دوئل فورد اسکیپ و رنو کاجار

در قسمت دیگری از سری رقابت‌های پدال به سراغ یکی دیگر از سگمنت‌های بسیار پرطرفدار خودرویی یعنی کلاس کراس‌اوورهای کامپکت رفته‌ایم. کلاسی که حتی در بین کل کراس‌اوورها هم یکی از پرفروش‌ترین بخش‌ها است. به همین دلیل تقریباً می‌توان گفت اکثریت قریب به‌اتفاق خودروسازان معتبر دنیا حداقل یک نماینده در این کلاس دارند و بنابراین شاهد رقابت شلوغی در این گروه خواهیم بود. شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت عبارت‌اند از:

فورد اسکیپ

جیپ کامپس

جیپ چروکی

نیسان قشقایی

نیسان ایکس‌تریل

هوندا CR-V

تویوتا رافور

سوبارو فورستر

شورلت اکوئناکس

جی‌ام‌سی تراین

مزدا CX-5

میتسوبیشی اکلیپس کراس

سیتروئن C5 ایرکراس

پژو 3008

رنو کاجار

اوپل گرندلند

فولکس‌واگن تیگوآن

فولکس‌واگن گلف آلترک

اشکودا کاروک

سئات آتکا

کیا اسپرتیج

هیوندای توسان

سانگ‌یانگ کوراندو

ام‌جی GS

در دوئل نخست از این گروه شلوغ و پررقابت، یکی از سه فرانسوی جمع یعنی رنو کاجار رودرروی یکی از پنج نمایندهٔ آمریکا یعنی فورد اسکیپ یا کوگا قرار گرفته است.

رنو کاجار

رنو برای اولین بار با مدل کولئوس به بخش کراس‌اوورها وارد شد که البته نسل نخست آن نتوانست در حد انتظارات رنو موفق عمل کند. سپس مدل ساب‌کامپکت کپچر نیز در نمایشگاه ژنو 2013 به‌عنوان دومین کراس‌اوور این سازندهٔ فرانسوی معرفی شد؛ و سرانجام دو سال بعد در نمایشگاه ژنو 2015 سومین کراس‌اوور رنو این بار در کلاس کامپکت با نام کاجار معرفی گردید. این خودرو بر روی پلت‌فرم CMF گروه-رنو نیسان مشترک با نیسان قشقایی ساخته شده است. کاجار که در یک کلاس بالاتر از کپچر قرار می‌گیرد، از لحاظ زبان طراحی بسیار به برادر کوچک خود شباهت دارد. برای این کراس‌اوور کامپکت فرانسوی دو پیشرانهٔ دیزلی 1.5 لیتری و 1.6 لیتری به همراه یک واحد بنزینی 2 لیتری در نظر گرفته شده است. پیشرانهٔ دیزلی کوچک‌تر نیز با دو سطح گشتاور مختلف عرضه می‌گردد ولی ما برای این نبرد موتور دیزلی قدرتمندتر 1.6 لیتری را برگزیده‌ایم که 130 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور در حالت استاندارد تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن وجود دارد.

فورد اسکیپ

دو کراس‌اوور کوگا و اسکیپ در ابتدا کاملاً از یکدیگر مجزا بودند. دراین‌بین اسکیپ سابقهٔ بیشتری دارد چراکه معرفی نسل نخست آن به سال 2000 بازمی‌گردد. نسل دوم این کراس‌اوور نیز در سال 2007 به بازار آمد و تا سال 2012 تولید شد. از سوی دیگر، شعبهٔ اروپایی فورد در سال 2008 نسل نخست کراس‌اوور کامپکت کوگا را معرفی کرد که تولید این خودرو هم تا سال 2012 ادامه یافت. سپس در این سال نسل جدید هردو کراس‌اوور اسکیپ و کوگا به‌طور همزمان معرفی شد و در اصل این دو خودرو باهم ادغام شدند به‌گونه‌ای که در نسل جدید به‌طور کامل با یکدیگر یکسان شدند. بدین ترتیب این کراس‌اوور جدید تحت نام اسکیپ در ایالات‌متحده و تحت نام کوگا در اروپا عرضه گردید. در نوامبر سال 2015 نیز فورد نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل دوم کوگا یا نسل سوم اسکیپ را معرفی نمود که در اوایل سال 2016 با مدل 2017 به بازار آمد. برای این کراس‌اوور آمریکایی چهار پیشرانهٔ بنزینی به همراه دو واحد دیزلی ارائه می‌شود که ما برای هماهنگی با رقیب فرانسوی موتور دیزلی را انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانهٔ دیزلی از نوع 2 لیتری چهار سیلندر است که 140 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

مشخصات فنی

فورد اسکیپ/کوگا رنو کاجار
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 1.6 لیتری 4 سیلندر
قدرت 140 اسب بخار 130 اسب بخار
گشتاور 340 نیوتن متر 320 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 10.6 ثانیه 9.9 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر 190 کیلومتر
مصرف سوخت 5.3 لیتر 4.5 لیتر
طول 4.52 متر 4.45 متر
فضای بار 456 لیتر 472 لیتر
قیمت 21,890 یورو 17,090 یورو

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

54 دیدگاه

  1. Ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    قیمت زیاد فورد به دلیل امکانت زیاد و کیفیت ساخت داخلش هست که نسبت به رنو برتری داره

    پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2051 دیدگاه) ,

    رنو معقول تر هست از همه نظر رنو رو انتخاب کردم

    پاسخ
  3. سامان اذری
    سوابق: (2698 دیدگاه) ,

    رنوکجار تقریبا میشه گفت که همون نیسان قشقاییه با لباس رنو
    من تو این دوئل به کجار رای دادم
    مصرف سوخت پایین شتاب بهتر و قیمت کمتر
    با تکنولوژی نیسان
    ضمنا فورد نمای جلوییش خیلی شبیه سانتافه شده

    (نظر شخصی)

    پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11181 دیدگاه) ,

        چرا حرف الکی میزنین؟ ????

        نسل جدید سانتافه( 2012) حدود 3 سال قبل از فیس لیفت نسل سوم فورد اسکیپ ( 2015) معرفی شد.

        این همه تعصب واقعا زشته.
        اونم در سایت تخصصی خودرو.

        پاسخ
      2. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11181 دیدگاه) ,

        .
        به هیچ عنوان فورد یا هیوندای یا نیسان فرقی برام نمیکنه .همه رو دوست دارم.
        اما ما در مقابل کسایی که این کامنت ها رو میخونن و شاید میخوان ازش استفاده کنن مسئولیم. من یا نباید حرف علمی بزنم یا اگر میزنم سعی کنم کاملا دقیق و درست باشه. تعصب و سخن غلط ( که خیلی وقت ها خودم میدونم غلطه) توش راه نداشته باشه.
        نباید اطلاعات غلط و بیخود به بقیه بدیم.
        .
        نسل سوم فورد اسکیپ تقریبا همزمان با نسل سوم سانتافه معرفی شدِ
        اون زمان هیچ شباهتی به سانتافه نداشت
        3 سال بعد که فیس لیفت روی اسکیپ انجام شد و از معرفی سانتافه 3 سال گذشته بود حتی جلوپنجرش رو هم از روی سانتافه کپی کرده بودن.
        شباهت چراغ ها و قوس بدنه و … بماند.

        پاسخ
        1. حامد
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          اتفاقا هر دو مدل 2013 فورد اج و سانتافه شبیه هم بودند که پیشتازی فورد کاملا در برابر کپی کاری هیوندای مشخص بود و این از کانسپت 2011 فورد کاملا مشخص بود..

        2. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11181 دیدگاه) ,

          .
          شما اصلا نسخه ی قب از فیس لیفت فورد کوگا رو دیدی ؟؟؟؟

          تنها شباهتش با سنتافه چراغ های عقبشه. جلوش بیشتر شبیه نسل قبل تویوتا Rav-4 بود.
          .
          این همه شباهت در جلو پنجره و چراغ جلو و … از نسخه ی فیس لیفت ظاهر شد.
          .
          حتی در اون کانسپت 2011 هم که شما میگی به اسم Vertek، باز هم این شباهت در جلوپنجره و چراغ جلو وجود نداره
          .
          فقط کافیه بخوای واقعیت ها رو ببینی. این دو ذوزنقه ای که در نمای جلوپنجره ی کوگا هستن چند ساله امضای طراحی هیوندای رو تشکیل میدن.

        3. حامد
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          من دارم از اج حرف میزنم نه کوگا..
          اساس جلو پنجره های فورد مربوط به کانسپت های فورد فوکوس در 2010 هست که در سال 2012 عرضه شد و سپس در سایر مدل ها گسترش یافت و ابتدا در اج و بهد در کوگا دیده شد..
          شما برای همه چیز بحث بیهوده راه میاندازی و فکر میکنی هیچ کس در حد خودت بلد نیست در صورتیکه این اطلاعات ارزشمند نیست و همش با یک سرچ مشخص میشه..

        4. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11181 دیدگاه) ,

          .
          دوست من نسل دوم فورد اج سال 2015 معرفی شده. ?

          بازم 3 سال بعد از سانتافه

          نسل اول فورد اج هم که کاملا یک دنیای متفاوت با سانتافه داره. هیچ شباهتی نداره.

        5. حامد
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          نه عزیزم سانتافه مال سال 2013 هست و نسل فوردی که من از طراحی اش میگم از سال 2013 عرضه شد و نه 2015 .. شما اطلاعات غلطی داری..

        6. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11181 دیدگاه) ,

          فایده نداره …
          شما درست میگی …
          ???
          الکی وقت و انرژی خودم رو حروم میکنم …

          برای آخرین بار :

          نسل سوم سانتافه
          Third generation (DM, NC, 2012–present)

          نسل دوم فورد اج (که شما میگی)
          Second generation (2015–present

          هر دو از ویکی پدیا :
          2015 جدید تره یا 2012 ؟؟؟!
          در سال 2013 همچنان نسل اول فورد اج در حال تولید بود در حالی که 1 سال از معرفی سنتافه گذشته بود.

        7. حامد
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          کسی که بجای منابع پایگاههای خودرویی نامدار جهان ، از ویکی پدیا رفرنس میده ، دیگه تکلیف ارزش استنادی اش مشخصه..!
          حداقل از یه سایت های سطح پایین مثل نت کار که همه مدل ها را پشت سرهم نقل تصویری میکنه ، نگاه کن تا نسل های پیاپی را با سال عرضه یادبگیری و اینقدر با همه جدل نکنی و عقل کل بازی در نیاری..

        8. parsa
          سوابق: (163 دیدگاه) ,

          اینم فورد فیوژن 2013،پس فورد بر عکس هیوندای کپی نکرده،می تونی دیگه بدون اطلاعات حرف های بی پایه اساس نزنی.توهین نکردم چون با امثال تو فرق دارم

        9. amir
          سوابق: (11181 دیدگاه) ,

          parsa
          دعا کن مثل من و امثال من باشی !!!!!
          شاید بتونی یک دیدی از زمان به دست بیاری !!!!
          از ته دل آرزو کن مثل من باشی
          شاید فرق کانسپت و خودروی تولید انبوه رو یاد بگیری.

          1000 نفر بیان به شما بگن تولید فورد اج از سال 2015 شروع شده قبول نمیکنید ، پس منم وقتم رو تلف نمیکنم.

          یک چُرت مختصر در این هوای بهاری ارزشش خیلی بیشتر از بحث کردن با کسی هست که فرق کانسپت و مدل تولید شده رو نمیفهمه.

        10. امپراتور لامبورگینی
          سوابق: (11181 دیدگاه) ,

          حامد جان
          عزیز دلم ، قند عسلم ، گل پسر ، کم آوردی چرا ویگی پدیا رو به چالش میکشی ؟؟
          بگو نمیخوام کم بیارم تا من بفهمم و دیگه بحث نکنم.

        11. ارمان
          سوابق: (1294 دیدگاه) ,

          اقای امیر جان عزیز
          فورد کوگا بیشتر از این که شبیه سانتافه باشه شبیه فورد ادج نسل قبل هستش و اتفاقا سانتافه نسبت بهش خیلی بی شباهت نیست و فورد ادج از همشون قدمت بیشتری داره .
          اگر احل تفکر باشید باید بدونید که فورد همیشه مستقل عمل کردع و مدعی و صاحب زبان طراحی برای خودش هست
          فورد تاروس ، فیوژن و ادج از یه زبان بهره میبردن و اون زمان سانتافه تو فقلم ترشو شیرین تازه نسل قبلش داشت تو ایران معرفی میشد
          ارش جان درست میگن فقط فکرد اسکیپ یا همون کوگا دیر ام دیت شد که اونم به این دلیله که فروش نسبتا خوبی رو تجربه میکرد .
          حامد جان گاها به بحث اضافه نیاز نیست
          این زبان طراحی فورد مال اواخر سال ۲۰۱۰ میشه و اصلا نیازی نیست به زور منطق رو انتقال بدی حامد عزیز

        12. ارمان
          سوابق: (1294 دیدگاه) ,

          اقای امیر مجید علی یا امپراتور یا هرکیه دیگه دوست خوبم فورد ادج قببببببببل از سانتافه طراحی شد سرچ کن دیگه اینقدر سخته؟؟؟؟؟

        13. zenvo
          سوابق: (222 دیدگاه) ,

          ارمان
          باور کن نسل قبل فورد اج رو تا الان ندیدی ! حتی عکسش رو.
          تو رو خدا این ماشین ها چه شباهتی به این نسل سانتافه داره؟!
          تصاویرش رو جداگانه میذارم
          منطق رو به زور چکش و پُتک نمیشه به بعضی ها منتقل کرد !

        14. ارمان
          سوابق: (1294 دیدگاه) ,

          Zenvo جان من نمیگم شبیه سانتافست من میگم این فورد اکیپ بد بخت شبیه داداش بزرگترش شده ضمن اینکه من نه تنها تو فورد ادج رو دیدم بلکه توش هم نشستم
          و اتفاقا حدس میزنم الگویی برای طراحان سانتافه نیز بوده حالا خدا میدونه اما اونی که میاد واسه خودش میگه این قبل بوده و اون بعد بوده حرفم تو کلش نمیره به بحث دیگست
          تمام مشکل من با این جملست که فورد اسکیپ کپی سانتافست اینقدر ادمارو حرس ندید

      3. Mahmood
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        اون سانتافه است که از رو فورد کپی کرده ضمنا در جایی که فورد باشه عاقلانه نیست سمت رنو رفت اصلا آمریکا کجا فرانسه کجا حالا شما بگو تکنولوژی نیسان رو داره با هزار امکانات بهتر اما اسم رنوی فرانسه روشه که در برابر فورد هیچ چیزی نیست.

        پاسخ
    1. parsa
      سوابق: (163 دیدگاه) ,

      داداشا این طرح جلو پنجره و فرم چراغ با سبک های مختلف تقریبا از سال 2010استفاده شده،هیوندای کپی کرده،ماچیزی نگفتیم و به شخصه به المانی ها هم خیلی علاقه دارم اما یه المانی باز که تا حالا فقط تو اینستا عکس سلبریتی ها ایران با ماشینای المانیشونو لایک کرده حق توهین و تند حرف زدن به بقیه رو نداره.

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (438 دیدگاه) ,

        دوستان
        من خودم از طرفداران و علاقه‌مندان خودروسازی آمریکا هستم ولی در این بحث حق با امیر آقا است.
        البته کاری به اینکه فورد از هیوندای کپی کرده یا نه ندارم ولی نسل سوم سانتافه در فوریۀ 2012 معرفی شد درحالیکه نسخۀ کانسپت نسل جدید فورد اج در نمایشگاه لس‌آنجلس سال 2013 رونمایی شد. این برای اولین بار بود که فورد این فرم جلوپنجرۀ جدید ذوزنقه‌ای رو برای کراس‌اوورهاش معرفی کرد درحالیکه جلوپنجره‌های قبلی فرمی متفاوتی داشتن.
        پس برای اولین بار جلوپنجرۀ جدید فورد حدود یکسال بعد از معرفی سانتافه معرفی شده.
        و نکتۀ دوم اینکه هرچند ویکیپدیا انگلیسی منبع کاملاً معتبری نیست اما اکثر اطلاعاتش در مورد ماشین‌ها، نسل‌های مختلف، موتورها، تاریخ معرفی و… کاملاً صحیح و قابل استناده و به هیچ عنوان نمیشه گفت اطلاعاتی که در مورد نسل‌های هر ماشین تو ویکیپدیا انگلیسی نوشته شده اشتباه و نامعتبره.
        من با مقایسۀ اطلاعات این سایت در این رابطه با سایت‌های معتبر خودرویی دیگه به این نتیجه رسیدم که حداقل در بحث تاریخ معرفی هر ماشین اطلاعات ویکیپدیا هرگز غلط نیست.

        پاسخ
      2. amir
        سوابق: (11181 دیدگاه) ,

        .
        آلمانی باز ؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!
        عکس سلبریتی ایران با ماشین آلمانیشو ؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
        اینستاگرام ؟؟!؟!
        اینا جه ربطی به هم دارن؟!؟!

        داداش فازت چیه ؟!؟!؟ ???????
        در کجا سیر می کنی ؟!؟! ?????
        من در این صفحه کجا توهین کردم و تند حرف زدم ؟!؟!
        نکنه میخوای بحث 2 هفته پیش رو وسط بکشی ؟!؟!؟

        تو رو خدا شما کما فی السابق که میگی ( ما چیزی نگفتیم ) ، همون روند خوشایند رو ادامه بده و چیزی نگو !!

        هیوندای کپی کرده ؟!؟!؟!؟!؟!؟ از ماشینی که کانسپتش همزمان با سانتافه در سال 2013 و دقیقا در یک نمایشگاه ( لس آنجلس) معرفی شده ؟؟؟!؟!؟

        پاسخ
        1. Amir Machine
          سوابق: (438 دیدگاه) ,

          نسل سوم سانتافه برای اولین بار تو نمایشگاه نیویورک 2012 رونمایی شد یعنی بیشتر از یکسال قبل از رونمایی فورد اج کانسپت تو نمایشگاه لس‌آنجلس 2013.

        2. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11181 دیدگاه) ,

          بله …
          کاملا درسته .
          ممنون از حمایتت
          اینم متنش ( البته اگر دوستان بتونند انگلیسی بخونن )

          Nov 24, 2013 – The Ford Edge concept, which debuted at the L.A. auto show, has an engine. At least, we’re fairly sure of

          کانسپت فورد اج در نوامبر 2013 معرفی شد
          لینک : سایت caranddriver

          هیوندای سانتافه
          The production version of the new three-row, six/seven-passenger Hyundai Santa Fe made its world debut at the 2012 Los Angeles Auto Show,

          منبع : سایت محبوب و معتبر دوستان !!!!! netcarshow

          نمایشگاه لس آنجلس در دسامبر برگزار میشه ، از 1 تا 10 دسامبر.

          یعنی کانسپت فورد اج 9 ماه بعد از سانتافه معرفی شده

          پدال جان تو رو به حق این مدتی که کنار هم بودیم کامنت های من در این صفحه رو حذف نکن ، بذار همه ببینن من چه عذابی در این بخش کامنت ها کشیدم

          machine یه به عبارتی امیرجان، اگر اون روز باهات تند حرف زدم منو ببخش ، خودت رو یک لحظه بذار جای من ، مطلبی که به روشنی روز هست رو برای یک عده توضیح میدی ، نه تنها قبول نمیکنن بلکه شخصیتت رو خورد کرده و بهت توهین میکنند !!!!!!!!!!!
          ببخشید که این برخورد ها اعصابمم رو گاهی خیلی به هم ریخت و سر شما خالی کردم. در حالی که تقصیر شما نبود …
          باور کن دست خودم نبود.
          باورکن سر و کله زدن با بعضی ها خیلی عذاب آوره…
          فقط به عشق ماشین ها و دوستان پدالیم این وضع رقت انگیز رو تحمل کردم ….
          فقط به خاطر دوستان خوبی که در این سایت داشتم تحمل کردم …
          فقط به خاطر عشق به ماشین که باهاش متولد شدم ، زندگی می کنم و با همین عشق هم خواهم مرد ، …
          وگرنه رفتار بعضی ها خیلی بیشتر از طاقتم منو آزار داد …. بیشتر از اونچه فکرش رو بکنی …
          عذاب کشیدم از دست کسانی که خودشون رو عاقل از از همه میدونن در حالی که تنها چیزی که بیشتر از بقیه دارن تعصبه .

        3. Amir Machine
          سوابق: (438 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم امیر عزیز
          میفهمم چی میگی
          منم مثل تو یه عشق ماشین شدیدم، عشقی که از وقتی که دست چپ و راستم رو تشخیص دادم تا الان باهام بوده.
          واقعاً تمام برندهای خودروسازی از آمریکایی و آلمانی گرفته تا فرانسوی و بریتانیایی رو مثل اعضای خونوادم دوست دارم و ماشین خودم هم که یه پراید ساده‌س رو مثل پسرم میدونم.
          منم از این تعصبات بی‌جا و کورکورانه خسته‌ام ولی چه میشه کرد…!

        4. سامان اذری
          سوابق: (2698 دیدگاه) ,

          دقیقا 4 سال پیش یکی از اولین نیوسانتافه های ایران رو دوستم به قیمت 39 هزار دلار مدل 3.3 لیتری 7 نفره فول اپشن رو رو از منطقه ازاد ارس خرید
          اکثر مدلهای فورد هم اون زمان وارد میشد
          هیچکدوم شبیه سانتافه نبود اون زمان
          ولی بعدا این مدل و فورد اج از سانتافه الهام.گرفتند
          خود سانتافه هم فضای داخلیش رو از محصولات کادیلاک الهام گرفته بود
          ضمنا فورد اج یه مدل خوب ولی شاهکار نیست
          تو دوئل مقابل مورانو فقط به خاطر این که پیشرانه توربو رو مقابل مورانو قرار داده بودند بچه ها بخاطر مشخصات فنی اج بهش رای داده بودند در حالی که مورانو خیلی سر تر از اج بود
          اون دوستانی که تو مناطق ازاد هستند و اج رو از نزدیک دیدند گفته های منو بهتر متوجه میشن

  4. شاهین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    انتخاب منم فورد…فینال این سگمنت بین 2 تا ژاپنی خواهد بود.مگر اینکه قبل فینال بهم برخورد کنن.بین هوندا و تویوتا و مزدا و رقیب آلمانیشون تیگوان جنگ بزرگی میشه

    پاسخ
  5. یاسین
    سوابق: (658 دیدگاه) ,

    من به کجار رای میدم چون در واقع رنو کجار همون نیسان قشقاییه که در حال حاضر پرفروش ترین کراس اور کامپکت اروپا و و یکی از پرفروش ترین های بازار امریکاس و البته خود رنو کجار هم در کنار برادر ژاپنیش یکی از پنج تا پرفروش اول اروپاس پس همون کیفیت کم استهلاکی عمکرد خوب مصرف مناسب و قیمت منطقی رو داره طراحیشم خیلی خوبه
    رنو نیسانه دیگه کارش همیشه عالی بوده بی دلیل سومین گروه خودروسازی دنیا که نمیشه

    پاسخ
    1. ..::Majidio Lamborghini::..
      سوابق: (11181 دیدگاه) ,

      بر طبق آمار 4 ماه اول 2017 نیسان به تنهایی بدون احتساب رنو چهارمین خودروساز پرفروش جهان شده. با 1.33 میلیون فروش.
      رنو رتبه ی نهم رو داره با 636000 تا
      بین نیسان و رنو هم به ترتیب هوندا ، هیوندای ، شورلت و کیا قرار گرفتن.
      پرفروش ترین لوکس ساز جهان یعنی مرسدس بنز هم رتبه ی دهم هم این لیست رو با فروش 630000 دستگاه خودرو ( افزایش 15 درصدی) تصاحب کرده.
      پژو . BMW و آئودی به ترتیب در رده های 11 ، 12 و 13 جای گرفتن.
      بعد از این ها چانگان ! ، سوزوکی ، مزدا ، فیات ، ماروتی ! ، جیپ و بیوک هستند.
      .
      راستی تا یادم نرفته رتبه ی اول تا سوم هم متعلق به تویوتا ، فولکس و فورده.

      پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11181 دیدگاه) ,

        .
        راستی تویوتا تو همین 4 ماه حدود 600/000 تا اختلاف با فولکس ایجاد کرده و امسال احتمالا به راحتی بتونه عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان رو پس بگیره.

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1834 دیدگاه) ,

          حتی اکه نتونه بگیره هم فروش تویوتا به تنهایی با فولکس قابل مقایسه نیست .البته خود فلکس نه برند های تحت سلطش

      2. یاسین
        سوابق: (658 دیدگاه) ,

        من این اماری که دارم میگم رو از مجله فوربز برای سال 2016 گفتم اتفاقا این امار فروشی که الان گفتیو خودمم دیدم ولی من امار فروش گروههای خودروسازی سال 2016 رو گفتم نه صرفا برند به برند
        اره شاید امسال بتونه تویوتا بتونه جاشو از فولکس پس بگیره ولی خب باید تا اخر سال صبر کرد

        پاسخ
        1. بهزاد
          سوابق: (1177 دیدگاه) ,

          بر طبق آمار سه ماه اول سال 2017 فروش خودروسازان لیدر به این شکل بوده؛
          تویوتا 2.594.363
          فولکس 2.529.479
          رنو نیسان میتسو 2.305.549
          جنرال موتورز 1.881.831
          کیا هیوندای 1.733.582
          فورد 1.562.079
          هوندا 1.285.758
          و رده های بعدی هم fca و سوزوکی و psa هستند.
          در بین اینها بیشترین رشد متعلق به رنو نیسان میتسو با 11.5 درصد و بیشترین افت مربوط به کیا هیوندای با منفی 7.7 درصد قرار دارند.

  6. Hamid...Audi
    سوابق: (573 دیدگاه) ,

    به رنو کاجار رای دادم ولی فکر کنم رقابت اصلی تو این دسته بین مزدا CX-5 و هوندا CR-V باشه.

    پاسخ
  7. فرزاد لاکچری
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    من به رنو کجار رای دادم موتور کوچکتر و قدرت تقریبا برابر نشان از برتری رنو داره که همین مسئله باعث شده مصرف سوختش هم بطور چشمگیری نسبت به فورد کمتر باشه شتابش هم که بالاتره پس رای دادن به رنو منطقی تره
    در ضمن درباره کپی فورد از هیوندای هم با نظر امیر موافقم

    پاسخ
  8. #ali.m#
    سوابق: (1834 دیدگاه) ,

    انتخابم رنو هست .این یه قشقایی با زبان طراحی رنو هست از نظر فنی هم همه جوره برتره.افرین به رنو .

    پاسخ
  9. sunmartin
    سوابق: (1876 دیدگاه) ,

    با کامنت های دقیق و استادانه و بدون حاشیهamir جدید و مجید اسلق بسیار ارتباطم برقراره و امیدوارم همیشه اوی پدال حضور داشته باشه اطلاعاتش قوی و توضیحانش بدلم نشست درود

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      تقریبا همان نقش تو را در سایت دیگر ، ایشان اینجا بازی می کند و با همه در حال بحث و جدل است و همه غلط می گویند به جز خودش و عجیب که تعصب بسیاری روی کره ای ها داره و در آرزوی آئودی است.. خیلی مشترکات دارید..!!!!!

      پاسخ
      1. Ace
        سوابق: (11181 دیدگاه) ,

        .
        دوست عزیز من یک بیماری پردرسر دارم !

        چرا دروغ بگم ؟؟؟؟!؟!

        بذار واقعیت رو بگم !

        من مریضم !!! ???

        من نمیتونم حرف غلط ، بی منطق و متعصبانه رو تحمل کنم .
        نمیتونم …
        دست خودم نیست.

        وقتی شما میای بدون هیچ اطلاعات و علمی میگی هیوندای از روی فورد کپی کرده ، و من میدونم نسل دوم فکرد اج در سال 2015 عرضه شده ، و اونی که در نمایشگاه سال 2013 لس آنجلس بود ، یک کانسپت بود ، نمیتونم از کنار حرف غلط و بی منطق شما رد به سادگی رد بشم.

        در حالی که نسل سوم سانتافه همان سال 2013 در نمایشگاه لس آنجلس به معرض دید گذاشته شد و مدتی بعد هم فروش آن شروع شد.

        چه کار کنم ؟ دلم نمیخواد فضای این سایت توسط بعضی ها به تعصب آلوده بشه.

        دلم میسوزه به حال کسایی که کامنت های شما رو میخونن و یک لحظه فکر میکنن غیر از یک سری اطلاعات غلط و بدرد نخور ، چیزی قراره عایدشون بشه.

        منو درک کن …

        پاسخ
  10. فيصل
    سوابق: (352 دیدگاه) ,

    فورد رو انتخاب کردم فقط به این خاطر که آمریکاییه. خلاص

    پاسخ
  11. عرفان
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    فورد کجا رنو کجا…
    قاطعانه به فورد رای دادم هرچند اینجا ملاک اعداد و ارقام جدوله و اصلا کاری ب ماشینیّت ماشین ندارن….

    پاسخ
  12. Roham
    سوابق: (345 دیدگاه) ,

    جالبه !
    رنو با موتور کوچیکتر و قدرت و گشتاور نسبتا کمتر راندمان و بازده حرکتی بهتری داره!
    این قابل تحسینه

    پاسخ
  13. interceptor
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بهره وری بیشتر موتور – مصرف کمتر-فضای بار بیشتر-شتاب بیشتر-با توجه به مشارکت نیسان احتمالن استهلاک کمتر و دوام بیشتر-ظاهر جذاب تر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.