ورود رنو مگان مدل 2018 به بازار امارات
ورود رنو مگان مدل 2018 به بازار امارات

ورود رنو مگان مدل 2018 به بازار امارات

اخیراً “رنو خاورمیانه” اقدام به عرضه نسل جدید مگان در این منطقه نمود. حال این خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی در دسترس خریداران اماراتی قرار می‌گیرد. پیشرانه مذکور از توان 115 اسب بخاری و گشتاور 156 نیوتن متری سود برده و با یک گیربکس اتوماتیک CVT عرضه می‌شود.


مگان صادراتی به بازار امارات در کارخانه ترکیه‌ای رنو ساخته می‌شود. در طراحی کادر جلو و عقب این سدان فرانسوی همان امضای مشترک خانواده رنو را می‌بینیم، به انضمام چراغ‌هایی که فرم تند و تیزی دارند. مگان جدید بر روی پلت‌فرم CMF C/D تکوین و توسعه یافته است که یک ساختار مقیاس‌پذیر مشترک میان اعضای خانواده رنو و شریک آن نیسان است. این پلت‌فرم، نخستین بار در سال 2013 میلادی معرفی شد و پیش‌تر نیز، در آخرین نسل نیسان قشقایی، نیسان X-TRAIL و رنو تلیسمان هم به کار رفته است.


در بازارهای خاصی، شرکت رنو، مگان چهار درب را با پیشرانه‌ای 130 اسب بخاری عرضه می‌کند؛ پیشرانه‌ای که با یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شود؛ اما در بازار امارات چنین پیشرانه‌ای عرضه نخواهد شد. بهای رنو مگان (115 اسب بخاری) از رقم 52,900 درهم (14,400 دلار) شروع و در فول ترین نسخه آن به 72,500 درهم (19,850 دلار) ختم می‌شود. رنو مگان به نحو قابل‌توجهی ارزان از دیگر خودروهای رقیب خود ازجمله تویوتا کرولا که بهای آن از 67,500 درهم (18,400 دلار) شروع می‌شود و نیز هوندا سیویک است که قیمت آن از 67,900 درهم (18,500 دلار) استارت می‌خورد.

رنو مگان مدل 2018

رنو مگان مدل 2018
رنو مگان جدید با بهایی بسیار ارزان‌تر، به طور مستقیم درصدد شکار خریداران خودروهای کره‌ای است. این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی به سایز 7 اینچ بهره می‌برد که قابلیت سازگاری با اتصالات تلفن هوشمند را داراست. همچنین سامانه صوتی ARKAMYS هم در کابین آن در دسترس خریداران است.


امکانات ایمنی این خودرو شامل مواردی چون: سامانه پایش نقاط کور و سامانه کمک پارکی می‌شود که فضا و پیرامون خودرو را به‌موازات عمل پارک دوبل، مورد اسکن قرار می‌دهد. نسخه پایه مگان تنها از دو کیسه هوای ایمنی در قسمت جلو بهره می‌برد، این در حالی است که نسخه فول آن از شش کیسه هوا من‌جمله جانبی و پرده‌ای برخوردار است.


با توجه به پیشرانه 115 اسب بخاری این خودرو، خروجی عملکرد آن عقب‌تر از دیگر خودروهای رقیب در این سگمنت است. نقل قول شده که مدت زمانی بیش از 13 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت مگان 1.6 لیتری به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت است.

منبع:
AUTOMIDDLEEAST.COM

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

16 دیدگاه

  1. KING 918 (محمدرضا)
    سوابق: (2065 دیدگاه) ,

    عملکردش با سمند یکیه !!!!!!!!! 😮
    حیف ظاهر به این خوبی نبود

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (885 دیدگاه) ,

      نسل قبلی گلف سال ۲۰۰۸ اومد با یه مدل نسبتاْ پایه که موتور ۱۶۰۰ و ۸ سوپاپ (متعلق به آئودی آ۴ مدل ۱۹۹۸) داشت که با ۱۰۲ اسب بخار حتی از ال ۹۰ هم کمتر قدرت داشت. اون نسل گلف سنگینترین گلف هم هست که ۱۳۰۰ کیلو وزن داره و ۹۷ امتیاز از یوروانکپ گرفته (نسل جدید ۹۳ امتیاز گرفته). با این حال شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۱ ثانیه ای داره. یعنی این مگان هنوز مونده به اون گلف برسه و بهتره با پژو و هیوندای و … مقایسه بشه.

      پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    خودروی زیبا و قبول قبولیه
    ولی نمیشه به سیویک و کرولا و النترا ترجیعش داد

    پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (115 دیدگاه) ,

        یعنی اون حس اطمینانی که کرولا و النترا نیو داره رو شما توی مگان جدید میتونی حس کنی؟
        یه زمانی که کیفیت ماشینای کره‌ای خوب نبود مردم ما چشم بسته میرفتن میخریدن و به محصولات تویوتا توهین میکردن حالا که کیفیت ماشینای کره‌ای عالی شده ملت ما میگن مزخرفه

        پاسخ
        1. فواد
          سوابق: (285 دیدگاه) ,

          الانترا رو لطفا با کرولا باهم به کار نبرید ماشین خوبیه ها ولی نمیتونه کرولا بشه

        2. shah.
          سوابق: (30 دیدگاه) ,

          ,واقعا ماشین کره ای و ژاپنی تو یه رده هستند؟ این چنین نظراتی تو سایت پدال عجیبه.
          در ضمن با این قیمت با هیوندای اکسنت باید مقایسه بشه و نه با الانترای 19000 دلاری.

    1. Hosein
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      دقیقا.سیویک که یدونس ولی از اون دوتا کاملا سرتره از نظر ظاهری

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (115 دیدگاه) ,

        فداتشم من که نگفتم کره بالا تر ژاپنه
        النترا جدید واقعا در سگمنت خودش یه خودرو خیلی خوبه زمین تا اسمون با نسل قبلیش فرق کرده
        و النترا و کرولا نسبت به همدیگه یه تمایزاتی دارن توی یک سری چیزا کرولا بهتره تو یک سری چیزا النترا
        شما هر سایت خودرویی تو دنیا بری اسم النتزا توی اسم رقبای کرولا به عنوان یکی از بزرگترین رقیباش هست

        پاسخ
        1. shah.
          سوابق: (30 دیدگاه) ,

          فدای ادب و متانت خود شما برادر!

  3. بیژن
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    حتی اکسنت هم از لحاظ فنی قویتر از اینه….
    منطقیه که از نظر قیمت اگه کمتر از اکسنت نباشه بیشتر هم قیمت نخوره…🤔🤔
    البته توو بازار ایران.

    پاسخ
    1. shah.
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      البته از اکسنت بسیار زیباتره.

      پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1063 دیدگاه) ,

    آدم مغز … نخورده که برای یه خودروی 115 اسبی 150 میلیون حداقل بده. من 100 تومن هم حاضر نیستم بدم.
    کسی اطلاع داره نسخه اسپرت النترا وارد میشه یا نه؟ 1.6 لیتری 200 اسبی. چرا در ایران اپتیما، سراتو، النترا و سوناتا همه و همه با موتورهای غیرتوربو فقط عرضه میشه؟؟

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (115 دیدگاه) ,

      واقعا برام سواله که چرا نمیاد
      توسان جدیدی که میاد ایران موتور ۲۰۰۰ تنفس طبیعیه که توی ۱۱.۹ ثانیه شتاب میگیره که خیلی افتضاحه
      در صورتی که مدل توربوش با موتور ۱۶۰۰ توی ۷.۴ ثانیه شتاب میگیره

      پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    مگان که سهله من شخصا سمند و پژو رو هم به النترا ترجیه میدم حالا میخواد ۱۴۰ اسب باشه یا ۳۰۰ اسب مهم اینه که سواری به شدت بی کیفیت و دوام فوق العاده پایینی داره جوری که افت ماشین تو همون ۴-۵ هزارتای اول واضح و کارکردش که بره بالای ۱۰۰ باید به فکر اسقاطش باشی

    پاسخ
  6. ali a
    سوابق: (270 دیدگاه) ,

    سیویک .کرولا . النترا. سراتو . همشونو به این رنو مگان ترجیح میدم…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x