رنونیسان

نیسان گفت‌وگوهای ادغام کامل با رنو را رد کرد

نیسان و دولت ژاپن اخیراً تلاش‌های رنو برای شروع گفت‌وگوها درباره‌ی ادغام کامل دو شرکت را رد کرده است. این حرکت چند هفته پس از بازداشت رئیس اسبق این اتحاد خودرویی یعنی کارلوس گوسن انجام شده است.


بنا به گفته‌ی نشریه‌ی فاینشنال تایمز، رابطه‌ی بین این دو برند اوایل ماه جاری و در زمانی که مدیرعامل نیسان آقای هیروتو سایکاوا به تیری بولور مدیرعامل رنو گفت نیسان علاقه‌ای به ادغام کامل در شرایط کنونی ندارد دست‌خوش تحولاتی شد.


پیشنهاد رنو داشتن سهم حدود ۵۰ درصدی هر دو شرکت در این اتحاد و حضور تعداد نفرات برابر در هیئت‌مدیره بوده است. منابعی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود در ادامه خاطرنشان ساخته‌اند کمپانی جدید شکل گرفته نباید مقر اصلی خود را در فرانسه یا ژاپن انتخاب کند بلکه گزینه‌ی اصلی آن سنگاپور می‌باشد.

یکی از مدیران رنو در کنفرانسی خبری که هفته‌ی پیش برگزار شده بود اعلام کرده است:

چیزی که همیشه گفته‌ایم و هنوز هم بر آن اعتقاد داریم این است که اتحادی تغییرناپذیر باید شکل گیرد. این چیزی است که ما خواهان انجامش هستیم.

به نظر می‌رسد که فعلاً اوضاع بر وفق مراد رنو نیست و نیسان و دولت ژاپن نیز فعلاً تصمیمی قطعی درباره‌ی موافقت با این ادغام کامل نگرفته‌اند. همچنین مشخص نیست که ژاپنی‌ها منتظر پیشنهادهای بهتر برای همکاری ۵۰/۵۰ هستند یا خیر.

Carlos Ghosn
واضح است که در آینده اخبار بیشتری از اتحاد رنو-نیسان و همچنین شخص کارلوس گوسن به گوش خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا