رنوسوزوکی

دوئل سوزوکی ایگنس و داچیا ساندرو استپ‌وی

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت سی‌وهشتم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کوچک

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای کوچک در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

داچیا ساندرو استپ‌وی

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: M0 رنو-نیسان

امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۹۴,۱۹۶ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۹۵,۶۹۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۰ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۵۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۵ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ کم‌مصرف، دید رو به بیرون عالی، قیمت مناسب

نقاط منفی: رانندگی ضعیف، عدم برخورداری از توانایی‌های آفرود واقعی

 

سوزوکی ایگنس

تاریخ معرفی: نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: HEARTECT سوزوکی

امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۱,۱۱۶ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۱,۲۹۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۲۵ درصد

امتیاز کلی: سه ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عالی برای رانندگی‌های شهری، خودرویی کاربردی برای این اندازه، هزینه‌های نگهداری پایین

نقاط منفی: بسیاری از تجهیزات ایمنی سفارشی هستند، صندوق بار کوچک در مدل‌های چهارچرخ محرک

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

ساندرو استپ‌وی

سوزوکی ایگنس

پیشرانه ۰.۹ لیتری I3 ۱.۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۹۰ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر ۱۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۱.۱ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت ۱۶۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۱ لیتر ترکیبی ۵.۰ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۱۵ گرم/کیلومتر ۱۱۴ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۳۰ لیتر
وزن ۱۰۴۰ کیلوگرم ۸۹۰ کیلوگرم
طول ۴.۰۸ متر ۳.۷۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۹ متر ۲.۴۳ متر
حجم صندوق بار ۳۲۰ لیتر ۲۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۴ یا ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۸,۷۰۰ پوند ۱۰,۳۸۷ پوند
قیمت موردبررسی ۹,۴۸۵ پوند ۱۰,۳۸۷ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. احمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ساندرو می بینم کهیر میزنم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Efk

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (212 ديدگاه)

      دقیقا، تازه فک کن اگه میومد ایران ۲۰۰ تومن قیمت میخورد و ملتم براش صف میبستن و وقتی پشتش میشستن باهاش کلی کلاسم میذاشتن…
      دلم برای خودم میسوزه که عاشق ۲۰۶ م هستم باهاش حال میکنم…
      ماشین از رده خارج و ماشین اقتصادی سال ۲۰۰۱

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمد

        ۱ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1437 ديدگاه)

        دقیقا و امیدوارم اگه ساندرو برنده این گروه شد،
        عزیزان مونتاژکار دچار اشتباه نشن که :
        ۱) این خودرو کلاس اقتصادی ترین حالت ممکنه
        نه بقول efk عزیز خودرو ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیونی
        ۲) رای دهنده ها به مدل بروز رسانی شده اش رای دادن نه به مدل از رده خارجش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. sina7

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (361 ديدگاه)

      دلیل این همه رای به ساندرو به خاطر اوناییه که نسل قدیمشو تو ایران دارن و حس لاکچری هم بهشون دست میده😂
      وگرنه موتور تنفس طبیعی(جفتشون قوی نیستن ولی تو همون حجم های پایین هم تنفس طبیعی بهتره)و سیستم چهارچرخ سوزوکی جای بحث باقی نمیذاره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمدرضا

        ۱ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (584 ديدگاه)

        😂🤣عالی بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. داود

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (92 ديدگاه)

      سوزوکی سه ستاره ایمنی !؟ واقعا بعید بود ازین شرکت . در حد پژو آردی هم ایمنی نداره معلومه ساندرو رای میاره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. امیر

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (201 ديدگاه)

    سوزوکیو بیشتر میپسندم نشستن داخلش حس خوبی میده و واسه داخل شهر عالیه و کیفیتش بالاست که یکی از نقاط مثبتش هم همین ذکر شده: هزینه نگهداری پایین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ارش

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    سوزوکی عالیه تو این کلاس مخصوصا مدل دو دیفرانسیل هم داره رنو ساندرو آشغالها.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. OMID

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    الان کسایی که ساندرو استپ وی دارن معلوم میشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. power active

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    لیاقت مردم ما همین استپ وی هست. سیستم چهار چرخ سوزوکی کل هیکل استپ وی و میخره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. حسین وی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (432 ديدگاه)

    داشبورد ساندرورو میبینم دوس دارم بالا بیارم
    با اون دستگیره های درش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ahmad

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (513 ديدگاه)

