رنوسوزوکی

دوئل سوزوکی ایگنس و داچیا ساندرو استپ‌وی

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت سی‌وهشتم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کوچک

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای کوچک در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

داچیا ساندرو استپ‌وی

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2012

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: M0 رنو-نیسان

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 194,196 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 195,697 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 80 درصد

حفاظت از کودکان: 79 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 57 درصد

سیستم‌های ایمنی: 55 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ کم‌مصرف، دید رو به بیرون عالی، قیمت مناسب

نقاط منفی: رانندگی ضعیف، عدم برخورداری از توانایی‌های آفرود واقعی

 

سوزوکی ایگنس

تاریخ معرفی: نمایشگاه توکیو 2015

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: HEARTECT سوزوکی

امتیاز از کاربایر: 3.7 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 41,116 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 41,296 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 79 درصد

حفاظت از کودکان: 79 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 67 درصد

سیستم‌های ایمنی: 25 درصد

امتیاز کلی: سه ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عالی برای رانندگی‌های شهری، خودرویی کاربردی برای این اندازه، هزینه‌های نگهداری پایین

نقاط منفی: بسیاری از تجهیزات ایمنی سفارشی هستند، صندوق بار کوچک در مدل‌های چهارچرخ محرک

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

ساندرو استپ‌وی

سوزوکی ایگنس

پیشرانه 0.9 لیتری I3 1.2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 90 اسب بخار 90 اسب بخار
گشتاور 140 نیوتن متر 120 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 11.1 ثانیه 11.9 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر/ساعت 165 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.1 لیتر ترکیبی 5.0 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 115 گرم/کیلومتر 114 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 50 لیتر 30 لیتر
وزن 1040 کیلوگرم 890 کیلوگرم
طول 4.08 متر 3.70 متر
فاصلهٔ محوری 2.59 متر 2.43 متر
حجم صندوق بار 320 لیتر 220 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 4 یا 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 8,700 پوند 10,387 پوند
قیمت موردبررسی 9,485 پوند 10,387 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. احمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ساندرو می بینم کهیر میزنم…

    1. Efk

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (212 ديدگاه)

      دقیقا، تازه فک کن اگه میومد ایران 200 تومن قیمت میخورد و ملتم براش صف میبستن و وقتی پشتش میشستن باهاش کلی کلاسم میذاشتن…
      دلم برای خودم میسوزه که عاشق 206 م هستم باهاش حال میکنم…
      ماشین از رده خارج و ماشین اقتصادی سال 2001

      1. محمد

        ۱ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1437 ديدگاه)

        دقیقا و امیدوارم اگه ساندرو برنده این گروه شد،
        عزیزان مونتاژکار دچار اشتباه نشن که :
        ۱) این خودرو کلاس اقتصادی ترین حالت ممکنه
        نه بقول efk عزیز خودرو ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیونی
        ۲) رای دهنده ها به مدل بروز رسانی شده اش رای دادن نه به مدل از رده خارجش

    2. sina7

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (331 ديدگاه)

      دلیل این همه رای به ساندرو به خاطر اوناییه که نسل قدیمشو تو ایران دارن و حس لاکچری هم بهشون دست میده😂
      وگرنه موتور تنفس طبیعی(جفتشون قوی نیستن ولی تو همون حجم های پایین هم تنفس طبیعی بهتره)و سیستم چهارچرخ سوزوکی جای بحث باقی نمیذاره

      1. محمدرضا

        ۱ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (425 ديدگاه)

        😂🤣عالی بود

    3. داود

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (75 ديدگاه)

      سوزوکی سه ستاره ایمنی !؟ واقعا بعید بود ازین شرکت . در حد پژو آردی هم ایمنی نداره معلومه ساندرو رای میاره

  2. امیر

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    سوزوکیو بیشتر میپسندم نشستن داخلش حس خوبی میده و واسه داخل شهر عالیه و کیفیتش بالاست که یکی از نقاط مثبتش هم همین ذکر شده: هزینه نگهداری پایین

  3. ارش

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    سوزوکی عالیه تو این کلاس مخصوصا مدل دو دیفرانسیل هم داره رنو ساندرو آشغالها.

  4. OMID

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (979 ديدگاه)

    الان کسایی که ساندرو استپ وی دارن معلوم میشن

  5. power active

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    لیاقت مردم ما همین استپ وی هست. سیستم چهار چرخ سوزوکی کل هیکل استپ وی و میخره

  6. حسین وی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (399 ديدگاه)

    داشبورد ساندرورو میبینم دوس دارم بالا بیارم
    با اون دستگیره های درش

    1. ahmad

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (493 ديدگاه)

      دیگه اینقدر مقرضانه نظر ندیم ، درسته خیلیا به خاطر کیفیت پایین مونتاژ ساندرو در ایران و قیمت گزافش و با وجود اینکه هر چی گرونتر میشه مردم بیشتر صف میکشن برای خریدش دل پری دارن ولی این باعث نمیشه که پا رو حق گذاشت ، انصافا طراحی بیرون و داخل و داشبورد ساندرو بهتر از سوزوکی ، داشبورد سوزوکی و نمای عقبش واقعا خنده داره ، ادم یاد ماشینای اسباب بازی میوفته ، حالا اگه سر فنی و کیفیت بخوایم بحث کنیم میشه گفت سوزوکی بهتره ولی طراحی ، مشخصات فنی ، ایمنی ، قیمت و امار فروش ساندرو با اختلاف کم بهتر بود ، ضمن اینکه این ساندرو نسل جدیدش هست و قطعا کیفیتش به مراتب بهتر از اونایی که تو ایران مونتاژ میشه و قیمتش برای مردم خیلی از کشورها مقرون به صرفه تره ، مثل ما نیستن که پول گزافی رو بابت ماشینی بدن که شاید در شرایط کنونی 60 میلیون هم نمی ارزه چه برسه به 150 یا 200 میلیون ، ( الان میان میگن این خودش ساندرو سواره ) ای خدا چه ملتی هستیم ما .

  7. علی آقا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (278 ديدگاه)

    چقدر این ساندرو منتقد داره!!! از بالا تا پایین صفحه همه نظرات بر علیه ساندرو بود. نمیدونم این ساندروهای تو کوچه و خیابون رو کی خریده و اینایی که الان تو صف خریدش هستن کین؟!
    ***

    1. OMID

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (979 ديدگاه)

      مردم پرایدم میخرن ، یعنی ماشین خوبیه ؟
      منظورت از جمله اخر معلوم نیست ، یعنی الان ساندرو در حد اوروسه بعد چون گرونه نمیتونیم بخریم میگیم پیف پیف ؟ اوکی با داچیا ،کراس اور دیفرانسیل جلوت حال کن

  8. محمدرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (425 ديدگاه)

    کیفیت سوزوکی خیلی بیشتر از داچیا هست
    اصلا یه ژاپنی بایه فرانسویه ارزان سازی شده قابل مقایسه نیست

  9. حمیدرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2391 ديدگاه)

    من به داچیا رای میدم چون از نظر ابعاد بزرگتر از سوزوکی هست خصوصا درداخل میشه این قضیه را کاملا دید چون صندلی ردیف عقب فقط دو نفر جا میشن موتور داچیا کوچیکتر هست ولی با توربو تقویت شده و عملکردش خیلی با موتور سوزوکی فرقی نداره قیمتشم به نظرم کمی بالا تره
    فکر می کنم فروش داچیا در اروپا خودش نشان دهنده خیلی چیزهاست ولی انصافا استاندارد ایمنی داچیا خیلی بهتر از سوزوکی هست

    1. امیر

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (189 ديدگاه)

      این دوتا ماشین شهری هستن اتفاقا ابعاد کوچیکتر مزیت حساب میشه
      وقتی یه ماشین ارزون و اقتصادی میخری باید هزینه‌های نگهداریش پایین باشه، موتور با حجم پایینتر و توربو علاوه بر استهلاک بالاترش باید هزینه های توربو رو هم بهش اضافه کنی، حالا میبینیم موتور ساندرو نقطه ضعفشه نه قدرت
      قیمت کمی بالاتر سوزوکی بخاطر کیفیت بالاترشه
      از لحاظ ایمنی اون درصد هایی که اعلام شده فقط سیستم های ایمنی ساندرو بالاتراز سوزوکیه که نمیدونم رو چه حسابی چون هیچ کدومشون نه سیستم حرکت بین خطوط دارن نه ترمز اضطراری نه پایش نقاط کور اصلا نمیدونم این درصدارو چجوری به هر دوتاشون دادن و به متن یکم دقت کن

  10. سروش

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    الان تو گروه داچیا استپ وی های تلگرام فراخوان دادن برای رأی دادن. وگرنه داچیا مزیتی جز تعصب و اخلاق ایرانی نداره!

  11. Mercede kaviani

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (411 ديدگاه)

    انتخاب من سوزوکی ایگنس بخاطر بهتری در تمام زمینه ها و ژاپنی بودن ان

  12. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اصلا نتونستم رای بدم.هیچکدوم

  13. ارش

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (874 ديدگاه)

    ژاپن با آلمان رقابت میکنه .استاد ماشینهای ارزان قیمت با کیفیت درجه یک هست اونوقت بیام به یه فرانسوی آشغال رای بدم مگر اینکه مغزم پاره سنگ برداره.

    1. Achtung

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (326 ديدگاه)

      تو چی با آلمان رقابت میکنه؟ مدلهای فولکس الان از لکسوس لوکستره

    2. ahmad

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (493 ديدگاه)

      پدال چرا کامنت منو همش حذف میکنی ای بابا ، اگه نوشتن کلمه اشغال ، فحشه ، توهینه ، چرا کامنت اون اقای ارشو حذف نمیکنی ، چرا کسایی که به فرانسوی و المانی هر چی دلشون میخواد میگن ، کامنتاشونو حذف نمیکنی ، با این کارت ثابت کردی که تو هم یه سایت بی طرف نیستی لااقل جواب ما رو بده .

  14. آرمین

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    یه سوال.ساندرو که مال داچیاست ایران چطور آرم رنو میزنه روش؟

    1. SS

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (279 ديدگاه)

      نسخه به اصطلاح ریبج شده هست
      شرکت های مختلف به خصوص رنو با توجه به وضعیت بازار های مختلف از نشان خودشون برای محصولات زیر مجموعه ها استفاده میکنن تا نیاز به بازاریابی برای یه برند ناشناخته نباشه

  15. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان هرکسی هریک از ماشینهای موردبحث رودارن اظهازنطر بفرمایند لطفا

  16. رضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام
    من تندر بازم
    یعنی از سال ۹۳ تا الان ۶تا تندر عوض کردم و ۴۰ سالمه
    پس بی تجربه نیستم
    ولی میگم سوزوکی بهتره
    اولا توربو استحلاک داره
    از این مینی بوس دارهای هیوندای که تو خیابون فراونه بپرسین
    دوما
    چهار چرخ درایو جاهایی بدردتون میخوره که واقعا متوجه میشین پول اضاف ندادین
    سوما طراحی هزینه داره و لعنت به رنوی کثیف
    که به شعور مشتریاش احترام نمیزاره
    یعنی باید داشبورد ساندرو همون النود ۱۵سال پیش باشه
    یعنی تو این ۱۵سال طراحاش چه غلطی میکردن
    درها و ستون و شاسی که همون ال نوده
    لعنت به سیاست مدارهای اقتصادمون که اشغال اروپا رو به خورد مردم میدن
    البته خودم النود رو میپسندیدم
    چون مجبور بودم …گزینه بهتری نبود پارسی داشتم چهار بار موتور باز کردم آخرشم ترمزاش کشید خوردم ته تریلی ۷تومن خرج کردم۸م فروختم
    اگه راجب تندر حرف زدم نگین بیربط بود آخه تو ایران ساندرو ۰/۹لیتری نیست که . همون موتور النوده همون شاسیه همون شیشه ها همون داشبورد همون ستون همون در و… فقط زحمت کشیدن زیر درش انحنا دادن وگرنه میتونی درهاشون رو باهم عوض کنی البت هفقط دربهای جلو
    تندرهاشبک (همون ساندرو در ایران )کلا ترمزاش عالیه بخاطر ایمنی سوارشم و اینکه تعمیرگاه نمیرم
    وگرنه سوختشم اندازه ۲۰۶ تیپ ۵ گشتاورش از ۴۰۵ و ۲۰۶کمتره
    ولی سوزوکی حرف برا گفتن داره
    ببینید با حجم موتور کم ۱/۲ سوختش از ۰/۹ ساندروی داچیا نه ایرانیه۱/۵لیتری کمتره
    خیلی حرفه بدون توربو یعنی بدون استحلاک داره رقابت میکنه
    یک کلام این یعنی مهندسی
    چیزی که مهندسهای باسواد ما ندارن
    باید سوزوکی سوار شی
    خودشم گفته رانندگی عالی
    چرا برا ساندرو نگفته عالی فقط برا دیدش گفته
    که در عوض حس نا امنی بهت میده
    با اینکه ماشین امنیه ولی بخاطر همین دیدش سر پیچ ها حس نا امنی داری اونهایی دارن میدونن من چی میگم
    حیف که مثل گداهای شب جمعه چشم به دست غربی و شرقی داریم بیان برامون ماشین بسازن و رو ساخته های آشغاشون با هم بحث میکنیم و کل میندازیم و وقت خودمون رو میگیریم

  17. Genius

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (658 ديدگاه)

    قطعا داچیا ساندرو بخاطر حمایت های رنو-نیسان از سوزوکی سر تره.
    فقط جان من قیمتهاشون رو ببینید و اونو با متوسط حقوق سالانه یک بریتانیایی که اقلا 25/000 پوندی میشه قیاس کنید تا قشنگ به این حرف من که معتقدم “دنیا یک زندگی کامل به تمام ایرانیها بدهکاره” واقف بشید!!

  18. Abbas.Lambo

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (642 ديدگاه)

    به خداوندی خدا اگه موتور لامبورگینی هم بذارن رو ساندرو و کل بدنشم فیبر کربن کنن و بعدشم مفتی بدنم نمیخوامش،بس که ازش نففففرت دارم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن