رنو

داچیا داستر با پیشرانه مشترک رنو-مرسدس

در پی معرفی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷، نسل جدید داچیا داستر به‌روزرسانی‌های مهمی داشته است.


این شاسی‌بلند رومانیایی که در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ حضور دارد به زودی با پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۳ لیتری بنزینی جدیدی عرضه خواهد شد که توسط دایملر و رنو-نیسان توسعه یافته است. پیشرانه‌ی یاد شده که دارای فیلتر ذرات بنزین بوده و در چندین خودروی دیگر این خودروساز به کار رفته با دو خروجی متفاوت در داستر عرضه خواهد شد.


اولین نمونه قدرت ۱۳۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که نسخه قوی‌تر از خروجی ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری برخوردار می‌باشد.


داچیا می‌گوید نسخه‌های دیفرانسیل جلوی داستر از این پیشرانه‌ی جدید برخوردار خواهند بود و از هفته‌های آینده می‌توان آن را سفارش داد. همچنین از اواسط سال آینده هم نسخه‌های چهار چرخ محرک با این پیشرانه در دسترس خواهند بود.


سیستم اطلاعات سرگرمی داچیا نیز تا پایان سال نسخه‌ی جدیدی را دریافت خواهد کرد. این سیستم با اپل کارپلی و اندروید اتو هماهنگ خواهند شد و با دیگر برنامه‌ها همچون ویز و واتس آپ هم عرضه خواهد شد. داچیا می‌گوید قیمت داستر با این ویژگی جدید تغییری نخواهد کرد.


همچنین سه نسخه متفاوت داچیا ساندرو استپ وی هم در پاریس رونمایی شده‌اند. هر یک از این خودروها طراحی متفاوتی دارند. این سه خودرو فینالیست‌های مسابقه‌ای هستند که در تابستان سال جاری برگزار شده بود.


دومین مسابقه نیز از دوم تا سیزدهم اکتبر انجام خواهد شد و طراحان با رای بازدیدکنندگان انتخاب خواهند شد. طرح برتر به تعداد محدودی تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    من عاشق داستر هستم هروقت پام رسید اونور آب حتما اولین ماشینی که میخرم داستر هه
    بنظرم از هر جهت عالیه برای افرادی که میخان با قیمت پایین یه خودرو خوب سوار شن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. " swedish arrogant tiger"

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    به مراتب طراحی بهتری نسبت داستر های قبلی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (158 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان به این قسمت دقت کنید : سیستم اطلاعات سرگرمی داچیا نیز تا پایان سال نسخه‌ی جدیدی را دریافت خواهد کرد. این سیستم با اپل کارپلی و اندروید اتو هماهنگ خواهند شد و با دیگر برنامه‌ها همچون ویز و واتس آپ هم عرضه خواهد شد. داچیا می‌گوید قیمت داستر با این ویژگی جدید تغییری نخواهد کرد.
    یعنی ایران خوردو و ساایپا یه زهو حذف می کنند پولش میگیرن بلاد کفر هم اینطوری رفتار می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا