حراج یک رنو 5 توربو مدل 1980، هم قیمت با ب‌ام‌و M850i!

رنو 5 توربو یکی از کمیاب‌ترین و غیرمعمول‌ترین هاچ‌بک‌های داغ دنیا محسوب می‌شود و به همین دلیل ارزش آن طی چند سال اخیر بشدت افزایش پیدا کرده است. به‌عنوان‌مثال، قرار است به‌زودی یک دستگاه از این خودرو که مدل 1980 بوده و از سری اول آن محسوب می‌شود، به حراج گذاشته شود و قیمت آن بین 100 تا 130 هزار یورو تخمین زده شده است.

با این مبلغ از بین هاچ‌بک‌های اسپرت امروزی رنو می‌توان هشت دستگاه توئینگو GT یا چهار دستگاه مگان RS خریداری کرد. برای اینکه بهتر متوجه ارزش بالای این رنو 5 توربو شوید باید گفت قیمت آن هم‌اندازهٔ یک دستگاه ب‌ام‌و M850i صفرکیلومتر است. بااین‌حال کسانی که هیچ‌کدام از این پیشنهادها را نمی‌پسندند و همچنان می‌خواهند این رنو 5 توربو را در پارکینگ خود داشته باشند باید بدانند که این مدل در بیرون به رنگ آبی Olympe بوده و در داخل از تریم آبی قرمز برخوردار است.

این خودرو از زمان تولید تاکنون تنها سه مالک مختلف داشته و بیشتر طول عمر خود در اختیار یک خانوادهٔ فرانسوی بوده است. شرایط این هاچ‌بک داغ و کلاسیک فرانسوی کاملاً فابریک و اصلی بوده و تنها 84 هزار کیلومتر کار کرده است. قرار است این رنو 5 توربو در تاریخ 25 می در حراجی Villa Erba در ایتالیا به حراج گذاشته شود.

رنو 5 توربو که برای اولین بار در نمایشگاه بروکسل سال 1980 رونمایی شد، به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که 160 اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه در میانهٔ خودرو نصب شده و نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. رنو 5 توربو در زمان معرفی قدرتمندترین خودروی فرانسوی زمان خود محسوب می‌شد. در نمایشگاه پاریس 1982 نیز نسخهٔ جدیدی از این هاچ‌بک موتور وسط با نام توربو 2 معرفی شد که تغییراتی را نسبت به نسخهٔ اول تجربه کرده بود. از رنو 5 توربو سری اول (که نمونهٔ به حراج گذاشته شده هم از همین سری است) تنها 1820 دستگاه و از سری دوم 3167 دستگاه تولید شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1780 دیدگاه) ,

    کاری به این رنو توربو مربوطه در مقاله ندارم ، کلاً زمانی که در ایران ارائه میشد یه خودرو مسخره و مُضَخرف بود که نه از جاده های شیبدار تهران بالا میرفت و نه سواری خوبی داشت و نه ماشین جاداری بود ، .
    فقط اون زمانها هر کسی این خودرو را داشت به چشم خانوم باز و دل خوش معروف بود ، اما رفته رفته با منتاژ در کشور ، خودرو افراد ضعیف شد که گل سر سبدش در آخر شد PK با موتور پراید که اتفاقاً بهتر از پراید راه میرفت ، اما سواریش فاجعه بود و در کل خودرو فاجعه ای بود .
    کلاً محصولات رنو خاص هستند و یا طرفدار معمولی داره یا اصلاً طرفدار نداره (( البته محصولات جدیدش را باید جدای از این مباحث دونست که خودرویی مثل تالیسمان واقعاً زیباست یا کِلیو یا کپچر جدید )) .

    پاسخ
    1. فواد
      سوابق: (293 دیدگاه) ,

      کلا خودرو سازهای فرانسه افت کردند نسبت به سابق. 405 زمانی که تولید شد یکی از بهترین ها بود. 504 هم همینطور. و اما در مورد رنو باید بگم توجهتون نباید فقط منعطف به بازار ایران باشه چون توی خارج از کشور و نه در همه کشورها محصولات رنو رو خیلی خوب میخرن

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (1147 دیدگاه) ,

    شخصا حتی اگه کلکسیونر هم بودم امکان نداشت این پولو واسه این ماشین بدم
    شایدم بخاطر حضور پررنگش تو بازار ایران و استفاده خودروسازان داخلی از انحصار تولید باشه
    اما با هر شرایط خاصی که داشته باشه، حداقل مطلوب من نیست

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    کاش میشد یه رنو ارزون رو در ایران بخریم و موتور عقبش کنیم!
    با حال میشد!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.