رنو

برنامه رنو برای مونتاژ فلوئنس در مالزی

رنو و شریک محلی آن، تان چونگ موتورز اعلام کرده‌اند که تولید مدل فلوئنس سدان را در مالزی استارت خواهند زد. این به معنای هجوم این برند فرانسوی به بازار در حال رشد جنوب شرق آسیا خواهد بود. مدیر بخش آسیا پسفیک رنو، ژیل نورم‌اند و مدیر امور اروپایی‌تان چونگ، کوآن، توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که به موجب آن مدل فلوئنس در مالزی ساخته خواهد شد. این قرارداد به رنو اجازه خواهد تا نه تنها در مالزی، بلکه در تمام شرق آسیا حضوری فعال داشته باشد.

Renault Malaysia
Renault Malaysia
مالزی، سومین اقتصاد منطقه‌ای بزرگ بعد از تایلند و اندونزی است و میانگین رشد اقتصادی آن در سه سال گذشته، بیش از ۵ درصد بوده است و شاخص‌های کیفیت زندگی در آن در بین بهترین کشورهای شرق آسیا قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۳، بازار اتومبیل در این کشور ۵ درصد رشد داشته است و فروش خودرو در آن به رقم ۶۴۵ هزار دستگاه رسیده است.

RENAULT Fluence facelift
RENAULT Fluence facelift
برای دنبال کردن این رشد، خودروساز فرانسوی قرار است تا شبکه خود را در سراسر این کشور گسترش دهد و تا سال ۲۰۱۶، ۲۵ نمایندگی در مالزی داشته باشد. رنو در حال حاضر مدل‌های مگان RS، کلیو RS، کولیوس و فلوئنس را در مالزی به فروش می‌رساند و برنامه دارد تا دیگر مدل‌ها را نیز در آینده اضافه کند. ژیل نورم‌اند در این زمینه می‌گوید:

بسیار خرسندیم که در حال تقویت شراکت‌مان با تان چونگ موتورز هستیم؛ شراکتی که همراه با نیسان در بیش از ۱۰ سال ادامه داشته است. این توافقنامه باعث می‌شود که توسعه رنو در مالزی وارد مرحله‌ای جدید شود. یکی از اهداف ما این است که رنو را تا سال ۲۰۱۸ تبدیل به یکی از ۳ خودروساز فراگیر اروپایی کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. داوود

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خودروی ارزنده ایه
    امیدوارم اگه قرار باشه، توی این رنج قیمتی خودرویی در ایران مونتاژ بشه، از محصولات فرانسوی نباشه.
    ژاپن، آلمان و حتی کره، محصولات بهتری واسه بازار ما ایرانیا هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      رنو و کلا خودروسازان فرانسه سدان های خوبی ندارن و تخصصشون خودروهای هاچبک هست این مدل هم زیاد جالب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ehsan

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    جالبه که رنو در این کشور ها خودروهای روز خودش رو تولید میکنه ولی در ایران مدل 2008 یا 2010 خودش رو ، بنازم به این مدیریت در ایران
    کاش از جا مونتاژکاری هم نداشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sadjad97

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      واقعاً گل گفتی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیگما

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    رشد مالزی 5 درصه
    رشد ایران در سال 2013 به طور میانگین منفی 1.5 درصد!
    از بین 220 کشور دنیا رتبمون در رشد اقتصادی 208 هست!
    تازه نفت و گاز و تاریخ 2500 ساله هم داریم….

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      زیگما جون، بعضی وقتا میگم که کاش ما این نفت رو نداشتیم، برای اینکه تاریخ نشون داده کشورایی که سرشار از نفتن، تاریخشون از استبداد بیشتری برخورداره!!

      درسته که این سرمایه ی ملی باید باعث خوشبختیه مردم بشه، ولی ما که تا الان به غیر از بدبختی چیزی ازش ندیدیم :(

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. یه پسل باهوش

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        این دیگه از اون حرف هاس

        همین نفت رو عرب ها هم دارن سابقه استعمار هم داشتن

        اما الان برو ببینشون

        به این حرفا نیس

        مشکل اینه که دو دوزه بازی پیچوندن بقیه تو فرهنگ ما نهادینه شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          پسل جان، من نگفتم که همیشه دچار استعمارن!! گفتم سابقه ی استعمارشون از بقیه بیشتره، بعدشم همین مشکلی که توی خط آخر کامنتت بهش اشاره کردی فک میکنی به خاطر چیه؟؟!

          به خاطر استبداد حاکم توی جامعس، به خاطر اینکه کله گنده ها وقتی دروغ میگن، گنده کاری میکنن، به قول خودت دودوزه بازی میکنن، هیچ قانونی نیس که جلوشونو بگیره و اگه مردم هم حرفی زدن میرن اونجا که عرب نی انداخت و این یعنی استبداد

          چرا یه کشوری مث ژاپن، از کمترین دوران استبداد توی تاریخ خودش بهرمنده؟! چون نسبت به یه سری کشورها مث ایران، منابع طبیعی خیلی کمی داره، حالا از اون طرف به تاریخ کشورهایی مث ایران و آمریکا نگا کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اگر منابع طبیعی بدست بخش خصوصی باشه، هیچ استبدادی در کار نخواهد بود
          نفت باید در دست بخش خصوصی باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      در مالزی یک مدیریت صحیح وجود داره چیزی که در ایران نیست ، معمار مالزی جدید ماهاتیر محمد بود که با یک برنامه توسعه 20 ساله کشورش رو از نظر اقتصادی توسعه داد ، مثلا ما هم برنامه 20 ساله ایجاد کردیم ولی یک دولتی 8 سال به جای اینکه رو به جلو بره با سرعت هر چه تمام تر دنده عقب رفت
      اگر شاخص های اقتصادی مالزی رو نگاه کنی نرخ رشد سالینه 5 درصد داره ، نرخ تورم در این کشور 3.4 درصد است و نرخ بیکاری 3 درصد و نرخ بهره 3 درصد ( هر چه اقتصاد کشور ها متزلزل تر باشه برای اینکه سرمایه خارجی کسب کنند نرخ بهره خود رو افزایش میدهند ، البته در مورد اوراق قرضه دولتی ) کسری بودجه این کشور 4 درصد است و این کشور به اندازه 54 درصد تولید ناخالص خود مقروضه ، که اگر با 227 درصد ژاپن مقایسه کنیم خوب به نظر میاد ( البته بیشتر قرض که ژاپن داره به مردم کشور خودشه پس زیاد نگرانی نداره ، ولی بیشتر قرض که آمریکا به کشورهای خارجیست ، که یکی از بزرگترین طلبکارانش همین ژاپنه ) حالا با توجه به این شاخص های اقتصادی مالزی بهشت سرمایه گذاری محسوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        علت این همه بدهی ژاپن، سیستم خدمات درمانی و بیمه اون کشوره

        ژاپن در حال حاضر خیلی سریع داره پیر میشه جمعیتش و نرخ موالید هنوز خیلی خیلی کمه
        تمامی این افراد پیر نیاز به خدمات بهداشتی،درمانی، حقوق بازنشستگی و …. دارن که ژاپن نمیتونه این هزینه هارو جبران کنه برای همین از بانک ها و بنگاه های اقتصادی “بین المللی” وام گرفته تا قرض خودش رو به مردم پس بده .
        پس باید بهتون احسان جان بگم که اشتباهه این جملتون” البته بیشتر قرض که ژاپن داره به مردم کشور خودشه پس زیاد نگرانی نداره ، ولی بیشتر قرض که آمریکا به کشورهای خارجیست”
        قرض و بدهی یک مقوله هست که ما با وام هایی که خودمون میگیریم مقایسه میکنیم! در صورتی که اینطور نیست
        وقتی کشور مقروض میشه، اوراق بدهیش دست به دست میگرده و هر کشور یا فردی میتونه اوراق قرضش رو بخره پس این جملتون هم اشتباه و اصلا این طور نیست.” یکی از بزرگترین طلبکارانش همین ژاپنه”
        دولت ژاپن با کمبود بودجه بسیار بالاش، چطوری اوراق قرضه امریکا رو میخره در صورتی که خودش 200 درصد کل اقتصادش قرض داره؟
        حتی اگر بدون سند و مدرک و فقط با قوه عقلمون این موضوع رو بررسی کنیم متوجه میشیم که اشتباهه.
        البته به قول یه استاد که میگه تا وقتی کسی میتونه قرضش رو پرداخت کنه، چه اشکالی داره که قرض بگیره؟
        باید ببینیم اون مقدار پولی که قرض گرفته شده چیکار کرده برای کشور؟
        امریکا 100 درصد تولید ناخالص اش مقروضه
        ولی در نظر بگیرید این موضوعات رو که
        اولا رشد اقتصادیش نسبت به بقیه کشور های پیشرفته، بسیار بالاست
        امریکا و اروپا تقریبا با هم وارد بحران شدند ولی امریکا تقریبا از سال 2010 هم به رشد اقتصادی پایدار رسید هم روند افزایش بیکایش کاهش پیدا کرد در صورتی که در اروپا تا همین 3ماه پیش رشد اقتصادی منفی بود و تعداد بیکاران در حال افزایش بودن!
        ثانیا
        مقدار مالیاتی که در امریکا بر درآمد گرفته میشه به طور متوسط 10 تا 15 درصده
        این رقم در ژاپن متوسطا 20 تا 30 درصد و در اروپا 25 درصده! پس امریکا ورودی مالی کمتری نسبت به بقیه کشور های پیشرفته داره و بخشی از هزینه هاش رو می خواد از طریق قرض جبران کنه و نمیخواد با مالیات فراوان مردم و شرکت هارو دچار مشکل کنه
        ثالثا میزان رضایت از زندگی، ساعات کاری و… در امریکا کمتره
        وقتی همه اینهارو در کنار هم میذارید میبینید که امریکا با پولی که قرض گرفته، در واقع 3 سال زود تر از بحران اقتصادی خارج شد، سه سال زود تر وارد رشد شد و سه سال زود تر مردمش رو از بحران بیرون کشید.
        در صورتی که ژاپن….البته حق هم داره ژاپن چون مسئله پیری جمعیت چیزی نیست که به راحتی بشه حلش کرد……

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          بچه ها درسته که ژاپن بدهی های زیادی داره، ولی این رو هم در نظر بگیرید که بخشی از سرمایه ژاپن برای بازسازی تخریبات سونامی صرف شد، از طرف دیگه وقتی که ژاپن با یه تورم بسیار کم رو به رو بود، تونست با ایجاد تورم مصنوعی بخشی از مشکلات خودشو حل کنه، که بانک مرکزی ژاپن هم گفته که توی آینده ای نزدیک تورم این کشور رو به 2 درصد میرسونه (یعنی یه چیز ایده آل)
          این هم که میبینید ژاپن داره با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنه به خاطر نداشتن منابع طبیعیه، و فقط و فقط داره با تکنولوژی و صنعتش خودشو بالا میکشه.

          در کل بدهی یه کشور دلیل کاملا قاطعی برای ضعف اقتصادی یه کشور نیست، همونطوری که چند سال پیش (دقیقا سالشو یادم نیس) ایتالیا بدهکار ترین دولت بود ولی بین 3 اقتصاد برتر دنیا هم بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          احسنت صادق جان
          کشور ما نیاز مند افرادی با تفکر های نوین مثل شما هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ehsan

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          زیگما جان در مورد علت بدهی ژاپن درست میگید ، البته رکود و سوانح طبیعی رو نیز باید بهش اضافه کنید ، وقتی کشور شما دچار رکود میشود مجبورید برای رونق بهش پول تزریق کنید ، خوب این پول رو باید از یک جایی تامین کنید

          البته این جمله که من نوشتم درسته و اشتباه نیست ، ببینید شمل وقتی به مردم خودتون مقروض باشید و به کشور های خارجی مقروض نباشید گشایش های اعتباری تجاری راحتری میتونید انجام بدهید ، شما در زمینه سرمایه گذاری خارجی کمتر مشکل دارید ، ولی وقتی به کشوری مقروض باشید و اون هم به میزان زیاد هم امنیت اقتصادی کشور خودتون رو به مخاطره انداختید ، هم اعتبار اقتصادی خودتون رو کاهش دادید ، در مورد آمریکا حرفتون درسته ، آمریکا اقتصاد نخست جهانه و خوبیش اینکه بزرگترین بازار دنیاست و بقیه برای رونق اقتصادی کشور خودشون هم که شده اوراق قرضه شو میخرن و مطمئن باشید این میزان بالای بدهی خارجی امریکا باعث نگرانی مسئولینشون است و بدنبال باز پرداخت بدهی ها هستند

          تا پایان سال 2012 میزان بدهی عمومی آمریکا 73 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می داد، یعنی آمریکا تقریبا سه چهارم درآمد سال 2012 خود را قرض گرفته بود. شاید این میزان بدهی چندان ایده آل به نظر نیاید، اما قطعا از میزان بدهکاری ژاپنی ها، موقعیت ایده آل تری به نظر می آید. ژاپنی ها 219 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را بدهکارند. با وجود چنین بدهی بزرگی، اقتصاد ژاپن ناپایدار نیست زیرا این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود و میزان بیکاری در این کشور زیر پنج درصد است. تفاوت آمریکا و ژاپن در زمینه بدهی این است که 95 درصد از بدهی ژاپنی ها در دست شهروندان بوده و تنها پنج درصد از آن باید به خارجی ها بازگردانده شود. شرایطی که برای آمریکا وارونه است. همچنین ژاپن در زمینه اوراق قرضه آمریکا به شدت سرمایه گذاری کرده است. میزان بدهی آمریکا به ژاپن در سال 2013 1.12 تریلیون دلار تخمین زده شده است.

          خوب چرا ژاپن با اینکه مقروضه ولی اوراق قرضه آمریکا رو میخره چون امریکا بزرگترین شریک تجاری ژاپنه ، اگر اقتصاد آمریکا ضرر کنه و سقوط کنه اقتصاد بعدی اقتصاد ژاپنه ، پس میرن سراغ بازی برد برد ، یعنی تزریق پول به اقتصاد آمریکا و رونق این اقتصاد با رونق اقتصاد آمریکا اولین کسی که نفعش رو میبره ژاپنه چون اقتصاد اون کشور هم رونق میگیره
          در کل این اقتصاد آمریکاست که تعیین کننده و نقش اصلی اقتصاد جهانیست
          حتی چینی که رقیب اقتصادی آمریکاست ، بزرگترین طلبکار این کشور هم هست
          در کل اقتصاد خیلی پیچیده است

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اتفاقا من معتقد هستم اقتصاد ساده تر از اون چیزی هست که همه فکر میکنن.
          این بحث ها هم بسیار طولانی هست و معمولا نتیجه نخواهد داشت لذا پیشنهاد میکنم فعلا ادامه ندیم
          احسان جان اگه موافق باشید وقتی از سکو برگشتم تهران، با استاد خاوری و بنده یه کنفرانسی تو یاهو بذاریم و صحبت کنیم در این جور موارد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. sadegh

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          ممنون زیگما جان، خیلی خیلی لطف داری داداش

          در کل بچه ها، اقتصاد دقیقا مث یه بازی و ریاضی میمونه، هر عملی یه عکس العملی داره، پس اینکه دولت توی چه شرایطی، چه حرکتی میکنه خیلی مهمه

          دقیقا مث ایران که توی بدترین شرایط اقتصادی و بدترین موقع، برنامه ی هدفمندی یارانه ها اجرا شد، که الان همه ی ما شاهدِ نتیجه هاش هستیم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. sina

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ما یه شانس بزرگ داریم . اونم نفته که به دلایلی نمیشه ازش درست استفاده کرد … اما اگه می شد چی می شد… ایران بهشت خودرو های روز دنیا می بود .. حیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sadegh

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    طراحیه نسبتا قشنگی داره، کاشکی به جای اشغالای چینی حداقل از اینا وارد میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PEUGEOT

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فکر کنم اگه قانون گمرکی رو بردارن کشورمون یکی از بزرگترین بازارهای خودرو بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سام

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب
    خودروسازی مالزی توی این چند سال اخیر رشد خوبی رو داشته ومردم مالزی آدمهای معتقد و آرومی هستن .تا اکثریت یک جامعه از ته دل نخوان که کشورشون پیشرفت کنه و منافع فردی رو به منافع ملی ترجیح بدن هیچ اتفاق مثبتی نمی اوفته.ما ملتی هستیم که اکثریتمون احساس زرنگی می کنیم و چندان از درستی ،صداقت و سختکشوشی خوشمون نمیاد و همچنین مفت خوری،دلالی،دروغ و خالی بندی رو خیلی دوست داریم و از اینکه سر همدیگر رو کلاه بذاریم لذت می بریم. به امید روزی که خودمون رو اصلاح کنیم.یا علی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. NASSY

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    یه چیزه جالــــــــــــــــبی که توو کامنت های بروبکس هست , اینکه ما

    ایرانیا مشکلات و …. خودمون رو میدونیم اما اندازه یه سر سوزن تلاش

    نمیکنیم که اصلاحش کنیم و به جامعه و کشورمون کمک کنیم !!!!!!

    کامنت سام :

    ما ملتی هستیم که اکثریتمون احساس زرنگی می کنیم و چندان از درستی

    ،صداقت و سختکشوشی خوشمون نمیاد و همچنین مفت خوری،دلالی،دروغ و خالی

    بندی رو خیلی دوست داریم و از اینکه سر همدیگر رو کلاه بذاریم لذت می بریم

    .

    نتیجه : هیچوقت پیشرفت نمیکنیم !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سام

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    جناب NASSY عزیز با سلام.
    عزیزم من هم دوست دارم کشورم پیشرفت بکنه و اینو از ته قلبم می خوام .ولی توی بطن جامعه روابطی حاکمه که این امکان رو مسدود می کنه.بذار از تجربه خودم واست بگم.من پس از انجام خدمت سربازی برای کار وارد یکی از شرکت های پیمانکاری مستقر در پارس خودرو شدم(البته با سفارش و پارتی!).ابتدا به ساکن خیلی خوشحال بودم که وارد همچین محیطی شدم ولی هر چه بیشتر پیش می رفتم ییشتر هم احساس خستگی بهم دست می داد تا حدی که دوست داشتم از اون محیط فرار کنم و بالاخره موفق هم شدم!بگذریم.سرت رو درد نمیارم فقط به بعضی از مواردی که در اونجا مشاهده کردم فهرست وار اشاره می کنم.
    1- سرپرست های فنی مون اکثرا کم سواد بودن ویا مدارک اونها غیر مرتبط بود.از اونجایی که این افراد به سیستم های فنی احاطه نداشتند ، به راحتی تحت تاثیر زیردستاشون قرار می گرفتند(به خصوص افراد زبون باز و چاپلوس و خالی بند!) و اون افراد هم اگر صادق بودند اطلاعات درستی رو در اختیارشون قرار می دادند در غیر این صورت کاملا اونها رو می پیچو ندند وگاهی زیر پای این سرپرست ها رو به راحتی خالی می کردند.(توطئه چینی!)نیروهای کارگری هم 90 درصدشون فنی نبودن و اکثرشون با سفارش وارد می شدند به خاطر همین ماشین آلات مستقر در کارخونه با سعی و خطا تعمیر می شد.
    2-اکثریت سرپرست ها به کار شما هیچ اهمیتی نمی دادند و احیانا اگر از شما خوششون می اومد شما لازم نبود زیاد عرق بریزی!و کار کنی.
    3- 95 درصد وقت شما صرف مقابله با حاشیه سازان می شد.چون ممکن بودهر لحظه به خاطر هیچ و پوچ زیرپاتون خالی کنند.(زیرآب زنی!)
    4-بعضی از افراد تنها زحمتی که می کشیدن کارت ساعت زدن بود! البته این آدم ها کسانی بودند که پارتی های خیلی قوی داشتند و طفلیکی ها!وقتشون رو صرف خوردن چای ، بازی با کامپیوتر و در بدترین حالت راپرت دهی به رییس میشد.کلا هر چه پارتی قوی تری داشتی کمتر کار می کردی و حقوق بیشتری رو هم می گرفتی.

    5-اکثریت چک لیست های مربوط به بازدید از دستگاهها، فرمالیته تیک زده می شد.(تیک صحیح زده می شد در حالی دستگاه مشکل فنی داشت و مسئول مربوطه پشت میزش و بدون اینکه از نزدیک دستگاه رو ببینه ،مثل اینکه داره جدول حل می کنه ،چک لیست رو پر می کرد تا چی پیش بیاد!
    6- خیلی از آدم های کم سواد ادای فنی ها رو درمی آوردند و در عوضش هنرپیشه های!خیلی خوبی هم بودند.جالب اینجاست که این خالی بندها رو خیلی هم تحویل می گرفتند.
    و هزاران مورد دیگر…. حالا من از شما می پرسم که آیا با این اوضاع ناهنجاری که در این محیط های صنعتی حاکمه کشور عزیزمون می تونه پیشرفت کنه؟.یا علی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      با اجازه تون هیچ امیــــــــــــــــــدی ندارم !!!!!!!!!!!

      خدارو شکر که از اون محیط زدم بیرون , اینجا هرچقدر کار کنی همون قدر

      حقوق میگیری (روزانه 12,13 ساعت کار میکنم(تولیدی داریم))

      (رقابت سالم و بدور از نامردی و …. ایناس)

      به خداوندی خدا قسم , یکی از دوستام تعریف میکرد (کارمند پارس خودرو هست)

      میگفت اخوند واسه نماز جماعت شرکت اوردن ماهیانه 1.5 میلیون تومان با کلی مزایا , اونوقت من 8 ساعت جون میکنم 800 تومان(با اضافه کاری و اینا) !!!!!!!!
      .
      .
      .
      خدایا خورشید و خاموش کن که طاقت اینهمه حقارت و ندارم !!!! :(

      وااااااالا بقــــــــــــران

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. NASSY

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    در ضمن سام جان , این موارد های که گفتی نشون میده که مدیریت در کارخونه

    ها و شرکات و … زیر صفر هســـــت (مدیر های دولتی و تاریخ مصرف گذشته)

    اگه یه مدیر کاربلد و روشنفکر و نجیب بتونه بیاد رو کار , مطمئن باش به

    خودی خود همه چی حل میشه اما مدیر های ما دست کمی از مافیا ندارن!!!!!!!!

    مدیر های دولتی تا سرکار اومدن (پسر و دختر و خاله و عمه و دایی و عمو و دوماد هم با خودشون میارن)!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      NASSY خوشبحالت ولی اینقد از این بی عدالتیا اینجا هست که برا ما مردم واقعا عادی شده اگه نباشه خیلی تعجب میکنیم والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سام

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد.
    NASSY جان.این تازه تکه ای از ماجراست واگرنه خیلی از موارد رو به دلیل مقررات سایت اصلا نمی شه درج کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      یـــــــــــــــــــــا خدا !!!

      5و6 سال میشه که برنگشتم ایران (بزودی برمیگردم , خدا به دادم برسه :D )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امید

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    هرچی منافعشون باشه نه هر چی منافع مردم اون قدیمیا براشون سود اوری بیشتر داره که مونتاژش بشه برای این سایپا و ایران خودرو اشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amir-bmw

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ناصر جان میخواستم بدونم کدوم کشور ساکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. feri

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فولوئنس 2 لیتر در دبی از 62000 درهم شروع میشه تا 72500 درهم.در صورتی که با این پول این گوزینه هارو دارین.
    Nissan Altima 76000.Subaru Legacy 75000.Hyundai Elantra 56900.Mazda3 2015 65000 – 77000.Mazda 6 75000 – 80000.Hyundai i40 72900 – 89900.Kia Cerato 55000 – 69000.Kia Optima 70000.
    خیلی ماشین هایه دیگه هم هست.خدایی فولوئنس به اینا ترجیح میدی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما یه دنده ای شو داریم واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. feri

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دوستانی که میگین لتیتود خوبه چندتا ماشینه هم قیمت لتیتود میگم ببینین واقعا از هم قیمت های خودش سر تره یا نه.
    قیمت این ماشین در دبی از 111000 تا 112000 درهم هست 3.5L 237 hp.
    Cadillac ATS 2014 135000.
    Chevrolet Camaro 2015 132900.
    Chevrolet Impala 2015 107000 305 hp.
    Chevrolet Malibu 2014 99900 – 105000 260 hp.
    Chrysler 200 92900 – 99900 2014 283 hp.
    Ford Taurus 2014 99000 288 hp.
    Ford Mustang 2014 110000 – 140000 305 hp.
    Ford Fusion 2015 85000 – 110000.
    Mazda 6 2014 83000 – 114000.
    Dodge Challenger 2014 115000 305 hp.
    Dodge Charger 2014 110000 – 130000 292 hp.
    Hyundai Azera 2014 111000 – 118000 250 hp.
    Kia Cadenza 2015 81000 – 119000 286 hp.
    خیلی گزینه هایه دیگه هم هست.
    وجدانن و به دور از تعصب لتیتود به اینها ترجیح میدین؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. نام شما (ضروری): کامران

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نظر…من دوماهه مدل فول E4فلوئنس گرفتم.واقعا عالیه وازنظرکیفیت، سرعت وشتاب، امکانات ایمنی ورفاهی، وجاداربودن محشره.خدمات پس ازفروششم عالیه وکلا نسبت به پول پرداختی بسیار مقرون به صرفه است ونسبت به خودروهای چینی وکره ای وژاپنی ارجحیت داره شک نکنید.بهترین انتخاب دربازه قیمتی 120میلیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا