رنو

رونمایی از رنو کولئوس جدید در پکن

رنو کولئوس نسل پیشین با فروش کم را فراموش کنید. رنو با عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید نام کولئوس را احیا کرده است. این خودرو با مدل‌هایی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه رقابت خواهد داشت.

New Renault Koleos II 14
شایعات زیادی وجود داشتند که نام این شاسی‌بلند جدید مکستون خواهد بود اما کمپانی تصمیم گرفت که دوباره از نام کولئوس استفاده کند. علیرغم دید منفی‌ای که به مدل قدیمی در اروپا وجود داشت، اما این خودرو در دیگر مناطق به خصوص چین فروش خوبی را تجربه نمود.

کولئوس جدید فراتر از دو شاسی‌بلند دیگر رنو یعنی کپچر و کجار قرار خواهد گرفت و روی کاربردی بودن و فضای سرنشینان عقب تمرکز خواهد داشت تا بیش‌ازپیش خانواده‌ها را به خرید این خودرو ترغیب کند.

2017-renault-koleos-08
این خودرو قطعه‌ی نهایی تجدید حیات رنو است. این روند با عرضه‌ی کلیو جدید در سال ۲۰۱۲ آغاز شده است. سر طراح رنو آقای لورن ون دن آکر گفته که کولئوس در هر سانتی‌متر خود یک شاسی‌بلند و یک رنو است.

Renault Koleos 2017
Renault Koleos 2017
این طراح معروف می‌گوید:

چالش‌های ما به تصویر کشیدن شاسی‌بلندی بود که نه‌تنها زیبا و ظریف بوده بلکه مدرن و پویا نیز باشد. ما طرح بدنه‌ی این خودرو را به لطف خطوط قدرتمند و افقی و ارتفاع زیاد از سطح زمین برجسته نموده‌ایم.

چهره‌ی کولئوس آشنا بوده و چراغ‌های C شکل که با جلوپنجره‌ی کروم بزرگ خودرو ادغام شده شبیه واپسین ساخته‌های رنو است. هرچند که کولئوس کاملاً متفاوت از مدل‌های قبلی خود است. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین ۲۱۳ میلی‌متر است که بنا به گفته‌ی مدیران رنو توانایی عبور واقعی از همه‌ی سطوح را فراهم می‌کند. خط سقف بلندتر خودرو نیز فضای زیاد داخل کابین را تضمین می‌کند.

2017-renault-koleos-09
در بخش پشتی الهام گیری از مگان واضح است. چراغ‌های پهن و کشیده نمای برجسته‌ای به خودرو بخشیده است. دو خروجی اگزوز نیز تکمیل کننده‌ی کار هستند.

2017-renault-koleos-06
در مدل‌های فول تر کولئوس شاهد صفحه لمسی تبلت مانند موجود در مگان و سنیک خواهیم بود. صندلی‌های چرمی و نشان دهنده‌های دیجیتال نیز در این خودروها وجود خواهد داشت. حتی مدل‌های سطح پایه نیز دارای صفحه نمایشگر ۷ اینچی و بلوتوث و اتصال USB خواهند بود.

Renault Koleos 2017
Renault Koleos 2017
برخی مدل‌ها صندلی‌هایی با تنظیمات الکتریکی و گرم شونده به همراه نمای نورانی LED داخل کابین خواهند داشت.

Renault Koleos 2017
Renault Koleos 2017
کاربردی بودن خودرو نیز احساس‌برانگیز است. صندوق بار ۶۲۴ لیتری کولئوس ۳۹ لیتر بیشتر فضای از ارائه شده توسط هیوندای سانتافه بوده و رنو ادعا می‌کند که با تا کردن صندلی‌ها این فضا به ۱۶۹۰ لیتر هم می‌رسد. فضای زانوی ۲۸۹ میلی‌متری در عقب یکی از بهترین رکوردهای این کلاس بوده و فضای سر، شانه و پا نیز زیاد است.

Renault Koleos 2017
Renault Koleos 2017
زیر پوست خودرو کولئوس بسیاری از قطعات مکانیکی خود را با نیسان X-Trail به اشتراک می‌گذارد. سیستم چهارچرخ محرک قابل انتخاب در برخی مدل‌ها در دسترس بوده و سطح وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی رنو و نیسان نیز تدارک دیده شده است. انتظار می‌رود که مدل dCi 130 دیزل با گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا X-Tronic اتوماتیک پرفروش‌ترین نسخه‌ی کولئوس باشد. مشخصات دقیق پیشرانه‌ها در هنگام رونمایی خودرو ارائه خواهند شد.

مبحث ایمنی نیز در رنو بخشی کلیدی است. ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، تشخیص ترافیک و خستگی همگی در دسترس بوده و نوربالا/پایین خودکار، حسگرهای جلو و عقب و دوربین پشتی نیز از سایر امکانات این خودرو هستند.

New Renault Koleos II 08
علیرغم سایز خودرو و رقبای موجود، کولئوس تنها ۵ صندلی خواهد داشت. پیش از این نیز یکی از مدیران رنو به این مورد اشاره کرده بود:

خودرو آماده است و ما انتظار داریم تا اواخر امسال شاهد عرضه‌ی آن باشیم. اما نسخه‌ی ۷ سرنشینه ی این خودرو وجود نخواهد داشت.

درباره‌ی چرایی این مورد پرسیدیم و این‌گونه پاسخ شنیدیم:

این سؤال خوبی است اما باید بگویم که عدم ارائه‌ی نسخه‌ی ۷ سرنشینه در این زمان به این معنی نیست که هرگز وجود نخواهد داشت. باید گفت که مهندسی کولئوس به گونه‌ای صورت گرفته که افزودن دو صندلی در آینده میسر خواهد بود.

عرضه‌ی این خودرو در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ و در کشورهایی همچون ترکیه، استرالیا و برخی بازارهای آمریکای لاتین خواهد بود. مشتریان بازارهای روسیه و اروپا اوایل سال آینده به این خودرو دسترسی خواهند داشت.

در زیر به برخی از مهم‌ترین رقبای رنو کولئوس اشاره می‌شود:

  • هیوندای سانتافه

این خودرو ارزش در برابر مبلغ پرداختی بالایی را با داشتن چهره‌ای شیک و پکیجی ممتاز پیشنهاد می‌کند.

  • کیا سورنتو

سورنتو DNA یکسانی با سانتافه دارد و نسل جدید آن ظاهر و سواری بهترین از قبل دارد.

  • لندروور دیسکاوری اسپورت

در طیف ممتازتر بازار دیسکاوری اسپورت قرار داشته و توانایی آفرود بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی آن زبانزد است.

  • نیسان X-Trail

این خودرو بخش اعظمی از DNA خود را با کراس اوورهای رنو به اشتراک می‌گذارد. سواری و ظاهر خودرو خوب بوده و قیمتی رقابتی نیز دارد.

  • اشکودا کودیاک

شاسی‌بلند کاملاً جدید کودیاک سال بعد از راه می‌رسد. این خودرو بر پایه‌ی کانسپت Vision S به تصویر کشیده شده ساخته می‌شود و با داشتن ۷ صندلی، اولین شاسی‌بلند اشکودا نام می‌گیرد.

منبع: autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. اشكان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    تالیزمان شاسی بلند…..
    زیبا و چشم نواز…….رنو داره عالی کار میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Genius

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (686 ديدگاه)

    رنو رو دوست دارم نه بخاطر ظاهرش که صد البته در گذشته چنگی به دل نمیزد و امروز هم اگر دستس به سر و روی محصولاتش کشیده هنوز در زیبایی بصری و بازی با چشم بیننده از چینی ها هم عقب تره اما اونرو برخلاف پژو دوست دارم چون بلاشک مهندسی محصولاتش یک سر و گردن بالاتر از سایر محصولات فرانسوی هاست که اگر جز این بود تنها نماینده فرانسه در فرمول ۱ (PSA به نمایندگی فرانسه در WRC بسنده کرده) نبود یا مرسدس شهیر بعنوان قلب تپنده علم مهندسی خودرو حاضر به عقد تفاهم نامه همکاری باهاش نمیشد.
    امیدوارم حالا که ما بناست دنیا را صرفا از چشمان چین و فرانسه نظاره کنیم بجای تکرار اشتباهات گذشته و ادامه راه کج همکاری با پژو به سراغ رنویی بریم که هم احترام به مشتری ایرانی رو بلده (شما نگاه کنید پژو بعد از سی سال از حضورش در ایران تازه اقدام به تاسیس شرکت مشترک باسم ایکاپ کرده اما رنو از بدو ورود شرکت مشترک رنو پارس رو دایر کرده) و هم ارزش خودروهاش در برابر مبلغ پرداختی قابل کتمان نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احمد

