دوئل رنو تالیسمان و سوبارو لگاسی

در قسمتی دیگر از دور دوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، به گروه سدان‌های خانوادگی متوسط رسیدیم. در دور اول از این گروه، هوندا آکورد در برابر کیا اپتیما قرار گرفت که درمجموع 2538 رأی را دریافت نمودند. از این میزان، 1783 رأی به آکورد و 755 رأی به اپتیما اختصاص پیدا کرد. بدین ترتیب هوندا آکورد با کسب 70 درصد از کل آراء توانست در نخستین دوئل این گروه پیروز شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند. حال در دومین دوئل سگمنت سدان‌های متوسط خانوادگی، یکی دیگر از نمایندگان سرزمین آفتاب تابان یعنی سوبارو لگاسی به مصاف یک خوش‌تیپ فرانسوی بنام رنو تالیسمان رفته است.

رنو تالیسمان

تالیسمان جدیدترین سدان ساخت رنو محسوب می‌شود و بنابراین در بین خودروهای این گروه یکی از کم‌سابقه‌ترین‌ها است. این ماشین برای اولین بار در تاریخ 6 جولای 2015 به‌عنوان جایگزینی برای دو سدان لاگونا و لتیتود رونمایی شد. این در حالی است که لاگونا کوچک‌تر و لتیتود بزرگ‌تر از تالیسمان است و بنابراین سدان جدید رنو بین آن دو قرار می‌گیرد. تالیسمان از نظر طراحی بیرونی کاملاً با محصولات قبلی رنو متفاوت بوده و مُعرِف زبان طراحی جدید این برند فرانسوی است که بعداً در نسل جدید مدل‌های مگان و کولئوس هم بکار رفت. این سدان خوش‌چهرهٔ فرانسوی روی پلت‌فرم CMF-CD گروه رنو-نیسان ساخته شده است. تالیسمان هم‌اکنون در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید می‌گردد و چند وقتی است که توسط نگین‌خودرو به بازار کشورمان هم عرضه شده است. طبق رویهٔ معمول رنو، برای این سدان خانوادگی هم پیشرانه‌های چهار سیلندر کم‌حجم در نظر گرفته شده است که عمدتاً از نوع 1.6 لیتری هستند؛ بنابراین ما هم برای این دوئل، قوی‌ترین موتور بنزینی تالیسمان را برگزیده‌ایم که با 1600 سی‌سی حجم به کمک توربوشارژر می‌تواند 200 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

سوبارو لگاسی

لگاسی اما سابقهٔ بسیار بیشتری نسبت به تالیسمان دارد به‌گونه‌ای که معرفی نسل اول آن به سال 1989 بازمی‌گردد. بدین ترتیب این سدان ژاپنی طی سال‌ها و نسل‌ها به بازار عرضه شد تا اینکه نوبت به نسل کنونی آن رسید که نسل ششم بوده و در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2014 رونمایی شد. این نسل از طراحی نسبتاً جدیدی سود می‌برد که با ساخته‌های نوین سوبارو هماهنگ است. سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ کراس استیشن لگاسی را هم تولید می‌کند که اوت‌بک نام دارد. البته این نمونه فقط به‌صورت کراس عرضه می‌شود. محصولات سوبارو به دو ویژگی منحصربه‌فرد مشهور هستند. نخست استفاده از پیشرانه‌های تخت و دوم تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد؛ بنابراین لگاسی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای این سدان خانوادگی پیشرانه‌های تخت مختلفی ارائه می‌شود که ما از بین آن‌ها نمونهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 175 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس CVT به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این خودرو هم مانند تالیسمان توسط سیف‌خودرو به بازار کشورمان راه یافت اما به دلیل عملکرد بسیار ضعیف این شرکت و همین‌طور قیمت‌گذاری نامناسب، به موفقیتی دست پیدا نکرد.

