتری دارد. آرامش داخل کابین چندان جالب نبوده و برخی کنترل‌ها همچون اهرم تعویض دنده‌ی شل و طویل به همراه فرمانی کرخت و بی‌حال باعث شده‌اند ساندرو شبیه خودرویی متعلق به عصر آهن جلوه کند. البته باید دانست ساندرو برای مسابقات رالی توسعه نیافته و هدف آن ارائه‌ی یک سواری بی حاشیه و کم‌هزینه است.


داچیا ساندرو استپ وی تِکرود خودرویی ارزان‌قیمت، صادق و نسبتاً مجهز است که قیمت بسیار پایینی داشته و مناسب خانواده‌هاست. مدل جدید تِکرود باعث ایجاد تغییراتی در بدنه و کابین شده و قطعاً از سایر نسخه‌ها متمایز است؛ اما این خودرو از نظر تجهیزات تنها دوربین دنده‌عقب اضافی را در مقایسه با نسخه‌ی کامفورت داراست بنابراین پرداخت 660 پوند اضافی چندان منطقی جلوه نمی‌کند؛ اما خب اگر استپ وی تِکرود را دوست داشته باشید احتمالاً آن را خواهید خرید.

مشخصات داچیا ساندرو استپ وی تِکرود TCe 90

  • قیمت: 11660 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر 0.9 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/140 نیوتون متر
  • گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 167 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. سعید(تهران)
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    بعضی از ماشینا با وجود نو بودن هیچ حس و حالی انتقال نمیدن! درسته با این پول توی بریتانیا انتخاب صفر کیلومتر بهتری وجود نداره ولی میشه دست دوم های کم کارکرد و سالم خیلی بهتری خرید که از تکنولوژی هزاره قبل هم استفاده نکردن! ۱۲ هزار پوند توی بازار دست دوم این کشور پول کمی نیست.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1147 دیدگاه) ,

      هه اینا بلد نیستن نسل قبلترش رو کمتر تولید کنن گرونتر به مشتری بفروشن مگه؟؟؟
      اونم بصورت پیش فروش

      پاسخ
    2. نوید جهرمی
      سوابق: (2540 دیدگاه) ,

      دسته دوم همونقدر که جذابه، معایب هم داره.
      از هزینه های جانبی و مالیات و بیمه و عوارض آلایندگی و استانداردای جدیدی که باید پاس بشه و … هم نمیشه گذشت.
      برای خرید این ماشین که نمیرن کل پولشو بدن، لیزمیکنن. یه مبلغ پیش. بهره صفرتا 1.5 درصد. اقساط کم. بعد از سه چهارسال هم یا به خود شرکت میدن یا نوشو میگیرن و ادامه ماجرا.
      ——————
      اینقدر منت بنزین ارزون رو سرمون میزارن. بنزین رو به قیمت جهانی بده. حقوق رو دلار کن. ماشین رو آزاد. اگه کسی صداش در اومد.
      باید استپ وی عهد بوق رو به قیمت پوند جهانی روزش ازشون بخریم، بعد هم تحویل ندن بگن بیا جاش تیبا ببر.

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        گل گفتی! اگه میخوان قیمت بنزینو با دلار هماهنگ کنن، پس حقوق ما رو هم باهاش هماهنگ کنن

        پاسخ
  2. hami
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    یه تیکه آشغال…
    البته در اروپا …
    در ایران ملت سوار میشن قیافه میگیرن . صف خرید خم راه میندازن

    پاسخ
  3. ali a
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    تا دست دوم کم کارکرد از کلی از برندا هست.. خرید این اشغال هیچ توجیحی نداره…البته خرید ماشین کم خرج و تمیز…

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2265 دیدگاه) ,

    نصفش در مورده اینه که قیمتش کمه و سعی می کنه با این مزیت معایب رو توجیه کنه انصافا هم خیلی قیمتش خوبه البته میزان فروش برند داچیا در اروپا نشون میده که چندان هم مردم اونجا بهش نمی گن آشغال و کلی هم میخرن و ازش استفاده می کنن

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    تو رو خدا بدبختی مارو ببین! همینی که هی ازش انتقاد میکنه و میگه خب مناسب قیمتشه، واسه ما شده لووووکسسس!!!!!

    پاسخ
  6. Abbas
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    حاااالم از این ماشین نفرت انگیز،این برند نفرت انگیز بهم میخوره،همچنان داشبوردش یه تیکه آشغاله،هر چقدر که از رنو خوشم میاد ده برابرش از داچیا متنفرم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.