معرفی عجیب‌ترین هاچبک دنیا!

رنو را به خاطر ساخت برخی از بهترین هاچبک های اسپورت دنیا می‌شناسیم و اگرچه نسل فعلی کلیو RS با انتقاداتی مخصوصاً در گیربکس دوکلاچه اش روبرو بوده اما هنوز هم جزو سرشناس‌ترین محصولات این خودروساز فرانسوی است.


نسل‌های پیشین کلیو با استقبال بهتری روبرو شده‌اند و این امر رنو را تشویق به ساخت خودرویی متفاوت کرده است.


اما کدام شرکت مسئول ساخت چنین هاچبک اسپورتی بوده است؟ رنو اسپورت که تمامی نسخه‌های اسپورت محصولات رنو را دست‌کاری می‌کند نسل دوم کلیو را انتخاب کرده و یک پیشرانه 6 سیلندر را پشت صندلی‌های جلو نصب و آن را به خودرویی دیفرانسیل عقب تبدیل کرده است.


کلیو 6 سیلندر بین سال‌های 2001 تا 2005 تولید شده و با توجه به استانداردهای آن زمان خودروی کاملاً سریعی بوده به گونه‌ای که در 6.2 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 235 کیلومتر در ساعت بوده است.


این کلیو ویژه از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مدل رده‌بالای لاگونا سود برده است. قدرت آن به 230 اسب بخار می‌رسد که 10 واحد بیشتر از قدرت جدیدترین نسل کلیو RS 18 می‌باشد. البته شتاب دو خودرو چند دهم ثانیه‌ای تفاوت داشته ولی حداکثر سرعت آن‌ها مشابه یکدیگر است.


به لطف قرارگیری پیشرانه در وسط خودرو، کلیو 6 سیلندر را می‌توان یک جانشین غیرمستقیم برای رنو 5 توربو و همگام با پژو 205 T16 خاطره‌انگیز دانست. محصول رنو سومین هاچبک تاریخ با طراحی پیشرانه وسط و تنها هاچبک پیشرانه وسط دنیا با قلب آهنین 6 سیلندر است.


این نمونه‌ای که مشاهده می‌کنید روزهای دهم و یازدهم نوامبر حراج خواهد شد. خودروی مورد بحث مدل 2002 بوده و کارکرد 80744 کیلومتری داشته و دارای تمامی تاریخچه‌های سرویس و دفترچه راهنمای اصلی می‌باشد.


البته این گزینه کاملاً باب میل نیست چراکه خودرویی دونفره بوده و خب پیشرانه هم پشت سرتان قرار گرفته است. همچنین به خاطر طراحی خاصش، راندن کلیو 6 سیلندر آسان نیست.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. یانکی
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    جی لنو تو گاراجش یه پراید هاچبک دو در داره که موتور 6 سیلندر فورد تائوروس روش سواره و موتور عقب و دف عقب هستش.خیلی خوشگله

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      خیر این تنها هاچبک اینطورى نیس ، اولیشم نیست
      فورد شوگان دهه ٨٠ اولیشه که سریعتر هم هست

      پاسخ
  2. Sajjad
    سوابق: (1505 دیدگاه) ,

    به شخصه با هاچبک اصلا حال نمیکنم
    خیلی کوچیکن
    حس خوبی بهم نمیدن
    کلن از خودروی کوچیک خوشم نمیاد
    هرچقدر هم میخواد قوی باشه
    در برابر یه شاسی بلند مثل یه پشه میمونه که ویز ویز میکنه
    معمولا هاچبک ها موتور زیر 4 سیلندر دارن
    صدای 4 سیلندر در برابر 6 سیلندر به بالا اصلا به گوش نمیاد مگه به زور هزار جور کیت اگزوز و منبع اگزوز که بازم به صدای 6 سیلندر به بالا نمیرسه
    البته موتور 4 سیلندر برای یه خودروی خانوادگی واقعا خوبه چون خانواده نیازی به صدای زیبا نداره

    پاسخ
  3. نام شما(ضروری):
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام این همونی نیست که تو بازی ماست وانتد بودش؟ خیلی خوب بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.