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      دوست عزیز در تایید قسمتی از فرمایشات شما رنو برنامه بسیار مدون و دقیقی برای بازار ایران داره و خوشبختانه بسیار قوی تر از پژو ظاهر خواهد شد .
      اگر نگاهی به امار ماشین های وارداتی از ابتدای سال تاکنون به ایران بندازین بسیار جالبه
      ۱- هیوندای
      ۲-تویوتا
      ۳- رنو
      ۴-کیا

      خیلی جالبه که رنو که در رتبه های بسیار پایینی بود الان با پشت سر گذاشتن کیا سوم شده و اختلافش با تویوتا هم زیاد نیست
      تازه این اماز منهای ماشین های تولیدی رنو درایرانه من جمله تندر ۹۰ و ساندرا
      از نظر فنیو کیفی هم رنو واقعا عالی هست
      فقط امان از قیمت های فضایی و غیر منطقی که در کشور ما هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. علي

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (963 ديدگاه)

    دیگه نوبت هم باشه نوبت فرانسویاست . استارتشم تو فوتبال خورده . اتحادیه اروپاست دیگه مرام رقابت دارن نه مثل بعضیها با سرعت برق فرار کنن که نکنه پولاشون خرج اتحادیه و کشورهای ضعیفتر بشه نتیجشم هم گرفتن پوند شده ۴۵٠٠ تومان?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Amirenault

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    رنو به لحاظ نرمی خودرو و همچنین به لحاظ سطح کیفیت فنی از خودروهای کره ای و صد البته چینی ، خیلی بهتره.
    بحث ظاهره خودرو هم که بستگی به سلیقه مردم داره ، که به نظر من رنو الان جز بهترینهاست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. شایان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    در مقابل رقیبای ژاپنی و امریکایی و کره ایش نمیتوونه رقابت کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. كوروش

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1099 ديدگاه)

      با کل دنیا که با یک ماشین نمی خوان رقابت کنند ولی چرا بجز دو صندلی بچه در عقب کاملا می تونه با کره ای ها رقابت کنه ژاپن هم با نیسان و تویوتا راو ۴ می تونه رقابت کنه باید دید تست ها چی میگن اگه سواری و هندلینگ سابق رو داشته باشه و فضای داخلی و اپشن ها رو کاربردی کرده باشه ١٠٠٪‏ می توانه توی بازار موفق باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. شاهین

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      دوست عزیز این ماشین هنوز عرضه نشده! از کجا میدونی نمیتونه با رقبا شاخ به شاخ بشه؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4525 ديدگاه)

    خوشگل

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. احمد باقری

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    خوب کار شده. هم ظاهرش خوبه و هم نمای داخلی خوبی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2833 ديدگاه)

    شاهین جان چرا از تویوتا هایلندر به عنوان رقیب این ماشین اسمی برده نشده؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      فکر کنم این رقبا نسبت به هایلندر جدیدتر هستن به همین دلیل اسم هایلندر ذکر نشده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. کامران

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و احترام دوستان عزیز. چرا ذکری از میتسوبیشی اوتلندر به عنوان رقیب اینها نشده؟ آیا اصلا اوتلندر در سطح اینها است؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. احمد باقری

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    ماشین خوبیه، فکر کنم به فروش خوبی دست پیدا کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. F.A

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (98 ديدگاه)

    واقعاً کولئوس ۲۰۱۷ در عین سادگی ، بسیار با ابهت و زیبا و کاربردی است. اگه نمایندگی آن در ایران جو گیر نشه و قیمت غیرمعقول براش نذاره!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. نوید جهرمی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2848 ديدگاه)

    حیفه که این ماشین توی ترکیه عرضه بشه ولی در ایران خیر.
    امیدوارم رنو برای حفظ و تقویت موقعیتش در ایران مدل های بروزش رو همزمان با دیگر بازارهای جهانی عرضه کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا