رنو

رنو نسخهٔ RS توئینگو را نخواهد ساخت

رنو اعلام کرده است که نسخهٔ RS از هاچبک کوچک توئینگو را نخواهد ساخت و نسخهٔ GT این خودرو که به‌تازگی معرفی‌شده به‌عنوان قوی‌ترین و اسپرت‌ترین مدل این خودرو باقی خواهد ماند. در حال حاضر قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخهٔ توئینگو مدل GT است که از یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ ۰.۹ لیتری با ۱۰۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. دلیل اصلی رنو برای عدم تولید توئینگو RS این است که فضای موتور این خودرو واقعاً تنگ بوده و امکان نصب موتور بزرگ‌تر در آن وجود ندرد چراکه نسل جدید توئینگو خودرویی موتورعقب است. این را رئیس رنو اسپرت «Patrice Ratti» در مصاحبه با Autocar اعلام کرده است.

Renault Twingo GT
Renault Twingo GT

وی در ادامه گفته است:

«ما فکر می‌کنیم مدل GT تعادلی بین قدرت، چابکی و هزینه‌برقرار کرده است چراکه این خودرو با تغییراتی در تعلیق و فرمان واقعاً برای رانندگی سرگرم‌کننده است و ما تمام اقداماتی را که بدون افزایش چشمگیر هزینه‌ها می‌توانستیم بر روی توئینگو GT انجام دهیم، انجام داده‌ایم. یک مدل RS نیاز به قدرتی در حدود ۱۵۰ اسب بخار دارد که رسیدن به این توان در خودروی کوچک و موتورعقبی مثل توئینگو چالش‌های زیادی به همراه دارد زیرا فضای کافی برای نصب یک موتور چهار سیلندر که ارزان‌ترین راه برای دستیابی به قدرت ۱۵۰ اسب بخار است در توئینگو وجود ندارد. بعلاوه برای دریافت ۱۵۰ اسب بخار قدرت از یک موتور ۳ سیلندر، به طراحی مجدد موتور نیاز است که بسیار هزینه‌بر خواهد بود آن‌هم برای یک خودروی سگمنت A».

renault_twingo_35

در شاسی توئینگو GT تجدیدنظر شده و تغییراتی نیز در تعلیق، برنامه‌ریزی ESP و فرمان آن ایجادشده که تمامی این تغییرات و بهسازی‌ها با کمک رنو اسپرت انجام‌گرفته است. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس دستی به چرخ‌های عقب انتقال میابد. بااین‌حال هرچند اعداد و ارقام فنی و عملکردی رنو توئینگو GT چندان چشمگیر نیست اما این خودرو کاملاً برای رانندگی سرگرم‌کننده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اگر قرار بود نسخه قویتری تولید بشه، باید از قبل براش برنامه ریزی کرده و در طراحی، لحاظ می کردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M4 Sherman(مجید)

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آخ آخ آخ آخ… راست میگی ها… اشتباه کردن. خدا نبخششون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    150 اسب بخار برای این مدل ها خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    رنو رو به پیشرفت هست
    این کره ای ها همه خودرو سازها رو بیدار کردنند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا