بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید

به‌طور سنتی، برخی از سریع‌ترین هاچبک های اسپورت رنو نشان تروفی را با خود حمل می‌کنند بنابراین به سادگی می‌توانستیم حدس بزنیم که جدیدترین هاچبک داغ رنو چه نامی را به خود خواهد گرفت.

رنو مگان RS 300 تروفی
مدل جدید RS 300 تروفی که بر پایه‌ی مدل جدید RS 280 کاپ بنا شده قوی‌ترین خودروی تاریخ رنو اسپورت بوده و روبروی خود هوندا سیویک تایپ R فوق‌العاده را می‌بیند. این تازه‌وارد که قول پرفورمنس بهتر در خط مستقیم و هندلینگ تیزتری را داده تلاش خواهد کرد نسبت به مدل استاندارد بسیار بهتر ظاهر شود. خب آیا رنو توانسته در تولید یک موشک زمینی نسبتاً ارزان‌قیمت موفق ظاهر شود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش سری به جاده‌ها و پیست‌ها زده‌ایم.

رنو مگان RS 300 تروفی
این خودرو از نظر ظاهری با نوشته‌ی بزرگ تروفی در سپر جلو، رینگ‌های جدید 19 اینچی و برخی ریزه‌کاری‌های دیگر متمایز می‌شود. همچنین آپشن استفاده از رینگ‌های سبک‌تر فوجی هم وجود دارد که باعث کاهش 2 کیلوگرمی وزن در هر گوشه از خودرو می‌شود. گزینه‌ی دیگر هم استفاده از لاستیک‌های متمرکز روی پیست بریجستون پوتنزا S007 می‌باشد. داخل کابین هم یک جفت صندلی اسپورت ریکارو نصب شده که ارتفاع آن‌ها نسبت به صندلی‌های استاندارد 20 میلی‌متر کاهش یافته است.

رنو مگان RS 300 تروفی
زیر پوست خودرو یک قلب تپنده‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری قرار گرفته که از سیستم‌های الکترونیکی بازنگری شده و توربوشارژی سود می‌برد که کاراتر از قبل می‌باشد. همچنین یک سیستم اگزوز جدید با سوپاپ تطبیقی در RS 300 تروفی نصب شده که صدایی اسپورت تر به ارمغان می‌آورد. قدرت خودرو با افزایش 20 واحدی به 296 اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور نیز از 390 به 400 نیوتون متر افزایش یافته است. البته مدل‌های مجهز به گیربکس دوکلاچه گشتاور 420 نیوتون متری دارند.

رنو مگان RS 300 تروفی
شما فوراً متوجه قدرت بیشتر مگان RS 300 تروفی خواهید شد. رنو ادعا می‌کند این خودرو چند دهم ثانیه‌ای سریع‌تر بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن به 5.7 ثانیه رسیده است؛ اما آن چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد پرفورمنس خودرو در دورهای میانی است. تقریباً تأخیری در توربو وجود نداشته و از دور 1600 به بعد شاهد آتش‌بازی مگان خواهید بود.

رنو مگان RS 300 تروفی
صدای خودرو نیز مخصوصاً با باز شدن سوپاپ یاد شده خوب بوده و طنینی عمیق در دورهای میانی به گوش می‌رسد.

رنو مگان RS 300 تروفی
همچون همیشه یک گیربکس 6 سرعته دستی ارائه می‌شود که تعویض‌های آن خوب بوده و راننده بیشتر درگیر کار می‌شود؛ اما خب این گیربکس فاقد روانی گیربکس دوکلاچه می‌باشد.

رنو مگان RS 300 تروفی
تشخیص تفاوت‌ها در هندلینگ تروفی سخت‌تر است که دلیل اصلی آن استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مشابه با مدل استاندارد است. همچنین همان سیستم تعلیق و دیفرانسیل لغزش محدودی که به‌صورت آپشن در مدل 280 کاپ عرضه شده در تروفی نصب شده است. با این وجود رنو از دیسک‌های ترمز جدید برای این خودرو سود برده که ترکیبی از آهن و آلومینیوم بوده و وزن کمتری دارد. ترمزها دیرتر مستهلک می‌شوند و زیر پا هم حس بهتری دارند.

رنو مگان RS 300 تروفی
کلیت خودرو کم‌وبیش شبیه 280 کاپ احساس می‌شود. در سرعت‌های پایین هنوز هم حس دیرتر چرخیدن چرخ‌های عقب نسبت به چرخ‌های جلو وجود داشته و تغییر جهت‌های سریع این حس را تشدید می‌کند؛ اما با افزایش سرعت اوضاع بهبود می‌یابد و چرخ‌های عقب در همان جهت چرخ‌های جلو می‌پیچند.

رنو مگان RS 300 تروفی
بی‌شک بهترین حالت رانندگی مگان RS 300 تروفی از بین حالت‌های نرمال، اسپورت، مسابقه‌ای و شخصی حالت مسابقه‌ای است که پاسخ‌های سریع‌تر پدال گاز و سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را در پی دارد.

رنو مگان RS 300 تروفی
در اولین پیچ مگان کمی عصبی نشان داده و شما را مجبور می‌کند خونسردتر بوده و دقت کافی روی رانندگی خود داشته باشید؛ اما با گذشت زمان به خودرو عادت کرده و با سرعت، دقت و چابکی بالا از پیچ‌ها عبور خواهید کرد. این خودرو به اندازه‌ی سیویک تایپ R درگیر کننده نیست اما واقعاً سریع و پایدار است. چسبندگی بالای خودرو به همراه کنترل مناسب بدنه باعث می‌شود پرفورمنس قابل‌توجهی را شاهد باشیم.

رنو مگان RS 300 تروفی
RS به‌طور ویژه‌ای در پیست سریع بوده و با قدرت می‌تواند پیچ‌ها را پشت سر بگذارد اما باید به این نکته توجه داشت که در زمان خاموش بودن ESP و خیس بودن سطح زمین احتمال لیز خوردن خودرو وجود دارد.

رنو مگان RS 300 تروفی
نقطه مقابل این حالت هندلینگ تیزی است که سواری سفتی را به همراه دارد. همچنین در پیچ‌های کم‌سرعت کمی تأثیر گشتاور پیشرانه روی چرخ‌های جلو مشاهده می‌شود.

رنو مگان RS 300 تروفی
اما تروفی یک مگان خاص بوده بنابراین با خودرویی نسبتاً جادار، آرام، مجهز و لوکس طرف هستیم؛ و اگرچه هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده اما انتظار قیمت خیلی بالایی را نداریم.

رنو مگان RS 300 تروفی
رنو اسپورت مگان تروفی خودرویی سریع‌تر از نسخه‌های پیشین بوده و ترمزها و لاستیک‌های ارتقا یافته‌ی آن هم مورد استقبال ما قرار گرفته است؛ و با قیمت تخمینی 32 هزار پوندی، احتمالاً تنها هزار پوند گران‌تر از مدل RS 280 کاپ خواهد بود. با این وجود نسل جدید تروفی به اندازه‌ی مدل‌های پیشین هیجان‌انگیز و متمرکز حس نمی‌شود و همچنین درگیر کنندگی کلی آن به اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R نیست.

مشخصات رنو مگان RS 300 تروفی

  • قیمت: 32 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/400 نیوتون متر
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 261 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (784 دیدگاه) ,

    آیا زیباترین هاچبک دنیا هست ؟؟؟؟
    بله : لایک 👍👍👍👍
    خیر : دیسلایک 👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼

    پاسخ
  2. hamid3x
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    ادم میترسه از حد نهایی موتورهای رنو استفاده کنه یهو تو دور اخر سواریش موتور یا استال میکنه یا کلا از کار میفته،البته این مشکلات مال موتورهای فرمول وان هاشه😂😂😂

    پاسخ
  3. emad1990
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    منظور نویسنده رو از این جمله نفهمیدم
    با این وجود نسل جدید تروفی به اندازه‌ی مدل‌های پیشین هیجان‌انگیز و متمرکز حس نمی‌شود و همچنین درگیر کنندگی کلی آن به اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R نیست.
    درگیرکنندگی یعنی چی؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3632 دیدگاه) ,

      سلام
      درگیر کنندگی یعنی همون حس هیجان و لذتی که راننده داره. همچنین دخیل بودن تو فرایند روندن خودرو مثل تعویض دنده ها، احساس فرمان و… رو میگن.
      ارادت

      پاسخ
    2. آرش وان
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      در متن اصلی کلمه ی Engaging به کار برده شده که به معنی لذت بخش ، مطبوع و جذاب است

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.