      دیگه اینقدر مقرضانه نظر ندیم ، درسته خیلیا به خاطر کیفیت پایین مونتاژ ساندرو در ایران و قیمت گزافش و با وجود اینکه هر چی گرونتر میشه مردم بیشتر صف میکشن برای خریدش دل پری دارن ولی این باعث نمیشه که پا رو حق گذاشت ، انصافا طراحی بیرون و داخل و داشبورد ساندرو بهتر از سوزوکی ، داشبورد سوزوکی و نمای عقبش واقعا خنده داره ، ادم یاد ماشینای اسباب بازی میوفته ، حالا اگه سر فنی و کیفیت بخوایم بحث کنیم میشه گفت سوزوکی بهتره ولی طراحی ، مشخصات فنی ، ایمنی ، قیمت و امار فروش ساندرو با اختلاف کم بهتر بود ، ضمن اینکه این ساندرو نسل جدیدش هست و قطعا کیفیتش به مراتب بهتر از اونایی که تو ایران مونتاژ میشه و قیمتش برای مردم خیلی از کشورها مقرون به صرفه تره ، مثل ما نیستن که پول گزافی رو بابت ماشینی بدن که شاید در شرایط کنونی ۶۰ میلیون هم نمی ارزه چه برسه به ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیون ، ( الان میان میگن این خودش ساندرو سواره ) ای خدا چه ملتی هستیم ما .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. علی آقا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (306 ديدگاه)

    چقدر این ساندرو منتقد داره!!! از بالا تا پایین صفحه همه نظرات بر علیه ساندرو بود. نمیدونم این ساندروهای تو کوچه و خیابون رو کی خریده و اینایی که الان تو صف خریدش هستن کین؟!
    ***

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      مردم پرایدم میخرن ، یعنی ماشین خوبیه ؟
      منظورت از جمله اخر معلوم نیست ، یعنی الان ساندرو در حد اوروسه بعد چون گرونه نمیتونیم بخریم میگیم پیف پیف ؟ اوکی با داچیا ،کراس اور دیفرانسیل جلوت حال کن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. محمدرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کیفیت سوزوکی خیلی بیشتر از داچیا هست
    اصلا یه ژاپنی بایه فرانسویه ارزان سازی شده قابل مقایسه نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. حمیدرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2404 ديدگاه)

    من به داچیا رای میدم چون از نظر ابعاد بزرگتر از سوزوکی هست خصوصا درداخل میشه این قضیه را کاملا دید چون صندلی ردیف عقب فقط دو نفر جا میشن موتور داچیا کوچیکتر هست ولی با توربو تقویت شده و عملکردش خیلی با موتور سوزوکی فرقی نداره قیمتشم به نظرم کمی بالا تره
    فکر می کنم فروش داچیا در اروپا خودش نشان دهنده خیلی چیزهاست ولی انصافا استاندارد ایمنی داچیا خیلی بهتر از سوزوکی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (201 ديدگاه)

      این دوتا ماشین شهری هستن اتفاقا ابعاد کوچیکتر مزیت حساب میشه
      وقتی یه ماشین ارزون و اقتصادی میخری باید هزینه‌های نگهداریش پایین باشه، موتور با حجم پایینتر و توربو علاوه بر استهلاک بالاترش باید هزینه های توربو رو هم بهش اضافه کنی، حالا میبینیم موتور ساندرو نقطه ضعفشه نه قدرت
      قیمت کمی بالاتر سوزوکی بخاطر کیفیت بالاترشه
      از لحاظ ایمنی اون درصد هایی که اعلام شده فقط سیستم های ایمنی ساندرو بالاتراز سوزوکیه که نمیدونم رو چه حسابی چون هیچ کدومشون نه سیستم حرکت بین خطوط دارن نه ترمز اضطراری نه پایش نقاط کور اصلا نمیدونم این درصدارو چجوری به هر دوتاشون دادن و به متن یکم دقت کن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. سروش

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (185 ديدگاه)

    الان تو گروه داچیا استپ وی های تلگرام فراخوان دادن برای رأی دادن. وگرنه داچیا مزیتی جز تعصب و اخلاق ایرانی نداره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Mercede kaviani

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (442 ديدگاه)

    انتخاب من سوزوکی ایگنس بخاطر بهتری در تمام زمینه ها و ژاپنی بودن ان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اصلا نتونستم رای بدم.هیچکدوم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. ارش

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    ژاپن با آلمان رقابت میکنه .استاد ماشینهای ارزان قیمت با کیفیت درجه یک هست اونوقت بیام به یه فرانسوی آشغال رای بدم مگر اینکه مغزم پاره سنگ برداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Achtung

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (326 ديدگاه)

      تو چی با آلمان رقابت میکنه؟ مدلهای فولکس الان از لکسوس لوکستره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ahmad

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (513 ديدگاه)

      پدال چرا کامنت منو همش حذف میکنی ای بابا ، اگه نوشتن کلمه اشغال ، فحشه ، توهینه ، چرا کامنت اون اقای ارشو حذف نمیکنی ، چرا کسایی که به فرانسوی و المانی هر چی دلشون میخواد میگن ، کامنتاشونو حذف نمیکنی ، با این کارت ثابت کردی که تو هم یه سایت بی طرف نیستی لااقل جواب ما رو بده .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. آرمین

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (78 ديدگاه)

    یه سوال.ساندرو که مال داچیاست ایران چطور آرم رنو میزنه روش؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SS

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (361 ديدگاه)

      نسخه به اصطلاح ریبج شده هست
      شرکت های مختلف به خصوص رنو با توجه به وضعیت بازار های مختلف از نشان خودشون برای محصولات زیر مجموعه ها استفاده میکنن تا نیاز به بازاریابی برای یه برند ناشناخته نباشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان هرکسی هریک از ماشینهای موردبحث رودارن اظهازنطر بفرمایند لطفا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. رضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام
    من تندر بازم
    یعنی از سال ۹۳ تا الان ۶تا تندر عوض کردم و ۴۰ سالمه
    پس بی تجربه نیستم
    ولی میگم سوزوکی بهتره
    اولا توربو استحلاک داره
    از این مینی بوس دارهای هیوندای که تو خیابون فراونه بپرسین
    دوما
    چهار چرخ درایو جاهایی بدردتون میخوره که واقعا متوجه میشین پول اضاف ندادین
    سوما طراحی هزینه داره و لعنت به رنوی کثیف
    که به شعور مشتریاش احترام نمیزاره
    یعنی باید داشبورد ساندرو همون النود ۱۵سال پیش باشه
    یعنی تو این ۱۵سال طراحاش چه غلطی میکردن
    درها و ستون و شاسی که همون ال نوده
    لعنت به سیاست مدارهای اقتصادمون که اشغال اروپا رو به خورد مردم میدن
    البته خودم النود رو میپسندیدم
    چون مجبور بودم …گزینه بهتری نبود پارسی داشتم چهار بار موتور باز کردم آخرشم ترمزاش کشید خوردم ته تریلی ۷تومن خرج کردم۸م فروختم
    اگه راجب تندر حرف زدم نگین بیربط بود آخه تو ایران ساندرو ۰/۹لیتری نیست که . همون موتور النوده همون شاسیه همون شیشه ها همون داشبورد همون ستون همون در و… فقط زحمت کشیدن زیر درش انحنا دادن وگرنه میتونی درهاشون رو باهم عوض کنی البت هفقط دربهای جلو
    تندرهاشبک (همون ساندرو در ایران )کلا ترمزاش عالیه بخاطر ایمنی سوارشم و اینکه تعمیرگاه نمیرم
    وگرنه سوختشم اندازه ۲۰۶ تیپ ۵ گشتاورش از ۴۰۵ و ۲۰۶کمتره
    ولی سوزوکی حرف برا گفتن داره
    ببینید با حجم موتور کم ۱/۲ سوختش از ۰/۹ ساندروی داچیا نه ایرانیه۱/۵لیتری کمتره
    خیلی حرفه بدون توربو یعنی بدون استحلاک داره رقابت میکنه
    یک کلام این یعنی مهندسی
    چیزی که مهندسهای باسواد ما ندارن
    باید سوزوکی سوار شی
    خودشم گفته رانندگی عالی
    چرا برا ساندرو نگفته عالی فقط برا دیدش گفته
    که در عوض حس نا امنی بهت میده
    با اینکه ماشین امنیه ولی بخاطر همین دیدش سر پیچ ها حس نا امنی داری اونهایی دارن میدونن من چی میگم
    حیف که مثل گداهای شب جمعه چشم به دست غربی و شرقی داریم بیان برامون ماشین بسازن و رو ساخته های آشغاشون با هم بحث میکنیم و کل میندازیم و وقت خودمون رو میگیریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Genius

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (686 ديدگاه)

    قطعا داچیا ساندرو بخاطر حمایت های رنو-نیسان از سوزوکی سر تره.
    فقط جان من قیمتهاشون رو ببینید و اونو با متوسط حقوق سالانه یک بریتانیایی که اقلا ۲۵/۰۰۰ پوندی میشه قیاس کنید تا قشنگ به این حرف من که معتقدم “دنیا یک زندگی کامل به تمام ایرانیها بدهکاره” واقف بشید!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Abbas.Lambo

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (769 ديدگاه)

    به خداوندی خدا اگه موتور لامبورگینی هم بذارن رو ساندرو و کل بدنشم فیبر کربن کنن و بعدشم مفتی بدنم نمیخوامش،بس که ازش نففففرت دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا