رنو

رنو مگان RS جدید چگونه متولد شد؟!

جنگ هاچبک های تند و تیز با معرفی نسل جدید رنو مگان RS داغ شده است. این خودرو تنها به‌صورت ۵ درب ارائه شده و جدیدترین محصول بخش رنو اسپورت نه تنها به مصاف فولکس‌واگن گلف GTI، فورد فوکوس ST و پژو ۳۰۸ GTi می‌رود بلکه باید با یک کودک جدید هم سر و کله بزند: هیوندای i30 N. مگان پرفورمنس چابک‌تر از قبل خواهد بود زیرا از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ سود خواهد برد.


این خودرو از نظر پیکربندی‌های در دسترس نیز بسیار منعطف بوده زیرا آپشن های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای مثال این خودرو اولین نسخه از مگان RS است که دارای دو گزینه برای گیربکس است. یک گیربکس ۶ سرعته دستی بصورت استاندارد در دسترس بوده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز بصورت سفارشی قابل انتخاب است.


ویدئوی مستندی که توسط رنو منتشر شده چگونگی متولد شدن مگان RS جدید را مخصوصاً از نظر طراحی و مشخصات فنی شرح داده است. یکی از تکنولوژی‌های برجسته بکار رفته در نسل جدید مگان RS جذب کننده‌های شوک در اکسل‌های جلو و عقب است که دامپینگ بیشتری را به ارمغان می‌آورد. این تکنولوژی از خودروهای رالی گرفته شده و با همکاری سیستم ۴Control چسبندگی و پایداری بیشتری را فراهم می‌کند.

سیستم ۴Control که بصورت استاندارد در مگان GT نیز وجود دارد بسته به‌ سرعت خودرو دو روش عملکرد متفاوت دارد. تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب در جهت متضاد چرخ‌های جلو می‌چرخند درحالی‌که در سرعت‌های بالا و حداکثر تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت این هر چهار چرخ در یک‌جهت می‌چرخند.


در قلب رنو مگان RS جدید پیشرانه ۱.۸ لیتری توربویی قرار دارد که اولین بار در آلپاین A110 دیده شده است. نسخه پایه این پیشرانه که اوایل سال آینده پدیدار می‌شود قدرت ۲۸۰ اسبی و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری خواهد داشت. در اواخر سال ۲۰۱۸ شاهد نسخه قوی‌تر تروفی خواهیم بود که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری را نشان خواهد داد. نسخه پرچم‌دار مگان همچنین دارای شاسی کاپ و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی خواهد بود.

آیا رنو در اندیشه ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ خواهد بود؟ هنوز نمی‌توان این موضوع را پیش‌بینی کرد اما منطقی این است که نسخه تروفی باید بتواند رکورد ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه‌ای هوندا سیویک تایپ R در جهنم سبز را بهبود بخشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    این برند های فرانسه ای چرا نمیمیرن اخه از دستشون راحت شیم
    اخه اینا چیه تولید میکنن میدن به بازار های نسل سومی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ARIAN

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (11 ديدگاه)

      حتما فرانسم بازار نسل سومیه که رنو، پژو و سیتروئن از نظر فروش رتبه اول تا سومو دارن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    این یا i30n ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    یه مطلب درمورد رنو مگان جدید اینکه پلتفرمش با همکاری نیسان توسعه داده شده و با نیسان پولسار مشترکه
    تلسیمان هم روی همین پلتفرم مشترک تولید شده

    در مورد کولیوس هم به همین شکل پلتفرم مشترک با ایکس تریل داره همچنین انجین ۲.۵ لیتری این ماشین ساخت نیسان ژاپنه با کد QR25DE1
    گیربکس cvt این ماشین هم ساخت کمپانی jatco ژاپنه که نیسان مالک این کمپانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hosein

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      اینایی که گفتی یجورایی قدرت رنو رو نشون میده.چون وقتی مشتری ببینه قسمتهای اصلی دو تا ماشین یکیه، اونیکه از نظر برند جا افتاده تر و معتبر تر و صاحب اون تکنولوژی باشه رو انتخاب میکنه و اگه رنو چیزی نداشته باشه که مشتری رو جذب خودش کنه فروش نمیکنه و کارش خیلی سخت میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سياوش

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    لعنت خدا به اون کسایی که باعث شدن برندهای فرانسوی تو دید مردم ایران بد جلوه کنه وبا مدریت ناشیانه باعث نابودی چند مدل خوب از برندهای فرانسوی طی سالهای اخیر تو ایران شدن وگرنه من هیچوقت بین مدلهای هم ترازفرانسه و ژاپن و کره اسیایی هارو انتخاب نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا