به‌روزرسانی داچیا (رنو) ساندرو استپ وی

داچیا ساندرو استپ وی که در کشور ما با برند رنو عرضه می‌شود با بهبودهایی در بازار بریتانیا همراه شده است. این خودرو هم‌اکنون از دو پیشرانه‌ی بنزینی SCe 75 و دیزلی Blue dCi و همچنین تریم های متفاوت بهره می‌برد. قیمت ساندرو استپ وی نیز هم‌اینک از 8995 پوند آغاز می‌شود.


پیشرانه‌ی SCe 75 تنها با تریم Essential عرضه می‌شود و گیربکس همراه آن نیز از نوع دستی است. این پیشرانه در هر کیلومتر 124 گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده و حداکثر گشتاور 95 نیوتون متری آن نیز در دور 3500 پیشرانه حاصل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ساندرو استپ وی 16.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 156 کیلومتر در ساعت است.


اگر خواهان پرفورمنس بهتری باشید باید پیشرانه‌ی بنزینی و توربوی TCe 90 را انتخاب کنید که قدرت 90 اسبی و گشتاور 140 نیوتون متری دارد. این نسخه شتاب 11.1 ثانیه‌ای داشته که اگرچه چشمگیر نیست اما سریع‌ترین نسخه‌ی ساندرو استپ وی در بریتانیا محسوب می‌شود.


اما پیشرانه‌ی دیزلی جدید هم در دسترس خریداران است که با دو تریم Essential و کامفورت عرضه شده و تنها با گیربکس دستی همراه می‌شود. قیمت این مدل نیز از 11195 پوند آغاز می‌شود. این پیشرانه گشتاور 220 نیوتون متری و آلایندگی دی‌اکسید کربن 103 گرم در هر کیلومتر دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این نسخه از ساندرو استپ وی برابر با 12.3 ثانیه بوده هرچند گشتاور بیشتر آن باعث خواهد شد در دورهای میانی جذاب‌تر از مدل بنزینی باشد.


اگر تریم Essential را انتخاب کنید صاحب تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های جلوی برقی، رادیو DAB، بلوتوث، سپرهای همرنگ بدنه و رینگ‌های 16 اینچی خواهید شد. تریم کامفورت هم از صفحه لمسی، سیستم ناوبری، اندروید اتو و اپل کارپلی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل، آینه‌های جانبی برقی و گرم شونده و شیشه‌های عقب برقی بهره می‌برد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1221 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا این ساندرو را که میبینم ، اِنگار آب داغ میریزند روی سر من و ۸۰میلیون ایرانی بَخت برگشته .
    (( سال ۱۳۹۶ شمسی ))به طرف میگفتیم عزیز من ، آخه چی داره که برای مدل سال ۲۰۰۸ میلادی این خودرو ۶۵ میلیون پول میدی در صورتی که با ۱۰ میلیون کمتر میشه معمولیشو (( هاچبک)) گرفت ، فقط نمیدونستیم که دیگه مملکت در این حَد خرتوخره و حالا باید بیش از دوبرابر اون پول را براش بدی و این من دیوانه بودم که زیر سئوال رفتم ، نه اونی که به نظر من دیوانه میومد و ۱۰ میلیون پول بیشتر بابت ارتفاع و مواد پلاستیک چسبیده میداد که حالا فکر کنه سوار هواپیما شده ، چرا که به حساب خودش ماشینش از دسترس عموم خارج و رفته تو جمع خاص سوارها ، تازه پُز هم میده که ۱۵۰ میلیون شده ماشینه و ارتفاع داره در حَدِ بلیزر ، جا اِسکی هم بسته روی سقف که یعنی دیگه آره آره .

    وای خدا ((داچیا رنو لوگان ساندرو رومانی فرانسوی سایپایی شده جاده مخصوص منتاژ شده )) را دوباره به ما برگردون تا به حِسِ رولزرویس سواری دست پیدا نکردیم .

    خیلی مَسخرس ، رنو نسل جدیدشو تولید میکرد ، بعد تو باید برای قدیمیش تو نوبت هم زنبیل میزاشتی .
    اما از حق نگذریم خودرو خوبیه برای پدر خانواده .

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      برای منم غیر منطقیه خریداری که ۱۴۰ ۱۵۰ میلیون پول میده برای ۱ ریل سقفی و ۲ تا خط برچسبی روی در که شده شاسی بلند!!!
      بعد تازه بروز رسانی که سهله، ۱۰ تا نسل هم عوض کنه امکان نداره مدلهای جدیدش بیاد اینجا
      میدونید چرا؟؟؟
      چون خودروهای قدیمی‌تر حق کپی رایت کمتری دارن و سود خودروساز داخلی واسه مونتاژ خودرو رده خارج بیشتر میشه
      حق مصرف کننده هم که به اندازه یه نقطه توی این صنعت جا نداره!

      پاسخ
    2. فورد
      سوابق: (504 دیدگاه) ,

      سواری در حد نیسان مصرف بالا و عدم تعادل خودرو که سریع چپ میکنه از مشکلات ساندرو هستش

      پاسخ
    3. سیاه قلم
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      مهم نیست شما درست فکر می کنید . مهم این است در این کشور هیچ چیزی منطقی پیش نرفته که بازار خودرو پیش برود . کلی اقتصاد دان مات مانده اند که این ملت بزرگوار همیشه در صحنه چگونه آینده را پیش بینی می کنند !!!!!!! با این شرایط چاره ای جز همرنگ جماعت شدن نیست . خود دانی .

      پاسخ
  2. Abbas
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی یه نفرت عمیق و خاصی نسبت به ساندرو دارم

    پاسخ
    1. sina7
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      منم همینطور
      به احتمال زیاد به خاطر قیمتشه
      اصن تو تصورم نمیگنجه که 140 میلیون واسه این باید داد
      اخه من نمیدونم چجوریه که خود خارجیا هم به تفاوت قیمت دستی و اتومات زیاد توجه نمیکنن و ته تهش 500 یا 1000 دلار میذارن روش
      ولی اینجا اتومات بخوای باید 20-25 تومن بذاری روش
      حالا ساندرو یه مسخره بازیه دیگه ای هم به اسم معمولی و استپ وی هم داره که باید به خاطر 4 تیکه پلاستیک و 5 سانت فنر بلند تر 10-15 میلیون بیشتر بدی

      پاسخ
    2. آرش وان
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      جدول آمار فروش سگمنت خودروهای کامپکت در آلمان در کل سال 2018
      ساندرو ، فروش خوبی داشته ، حداقل بالاتر از i30 و مزدا3 و مگان و …

      منبع: KBA.de

      دستگاه مدل
      ____________________
      VW GOLF 211,512
      SKODA OCTAVIA 58,444
      FORD FOCUS 49,278
      OPEL ASTRA 45,932
      AUDI A3, S3, RS3 45,901
      BMW 1ER 44,143
      SEAT LEON 43,045
      BMW 2ER 38,189
      MERCEDES A-KLASSE 35,252
      DACIA SANDERO 25,109
      HYUNDAI I 30 22,044
      RENAULT MEGANE 16,646
      SKODA RAPID 16,106
      TOYOTA AURIS 12,844
      PEUGEOT 308 12,532
      MAZDA 3 11,718
      KIA CEED 10,764
      DACIA LOGAN 7,550
      CITROEN C4 6,308
      VW BEETLE 5,871
      FIAT TIPO 5,521
      HONDA CIVIC 5,315
      HYUNDAI IONIQ 5,068
      NISSAN PULSAR 4,593
      MAZDA MX-5 4,545
      FIAT 124 SPIDER 2,660
      NISSAN LEAF 2,380
      TOYOTA PRIUS 1,347
      ALFA ROMEO ALFA GIULIETTA 1,008
      SEAT TOLEDO 570
      LADA VESTA 485
      LEXUS CT 411
      SUBARU IMPREZA 408
      OPEL AMPERA 385
      DS DS4 377
      LADA GRANTA 377
      INFINITI Q30 321
      SUBARU WRX 215
      MITSUBISHI LANCER 169
      TOYOTA COROLLA 89
      CITROEN C-ELYSEE 30
      VW JETTA 29
      SONSTIGE 7

      پاسخ
  3. Abbas
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    تو رو خدا قیمت اون ور آب رو نگاه:))
    بعد تو این خراب شده ازش اس کلاس ساختن!!
    بعد رنو واس دادن قطعات همین آشغالم ناز میکنه اونم چی مدل قدیمیش

    پاسخ
  4. Ahmad
    سوابق: (331 دیدگاه) ,

    داداش ناز نمیکنه چیزی به نام تحریم شیندی تحریمیم و وقتی هم که تحریم هستیم شکلات هم بهمون نمیدن چه برسه به قطعه .

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      وقتی تحریم نبودیم هم مدل سه نسل قبلشو به قیمت گلف میدادن بهمون
      هموک بهتر که همچین لگن هایی تولید نشه

      پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (1970 دیدگاه) ,

    قیمتش به نسبت درامد در انگلستان مناسبه شاید یکم مالیات بر اتوبانش زیاد باشه که اونم به خاطر میزان الایندگیشه
    انصافا داچیا در اروپا با رویکرد ساخت اتوموبیل های اقتصادی واقعا موفق بوده و نشون داده در عصر تکنولوژی و لوکس پسندی هنوزم خودروهای اقتصادی توجیه دارن

    پاسخ
  6. بهراد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قیمت این خودرو تو بریتانیا گرونترین مدلش 12 هزار پوند هست از اون جایی که اونا حداقل 3 هزار پوند حقوق میگیرن مثل این میمونه که سه میلیون حقوق میگیرن و این خودرو رو انگار 12 میلیون میخرن یعنی با حقوق 4 ماه نه مثل ما با حقوق 3 سال 🙂 !!!!! اندکی تفکر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.