 

مشخصات فنی

رنو تالیسمان سوبارو لگاسی
پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 2.5 لیتری H4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 200 اسب بخار 175 اسب بخار
گشتاور 260 نیوتن متر 235 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7.6 ثانیه 8.8 ثانیه
حداکثر سرعت 240 کیلومتر 210 کیلومتر
مصرف سوخت 5.6 لیتر (ترکیبی) 7.2 لیتر (ترکیبی)
طول 4.85 متر 4.75 متر
وزن 1430 کیلوگرم 1565 کیلوگرم
قیمت پایه 30,875 دلار 22,540 دلار
قیمت در ایران 190 میلیون تومان 227 میلیون تومان

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

59 دیدگاه

  1. Behnam
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با اینکه تلیسمان خودرویه بسیار خوبیه ولی من به سوبارو رای میدم
    داخل ماشینای سایز متوسط خانوادگی معمولن نیازی به شتاب بالایی نیست
    درسته شتاب و قدرت مهمه ولی به نظر من قدرت سوبارو کفایت میکنه ولی خب تلیسمان یه پوینت مثبت میگیره در مورد طراحی سلیقه ایه ولی به نظر من لگسی طراحی پخته تر و با پرستیژ تری داره و طراحی داخلی خیلی بهتری داره
    لگسی مطمنا هندلینگ بالاتری داره
    در کمال تعجب قیمت لگسی حدود ۸ هزار دلار کمتره ولی داخل ایران کاملا برعکسه
    در کل داخل ایران انتخاب من تلیسمان و خارج ایران لگسی
    لگسی از لحاظ تعداد فروش هم برتری داره
    انتخاب من در این کلاس آکورد

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (377 دیدگاه) ,

      والا من فکر میکنم بجز آکورد و کمری و مزدا ۶ بقیه تو این سگمنت نقش زنگ تفریح رو دارن واسه این سه تا

      پاسخ
      1. Machine
        سوابق: (134 دیدگاه) ,

        اعتبار نام پاسات برای کل این کلاس کافیه

        پاسخ
        1. NOBLE
          سوابق: (8546 دیدگاه) ,

          به نظرم پاسات میتونه سنگ محک این کلاس باشه.
          کاملا باهات موافقم.

        2. فقط تویوتا و هوندا
          سوابق: (343 دیدگاه) ,

          ولی به نظر من سنگ محک این کلاس و نماد این کلاس کمری و آکورد هستن.

    2. M
      سوابق: (113 دیدگاه) ,

      فکر میکنم حداکثر سرعت رو واسه تالیسمان زیاد زدید ، توی سایتای خارجی 220 واسه سدانش و 215 واسه واگنش بود ..

      پاسخ
  2. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (2407 دیدگاه) ,

    دوستان به بحث مقاىسه ارتباط نداره اما بازم ىه سرى از افراد دارن تو ساىت موجب بهم رىختگى مىشن
    دوستان دىروز تو قسمت مقایسه پژو و فولکس رامکال که از طرفداران ماشىن المانى هست خواستار خبر تقلب وانتهاى امریکاى شده بود که لازمه بهش بگم که بجاى اون خبر بهتره خبر جدید دىزل گفت رو که پدال گذاشته رو بخونى
    دوستان تو اىن مطلب که پدال گذاشته مشخص شده فولکس الاىندگى محصولات دىزلىش تا 40 برابر حد مجاز بوده!!!!!!!!!! درسته 40 برابر و باعث حىرت شده
    اىن مطلب دىزل گفت رو حتما بخونىد که ىه سرى افراد نىان براى پنهون کارى خطاى فولکس بحث وانتهاى امریکا ى رو پىش بکشن که دربرابر اشتباه فولکس هىچ نىست

    پاسخ
    1. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (2407 دیدگاه) ,

      دوستان منظور از دىزل گفت همون دىزل گىت هستش که اشتباهى نوشتم
      در ضمن به نظرم تالىسمان ىه جاهاىى بهتر عمل کرده

      پاسخ
      1. amir
        سوابق: (8546 دیدگاه) ,

        .
        به خدا آرزوم شده یه بار بیام پدال و این بحث های آزاردهنده ای که شما راه میندازی اوقاتم رو تلخ نکنه.
        از سایت خودرویی تخصصی مهد کودک درست کردید.
        .
        چند درصد سهام جنرال موتورز در اختیار شماست ؟؟؟؟
        .

        پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (2407 دیدگاه) ,

          بازم زدى زىر حرفت جناب مجىد
          مگه نگفتى با هم حرفى ندارى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        2. NOBLE
          سوابق: (8546 دیدگاه) ,

          .
          علی جان بار ها تلاش کردم اما در محیطی مثل پدال با این همه فعالیتی که ماشاالله شما داری اصلا نمیشه.

          1- باهات بحث نمیکنم ( تا حوصله ی بقیه رو سر ببرم) ،
          2- ابدا توهین نخواهم کرد
          این 2 تا قوانین منه.

          هیچ وقت با کسی قهر نمیکنم.

          شما دوست منی ، هیچ کس کامل نیست ، شما هم یک سری اشکالاتی داری و به نظرم با تذکر و انتقاد های بقیه باید در جهت بهبود شخصیت خودمون تلاش کنیم.

    2. تصویر پروفایل الف.ی
      الف.ی
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      بابا ول کنید دیگه شما هم.اینقدر دنبال ایراد گرفتن از هم دیگه نباشید.اینجا که انجمن حرفه ای ترین رانندگان دنیا نیست.یه سایت ساده است که توش متعصبین و افرادی که ضد و نقیض میگن کم نیستن.البته کاربرای فهمیده هم کم نیست.اصلا اشاره ای به رامکال ندارم ولی تو رو خدا این کار ها رو بذارید کنار.اینطوری پیش بره چند وقت دیگه جنگ جهانی سوم همین جا اتفاق میفته.

      پاسخ
      1. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (2407 دیدگاه) ,

        الف. ى جان داداش من که کارى ندارم
        اىن ىه سرى از افراد هستن که خوششون مىاد بحث الکى کنن

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل الف.ی
          الف.ی
          سوابق: (408 دیدگاه) ,

          علی عزیز
          تا به حال ندیدم که مطالبی که در مورد ماشین های کلاسیک آمریکا میذاری توش چیز غلطی نوشته شده باشه.برای خود من حرفت در زمینه امریکایی های کلاسیک سنده.من اصلا نمیدونم رامکال چی گفته و قضیه چیه.ولی به نظرم پرداختن به این بحثا فقط باعث اتلاف وقته چون امکان نداره در نهایت بتونی طرف مقابل رو قانع کنی.از این بحثا تو سایت زیاده ببین من دو ساله تو پدالم ولی فقط 300 تا کامنت گذاشتم.چون تو اکثر بحثای طولانی شرکت نمیکنم.نمیگم مطلقا شرکت نکنید ولی زیادش هم فقط وقت تلف میکنه.البته توهین به کسایی که تعداد کامنت بالا دارن نشه ها.

        2. silver
          سوابق: (165 دیدگاه) ,

          آقای نوا
          حرفت و نظرت درباره اروم نگه داشتن جو سایت رو کاملا قبول دارم
          ولی جای اینکه بیای به بچه های طرفدار آلمان حرف بزنی یه مقداربه دوستان آمریکایی دوستت سفارش بکن .
          سه هفته است مداوم دارم به پدال سر میزنم جسته و گریخته حرفهای خودشونو میزنن ….
          رعایت کردن باید یک طرفه باشه ایا؟

        3. ASTON
          سوابق: (163 دیدگاه) ,

          علی جان انقدر ازتو پست های عالی و ارزشمند دیدم که اصن باور نمیشد تو اینجوری کل کل کنی باورکن چندین بار اسمت رو نگاه کردم
          داداش همیشه که نباید حرفت رو اثبات کنی بچه ها خودشون میخونن میفهمن اونی که باید بفهمن رو بعضی چیزها هم که سلیقه ای هست دیگه که حسابش جداست
          ارادتمندم پیروز باشی

          من به تالیسمان رای دادم به نظرم طراحی هماهنگ تر و نوآورانه ای داره ولی لگاسی طراحیش کمی ناهماهنگ (جلوپنجره در هماهنگی با چراغهای جلو ) و در ضمن این نوع طراحی تو خودروهای مدل پایین تر هم مشاهده میشه مثال بارزش کادنزا نسل قبل از نمای جلو

    3. peyman
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      خدا دیگه من میخوام سرمو بکوبم به دیوار
      سوبارو لگاسی۲۲۵۴۰ دلار قیمت در ایران ۲۲۷ میلیون
      تالیسمان۳۰۸۷۵دلار قیمت در ایران ۱۹۰ میلیون!!
      خدایش با چه حساب کتابی تو این مملکت قیمت گذاری میکنن؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Mahdi US & JP CARS
        Mahdi US & JP CARS
        سوابق: (631 دیدگاه) ,

        راستش تو کشور ما هر قیمتی که دوست داشته باشن رو میزارن و حساب کتاب خاصی نیست
        ولی اینجا ژاپنی ها گرونتر میشن تا فرانسوی ها

        پاسخ
      2. بیژن
        سوابق: (124 دیدگاه) ,

        به همون دلیل که محصولات تویوتا بالاست…!!

        پاسخ
        1. Amir
          سوابق: (45 دیدگاه) ,

          نه برادر من قیمت بالای تویوتا از یه جای دیگ نشأت میگیره
          من اینو میگم چون میدیر عامل ایرتویا رو میشناسم

      3. امیرحسین
        سوابق: (32 دیدگاه) ,

        این قیمت پایه سوبارو هست فول آپشنش حدود ۳۰۰۰۰ دلاره

        پاسخ
  3. amin
    سوابق: (522 دیدگاه) ,

    رای من تالیسمان است به دلیل طراحی داخلی و خارجی بسیار بهتر و زیباتر،مگان جدید هم که از همین زبان طراحی استفاده میکند را در ترکیه سوار شدم بسیار عالی و زیبا بود،قدرت و گشتاور تلیسمان هم بالاتر است اما طراحی فوق العاده ای دارد

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (653 دیدگاه) ,

    من به شخصه تلیسمان رو میپسندم به این دلیل که از نظر فنی بر روی یکی بهترین پلتفرم های رنو نیسان مهندسی شده و عملکرد فنی فوق العاده ای داره و در یه ماشین با کیفیت و با دوامه ولی مهمترین ویژگی تلیسمان نسبت به نه فقط لگسی بلکه تمامی محصولات رده اقتصادی این سگمنت طراحی فوق العادشه این طراحی اصلا یه طراحی اقتصادی نیست از هر نظر یه طراحی لوکسه واقعا زبان طراحی جدید رنو بی نظیره یه طراحی اروپایی و لوکس این چند وقت هم هرکی تو این سگمنت میشناسم که تلیسمان رو گرفته از هندلینگ معرکه راحتیش قدرتش و کیفیت خوبش میگه
    در کل به نظرم تو این سگمنتD اقتصادی مزدا 6 تلیسمان اولتیما کمری و اکورد و البته سیتروئن C5 از نظر طراحی نسبت به بقیه بهترن

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Mahdi US & JP CARS
    Mahdi US & JP CARS
    سوابق: (631 دیدگاه) ,

    تالیسمان سرتره و در کشور ما قیمتش خیلی کمتر از لگاسی هست که جای شک باقی نمیزاره

    پاسخ
  6. Landscape
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    برتری تالیسمان کاملا مشهود از هر لحاظ بهتره

    پاسخ
  7. فرزاد لاکچری
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا حس می‌کنم طراحی های سوبارو دمده هستن و انگار مال یه دهه قبله

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل امین
    امین
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    تالیسمان یک دختر آرایش کرده است
    در حالی که لگاسی زن زندگیست

    پاسخ
  9. فقط تویوتا و هوندا
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    دوستان کسی از مصرف سوخت واقعی و در عمل تالیسمان خبری داره؟ چون تو یه سایت نظرات رو میخوندم یکی گفته بود مصرف تالیسمانش تو شهر بالای ۱۰ هستش.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل یاسین
      یاسین
      سوابق: (653 دیدگاه) ,

      بستگی داره رو کدوم حالت رانندگی بزاری چون سه تا مود رانندگی داره اون احتمالا رو حالت اسپرت گذاشته من خودم چند نفر رو میشناسم که دارن رو حالت اکو خیلیم بد رانندگی کنی مصرف به 10 نمیرسه تو حالت نرمالم خیلی بد رانندگی کنی 10 و خورده ای میشه مصرفش به نسبت رقبای کره ایش خیلی بهتره

      پاسخ
  10. تصویر پروفایل #ali.m#
    #ali.m#
    سوابق: (612 دیدگاه) ,

    من ماشین زیبای رنو_نیسان رو انتخاب میکنم
    قطعا سوبارو هم برتری هایی داره لگاسی یکی از بهترین های این کلاسه ولی خب باید یه دستی به سر روش بکشن .

    پاسخ
  11. Amir
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    چذا نگفتین ک تالیسمان چرخ های عقبشم موقع دور زدن میچرخه ?? ( البته تو نسخه فولش) و اینکه از سیستم صوتی هم حرف میزدین واس تالیسمان فک کنم رو دست نداره تو این رنج قیمت
    با تمام علاقه به ماشین ژاپنی من تالیسمانو انتخاب میکنم

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    مشخصات تلیسمان توی جدول درست نیست،اولا ماشین ١٩٠ اسب بخاره،حداکثر سرعت هم ٢٢۵ ، مصرف سوخت هم 6.7
    این اعداد توی سایت نگین خودرو نوشته شده

    پاسخ
    1. امیرحسین
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      سفارش خاورمیانه به دلیل سازگار کردنش با بنزین و البته کاهش دمای کارکرد موتور در این منطقه قدرتش ۱۹۰ اسبه… مدل های خاورمیانه مونتاژ کره هستن که ۴ کنترل ندارن… تولید فرانسه چهار چرخ حرکت می کنند

      پاسخ
  13. مهرزاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام
    انتخاب من سوبارو لگاسی
    1 – سیستم چهارچرخ محرک AWD
    2 – کیفیت بالای ساخت
    3 – تجهیزات ایمنی کامل داری چند نوع ترمز اضطراری از جمله BOS
    4 – داریی سیستم هرزگردی برای چهار چرخ
    (شیب 45 درجه خیس رو به راحتی بالا میره )
    5 – موتور بوکسر یا تخت

    پاسخ
  14. شایان
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    فقط سطر آخر جدول (قیمت در ایران) هرجایی نشون بدی بهت پناهندگی میدن. قیمت جهانی لگسی تقریبا 30 میلیون ارزون تره این جا 37 میلیون گرون تر
    گذشته از اینا فقط تلیسمان من تو نمایشگاه دیدم اصن قیافش سگ داره

    پاسخ
    1. فيصل
      سوابق: (260 دیدگاه) ,

      تعرفه تلیسمان ١٠٪‏ کمتره دوست عزیز بخاطر حجم موتورش

      پاسخ
      1. امیرحسین
        سوابق: (32 دیدگاه) ,

        ۱۵ درصد دوست عزیز زیر ۲۰۰۰ سیسی ۴۰درصد بالای ۲۰۰۰ سیسی ۵۵ درصد

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (27 دیدگاه) ,

          تشکر از تذکرتون دوست عزیز خودم متوجه این موضوع شدم اما برای ویرایش کامنت دیر شده بود.

  15. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یک مقاله بذارید در مورد مزایا و معایب موتورهای تنفس طبیعی و توربوشارژر (به خصوص در ایران با توجه به هزینه احتمالی استهلاک و تعمیرات و…)
    این مقایسه هم میتونه مثال خوبی در این زمینه باشه

    پاسخ
  16. Kamy R
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    تالیسمان تقریبا تو همه ی چیز های ضروری برتری داره . First coment😁

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل ROHAM
    ROHAM
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    من یکی به جای علی آقا و رامکال خان خسته شدم
    بیاید خونه من یه بزی، گوسفندی، گوساله ای، شتری، چیزی سر ببرم آشتی تون بدم
    به خدا خود رئیس کمپانی های آمریکایی و اروپایی هم اینقدر که شما بحث می کنید، بحث نمی کنن!
    نمیگم محفل ساکت باشه ولی…
    کم گوی و گزیده گوی چون در

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (490 دیدگاه) ,

      روهام عزیز خدا رو شاهد میگیرم که من شروع کننده این درگیری نبودم.
      میتونید پاسخ های من به ایشون و دیگران را در این نوشتار و چند پست قبلی ببینید.
      ایشون دیگر دستش برای همه رو شده و کوشش میکند تا با مظلوم نمایی بقیه رو بد جلوه بدهد.
      و میخواد با این کارش بقیه رو ساکت بکند تا مبادا از منشش و علایقش انتقادی بشه یعنی اینکه اینجا دربست باید در اختیار ایشون باشد.
      درمورد پیشنهادتون هم ممنونم ولی من به قربانی کردن اعتقادی ندارم.

      پاسخ
  18. تصویر پروفایل ROHAM
    ROHAM
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    سوبارو یه خودرو ساز بی ادعا و پرتوانه که عمر ماشیناش خیلی بالاست
    من خیلی دوستش دارم
    ولی رنو هم نشون داده که کار بی کیفیت نداره که البته همیشه تو بحث طراحی بیرونی بحث بر انگیز بوده و البته نرمی و عایق بندی داخل اتاقش حرفهای زیادی داشته و داره ( کارای داچیا رو فاکتور بگیرید که با رنو ادغام شدن)
    پدال جان تو این کلاس فضا سازی حرف اول رو میزنه، کاش تو مطلبت به مقایسه فضای دو ماشین اشاره می کردی

    پاسخ
    1. امیرحسین
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      تلیسمان جادارترین این رده هست در کنار سوناتا ال اف

      پاسخ
  19. امیرحسین
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    همون طور که قبلا عرض کردم در حال حاضر قیمت انواع رنو در ایران منطقی ترین هست… ماشین های بسیار خوبی هم هستن.

    پاسخ
  20. حمیدرضا
    سوابق: (764 دیدگاه) ,

    رنو گرون تر هست ولی مشخصات بهتری داره من به رنو رای دادم

    پاسخ
  21. lancer evo
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    درود
    واقعا موندم ، گفتم بیام تو سایت همه ب لگسی رای دادن ولی برعکس دقیقا ،، از دوستانی ک تلیسمان رو از لگسی بهتر دونستن ی سوال دارم ،، چطور ی فرانسوی رو از ی ژاپنی بهتر دیدید؟
    فقط نیاید بگید اپشن بیشتر داره و این حرفا دلیل قانع کننده اگ دارید بیان کنید
    ممنون

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل یاسین
      یاسین
      سوابق: (653 دیدگاه) ,

      لنسر جان اصلا کاری ندارم فرانسه بهتره ژاپن بهتره من خودم ژاپنی بازم احتمالا میدونی دیگه رنو و نیسان نزدیک 20 ساله یه اتحاد خودرویی با هم دارن تمامی محصولات رنو و نیسان در سگمنتهای ماشین های اقتصادی پلتفرم مشترک دارن یعنی چی یعنی در واقع محصولات رنو و نیسان نه کاملا ژاپنین نه کاملا فرانسوی پلتفرم های فنی این ماشینا توسط این دوتا شرکت باهم مهندسی و ساخته میشه تفاوت این ماشین ها فقط در یه چیزه در طراحی و کابین و به قول تو اپشن ها تازه اونم نه مثلا کامپیوتری که کروز کنترل رو اداره میکنه دکمه کروز کنترلس که فرق میکنه البته خب یه تفاوت های جزئی هم هست ولی ربطی به اساس مهندسی ماشین نداره والا پلتفرم فنیشون یعنی موتور گیربکس شاسی سیستم تعلیق سیستم های کامپیوتری مثل سیستم کنترل سوخت کامپیوتر سیستم AWD و…. هر چیزی که تعریف مهندسی اون ماشینه همه چیشون یکیه یعنی حتی با فرض اینکه فرانسوی ها به پای ژاپنی ها نمیرسن محصولات رنو و نیسان حاصل کار مشترک این دوتا کمپانین جالبه بدونی که تلیسمان هایی که تو ایرانن خب تو سایت کره ی شرکت رنو نیسان دارن ساخته میشن و نظارت بر کیفیت تولید اون سایت به عهده مهندسین نیسان در شرق اسیاس چون تو همون خط تولید محصولات نیسانم داره تولید میشه مدلهای رنو بدنه فرانسوی هستن با پلتفرم مهندسی شده ژاپنی فرانسوی در واقع با یه ماشین ژاپنی سروکار داری
      منتهی در بازار های مختلف میان بررسی میکنن که اون پلتفرمشون رو با رنو عرضه کنن یا با نیسان عرضه کنن یا با هردو فرقی نمیکنه وقتی نیسان داره تو امریکا ماشین میفروشه ولی رنو اونجا نیست پولش تو جیب رنو هم میره

      پاسخ
  22. Iraj
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اول مزدا ۶بعد اکورد…بین این دوتا گرچه هر دو خوبن اما به تالیسمان رای میدم

    پاسخ
  23. علي طهران
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    رنو تالیسمان اصلا درحد سوبارو لگاسی نیست که؟!! اونیایی که به رنو رای دادن هیچی از ماشین نمیدونن تمام.

    پاسخ
  24. تصویر پروفایل DYBALA
    DYBALA
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    تجربه ای که از تالیسمان دارم، جاداره و سرعت خوبی داره و مصرفشم بخاطر حجم موتور پایینش خوبه، اما سقفش پایینه، و کیفیت و روون بودن ماشین ژاپنی نداره،
    سوبارو لگاسی سوار نشدم اما با تجربه ای ک از ژاپنی های دارم فکر کنم برتری با سوبارو باشه
    تو این کلاس بنظرم کیفیت رانندگی و کابین مهمتره و جلوه در رتبه بعده…

    پاسخ
  25. کامران
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه دوستان. قرار نیست ماشینی که میخریم تا اخر عمر همراهمون باشه.ماشینی که 5سال و150000کیلومتر گارانتی داره یعنی سازندگانش به کیفیت اون اطمینان دارن…پس ایمنی وراحتی خیلی در انتخاب مهم هست.قیمت هم که جای خود داره.لذت رانندگی موضوعیه که متاسفانه به اون کمتر توجه میشه که البته ما مقصر نیستیم ودر واقع در سالهای گذشته ما محکوم به سوار شدن ماشینهای بی کیفیت بودیم.با تمام احترامی که برای نظر دوستان قایلم انتخاب من رنو تالیسمانه.با توجه به حالت های رانندگیش در ان واحد احساس میکنید که با چند ماشین مختلف رانندگی میکنید.سیستم صوتی و ماساژور صندلی و جاداری صندوق و………بماند. یکی از دوستان جک اس 5 توربو داره حدود 3ساله فقط بنزین معمولی میزنه تا حالا مشکلی براش پیش نیومده.اینم خواستم در جواب دوستانی که میگن موتور توربو دردسره گفته باشم .موتور نیسان کجا جک اس 5 کجا.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x