تویوتارنو

دوئل تویوتا کرولا و رنو مگان

امروز به نهمین قسمت از دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم که به گروه سدان‌های کامپکت اختصاص دارد. دوئل ششم این گروه بین هوندا سیویک و اشکودا اکتاویا برگزار شد که در آن مجموعاً تعداد ۱۵۲۸ رأی به ثبت رسیده است. در این نبرد، سیویک موفق به کسب ۱۲۲۷ رأی شده و بنابراین با ۸۰ درصد از کل آراء پیروز دوئل لقب می‌گیرد درحالی‌که اکتاویا موفق به کسب تنها ۳۰۱ رأی شده است. امروز اما در هفتمین دوئل گروه سدان‌های کامپکت رقابت رنو مگان و تویوتا کرولا را به نظاره خواهیم نشست.

مزدا ۳

هیوندای الانترا

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

مزدا ۳

میتسوبیشی لنسر

رنو مگان

تویوتا کرولا

سوبارو ایمپرزا

فولکس‌واگن جتا

؟

؟

شورلت کروز

نیسان سنترا

پژو ۴۰۸

ام‌جی GT

شورلت کروز

پژو ۴۰۸

سئات تولدو

فیات تیپو

اشکودا اکتاویا

هوندا سیویک

فیات تیپو

هوندا سیویک

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین سدان‌های دنیا است که در اکثر کشورهای این کرهٔ خاکی می‌توان اثری از آن‌را دید. همچنین این سدان کامپکت ژاپنی چندین و چند سال است که عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیا را هم در اختیار دارد؛ اما پیشینهٔ این ماشین به نوامبر سال ۱۹۶۶ و معرفی نسل نخست آن بازمی‌گردد. از این تاریخ تا به امروز کرولا در نسل‌های گوناگون و مدل‌های بسیار مختلف بی‌وقفه تولید و در سراسر دنیا عرضه شده است. کرولا در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک سدان ساب‌کامپکت آغاز کرد اما از سال ۱۹۹۱ یعنی از نسل هفتم به خودرویی کامپکت تبدیل شد. این سدان محبوب ژاپنی هم‌اکنون در نسل یازدهم خود قرار دارد که در مدل‌های متفاوتی در کشورهای مختلف عرضه می‌شود. در ابتدا نسخهٔ ژاپنی نسل یازدهم کرولا در می ۲۰۱۲ رونمایی شد. این مدل که صرفاً در بازار داخلی ژاپن عرضه می‌شود ابعاد کوچک‌تری نسبت به نسخهٔ بین‌المللی دارد. سپس یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳ نسل یازدهم نسخهٔ بین‌المللی کرولا نیز معرفی گردید. البته در همین مدل نیز نسخهٔ مخصوص بازار ایالات‌متحده با نمونهٔ مخصوص بازارهای خارج از آمریکا متفاوت بوده و از طراحی کاملاً متمایزی برخوردار است. ولی چون رقیب کرولا در این دوئل خودرویی اروپایی است و در بازار ایالات‌متحده حضور ندارد، ما هم نسخهٔ اروپایی کرولا را انتخاب کرده‌ایم. این مدل در سال ۲۰۱۶ و برای مدل ۲۰۱۷ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییرات عمدهٔ آن در قسمت جلو انجام گرفته است. کرولا در بازارها و کشورهای مختلف با پیشرانه‌های گیربکس‌های گوناگون و متنوعی عرضه می‌گردد که ما از بین آن‌ها یکی از موتورهایی را انتخاب کرده‌ایم که در بازار اروپا ارائه می‌شود. این موتور یک واحد ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند. کرولا در کشورمان نیز حضور باسابقه‌ای دارد و هم‌اکنون نسخهٔ بین‌المللی آن (مخصوص بازارهای خارج از ایالات‌متحده) توسط ایرتویا به بازار عرضه می‌شود. تویوتا کرولا تا پایان ماه اکتبر امسال در اروپا حدود ۱۳ هزار دستگاه فروش داشته است.

رنو مگان

مگان یکی از محصولات باسابقهٔ در حال تولید رنو محسوب می‌شود. نسل اول این ماشین برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵ به‌عنوان جایگزینی برای رنو ۱۹ به بازار آمد. این نسل در انواع مختلفی شامل هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در، سدان، کابریولت و استیشن تا سال ۲۰۰۲ به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد که در سپتامبر همین سال به بازار آمد. تنوع مدل‌های این نسل نیز مشابه نسل قبلی بود و نسخهٔ سدان آن در مقطعی توسط پارس‌خودرو در کشورمان هم به تولید رسید. سپس نوبت به نسل سوم رسید که در اواخر سال ۲۰۰۸ راهی بازار شد. در این نسل نسخهٔ سدان حذف شده و مدل فلوئنس جایگزین آن گردید. نسل سوم مگان در تعداد محدودی توسط نگین‌خودرو به‌صورت وارداتی و با نام اسکالا در کشورمان عرضه شد؛ اما نهایتاً نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ جایی بود که نسل کنونی یا پنجم مگان برای نخستین بار رونمایی شد. در این نسل مدل‌های هاچ‌بک سه‌در و کابریولت نیز حذف شده است اما دوباره نسخهٔ سدان به خانوادهٔ مگان بازگشته و جایگزین فلوئنس شده است؛ بنابراین مدل‌های نسل کنونی این ماشین شامل هاچ‌بک پنج‌در، استیشن و سدان می‌شود. به‌تازگی نسخهٔ سدان نسل پنجم این ماشین توسط نگین‌خودرو در نمایشگاه تهران رونمایی شده و قرار است به‌زودی به‌صورت وارداتی به بازار کشورمان عرضه گردد. مگان طبق زبان طراحی کاملاً جدید رنو شکل گرفته و کاملاً از برادر بزرگ‌ترش یعنی تالیسمان الهام گرفته است. همچنین مگان روی پلت CMF گروه رنو-نیسان ساخته شده که با تالیسمان و خودروهای دیگری چون نیسان پولسار مشترک است. این سدان فرانسوی هم‌اکنون با پیشرانه‌های بنزینی و دیزل گوناگونی در بازارهای مختلف عرضه می‌شود که همگی از نوع چهار سیلندر هستند. ما از بین این موتورها در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی را انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور دارد که وظیفهٔ انتقال آن به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ یک گیربکس CVT قرار دارد. رنو مگان طی دَه ماه سپری‌شده از سال جاری در بازار اروپا بیش از ۱۳۸ هزار دستگاه فروش داشته است.

مشخصات فنی

تویوتا کرولا

رنو مگان

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۳۲ اسب بخار ۱۱۵ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر ۱۵۶ نیوتن متر
گیربکس CVT CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۱.۱ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر (ترکیبی) ۶.۶ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۵۰ لیتر
تولید آلایندگی ۱۳۹ گرم/کیلومتر ۱۵۳ گرم/کیلومتر
وزن ۱۱۹۰ کیلوگرم ۱۲۸۷ کیلوگرم
طول ۴.۶۲ متر ۴.۶۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۱ متر
حجم صندوق بار ۴۵۲ لیتر ۵۵۰ لیتر
قیمت پایه ۲۳,۴۹۰ دلار استرالیا ۲۴,۷۰۰ دلار استرالیا

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9899510]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    اصلا از استایل و ظاهر کرولا خوشم نمیاد
    در مقابل مگان ظاهر زیبا پویا و جذاب داره
    از نظر فنی اما کرولا بهتره
    رای من مگان

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. شاهين

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      به کرولا رای دادم قاطعانه !
      این سگمنت مال مزدا ٣ میشه.مطمعنم

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2596 ديدگاه)

        من واسه این انتخاب قاطعانت بهت ماشالله میگم???
        ولی به نظرم این سگمنت مال هوندا سیویکه

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. بهرام

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (112 ديدگاه)

        این سگمنت فینالیستاش معلومه کدوما هستن : مزدا ۳ و هوندا سیویک … و اما انتخاب بین کرولا و مگان یه چیز سلیقه ای هست که طراحی کرولا پخته تر و مگان اسپورت و جوان پسند تره نمیشه گفت کدوم بهتره …

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. عطا

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (110 ديدگاه)

      شتاب 13 ثانیه ای یعنی یه موتور هندی یا چینی یا اصلا یه پرشیا یا سورن یا دنا پلاسیده ازش جلو میزنه هر چند که شتاب تویوتا هم اش دهن سوزی نیست ولی خب میبینی یک دهم ثانیه تو 400 متر خیلی تفاوت فاصله داره چه برسه 2 ثانیه ولی به هر حال رای من تویوتا ( کیفیت و با دوام)

      موافقم 0
      مخالفم 2
    3. Hamid.Hellcat

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      تویوتا معروفه به ساخت موتورهای با توان کمتر اما کم استهلاک و با دوام
      حالا ببین این مگان چه لگنیه که از حجم موتور یکسان، حدود 20 اسب بخار کمتر از کرولا قدرت گرفته! جالبتر اینکه با وجود بهتر بودن کرولا تقریبا از همه جهات، قیمتش از کرولا بالا تره!

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. شایان

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        داداش فرانسوی کلا لگنه کلا

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. F۲۲RAPTOR

          ۲۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2596 ديدگاه)

          اینو تجربه سواری داری میگی
          منکه حرفتو قبول ندارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سهیل

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          آقای شایان شما که میگی فرانسه لگنه یه سرچ تو اینترنت بکن ببین پر فروش ترین ماشین های اروپا ساخت کدوم کشوره مطمئنا فرانسه را توش پیدا میکنی متاسفانه به لطف ویرانخودرو با تولید ماشینای اشغالی مثل پژو آردی اسم ماشینای فرانسوی بد در رفت البته تو ایران فرانسه خیلی هم ماشینای خوبی درست میکنه تو سال ۲۰۱۸ رنو نیسان پر فروش ترین شد بدون اطلاع نظر نده رأی من مگان همینجوری میخواستی یه چیزی گفته باشی ضمنا الان موتور های ماشینای رنو اکثرا ساخت نیسانه و اگر رنو بد بود تریلی تا ماشینای فرمول ۱ را تولید نمیکرد

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    در این مقایسه رنو مگان و تویوتا کرولا رقیب همن
    ولی تو جدول
    رنو مگان vsسوبارو ایمپرزا
    تویوتا کرولا vsوولکس واگن جتا
    رسیدگی پلیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (221 ديدگاه)

      خودت میگی، بعد توو جواب خودت باز میخندی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    کاملا برتری با تویوتاست. چه مشخصات (بدون حجم صندوق) و چه به نظرم طراحی بیرون و داخل. این نسل جدیدش که هنوز تو ایران نیومده تو کیش دیدم خیلی شیک تر و قشنگ تر شده. تو بحث قابلیت اطمینان و کم هزینگی و کیفیت هم که دیگه همه چیز آشکاره. مصرف سوخت کمتر، قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر، آلایندگی کمتر و وزن کمتر و در نهایت قیمت کمتر! بدون حجم صندوق همه برتری ها با تویوتاست. پرفروش ترین ماشین دنیا، با ارشترین برند دنیا و خیلی چیزای دیگه. رنو بره با همسطحش مقایسه شه. مگانو چه به کرولا.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. BMW

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (577 ديدگاه)

      آره تویوتا رو چه به رنو،رنو به آدمهای متشخص ماشین میفروشه اما تویوتا به تروریستها

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2596 ديدگاه)

        ایول

        موافقم 0
        مخالفم 2
      2. Sina

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (360 ديدگاه)

        والا تا جایی که ما میدونیم کشور هایی که آدم متشخص داره اصلا رنو رو راه نمیدن (مثل آمریکا)،نکنه منظورت متشخص های شمال افریقاست!؟؟ ?? شایدم متشخصین ایران‌خودرو و سایپا که ماشین های رده خارجشو میندازه بهشون

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. BMW

          ۲۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (577 ديدگاه)

          با اینکه سینا دوست ندارم ناراحتت کنم ولی بحثو نپیچون >>گفتم تروریستها<< این قسمتو واسم توجیه کن به قول دوستان سفسطه نکن
          اگه دقت کنی رنو نیسان یه شرکتن که نیسان حضور خوبی تو آمریکا داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nissan...japan

          ۲۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          دوست عزیز bmw تویوتا که ماشیناشو مستقیم برا تروریستا نمیفروشه که بعضی کشورای حامی تروریسم از تویوتا خرید میکنن و با روش هایی میرسوننش بلفرض دست داعش به هیچوجه نمیشه شرکتای ژاپنیو متهم کرد که چرا به تروریست ماشین میفروشه!!!در ضمن درسته رنو و نیسان شریکن اما هیچوقت این دوتا با هم از نظر اعتبار برند یکی نیستن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. BMW

          ۲۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (577 ديدگاه)

          در ضمن آمریکا خودش حامی تروریست هاس خخخخ اعترافم کرده
          تویوتا به پای آمریکا میفته و میگه منو ببخش که به کارمند سفارت ایران ماشین فروختم توروخدا منو ببخش ???? اما فولکس واگن مثل شیر میگه پول کل دیزل گیتو میندازم جولوت اما پاچه خواریتو نمیکنم ☝️ ????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. BMW

          ۲۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (577 ديدگاه)

          نیسان ژاپن داداش مدیر فولکس واگنم گفته من از دیزل گیت بی خبر بودم یعنی باور میکنی این حرفارو!!!؟
          بعدشم هایلوکس هنوز هم پرفروشه
          من اگه جواب این ناشناسو که خیلی شبیه فقط تویوتا و هوندا حرف میزنه میدم چون دقت کردم هرجا سخن از تویوتا و هونداس هرکی بیاد بگه من رقیباشونو دوست دارم بهش حمله ور میشه و به طرف توهین میکنه البته با نیش و کنایه!!! فرهنگ نداره جو سایتم بهم میرزه یا یه اکانت به نام محمد میسازه بگه من آمریکایی بازم
          من در برابر این جور افراد ساکت نمیشینم مثل خودشون برخورد میکنم حتی که اشتباه باشه این رفتار.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. AMIN

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (121 ديدگاه)

        رنو خییییییلی ماشین خوبیه ولی خیلی مونده به تویوتا برسه…
        اصلا این تویوتای لا مذهب وقتی توش میشینی یه آرامش خاطری بهت میده که هیچ ماشینی نمیده… واقعا دوست داشتنی و بی ادعاس تویوتا… حالا تروریست ها میخوان بخرن یا آمریکاییها… نمیدونم چرا آمریکاییها اینقد بی شخصیتن که حتی یک صدم تویوتا هم فروش نمیره… در ضمن رنو ماشینه جونداری نداره واسه به اصلاح تروریست ها… رنو هم که میبینی الان جون گرفته به تبع شریک معظمش نیسان هست..

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. luis

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (612 ديدگاه)

        میخوای جواب اونو بدی بده ولی***. ماجرای فروش تویوتا به داعش و کلا تمام جنگ طلبای افریقا امریکا جنوبی و خاور میانه که کمپانی نرفته ماشین بده اشخاص حقیقی خریدن رفتن دادن. تویوتا تنها اشتباهش اینه هایلوکس بدون مرگ رو میسازه .
        در خصوص سفارت ایران . این خبر به کل اشتباه ترجمه شد هیشکی هم نفهمید. جریان این بود نمایندگی به سفارت فروخت )شخص حقوقی( ولی این فروشو گزارش نکرد و گذاشت کنار فروشهای معمولی که به اشخاص حقیقیه . برای همین تویوتا موضوع رو فهمید و سریع گزارشو درست کرد و عذر خواهی کرد. تو فرهنگ انسان ها جهان سوم عذر خواهی پاچه خاریه تو فرهنگ ژاپن مرام و عظمته. فولکسم مدیرش کلی عذر خواهی کرد تعدادی استعفا دادن و….. درظمن فولکس جون تو دلش به اتحادیه خوشه و حصاری که درست کرده و یه تنه اونجا فروش میکنه و اجازه ورود رقبا رو نمیده برا همین امریکا براش در اولیت نیست تویوتا امریکا و بعد چین براش اولویته چون در اتحادیه اروپا رو بستن و برای خودروهای خارجی مالیات میگیرن و مث ترسو ها نمیزارن تویوتا و دیگر خارجی ها راحت وارد بازار بشن . پس در نتیجه امریکا برای تویوتا خیلی مهم تره تا برای فولکس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۲۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          یه سری مذاکرات پیرامون پیمان همکاری تجاری اتحادیه اروپا و ژاپن انجام شد وبا توافق پایان یافت. که تعرفه ورود خودرو و قطعه حذف میشه با این تفاصیر رشد و نفوذ خودروهای ژاپنی توی اورپا رو از این به بعد باید شاهد باشیم هرچند همین الان هم حضور نسبتا قویی دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. BMW

          ۲۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (577 ديدگاه)

          Luis
          شاید اسمه جدیدته چه ربطی به عذر خواهی و فرهنگ داره همون ناشناس مثل تو طرفدار تویوتاست با اون فرهنگش
          وقتی ایران تحریمه و تویوتا عذر خواهی میکنه یعنی پاچه خواری ربطی هم به جهان سوی نداره سفسطه نکن
          تو هنوز تفاوت عذر خواهی و پاچه خواریو نمیدونی بد میای به من میگی جهان سوی معلومه معنی جهان سومی هم نمیدونی یعنی چی!!!!
          آره فولکس پاچه خوار نیست میدونی چرا چون میخواد کارخونه راه بندازه تو ایران بدون توجه به تحریم ها(که اصلا برای من مهم نیست که واسه ما ارزش قائل میشه یا نه)
          اما هوندا و تویوتا تا اسمه ایران کنارشون میاد میگه هیچ‌فعالتی نداریم به خدا ما بی گناهیم.
          اینکه تو حرفاشونو باور میکنی نشان از ساده لوح بودنت است. راجبه اینکه هایلوکس با توجه به قیمت و کارایی واسه استفاده تروریستها بهترینه موافقم اما نباید بفروشن که باهاش انتحاری بزنن حتی اگه واسطه بینشون باشه باس بفهمن دیگه .
          درضمن من الان دقیقا مثل ناشناس که با بقیه حرف میزد حرف زدم ببینید چقدر رو روانتون اثر گذاشت!!!

          جواب dustun الکی دلتو خوش نکن تو چین که تعرفشون یکیه فولکس تررررکونده تویوتارو مثل انتحاریای هایلوکس پرفروش ترین خودروساز جهانم هست پر سود ترین هم هست کارمنداشم دو برابر تویوتاست حتی مرسدس هم کارمنداش از تویوتای بساز بفروش بیشتره!!ویکی پدیا
          تویوتا بعد از آمریکا فروششو مدیون بازار داخلیش که ۱۲۰ میلیون جمعیت داره هم هست تعصب ژاپنی ها رو اجناسشون واسه همه اثبات شدش نشون به این نشون که سامسونگ گوشیاشو بدون اسمش تو ژاپن میفروشه که خدایی نکرده ژاپنی ها نگران ورشکستگی سونی و پاناسونیک نشن.

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. BMW

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (577 ديدگاه)

      من موندم چرا کسی کی هیچی از ماشین حالیش نیست و فقط به این فکر میکنه که اگه خراب شد چقدر پول بده نظر میده!!!!؟
      ماشین که فقط استهالاک نیست
      لذت رانندگی، راحتی سرنشینان، آپشنهای متفاوت برای سهولت استفاده و لذت بیشتر جزوی مهمتر از ماشین هست اگه استهلاک فقط مد نظر باشه باشه که همین پیکان و پراید و پژو خودمونو بخریم از تویوتا بصرفه تره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. orangotan

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    محصولات تویوتا با استهلاک پایین قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش خوبی که دارن بایدم جزو پر فروشها باشند
    زبان طراحی خودروهای اقتصادی تویوتا منو یاد شینوبی میندازه یجورایی ژاپنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی اکبر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هیچوقت کیفیت تویوتا به رنو نمیرسه تویوتا یه ماشین ساده بامهندسی ساده وکیفیت معمولی هست به خاطر همین سادگی هزینه نگهداری کمی داره ولی رنو کیفیت بالاتری داره ومهندسی بهتر وپیشرفته تر تویوتا برای پیرمردهاست. ولی رنو عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. حامد

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      “هیچوقت کیفیت تویوتا به رنو نمیرسه تویوتا یه ماشین ساده بامهندسی ساده وکیفیت معمولی هست”

      فقط یه ذره به حرفی که زدی فکر کن!!!!!

      شما همونایی هستی که میری پژو یا ال ۹۰ میخرید بعد به داشتنش هم افتخار میکنید که مثلا چقد پژو ماشین تند و تیزیه?

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. علی اکبر

        ۲۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        چه ربطی داشت به پژو وال90 شما مثل تویوتا سواری. ببین کلا تویوتا کرولا چند تا موتور داره کلا با یه موتور عرضه میشه نویسنده این مقاله مگان رو با این موتور نشون داده مگان بغیر از موتور دیزل یه موتور 2000 ویه موتور 1.2 توربو که رو کپچر هست هم داره جدا از مگان rs و مگان تروفی که رکورد پیست نوربرگ رینگ رو توماشینای دف جلو شکست برا پیرمردایی مثل شما تویوتا خوبه من نگفتم تویوتا ماشین بدی هست ولی کیفیت ومهندسی رنو رو نداره تازه همون ال90 که شما میگی 7سال خرج نداره تازه مونتاژ ایران وبرند داچیا زیر مجموعه رنو هست کدوم ماشین تویوتا تواین رنج قیمته. داستر پر فروشترین کراس اوور ارزان قیمته بازم برند داچیا حالا تویوتا لندکروز زده 5برابر قیمت داستر شاهکار کرده من بازم میگم تویوتا برند خوبیه ولی کیفیت ومهندسی رنو رو نداره تواروپا تویوتا از نظر فروش دهم هم نیست ولی رنو بعد فولکس دوم ضمن اینکه رنو نیسان شده پر فروشترین برند و توارو پا کیفیت حرف اول رو میزنه. رنو 120 سال ماشین میزنه 50 سال تو فرمول یک تیم داره جالبه سرچ کن ببین بیشترین جایزه های خودرویی تواروپا برای رنو هست برندهایی که تواروپا هست توآسیا وآمریکا هست بعد یه سری میگن رنو چیه به درد نمیخوره چرا امسال رنو بالاترین واردات وفروش رو توایران پیدا کرد وآشغالهای کره رو زد کنار برو اول سواد خودرویی پیدا کن بعد حرف بزن

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. محمد

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      کیفیت تیوتا به رنو نمیرسه!!!!!! ?با این که شخصاً از صنعت خودرو سازی شرق خوشم نمیاد ولی کرولا یه ماشین ثابت شده است. اونوقت شما از هزینه ? نگهداری میگی اگه این طور که شما میگی باشه پس چه جوری کرولا توی بیش از 2٠ کشور دنیا ?جزء پر فروش ترین خودرو هاست.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. شاهين

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      شما تو کل کمپانی رنو از اول تا الان برو بگرد اگه ماشینی به کیفیت لندکروز یا لکسوس ال ایکس پیدا کردی من دیگه کامنت نمیزارم جایی.رنو رو تو اروپای شرقی و کشورهای جهان سوم سوار میشن فقط.ماشینای ژاپنی تو همه دنیا طرفدار دارن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. بنزما

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        گفتم که کرولا کسالت اوره ولی خدایی همه جوره به مگان سره کلا رنو‌درسته برنده قویه ولی هیچوقت محصولاتش به دلم نشیته مخصوصا از لحاظ سواری
        حالا ظاهرشون خوبه تالسیمان و…
        ولی انتخاب من کرولا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی اکبر

        ۲۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        اون موقع که رنو توفرمول یک تیم داشت یا رنو5 یا رنو 4 یا رنو4cvبهترین ماشینها بودن تویوتا چی میزد همین الان کلئوس جدید وتلیسمان از تویوتا کمری وراو4 پر فروشتر وبهترن. داستر برند داچیا زیر مجموعه رنو تورده ارزون قیمتا که قیمتش با تویوتا یاریس که هاچبک شهری هست برابری میکنه غوغا کرده حالا لندکروز با قیمت 5برابر شاهکار کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۲۷ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          داداش یه جوری میگی رنو ۵ انگار با اسکای لاین جی تی ار طرفیم اون موقع هم تویوتا سیلیکا سوپرا ر‌و داشت لندکروز رو هم داشت تویوتا خودش یه زمان تو فورمول یک هم حضور داشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Amin

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      تویوتا ٢٠١٠ lfa ساخت که رنو تا ١٠٠ سال دیگه هم نمیتونه ماشین شبیه به اون بسازه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        رنو هم تیم قوی فرمول 1رو ساخت .
        گرچه برتری در فرمول1 زیاد ربطی به برتری در دنیای واقعی نداره اما نمیشه گفت رنو نمیتونه فلان ماشینو بسازه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. AMIN

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (121 ديدگاه)

      رنو با شریک شدن با نیسان جون گرفته.. ولی بازم تا رسیدن به تویوتا مونده… همه چی که ظاهر خوب نیست… آدم ماشین رو سوار میشه واسه خودش نه کسایی که بیرون از ماشینن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. meysam

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    از یه طرف طراحی و امکانات مگان از یه طرف مشخصات فنی تویوتا و اعتبارش.
    در کل این دوتا با هم خنثی میشن و من نمیتونم رای بدم
    ????????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    دوستان نظر شما درمورد خرید دنا پلاس چیه؟
    به نظرتون تو رنج قیمتی پنجاه الی 70 میلیون بهترین ماشین چیه . بیشتر صفر کیلومتر مد نظرمه
    خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      کلا خودرو های دارای موتور ef7 از لحاظ فنی خیلی با کیفیت نیستن.ولی توی این رنج قیمت اگه خودرو های چینی رو مد نظر داشته باشین جک اس 5 ،هایما 7 و لیفان 820گزینه ها ی خوبی هستن ولی اگه بخواین از خودرو های داخلی انتخاب کنین کیا سراتو مونتاژ البته تا قبل از اینکه گرونش کنن ، نیو مزدا و پژو 301 البته قیمت دقیق این یکیو نمی دونم ولی احتمالا 60میلیون باشه. با این حال میشه از بین خودرو های دسته دوم انتخاب های بهتری داشت.?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (182 ديدگاه)

        خیلی ممنونم از راهنماییتون دوست عزیز?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۷ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (126 ديدگاه)

          خواهش میکنم به نظرم باید وقتی کسی توی این جور سایتا سوالی در مورد خودرو یا حتی خرید خودرو مطرح میکنه بقیه تا اونجایی که میتونن کمکش کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شاهين

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      یه کمری گرند ٢٠٠۶ بگیر با ۶۵ تومن.شاید ٢٠٠ تا راه رفته باشه و لی جنازش به صد تا ماشین ایرانی و چینی می ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۲۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (182 ديدگاه)

        آخه گرند نگاه کردم رنج قیمتیش بین 80 الی 100 تومن هست?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. M3csl

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    جدولو ک نگاه می‌کنی انگار تکنولوژی رنو از تویوتا
    ده سال عقب تره،،(قدرت،گشتاور،مصرف سوخت،،شتاب،حداکثر سرعت،،الایندگی) بی دلیل نیست که کرولا پرفروش ترین ماشین دنیاست،،کیفیت و دوام تویوتا هم ک
    دیگه زبان زد خاص و عامه.
    با تمام این تفاسیر ارزون ترم هست،،
    تویوتا ایول داره خدایی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Saman

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    با وجود مصرف کمتر دارای شتاب و سرعت و گشتاور و قدرت بهتر + آلایندگی کمتر! و قیمت کمتر و کیفیت هم طبق معمول عالی ، مگه میشه از تویوتا این امپراتور خودرو سازی چشم پوشی کرد :-)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. sina

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    کلاس مورد علاقه من
    رای هم تویوتا است.
    فینال هم مزدا سه و سیویک
    قهرمان هم سیویک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. کوروش

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    این یک قلم رو به کرولا رای می دهم توی این کلاس ویژگی هاش برتر هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. ARIAN

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یه سوال چرا نسخه 1200 توربو مگانو شرکت ندادید
    چون تا اونجایی که من میدونم 130 اسب قدرت داره و از نظر موتوری به کرولا نزدیکتر میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. ایران فرانسه

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    با نهایت احترام برای ژاپن و تویوتای بزرگ به خاطر طراحی و پرفورمنس و جلوه های بصری رنو های جدید و رخ جوان پسندشون، انتخاب من مگان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. #ali.m#

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خب رنو رو خیلی دوست دارم .و به طراحی های جدیدش علاقه دارم .
    اما اینجا کرولا از نظر فنی ،قیمت و ظاهر (نظر شخصی)بهتره .
    و اینکه تویوتا اثبات شدست .به عنوان یه برند صادق و با کیفیت
    من به پر فروش ترین ماشین تاریخ رای میدم .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. چیاوان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حیفه تویوتا با رنو مقایسه بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. mazaher

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    تویوتا یکی از بهترین(کیفیت) و محبوبترین برندهای جهان است چون تمام ممیزیهای صنعتی در دنیارو رعایت می کند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. آراز

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رنو تا ۱۰۰سال بعد هم نمیتونه پیشرفت وتکنولوژی وموفقیت ومحبوبیت تویوتا را حتی درخواب ببینه… کرولا نیم قرن متوالی محبوبترین وپرفروشترین در دنیاست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. حمیدرضا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جدولو دیدم گفتم تویوتا ولی چهره و دیزاین رنو خیلی بیشتر بهم چسبید رای من مگان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اطلاعات جدول درباره مگان قدیمی و اشتباهه الآن موتور قدرتمن توربو شارز 1.6 لیتری رو نسخه GT مگان قرار داره که قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر داره با شتاب صفر تا صد 7 ثانیه . نهایت سرعتشم ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است؛میانگین مصرف سوخت 6 لیتر شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Roham

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    جالبه!
    کرولا با موتور پر بازده تر مصرف کمتری رو ارائه میده!
    چهرش هم خیلی بهتر از قبل شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. نوید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فقط تویوتا کرولا
    رنو هنوز مونده برسه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. ایمان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    تویوتا کرولا به اعتقاد من ماشین خیلی خوب و معقولیه اما بسیار کسل کننده .این حرف رو از این جهت میزنم که تجربه رانندگی با این نسل و نسل قبلش رو دارم.از طرفی مگان هم با این موتور 1600 قدیمی رنو دست کمی از کرولا نداره .به کرولا رای دادم ولی تو این سگمنت به اعتقاد من اول مزدا و بعد سیویک و ایمپرزا بهترین هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mercede kaviani

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    برتری در تمام زمینه در مقابل رنو برتری با تویوتا سمبل کیفیت است

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. good mood

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    سر یه ماشین کلی به هم بد بیراه گفتین منم کلی خندیدم :) :) :)
    تویوتا اگه یکم طراهیش بهتر کنه فوق العادست
    در کل تو این مقایسه من فقط نمای عقب مگان پسندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی اکبر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شما هم از اونایی هستی که ماشین ندیدن عشق تویوتا دارن تواروپا تویوتا برند دهم هست ولی رنو بعد فولکس دومه تو اروپا کیفیت حرف اول رو میزنه ولی توآمریکا خدمات وهزینه نگهداری شما رنو سوار بشی سوار ماشینای تویوتا نمیشی تویوتا بخاطر سادگی هزینه نگهداری کمی داره بهمین خاطر طرفدار داره داچیا که برند ارزون سازه رنو هست توانگلیس سومین برند هست شما سواد خودرویی تو ببر بالا بعد بگو همین ال. 90 که میگی کیفیتش از یاریس 100 ملیونی که دوبرابر ونیم قیمتش بالاتره چقدر کیفیتش بالاتره تمام ال90 ها تا 7سال خرج ندارن تازه منتاژ ایرانه وگرنه خیلی بهتر هم میشد تازه بازم برند داچیاست نه رنو امثال شماها باعث شدن تویوتا وکیا و هیوندا قیمتای مسخره داشته باشن قیمت کرولا فول تودنیا بامگان برابر هست ولی توایران 30 ملیون بالاتره سانتافه که لش هست راه نمیره از کلئوس جدید گرونتره شما سوادتو ببر عزیزم بالا نمیدونی کیفیت رنو چیه. من نمیگم تویوتا ماشین بدی هست ولی بیشتر برپایه سادگی وهزینه نگهداری کم ساخته شده ولی رنو مهندسی بالاتری داره همین الان کرولا با کمترین آپشن داره بالای 150 فروش میره ولی رنو فلونس با امکانات بالاتر وقدرت موتور برابر وکیفیت بالاتر 30 ملیون ارزونتره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  25. علی اکبر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اصلا رنو مگان با این موتور دیگه تولید نمیشه این موتور برای سال 2015 بود وطراحی این کرولا 2016 توسایتها هم هست مگان یه موتور 2000 و1.2 توربو که روکپچر هست رو داره که از کرولا. سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    داداش علی اکبرچرااینقداین بحث روکش میدی وحنجره توپاره میکنی ومیخوای واسه ما دلیل وبرهان بیاری واسه برتریه رنونسبت به تویوتا؟ خب اگه پولشو داری بروهمون رنوتوبخرماهم داشتیم میریم همین تویوتای بقول توساده وبدون آپشن که نسبت به رنوی شماتوی اروپاخیلی کمترهم میفروشه رومیخریم وسوارمیشیم دیگه بحث وجدل نداریم باهم .بروبارکلا پسرخوب!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خیلی جالبه که به طراحی کرولا میگن پخته ! :))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسن

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای انتخاب و اعلام نظر همیشه باید شاخص داشته باشیم نه تعصب و کلی گویی
    معمولا شاخصا به این گونه اند :
    1- کیفیت
    2- تجهیزات
    3- ایمنی
    4-فنی
    5- طراحی
    و…
    ولی گویا برای بعضیا باید ابتدا یه شاخص دیگه تعریف کرد که اگه اونو داشت تمومه و نباید کار به بقیه آیتما داشت و اونم Made In Japan بودن یک ماشینه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا