دوئل رنو لتیتود و هیوندای آزرا

به ششمین قسمت از دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم و به سراغ گروه سدان‌های بزرگ رفته‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان شورلت ایمپالا و تویوتا آوالون بودیم که طی آن مجموعاً تعداد 1850 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل ایمپالا موفق به کسب 965 رأی شد و بدین ترتیب با 52 درصد از کل آراء پیروز رقابت لقب گرفت درحالی‌که آوالون 885 رأی دریافت کرده است. حال امروز در ششمین و آخرین دوئل گروه سدان‌های بزرگ، رنو لتیتود و هیوندای آزرا در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

هیوندای آزرا

رنو لتیتود

بیوک لاکراس

؟

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

کرایسلر 300

فورد تاروس

نیسان ماکسیما

کرایسلر 300

تویوتا آوالون

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

شورلت SS

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

رنو لتیتود

رنو در نمایشگاه خودروی مسکو در پایان سال 2010 سدان جدیدی بنام لتیتود را رونمایی کرد. سپس نسخهٔ اروپایی این ماشین در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد و در همان زمان مشخصات و جزئیات کامل آن اعلام شد. لتیتود سدان بزرگی در سگمنت E است که به‌عنوان جایگزینی برای مدل ول‌ساتیس به بازار آمد و بنابراین به‌عنوان پرچم‌دار سدان‌های رنو در سبد محصولات این شرکت فرانسوی بالاتر از سدان لاگونا قرار گرفت. فروش این خودرو در اروپای شرقی از پاییز سال 2010 و در اروپای غربی از اوایل سال 2011 آغاز گردید اما در بریتانیا عرضه نشد. لتیتود روی پلت‌فرم D گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان ماکسیما، نیسان آلتیما، نیسان تیانا و اینفینیتی QX60 مشترک است. این سدان بزرگ فرانسوی در کرهٔ جنوبی با برند و نام سامسونگ SM5 و در برخی بازارها مثل مکزیک و کشورهای حوزهٔ خلیج‌فارس نیز با نام سافران عرضه می‌گردد. رنو بین سال‌های 1992 تا 200 از نام سافران برای یک سدان میان سایز لوکس استفاده می‌کرد. لتیتود در سال 2014 فیس‌لیفتی را تجربه نمود که طی آن بیشتر تغییراتی در نمای جلویی خودرو ایجاد شده و آن‌را متفاوت از قبل کرد. لتیتود توسط نگین خودرو در کشورمان هم عرضه شد اما به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. سپس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن این بار با نام سافران به کشورمان راه پیدا کرد تا بار دیگر شانس خود را با نامی جدید امتحان کند. در سال 2015 اما رنو سدان کاملاً جدید تالیسمان را معرفی کرد که در بازارهای اروپایی جایگزین هردو سدان لاگونا و لتیتود شد و به همین دلیل عرضهٔ لتیتود از سال 2015 در بازارهای اروپایی متوقف شده است؛ اما این ماشین هنوز به تولید می‌رسد ولی در حال حاضر صرفاً در بازارهای محدودی مانند استرالیا، هند و خاورمیانه عرضه می‌گردد. همچنین لتیتود در کرهٔ جنوبی نیز همچنان تولید و با نام سامسونگ SM5 عرضه می‌گردد و حتی در ژانویهٔ 2015 دومین فیس‌لیفت خود را تجربه کرد که با نام SM5 NOVA به بازار عرضه شد. لتیتود هم‌اکنون با چند پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌گردد که در دوئل ما با قوی‌ترین پیشرانهٔ خود شرکت کرده است. این یک واحد 3.5 لیتری V6 با 240 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور است.

هیوندای آزرا

آزرا یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین محصولات در حال تولید هیوندای محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که نسل اول آن برای اولین بار در سال 1986 معرفی شده و تا سال 1992 به تولید رسید؛ اما این نسل در اصل نسخهٔ تغییر برند داده‌شدهٔ نسل دوم میتسوبیشی Debonair بود. با معرفی نسل سوم میتسوبیشی دبونایر در سال 1992، هیوندای نیز بازهم نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن‌را به‌عنوان نسل دوم آزرا معرفی کرد؛ بنابراین دو نسل اول آزرا در اصل همان میتسوبیشی دبونایر بودند. سپس در سال 1998 میتسوبیشی بدون معرفی نسل جدید به تولید این سدان خود برای همیشه پایان داد و به همین دلیل هیوندای خود اقدام به ساخت نسل سوم آزرا کرده و آن‌را در سال 1998 معرفی نمود. از این نسل به بعد آزرا در برخی بازارها با نام گرنجور عرضه گردید. سپس در سال 2005 نوبت به معرفی نسل پنجم این ماشین رسید که به کشورمان هم راه یافته و به خودروی محبوبی تبدیل شد. در نمایشگاه لس‌آنجلس 2011 نیز هیوندای نسل پنجم آزرا را رونمایی کرد که این نسل هم به کشورمان راه یافت؛ اما سرانجام نسل پنجم آزرا نیز با تجربهٔ یک فیس‌لیفت نهایتاً سال گذشته به پایان راه رسیده و جای خود را به نسل ششم داد که برای اولین بار در اکتبر 2016 معرفی شد؛ اما هیوندای اعلام کرده که این نسل از آزرا در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد زیرا سوناتا و جنسیس G80 جای آن‌را در این کشور پُر خواهند کرد؛ بنابراین آزرا برخلاف گذشته خودرویی جهانی نبوده و حتی در اروپا هم عرضه نمی‌گردد و صرفاً در بازارهای آسیایی مثل بازار داخلی کرهٔ جنوبی و خاورمیانه عرضه می‌شود. این نسل روی پلت‌فرم Y7 کیا هیوندای ساخته شده که با هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و کیا کادنزا مشترک است. این خودرو در طراحی نیز به‌وضوح از محصولات جنسیس الهام گرفته است. آزرا هم‌اکنون با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که ما قوی‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی با 290 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور است. تمامی مدل‌های آزرا به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن ارائه نمی‌شود. به‌تازگی گفته می‌شود که قرار است نسل جدید آزرا در کشورمان هم عرضه گردد.

مشخصات فنی

 

رنو لتیتود

هیوندای آزرا

پیشرانه 3.5 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 240 اسب بخار 290 اسب بخار
گشتاور 330 نیوتن متر 340 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 6.4 ثانیه 7.4 ثانیه
حداکثر سرعت 235 کیلومتر/ساعت 230 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.5 لیتر (ترکیبی) 10.7 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 250 گرم/کیلومتر 223 گرم/کیلومتر
وزن 1615 کیلوگرم 1660 کیلوگرم
طول 4.89 متر 4.93 متر
فاصلهٔ محوری 2.76 متر 2.85 متر
حجم صندوق بار 480 لیتر 445 لیتر
قیمت پایه 24,500 دلار 34,100 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

47 دیدگاه

    1. کیان
      سوابق: (284 دیدگاه) ,

      جدیدترین محصول هیوندای و یکی از قدیمی ترین محصولات رنو
      این دیگه چه طرز مقایسه هست آخه !!!

      اصلا قابل قیاس نیستند با این شرایط ، حتی از نظر قیمت هم نشون میده این مطلب و
      البته شاید خواستن آزرا بره بالا (خخخخ) !!!!

      من خودم ماشین کره ای دارم ، ولی انصافا ماشین نیستن !!!

      پاسخ
      1. Mopar or No Car
        سوابق: (1146 دیدگاه) ,

        باز منفی بافی و تئوریهای دایی جان ناپلئونی شروع شد. پدال چرا صبر نکردی رنو نسخه جدید لتیتود رو تولید کنه بعد دوئل ها رو برگزار کنی؟؟

        پاسخ
    2. VOLVO S90
      سوابق: (188 دیدگاه) ,

      من به شخصه تو محصولات هیوندای آزرا رو می پسندم
      و فکر می کنم برتر باشه از لتیتود

      پاسخ
  1. Amir
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    نسل جدید لیتیتود هنوز رونمایی نشده
    ولی قطعا ظاهری جذابتر و گیراتری داره …
    که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ظاهری از ازرا خیلی بهتره هستش
    همانطور که تو طراحی تالیسمان دیدیم..

    پاسخ
  2. John
    سوابق: (186 دیدگاه) ,

    چرا آرم رنو اینجوریه ؟؟ عکسا درسته ؟؟

    پاسخ
    1. Amir
      سوابق: (170 دیدگاه) ,

      این ماشین تو سامسونگ کره مونتاژ شده که همون مارک سامسونگ کره خورده روش!

      پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    برای پیروز شدن ازرا نیازی به مقایسه با خودوریی که دو سوم قیمت ازرا را دارد نبود!!
    ازرا 34000 ، لتتیود 24000 !! واقعا اینا رقیب هم اند؟

    حداقل عکس لتتیود هایی که هنوز تو خاورمیانه عرضه میشه رو میزاشتید که خیلی قشنگ تره!!

    و بهتر بود ازرا با موتوری مشابه لتتیود وارد رقابت میشد ، نه موتور قوی تر!!!

    میخواستم به آزرا رای بدم اما برای اعتراض به این همه ناعدالتی ، به لتتیود رای میدم!

    چون در بعضی مقایسه های دیگه هم همینطوری بعضی ماشین ها رو پیروز کردید و ماشین های خوبی از دور مسابقات حذف شدند!!

    این مقایسه های ناعادلانه ، ارزش نظرسنجی هاتون رو از بین میبره!!

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (542 دیدگاه) ,

      اگه دقت کنید میبینید که حجم موتورشون و شکل موتورشون یکیه ولی اینکه موتور لتیتود نتونسته به اندازه آزرا از اون حجم قدرت بیرون بکشه تقصیر پداله? یعنی چی?!

      پاسخ
  4. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    کره ای پسند نیستم ولی یه لاستیک آزرا مییرزه به این رنو
    آخه وجدانن این چیه تولید کرده رنو
    تالیسمان و کلئوس را خوب در آورده ولی اینو نه.
    رنو یه برند ارزون پسنده که اگر بهترینم تولید کنه بازم به چشم آدم ارزون میاد .اینکه دیگه ایران نیست بلکه همه جای دنیا هم همینه.
    ولی آزرا همه پسنده
    مثلا تویوتا جا افتاده کم اصطحلاک و اقتصادی
    یا هیوندای جا افتاده پرآپشن و مقرون بصرفه
    ولی رنو باید اعتبار از دست رفته خودشو با ۱۰۰ سال قدمت بازگردونه که اونم نیسان داره جورشو میکشه و یکی دو نسل از خودروهاش باید بگذره تا بشه به یک دیده دیگه نگاهش کرد.

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      یه جوری صحبت کردید فکر کردم هیوندای لوکس شده ما خبر نداریم. ماشینای کره ای و فرانسوی چندان مزیتی به هم ندارن. جوری میگید لاستیک آزرا می ارزه به رنو، انگار آزرا مدلی از ماشینای آلمانی یا ژاپنیه خوبه. بابا هیونداست ها. تا حالا نشنیده بودم این عبارت لاستیک این می ارزه به اون یکی در مورد هیوندای به کار بره. حالا مقابلش چینی بود یه چیزی. اما رنو … !!! رنو یه برند ارزون پسنده و اقتصادیه. بله. ولی خوب مگه هیوندای چیه؟ برند لوکس و مورد توجه مرفهین جامعست نکنه ما خبر نداشتیم. ضمنا بگم من هیچ علاقه ای نسبت به هیچ کدوم از ماشینای کره ای و فرانسوی ندارم. ولی خوب دیگه بعضی حرفا واقعا خنده داره دیگه. باید واکنش نشان داد.

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1976 دیدگاه) ,

        منو عَف بفرمایید?
        Ali آقا واکنش نشون نده
        نظرمو گفتم و گفتم کره ای پسند نیستم ولی خدایی آزرا سر تر ازین نیست
        منطقی جواب بدین
        در ظمن شما کلمه لوکس در مورد هیوندای از متن من مشاهده فرمودین که خودمم نمیدونم
        تعصب خوبه ولی منطق بهتره

        پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (219 دیدگاه) ,

      تالیسمان هم اش دهن سوزی نیست .سرچ کن سایت چرخان تصادف ام وی ام ۱۱۰ و تالیسمان رو ببین از خنده روده بر میشی ( نظرات کاربرا رو هم بخون) . ام وی ام ۱۱۰ فقط چراغش شکسته ولی تالیسمان تا داشپورت جلوش جمع شده .جالب اینجاست کف خیابون ۱۰ کیلو پیچ و مهره ریخته .اا

      پاسخ
      1. amin
        سوابق: (1076 دیدگاه) ,

        شما در موردانرژی جنبشی چیزی نخوندید تو مدرسه؟یه سنگ خیلی کوچیک در صورت داشتن انرژی جنبشی بالا میتونه یک خودرو را سوراخ کنه

        پاسخ
  5. Ali
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    دوستان فقط به اسب بخار و گشتاور نگاه میکنن؟؟!! مهم خروجی نهاییه. آزرا با کلی اسب بخار بیشتر در نهایت شتابش 1 ثانیه کمتره. اونم 1 ثانیه تو 6-7 ثانیه نه تو 15 ثانیه. شتاب 7.4 ثانیه برای یه ماشین 3.5 لیتری خیلی بده به نظرم. اکثر ماشینای این سگمنت با این موتور 3.5 لیتری تنفس طبیعی حدود 6 ثانیه شتاب دارن. اولش فکر کردم پدال اشتباه نوشته. بعد رفتم تو سایت ها نگاه کردم دیدم همینه. قیمتش هم که خیلی بیشتره از رنو. حجم صندوق بار کمتری هم داره. ظاهرش هم از دید من زیاد جالب نیست. گرچه رنو هم خیلی ساده شده. به خاطر شتاب بیشتر قابل ملاحظه و قیمت به مراتب کمتر به رنو رای میدم. گرچه ذره ای علاقه به هیچ کدومشون ندارم. این سگمنت پر ماشینای خوب مثل ماکسیما، آوالون جدید و ماشینای آمریکایی خوب هستش. چرا آدم به اینا فکر کنه. تو آمریکا هم آزرا موفق نبوده.

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (645 دیدگاه) ,

      علی جان شتاب هیوندای ازرا همیشه نسبت به حجم موتور و اسب بخارش کم بوده و این کارو هیوندای عمدا کرده چون اکثر مشتری های آزرا افراد مسن و سن بالا هستن که دوست دارن ماشینشون غرش نکنه و علاقه ای به شتاب صفر تا صد ندارن بیشتر براشون اهمیت داره اینه که آرامش داشته و کمتر خراب بشه اگه کسی بخواد از هیوندای یک سدان نسبتا لوکس بخره که سریع باشه میره جنسیس g80 2018 میخره که با موتور ۳.۳ لیتری توی ۴.۷ الی ۴.۹ ثانیه شتاب میگیره.

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (1215 دیدگاه) ,

        من هم می‌تونم پرواز کنم اما چون میترسم سرما بخورم خیلی‌ آهسته فقط راه میرم

        پاسخ
    2. AK_007
      سوابق: (542 دیدگاه) ,

      حب دوست عزیز شما اندازشونم دقت کن
      آزرا نصف سگمنت از لتیتود بزرگتره

      پاسخ
  6. b2spirit
    سوابق: (529 دیدگاه) ,

    اگه رنو هم قیمت بود بازم انتخابش میکردم

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2323 دیدگاه) ,

    الان که اینو می نویسم هنوز به هیچ کدوم رای ندادم چون به نظرم انتخاب سختی بود رنو خیلی ارزون تر و سریعتر هست و هیوندای بسیار شکیل و اتفاقا لوکس ترین محصول غیر لوکس کارخانه مخصوصا که چهرش هم خیلی از فورد و داج الهام گرفته و اصطلاحا امریکایی شده ولی رنو هم بسیار خودروی نرم و باکیفیتی هست
    نظرات دوستانم کمکی به انتخاب نکرد

    پاسخ
  8. power active
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    اختلاف قیمت زیاده. رنو لتیتود یه ۵ دقیقه سوار شدم راننده نبودم اما شتابش خیلی خوبه سرعت با ۴۰ میری یه نیش کاز میداد بهش یه دفه میشد ۷۰ خیلی حال میداد :))) پولشو ندارم بگیرم اما سعی میکنم از طریق دوست اشناها یه چند دقیقه ای سوار بشم از اینجور ماشینا

    پاسخ
  9. عارف
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    چرا عکس رنوهایی که تو خاورمیانه با مارک رنو عرضه میشن رو نگذاشتید!؟من که رای نمیدم.مقایسه درست نیست

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (419 دیدگاه) ,

      از رنو لتیتود فیس‌لیفت 2013 تصاویر چندان مناسبی وجود ندارد، به همین دلیل در این دوئل از تصاویر سامسونگ SM5 استفاده کرده‌ایم که هم تصاویر بهتر و واضح‌تری از آن در دست است و هم جدیدتر بوده و در سال 2015 فیس‌لیفت دومی را تجربه کرده است. از طرف دیگر لتیتود و SM5 هیچ تفاوتی با هم نداشته و در SM5 صرفاً لوگوی سامسونگ بجای لوگوی رنو نصب شده است.

      پاسخ
  10. ARIAN
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    مگه توی دوئل لتیتود و لکسوس es،
    لکسوس بالا نیومد؟

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      لکسس es رو بردن تو گروه میدسایز های لوکس

      پاسخ
  11. Hamid...Audi
    سوابق: (640 دیدگاه) ,

    کره ای ها فقط بلدن اسب بخار ببرن بالا.توان لتیتیود حدود ۵۰ اسب کمتره ، گشتاورش هم ۱۰ نیوتن متر کمتره در عوض شتابش یک ثانیه سریع تره و مصرفشم کمتره.
    دلیلی نمیبینم به آزرا رای بدم.

    پاسخ
  12. amin
    سوابق: (1076 دیدگاه) ,

    خودروی ٨ سال پیش و ٣٠درصد ارزانتر رو با خودروی امروز مقایسه کردن اصلا منصفانه نیست ,
    با این وجود میبینیم که به لحاظ پرفورمنس رنو در جایگاه بالاتری قرار میگیره

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    مقایسه عادلانه ای نیست…
    چند سال اختلاف سنی دارن….
    اما در خصوص ازارا…کلیت طراحی خیلی به محصولات اینفینیتی شباهت داره

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (110 دیدگاه) ,

      یه سوال….
      چرا تصاویر و بررسی این مدل آزارا محدود و ناقصه؟؟؟
      تو سایتهای معتبر اصلا” نشونی ازش نیست و تصاویرش هم فقط در ابعاد کوچک و تعداد محدود موجوده

      پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    نکته شاخص در طراحی آزارا، چراغهای عقب متصل به همه، که شده هویت ازارا… أئودی در a8 به نحو خارق العاده ای ارتقائش داد..
    روی دوو اسپیرو هم چنین چراغی نصب بود که نمای زیبایی به پشت ماشین میداد
    اما خوب یادمه اولین بار این نوع چراغ رو با میتسوبیشی گالانت مدلهای 93،94 میلادی دیدم که به عینکی معروف شدن
    اتومبیلی با طراحی فراتر از زمان خودش
    جدا” اگه اون طرح باز طراحی بشه، باز هم فروش خواهد کرد
    اگر خودروساز وطنی یه همچین ماشینی رو سالها روی خط تولید نگه میداشت و به روز میکرد، منطقی تر بود!!!

    پاسخ
  15. احمد
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    آزرا هم اسب بخارش بیشتره هم گشتاورش هر دوی گشتاور و اسب بخار روی شتاب تاثیر مستقیم دارند حالا اگه گشتاور رنو بیشتر بود باز قابل هضم ولی نیست نشون میده شتاب صفر تا صد شاید جا به جا نوشتید یه اشتباهی شده شاید

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (1076 دیدگاه) ,

      میتسوبیشی لنسر به من یاد داد که اعداد و ارقام توان و گشتاور و… روی کاغذ را اصلا نباید ملاک قضاوت خودرو قرار داد

      پاسخ
  16. mehran911
    سوابق: (1729 دیدگاه) ,

    از نظر من فارق از هر گونه عدد و رقمی آزرا خودروی برتریست

    پاسخ
  17. net
    سوابق: (936 دیدگاه) ,

    این مدل ازرا گرنجور جدید خیلی طراحی داخلی وبیرونی زشتی داره و حال ادم بهم میخوره .خاک بر سر هیوندای که طراحی زیباترین ماشینش یعنی هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر داد

    پاسخ
  18. net
    سوابق: (936 دیدگاه) ,

    هیوندای ملیاردها دلار هزینه کرد برای طراحی گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی تا یکی از بهترین طراحان جهان را از شرکت بی ام و رو استخدام کرد.واقعا تعجبم چرا اومد طراحی گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر داد.سقف سانروف بزرگ و زیباگرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی می ارزد به کل این ازرا جدید.الکی نبود کلارسون عاشق طراحی گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی شده بود

    پاسخ
  19. net
    سوابق: (936 دیدگاه) ,

    ساعت انالوگ و ال سی دی روی داشبورد و چراغ جلو ازرا جدید خیلی تو ذوق میزنه و زشته.عاشق چراغ جلو و عقب و سقف سانروف بزرگ و زیبا گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی هستم و طراحی داخلی زیبایی داره گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی

    پاسخ
  20. Love Cars
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    طراحی این نسل هیوندای آزرا لوکستر و با پرستیژتر شده و درکل عالیه ولی عملکرد و راحتیشو تا پشتش نشینی نمیشه نظر داد.

    پاسخ
  21. Mohsen
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    شتاب صفر تا صد ها ازرا درسته؟! 50 اسب بخار بیشتر 10 نیوتون متر گشتاور بیشتر دوتا دنده بیشتر 1 ثانیه کند تر؟!
    ازرا خیلی بهتره
    لتیتود خیلی قدیمی به نظر می یاد ولی اون قسمت ساعت وصفحه نمایش ازرا اصلا قشنگ نیست خیلی بد در اومده

    پاسخ
  22. حسن
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    ازرا عین قند و نبات خرید فروش میشه اصلا قابل قیاس نیستن با هم برا همین امار و ارقام و تیپش هست که خیلی تنوع خریدار داره یعنی کلا تو بازارمعجونیه برا خودش هیچ خریداری ردش نمیکنه

    پاسخ
  23. مهدی
    سوابق: (610 دیدگاه) ,

    من به شخصه هنوز ندیدم کره ای ها به درک درستی از ساخت سیستم تعلیق برسن . اسپرت هاشون واقعا اسپرت نیستن کامفورت هاشون هم واقعا راحت نیستن واسه همین هیچوقت یه فرانسوی با سیستم تعلیق عالی رو با یه هیوندای مقایسه نمیکنم

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (249 دیدگاه) ,

      سلام مهدی جان بنده از شما بابت سوء تفاهمی که پیش اومد معذرت خواهی میکنم جو بد بود اون اشتباه بنده واقعا تحت تاثیر شرایط ناخواسته پیش اومد شما به بزرگواری خودت حلال کنید. بین این دو تا هم فقط شرایط خرید و فروش در بازار ایران را گفتم. با عرض پوزش مجددسلامت باشی و پاینده.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.