رنو

جزئیات نسل دوم رنو کجار 2021

دومین نسل رنو کجار در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و رنو قول داده این خودرو از طراحی به‌روز شده و تکنولوژی‌های جدید سود خواهد برد.

نسل فعلی کجار از سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار حضور داشته و در سال ۲۰۱۸ نیز فیس لیفت شده است. انتظار می‌رود نسل جدید این خودرو از طراحی گوشه دارتر نسبت به نسل کنونی استفاده کند. این ویژگی در بخش جلو نمایان تر خواهد بود جایی که چراغ‌ها از نوع چنگال لابستر و مشابه نمونه‌های بکار رفته در کلیو، کپچر و مگان خواهند بود.

تغییرات به کابین هم کشیده خواهند شد. رنو بجای صفحه لمسی کنونی که به خوبی در داشبورد جای گرفته از نمونه‌ای تبلت مانند استفاده خواهد کرد. اتوکار می‌گوید نسل جدید کجار از نورپردازی جدید و تریم های سطح بالاتر برخوردار خواهد بود.

زیرساخت این شاسی‌بلند همان پلتفرم CMF-C ماژولار خواهد بود که در نسل بعدی میتسوبیشی اوت لندر و نیسان قشقایی هم بکار خواهد رفت. این دو خودرو نیز سال آینده عرضه خواهند شد. انعطاف‌پذیری این پیشرانه باعث شده رنو قوای محرکه هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی را نیز برای کجار در نظر بگیرد.

انتظار می‌رود اولین نسخه هیبریدی این خودرو با استفاده از قوای محرکه کپچر E-Tech وارد بازار شود. این خودرو دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی، واحد الکتریکی و باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی بوده و قدرت حدود ۱۶۰ اسب بخار تولید می‌کند. همچنین این خودرو با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی گوناگون در دسترس خواهد بود.

ما چند ماه نسل فعلی کجار را تست کرده و بسیار تحت تأثیر آرامش کابین و اشرافیت خوب آن نسبت به قیمت معقولش قرار گرفتیم. احتمالاً نسل جدید کجار خودروی بهتری خواهد بود.

توضیح: تصاویر مربوط به نسل فعلی کجار می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ما هنوز روی ۲۰۱۷ گیر کردیم … این تاخیر در ورود خودروی جدید فقط به نفع خودروساز و دلال تموم شد . کاش میفهمیدیم نفعش برای ما چی بود . دیگه کپچر ۲۰۲۱ هم شد آرزو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SS

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    یه چیزی اینجا درست نیست!
    اوتلندر خودش رقیب کلئوس محسوب میشه پس اگه بخواد نسل جدیدی برایش در نظر بگیرند احتمالا از پلتفرم اون استفاده میکنند(مثل نیسان X-trail) ولی فکر کنم منظور نگارنده ASX باشه که تو آمریکا به اسم اوتلندر اسپرت میشناسنش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا