پارس خودرورنو

تجربه ۸۰۰۰ کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی

محمدرضا نیرپور: اسفند ماه ۱۳۹۴، ورود اولین سری ساندروها به بازار کشور آغاز شد. خودرویی الهام گرفته از طراحی ساده، بدون حاشیه بر پایه مقرون‌به‌صرفه بودن توأم با کیفیت خوب. از اوایل سال ۱۳۹۵ زمزمه ورود نسخه استپ وی هم به ایران شنیده می‌شد تا اینکه سرانجام این مدل که نتیجه تیم طراحی برزیلی رنو بود به ایران وارد شد. متأسفانه هر دو مدل ساندرو از نسل قبلی این خودرو انتخاب شدند که حکایتی جز سیاست‌های پولی شرکت پارس‌خودرو نخواهد داشت. خرید ارزان از داچیا (محصولات اقتصادی شرکت رنو با این برند در دنیا معرفی می‌شوند) و فروش به قیمت آخرین مدل به مصرف‌کننده ایرانی!

sandero stepway
یکی دیگر از سیاست‌های این شرکت نصب لوگوی رنو به‌جای داچیا بر روی لوگان و ساندرو می‌باشد که باتوجه به پیشینه درخشان رنو در کشور و انگیزه فروش بالا انجام شده است. مدل انتخاب شده برای این گزارش، مدل ۹۶ و تحویل اردیبهشت ماه می‌باشد که در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی خارجی:

ساندرو استپ وی
اگر طراحی ساندرو استپ وی را با طراحی ساندرو مقایسه کنیم به مهارت تیم طراحی برزیلی رنو پی خواهید برد. استفاده از روف بار، رکاب، درب باک بزرگتر، دی فیوز سپر عقب و فلاپ سپر جلو با رنگ نقره‌ای با ظرافت تمام بر روی بدنه بی‌روح ساندرو نصب شده است. متأسفانه فقدان اسپویلر عقب مشاهده می‌شود که خوشبختانه می‌توان آن را از بازار تهیه نمود. استفاده از ضربه‌گیرهای پلاستیکی بر روی گلگیرها نیز نقش بسزایی در ظاهر این خودرو داشته و ظاهری جسور و نیمه عضلانی به ارمغان آورده است. بی‌شک می‌توان تغییرات ایجادشده در ظاهر خودرو را استادانه و پویا عنوان کرد. به لطف سیاست‌های پولی شرکت پارس‌خودرو از رینگ‌های ۱۵ اینچی استفاده شده است که از نظر سایز لاستیک با لوگان و ساندرو کاملاً مشابه باشد درصورتی‌که در نمونه اصلی داچیا از رینگ‌های سایز ۱۶ استفاده شده است. پیشنهاد می‌شود با توجه به نامناسب بودن شرایط جاده‌ها در کشور ایران از رینگ‌های ۱۵ اینچی استفاده شود ولی بهتر است از سایز ۲۰۵-۶۰ آر ۱۵ و یا ۱۹۵-۶۵ آر ۱۵ استفاده کنید که از لحاظ قطر تایر کاملاً با نمونهٔ نصب شده توسط کارخانه یکی است ولی هندلینگ بهتری برای خودرو در سرعت‌های بالا رقم خواهد زد.

طراحی کابین و امکانات رفاهی:

ساندرو استپ وی
یکی از نکات منفی لوگان، ساندرو و ساندرو استپ وی طراحی داخلی کابین و امکانات رفاهی آن می‌باشد. ای‌کاش تیم طراحی برای نسخه استپ وی که مثلاً نمونه فیس‌لیفت شده و کراس آور ساندرو می‌باشد کمی سلیقه در داخل کابین به خرج می‌داد. لذت رانندگی تنها چیزی است که در سواری خانواده لوگان و ساندرو به راننده القا نمی‌شود. ارگونومی راننده نامناسب بوده و زاویه قرار گرفتن فرمان نسبت به راستای بدن راننده کاملاً ناراحت‌کننده و خسته‌کننده است به‌طوری‌که بعد از تقریباً دو ساعت رانندگی مستمر به صورتی که دو دست بر روی فرمان باشد، حس گزش در شانه‌ها و خواب رفتگی در ساعد دست اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. متأسفانه در مدل دنده‌ای فرمان قابل تنظیم نیست و در بالاترین نقطه ممکن نصب شده است! ولی در نمونه اتوماتیک با تنظیم فرمان کمی شرایط بهتر خواهد شد! انتظار می‌رفت طراحی صفحه کیلومتر استپ وی کمی باسلیقه‌تر باشد! خشکی مواد به کار رفته در روی داشبورد و رودری‌ها هم که جای خود دارد. البته انتظار نداشتیم جنش مواد تغییر کند ولی با کمی حوصله و سلیقه می‌شد کابینی پویاتر طراحی کرد.

استفاده از دریچه‌های ورودی هوای دایره‌ای شکل، نشانگرهای دورسنج موتور و سرعت‌سنج دایره‌ای به نوعی تلاش طراح برای ایجاد هماهنگی در اتاق را یادآوری می‌کند ولی در کل نمره قابل قبولی نمی‌گیرد و خیلی ساده به نظر می‌رسد. امکانات رفاهی کاملاً پایه در نظر گرفته شده و عملاً هیچ آپشن خاصی به راننده و سرنشینان هدیه نمی‌دهد. به لطف شرکت‌های جانبی تولیدکننده قطعات رنو در بازار می‌توان آپشن های مانند سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۸ اینچ، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور دنده عقب، دیلایت، کنسول وسط و … را روی خودرو نصب کرد.

ساندرو استپ وی
علیرغم نصب تمام آپشن های ذکر شده باز هم ظاهر کابین دلچسب نبوده و به نظر می‌رسد همان کابین خشک و بی آپشن با طراحی داخلی بیشتر هماهنگی دارد!

ساندرو استپ وی
جنس رویه پارچه صندلی‌ها هم بسیار بی‌کیفیت است ولی راحتی و نرمی قابل قبولی دارد. در نمونه مورد بررسی بعد از ۸۰۰۰ کیلومتر کارکرد، صدای اضافی در اتاق به غیر از نویز کمی لحظه تعویض دنده دیده نشد که با یک آچارکشی ساده برطرف شد و از این لحاظ نمرهٔ قابل قبولی دریافت می‌کند.

مشخصات فنی:

ساندرو استپ وی
مدل مورد آزمایش از نوع دنده دستی انتخاب شده بود. نمونه دنده‌ای با گیربکس ارتقا یافته نسبت به لوگان و ساندرو ارائه می‌گردد که اخیراً شرکت پارس‌خودرو امکان نصب این گیربکس را برای ساندرو و لوگان فراهم کرده است. در نمونه اتوماتیک گیربکس کاملاً مشابه گیربکس ال نود اتوماتیک و ساندرو اتوماتیک است و نمره قابل قبولی در رانندگی برای جاده و شهر کسب می‌کند. متأسفانه در گیربکس دستی شاهد کمی سفت جا رفتن دنده‌ها هستیم که به شخصه اینجانب در مورد گیربکس ال نود دنده‌ای حس خوشایندتری حین رانندگی تجربه کردم! حتی با مراجعه به نمایندگی مسئله کاملاً عادی و طبیعی جلوه داده شد که انتظار بیشتری هم نمی‌رفت! تنها مورد جذاب پیشرانه ساندرو استپ وی نسبت به لوگان این است که اتومبیل به شما اجازه می‌دهد دور موتور وارد ناحیه قرمز شده و به ۶۵۰۰ دور در دقیقه برسد! علت بیشترش شدن شتاب خودرو نیز همین مسئله می‌باشد. مصرف بنزین با رانندگی شهری، به میزان ۸.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که توسط کامپیوتر خودرو نمایش داده می‌شود. در رانندگی طولانی پس از طی مسافت ۴۰۰ کیلومتر با سرعت ثابت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و چهار سرنشین نتوانستیم به عدد کمتر از ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کنیم که کمی جای تعجب دارد و با آمار ۵.۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده توسط کارخانه در تناقض است! ولی به هر حال شاید دلیل اصلی کیفیت بد بنزین‌های داخلی می‌باشد!

در ادامه نگاهی به جدول اطلاعات فنی خودرو خواهیم انداخت:

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۹۸ سی‌سی
حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۵ ثانیه (اتوماتیک) ۱۰.۵ دستی
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت

وزن ۱۱۹۳ کیلوگرم
اندازه (میلی‌متر) ۴۰۲۴ طول – ۱۷۵۳ عرض – ۱۵۸۴ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۵۸۸ میلی‌متر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
استاندارد امنیت Euroncap 4
میزان تولید CO2 158 گرم در هر کیلومتر

هزینه سرویس و نگهداری:

ساندرو استپ وی
هزینه سرویس و نگهداری شامل تعویض روغن elf(اماراتی) با گرانروی ۱۰w40 + تعویض فیلتر روغن اصلی + فیلتر هوا اصلی + فیلتر سوخت + اجرت چیزی در حدود ۱۵۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ هزار تومان می‌شود که هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر یک‌بار باید انجام شود؛ یعنی هزینه نگهداری سالیانه با کارکرد ۲۰۰۰۰ کیلومتر در حدود ۳۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود که مبلغ معقولانه و منطقی است. لازم به ذکر است در کارکرد ۳۰۰۰۰ کیلومتر مبلغ تعویض شمع و در کیلومتر ۷۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰، مبلغ ۳۰۰۰۰۰ تومان بابت تعویض تسمه تایم و پولیها + اجرت به مبلغ فوق اضافه می‌شود. هزینه تعویض لنت ترمزهای جلو چیزی در حدود ۹۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومان + اجرت خواهد بود. (قیمت‌ها مربوط به آبان ماه سال ۹۶ می‌باشد!)

نتیجه‌گیری:

ساندرو استپ وی
ساندرو استپ وی خودرویی در ظاهر جذاب با طراحی مناسب، شناخته شده در بازار اروپا و آمریکای جنوبی، کم استهلاک و با کیفیت مونتاژ مناسب است که سال‌ها می‌توانید بدون کوچک‌ترین خرجی در سفرهای شهری و بین‌شهری با اطمینان از آن استفاده کنید. شاید با بازه قیمتی ۵۴ الی ۶۲ میلیون (نمونه دستی و نمونه اتوماتیک در بازار) بتوان جایگزین‌های متعددی برای این خودرو پیدا کرد ولی اگر به دنبال کیفیت ساخت خوب و سواری مطمئن و مقرون‌به‌صرفه و داشتن موتور و گیربکسی هماهنگ، سیستم تعلیق خوب و رانندگی عادی و روزمره هستید، استپ وی اولین انتخاب شما خواهد بود. در ضمن به مدد ارتفاع نسبی خوب از سطح زمین و همچنین کشش و قدرت خوب موتور، مسیرهای خاکی و بیابانی را نیز به‌راحتی پشت سز بگذارید.

نویسنده: محمدرضا نیرپور

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه

  1. Khan

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    حاضرم پراید بخرم ولی این رو نه اونم با این قیمتش. تجربه رانندگی باهاش ندارم ولی چند دفعه ای ال ۹۰ روندم با عرض معذرت حالم ازش بهم خورد. نمیگم فلان چیش خوب بود یا بد ولی کلا بین همه ماشین هایی روندم بدترین حس رو با ال ۹۰ داشتم.

    1. مصطفی

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (99 ديدگاه)

      نظرات رو که خوندم با خودم گفتم،بین کسایی که تو سایت میان احتمالا من از همه بدبخت تر باشم چون همه یه جوری از تندر بد میگن فکر کنم کسی کمتر از مزدا ۳ سوار نمیشه تو این سایت،با این که از قیافه ال۹۰ بدم میاد از طراحی داخلیش هم بدم میاد،ولی ازش راضیم،مال من که خیلی کار نکرده،یکی از آشنا ها یدونه مدل۸۷ داره که مثل روز اول کار میکنه،البته اینم بگم که مطمئن باشید اگه مشکل مالی نباشه هیچ وقت لگنی مثل ال۹۰ اینقدر طرفدار پیدا نمیکنه

  2. Sina

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (512 ديدگاه)

    آقای نیرپور چون شما حقیقت رو گفتین و به سودجویی هایی مسئولان و دلالی و دزدی انها مثل عوض کردن آرم ماشین (خر رو رنگ کردن و جای قناری فروختن) پایین آوردن کفیت کم کیفیت ترین ماشین ممکن و فروختنش به چندیییین برابر قیمت تمام شده و….اشاره کردید قطعا قطعا اسراییلی آمریکایی یا کم کمش عامل خارجی هستین

    1. امیر

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (219 ديدگاه)

      از عوامل ال سعوده.

      1. Sina

        ۱۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (512 ديدگاه)

        ??

    2. سعید

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      احسنت.خوب شناختی این عامل اسکتبار را.ای فتنه انگیز بی بصیرت

  3. فرامرز

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1312 ديدگاه)

    من متوجه منظور مردم از کیفیت بالای ساندرو نمیشم. اگه منظورشون استهلاک پایین یا خرابی کمتر در مقایسه با فرغونهای داخلی هست درست ولی چیزی که کمپانی های برتر کیفیت میگن مثل استفاده از مواد با کیفیت تر و دقت بالا در مونتاژ چیزی نیست که تو ساندرو و تندر یافت بشه. به هر حال تعریف خوب و بد نسبی هست و به سطح انتظارات ما بستگی داره. خیلی ها تو آلمان خود رنو رو جز بیکیفیت ترین برندها میدونن چه برسه به داچیا، ولی ماشینی که واسه آلمانیا آشغاله متاسفانه واسه ما جواهره.

    1. احسان

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کیفیت فنی بالا یعنی قطعا فنی ساخت پرتقال- ساخت فرانسه- ساخت رومانی و برزیل با نظارت شرکت رنو نه استفاده از قطعات فنی نامرغوب چینی و هندی با برند متفرقه

  4. محسن

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    افتضاح به تمام معنا. نع طراحی داخلی قشنگی داره نه اپشن نه موتور قوی..هیچی نداره. من خودم دنا پلاس ترجیح میدم اونم نسخه توربوش

    1. Saeed Boroomand

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اونم ماشین بی رقبیه لا مسّب ?

    2. ناصر

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دنا پلاس مبارکت باشه ولی قبلش با ی تعمیرگاه قرارداد ببند مخصوصا توربو استپ وی دارم ۱۰ هزار کار کرده گارانتی هم نبرم پژو پارس داشتم میخواست آتیش بگیره

  5. Ahura mazda MIATA

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    نوشته بدلیل قدرت و ارتفاع مناسب مسیر بیابونی رو راحت پشت سر میذاره ???
    تو رو خدا از این شوخیا نکنید ملت با پرادو میرن بیابون گیر میکنن میمیرن
    این اگه سرعتگیرو بتونه رد کنه هنر کرده

    1. Saeed Boroomand

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      خب توی بیابون اگه مثلا چرخش پنچر شه میشه گشت و اندازه رینگ ش هم که پونزده اینجه حتما ااستیک مناسبش پیدا میشه توی کارگاه های ساختمونی..،
      طراحی اش برزیلیه، پول رو عوامل داخلی تامین میکنن ، اجراش اما توسط شرکت ایران خودرو و روباه میان سال هست…
      ماشین بدی نبود اگه قیمتش سی تومن بود، یا اندازه پراید….

    2. احسان

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ال ۹۰ از شاسی و نیم شاسی های چینی آفرود تره
      از جایی رد شدم که جک s5 گیر کرد
      قطعا منظور نویسنده هم مقایسه با لندکروز و مراد و نبوده

  6. هومن

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نوشته مسیر های بیابانی منظورش وسط صحرا نبوده دوستان اگر واقع بین باشن ما تو ایران زندگی میکنیم نه اورپا یا جای دیگه فعلا شرایط خرید خودرو با توجه به قوانین ایران این هست و قیمت خودرو هم که مشخص کسی این خودرو ها رو با بنز مقایسه نکرد بگه بهتره با توجه به شرایط حال حاضر خودرو در ایران برای مردم عادی بهترین گزینه است هم از لحاظ خدمات پس از فروش هم فراوانی قطعه هم ایمنی خودرو کافی چند تا تصادف که این خودرو ها توش بودن ببینین و مقایسه کنید با خودرو های داخلی هم رده قیمتی اون وقت متوجه میشد امنیت بالای برای سرنشین ها داره پراید هم که قبر متحرک هست

  7. ستار

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    من نمیدونم شانس داشتم یا هر چی
    چنتا خودروی داخلی داشتم غیر تندر و ساندرو که فقط خرج های مصرفی داشتن مثله صفحه کلاج بعد شصت هزار کیلومتر و لاستیک و …حتی یک ۲۰۶ تیپ ۵ جدیدم داشتم اونم اذیتم نکرد
    نمیدونم منظورتون از کیفیت بیشتر ال نود چیه

  8. هومن

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کلاچ تندر حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر کار میکنه نه ۶۰ هزار تا البته بستگی به راننده داره لوازم مصرفی فقط تسمه تایم هست و روغن ، جلوبندی بسیار بسیار قوی داره کافی چرخ جلو رو باز کنید و با ۲۰۶ یا امثال اون ها مقایسه کنید خود مکانیک ها هم میگن جلوبندی تندر فقط تو تصادف خراب میشه نه در حالت عادی یک ویدیو هم در آپارت موجود هست برای یک سایت دیگه بود فکر کنم نوشته بود تندر ۹۰ همیشه سرپا اون رو نگاه کنید متوجه کیفیت این خودرو میشد شاستی این خودرو بسیار قوی هست با نظر همه موافقم که قیافه نداره و طراحیش قدیمی مال ده نود هست اما جون آدم مهمتره تا قیافه خودرو مخصوصا با این وضعیت افتضاح جاده های ایران و رانندگی افتضحاح تر ما ایرانی ها

    1. ستار

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (145 ديدگاه)

      موردم داشتیم ال نود گیربکس ش تو پنجاه هزارتا اومده پایین
      امنیت هم که بهتره رپورتاژ که سمند و تست کرد ببینین.
      یک گروه ایرانی ساندرو تست کرده وقتی بش تکیه میده قور میشه میره تو
      چجوری میخاد با این جنس حلب بدنه که تو ایران منتاژ میکنن حافظ جون ادم باشه

      1. احسان

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ۲۸۰ هزار تا با ال ۹۰ رانندگی کردم
        هیچ خرجی نداشته
        جلوبندی سالم و فابریک
        اونی که سر ۵۰ تا گیربکس پایین آورده یا راننده نبوده
        یا گردگیر پلوس پاره شده واسکازین خالی کرده
        مشکل بزرگ ال ۹۰ که در گیربکس جدید حل شده
        الان هم داستر دارم
        اونم مثل برادرش ال ۹۰ به شدت سگ جونه
        ال ۹۰ و ساندرو و داستر برای کشور های جهان سومی با استهلاک کم و جاده و بنزین داغون طراحی شدن
        که در ایران بهترین انتخاب هست
        لطفا با خانواده سرطان ایران خودرو مقایسه نکنین این ماشین ها رو
        البته داستر فاز ۲ به بنزین حساس هست .

  9. هومن

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کافی نگاهی به عکسهای تصادف های تندر ۹۰ بکنید
    این لینک ببنید تصادف تندر با پژو ۴۰۵ هست
    http://otaghkhabar24.com/news/35614
    تندر ۹۰ خسارت زیادی دیده اما قابل تعمیر خواهد بود اما با هزینه بالا
    ولی پژو دیگه باید بره قبرستون ماشین ها طبق گزارش و قیافه دو خودرو مشخص فوتی ها مربوط به پژو ۴۰۵ بوده ولی مصدومین برای تندر ۹۰

    1. امیر

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به دیدن عکس نیست که فلان ماشین چقدر له شد یا نشد مهم جذب ضربه تو شاسی هست که همین ضربات تو تصادف به راننده و مسافرا نرسه و یا به حداقل برسه . تو تصادف مجموع برایند ضربه ها به هر دو خودرو وارد میشه حالا این بستگی به مهندسی طراحی بدنه و شاسی داره که ضربه جذب بشه یا به مسافر منتقل بشه و موجب حرکت مسافرین در جهت عکس نیرو و درنتیجه صدمه به مسافرین بشه.

  10. لانتا

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    معایب ای ماشین یکی بد بودن جای فرمون کلاچ احمقانش قیمت قطعاتش یخرده گران قیمته داشبوردشم که همه میدونن در ضمن هر کی میگه جلو بندیش خیلی خفته من دیدم ال نود هفتاد هزارتا کار کرد کاملا سر صدا داشته نیاز به تعمیر کاملا به نوع رانندگی راننده و خیابونای شهرتون ربط داره کی خراب بشه.

  11. آرش

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    فقط یه نکته بگم. فامیل نزدیکم ال نود مدل ۸۷ داره،(طبیعتا دنده دستی) کیلومترشمارش الان به ۲۵۰هزار تا رسیده ولی هنوز دیسک و صفحه ماشینو عوض نکرده. ال نود یه ماشین زشت ولی جون سخت و کم استهلاکه.

  12. achtung

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (326 ديدگاه)

    ظاهرش شبیه ماشین نیست

  13. ehsan

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش روزی فرا میرسید که نظر دیگران برامون مهم بود و یا انتقاد پذیر بودیم در عین حال نیاییم زیر پست افرادی که به فکر راهنمایی ما در خرید هستند، فحش بدیم و یا اون فرد را عضو گروه و یا منتسب به جایی کنیم من واقعا متاسفم که بعضی از کاربران به جای نقد و بررسی سعی در بر هم زدن اذهان عمومی دارند .
    جناب آقای مهندس نیر پور با سلام . بسیار سپاسگذارم از مطالبی که طی تجربه خودتان از رانندگی بوده را جمع آوری کرده و ارائه دادید. مطالب بسیار مفید و آموزنده بود. لذا با بررسی مطالب درج شده من رو به خرید این ماشین هدایت کردید . انشالله برای مشورت بیشتر از شما راهنمایی لازم را خواهم خواست. با تشکر فراوان از تلاش های جناب عالی امیدوارم باز مطالب آموزنده ارائه دهید . با تشکر

  14. sadegh

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (130 ديدگاه)

    یه پراید کاربرات دارم با۳۷۰هزارکارکرد،بار ها اندازه گرفتم،بالاتر از صدی۶نمیسوزونه!!!!!اونوقت بنزین بی کیفیت چرا واسه ما اثر نداره؟؟؟!!

    1. احسان

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز طراحی موتور خودروی شما و تکنولوژی بکار رفته در آن مربوط به سال ۱۹۸۶ میلادی با سیستم سوخت رسانی از نوع کاربرات می باشد. طراحی رنو ساندرو استپ وی مربوط به سال ۲۰۰۹ میلادی با سیستم سوخت رسانی انژکتوری از نوع چند نقطه ای ترتیبی می باشد. هرچه تکنولوژی ساخت موتور بالاتر باشد میزان تاثیر کیفیت بنزین در بهینه کار کردن آن بیشتر می شود چه بسا امروزه برای رسیدن به ماکسیمم کارایی یک موتور با طراحی ۲۰۱۷ نیاز به بنزین با اکتان بالا(بنزین سوپر + مکمل) هستیم.

  15. امیرحسین بشیرفرهمند

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ما مردم عادی داریم تو سر و کله هم میزنیم ، و ی سری ها میان بدون اینکه اینجا پست بذارن ، درد مارو میخونن و با لبخند رضایت از پدال میرن بیرون ، از همینجا سلام میکنم بهشون و میگم ، به زودی ورق برمیگرده ، باید هرچی خوردید ، پس بدید …

  16. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و تشکر از عوامل سایت و راهنمایی های خوبتان

    دوستان من بین استپ وی اتومات و دستی دودل موندم، یکی از همکارا ساندرو اتومات معمولی داره میگه مصرفش بالاس، میگه برا ۱۰۰تا ۱۲لیتر مصرف داره
    سوال دیگه اینکه آیا رو استپ وی میشه مولتی مدیا و آپشن نصب کرد؟؟؟؟ مثل کروز کنترل و دیلایت و…

  17. مهدى محمدخانى

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز پارسال مهرماه یدونه استپ وى خریدم و تا الان پنجاه هزار تا باش رفتم و بجز روغن و بنزین و یکبارم لنت خرج دیگه اى نداشته مصرف سوختش صدى هفت هستش و نسبت به ال نود یکم سواریش خشک تره که البته اونم اگه از اول لاستیک خارجى مینداختم زیرش تا حدودى نرم تر میشد تو این پنجاه هزار تا هیچ دست اندازى رو نمیگیرم بعنى عادت ندارم به اینکار و یه چیز دیگه که خیلى مهمه گیربکس اتوماتشه که تو تعویض دنده هیچگونه ضربه اى نداره و با سه تا مسافر و کولر روشنم سربالایی ها رو راحت میکشه بالا در کل راضى ام

  18. حسین لطفی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از سال ۸۱که ابتدا پیکان داشته ام تا امروز پراید ۱۴۱, ال۹۰مدل۸۹ ,تیبا , کمری glx2007 و ix35مدل ۲۰۱۱ داشته ام.
    هرکدوم از ماشینها براساس پولی که دادی توقعات متفاوت برات بوجود میاره ولی درخصوص ال۹۰ ومحصولات رنوموجود مثل ساندرو همین بس که حداقل مثل بعضی از خودروها منت تعمیرکار های بی اطلاع و ناوارد رو نمیکشی که بعد از کلی تعویض قطعه بازهم سر از مشکلت در نمی آورند.ماشین مدل ۸۹من تا امروز فقط و فقط دو دست تسمه تایم ,شمع و لنت و روغن بوده و فقط یک تسمه سفت کن که تعویض شده تا کیلومتر ۱۶۰هزار تا.پس برای من که الان این ماشین که هر لحظه هم پول نقد است و هم خودرویی که بخواهم به هر نقطه از کشور میروم خیلی عالی است.دوستان میتونن نظرات مختلفی داشته باشند که محترم ولی به عنوان یک نفر فنی و شرایط موجود گفتم.
    یاعلی

  19. منصور

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولله من با مگان سراتو ال۹۰ و ساندرواتومات از تبریز به مشهد رفتم بینی وبین الله درساندرو خیلی راحتر بودم و۱۸ ساعت با احتساب صرف غذا ونماز به مقصد رسیدم ،فقط مصرف بنزینش کمی بیشتره با ساندرو راحتر میتونی به جاده خاکی بری، با وجود ارتفاع صندلیش از سطح زمین تسلطش به جاده خیلی عالیست .
    امنیت فکری از خرابی خودرو در جاده خودش خیلی ارزشمنده

    1. علی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش همه مگان رو سلطان خانوادگی در جاده مینامند. بعد تو چطور با ساندرو راحت تر از مگانی. نرمی مگان زبانده خواهشا ماشین هایی که نروندید رو الکی مسخره نکنید. مگان کجا استپ وی کجا. بعو نکته دوم چطوری مگان و سراتو امنیتشون فنیسون کمتر از ساندروهه. معلومه اصلا هیچ کدوم از ماشین هایی که گفتی بجز ال نود نداشتی.

  20. نایا

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من میخوام ساندرو دنده دستی بخرم
    قیمت ۱۱۰ تومن
    سال ۹۵
    به نظرتون بهتره

  21. امید

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، دوستان ساندرو استپ وی اتومات بخرم یا ن؟

  22. رضا

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از اول ۹۷ یک استپ اتومات دارم. برا مسافرت خیلی راحت و خوبه و قابل اطمینان. ولی برا تو شهر زیادی خشکه و تو دست اندازها تکان میده. ولی در کل راضیم.

  23. مسعود

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سال ۸۳ ۲۰۶تیپ ۲ داشتم که بدنه و موتوری وکولر عالی بود ولی جلو بندی نسبتا ضعیف سال ۹۳ یک پژو ۲۰۶ تیپ ۵ وی ۸ صفر کیلومتر خریدم که اصلاً کیفیت و جالب نبود سال ۹۶ یک ساندرو اتوماتیک معمولی صفر کیلومتر خریدم تا این تاریخ نه برای گارانتی مراجعه کردم فقط بنزین و روغن تازگی لنت جلو خودم تعویض کردم هم شتاب و تسلط و جا داری و راحتی صندلی های عقب برای سرنشینان نسبت به قیمت خودرو عالیه و با نصب مولتی مدیا وکروز و دوربین عقب تا حدودی بروز شده وسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن