رنو

رنو کپچر مدل 2015، اروپایی خاص

یکی از نکات جالب‌توجهی که در چند سال اخیر مشاهده می‌شود، افزایش روزافزون فروش خودروهای SUV و یا به‌اصطلاح شاسی بلندها، در سرتاسر دنیاست. واقعیت آن است که شور و علاقه نسبت به این طیف از خودروها دیگر پیر و جوان نمی‌شناسد و تمامی قاره‌ها و مکان‌ها را هم درنوردیده است. در کشور ما نیز علیرغم همه گرانی‌ها و کمبودهایی که وجود دارد، کماکان شاهدیم که این قسم از خودروها، حجم بالایی از واردات را از آن خود ساخته‌اند؛ با این وجود، کمتر شاهدیم که از آنها در مسیرهای سخت و یا آفرود استفاده شود و برعکس، بیشترشان را در داخل شهرها و یا ترافیک‌های شهری می‌بینیم که سخت هم دنبال جای پارک می‌گردند! این امر به خوبی نشانگر آن است که این ویژگی‌های ظاهری و رفاهی کراس اوورهاست که در بیشتر مواقع، اولویت مهم خریداران ایرانی است و نه خواص بیابان‌گردی‌شان. از طرف دیگر، بازار جذاب و وسوسه‌انگیز این دسته از خودروها موجب شده که فکر ورودشان حتی به ذهن سازندگان خفته! وطنی هم خطور کند، چون هر چه باشد سوددهی این بازار بسیار بالاست و خودروساز وطنی هم آنسان که تاکنون دیده‌ایم حاضر هست از همه‌چیز چشم‌پوشی نماید الا سود بادآورده! بگذریم.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
گرچه بازار کراس اوورهای بالای ۱۰۰ میلیون تومانی در ایران، کمابیش تحت سیطره کره‌ای‌ها است و زیر ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها نیز تا حد بسیاری در اختیار چینی‌ها. ولی با کمی کنکاش می‌بینیم که بیشتر کره‌ای‌ها بالای ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارند و چینی‌ها هم گرچه از بهایی پایین‌تری برخوردارند ولی به لحاظ تکنولوژی، لااقل یک دهه از آنان عقب‌ترند. اما چنانچه در این گیرودار، مدلی وارد شود که از بهای ۱۰۰ میلیون تومانی برخوردار بوده و آرم و نشان برند معروفی را بر پیشانی خود حمل نماید، می‌توان از آن انتظار داشت که بر بازار فروش برخی از نمونه‌های گران‌تر چینی تأثیر بگذارد و در صورت ارائه خدمات پس از فروشی مناسب و درخور، اسباب دردسر جدی کره‌ای‌ها را هم فراهم آورد. ازجمله این خودروها که در انتظار ورود به بازار ایران است، رنو کپچر (CAPTUR) می‌باشد که از طراحی به‌روز و تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است و قرار هم بر این است که در آینده‌ای نزدیک، توسط خودروساز اول کشورمان ارائه شود.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
رنو کپچر یک مینی – کراس اوور (MINI-CROSSOVER) است که در سال ۲۰۱۳ میلادی، در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و در آوریل همان سال نیز فروش آن آغاز گردید. این خودرو بر مبنای پلت فرم B تکوین یافته است که بین رنو و نیسان مشترک است. در حال حاضر هم این خودرو در شهر VALLADOLIDA اسپانیا تولید می‌شود. چندی پیش، این خودرو در سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مورد بررسی قرار گرفته که اینک چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌نمایم.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵

رنو کپچر (CAPTUR) توسط سازنده‌ای فرانسوی عرضه می‌شود و بر مبنای نسل چهارم رنو کلیو هم تکوین یافته است. کمپانی رنو با عرضه این مدل، جوانان را هدف قرار داده است. خودروی مذکور در بخش خودروهای مینی – اس یو وی (MINI- SUV) بازار جای می‌گیرد و در حال حاضر نیز با خودروهایی همچون شورولت ترکس (TRAX) و نیسان جوک (JUKE) رقابت می‌کند.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
نمای ظاهری
نکات مسرت‌بخش و شیطنت‌آمیزی در پیرامون کپچر وجود دارد. ویژگی های همچون چراغ‌های کشیده به سمت عقب، که در طرفین جلوپنجره مشکی آن جای گرفته‌اند و همچنین چراغ‌های مه شکنی که گرداگردشان را نواری از کروم فرا گرفته است، همه اینها نشانگر آن است که طرح مذکور، یک چیز تازه، متفاوت و بالاتر از همه خوشایند و طراوت‌بخش است.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
کابین
در داخل، جذبه و گیرایی رنو، از پلاستیک‌هایی که در جای‌جای کابین آن به‌کاررفته، کاملاً هویداست. هرچند که، پیرامون بسیاری از کلیدها و قطعات موجود را تریم مشکی پیانو و نیز نقره‌ای فام فرا گرفته است. نکته واقعاً باارزشی که در کابین این خودرو قابل مشاهده است، امکان برداشته شدن پوشش‌های روی صندلی‌هاست، که تنها با یک زیپ صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر، سرعت سنجی دیجیتالی، صفحه پشت فرمان آن تزیین نموده است و در این میان، وجود یک صفحه لمسی به سایز ۷ اینچ نیز، مقداری زرق‌وبرق را به کنسول میانی آن تزریق نموده است.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
مهندسی
در این خودرو جهت رفاه حال سرنشینان، یک جعبه کشویی جایگزین جا دستکشی های سنتی گردیده است. در رنو کپچر برای راننده و هرکدام از سرنشینان آن، یک محفظه جداگانه، جهت ذخیره‌سازی بار و اشیاء وجود دارد که در نوع خودش حرکتی ابتکاری محسوب می‌شود. در ضمن، گنجایش هر یک از این محفظه‌ها نیز معادل ۱۱ لیتر است. بسته به تیپ ارائه شده، امکان سفارش چراغ‌های LED برای جلو نیز فراهم است.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو شارژ مستقر است که از توانی معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این نیرو به همراه یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های آن منتقل می‌شود. حداکثر سرعت رنو کپچر معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و در ۱۰.۹ ثانیه هم سرعت آن از حال سکون به ۱۰۰ می‌رسد.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
جمع‌بندی نهایی
هرچند که، هر سه خودروی رنو کپچر، شورولت ترکس و نیسان جوک از پرسوناژ شخصیتی جالبی بهره برده و خوراک لازم را هم برای جذب خریداران جوان‌تر تهیه می‌بینند، اما در این میان، بهای فروش رنو کپچر واقعاً مقرون‌به‌صرفه تر از رقبایش می‌باشد. آپشن های متعدد و بی‌شماری در این خودرو عرضه می‌شود که وجود همین امر نیز به سهولت می‌تواند تصویری اختصاصی و منحصربه‌فردی را از آن، در میان انبوه جمعیت به نمایش بگذارد.

2015 Renault Captur
۲۰۱۵ Renault Captur
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی با طراوت و دلپذیر، در مقایسه با آنچه که در بازار وجود دارد.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
کیفیت متریال به‌کاررفته در داخل کابین این خودرو کمی مأیوس‌کننده است.

مشخصات فنی

تیپ موتور: H5Ft – ۴ سیلندر و توربو شارژ

حجم موتور: ۱۱۹۷ سی سی

توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۴۹۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۹۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه

صفر تا صد: ۱۰.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته اتوماتیک به همراه کلاچ دوبل

مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۴ لیتر (برخی از منابع ۵.۹ لیتر)

سیستم ترمز: جلو و عقب دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۲۲/۱۷۷۸/۱۵۶۶ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۰۶ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۱۸۰ کیلوگرم

گنجایش محل بار: ۳۷۷ لیتر

حجم باک: ۴۵ لیتر

ایمنی

۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا

۴ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز EBA

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کمکی شروع حرکت در تپه‌ها HILL START ASSIST

ستون جمع شونده فرمان

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

تجهیزات رفاهی

برخی از تجهیزاتی که در نمونه‌های فول این خودرو در امارات عرضه می‌شود، در نمونه سفارش ایران آن مشاهده نشده است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌گردد.

تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم روشنایی در روز (DRL)

سنسور نور و باران (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)

سیستم هوشمند ورود بدون کلید

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن + سنسور دمای محیط

صندلی‌ها با روکش زیپی قابل شستشو

دوربین دید عقب (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)

صفحه نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای (MULTI MEDIA) به سایز ۷ اینچ

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX + بلوتوث

روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)

تغییر زاویه نور چراغ‌های جلو در پیچ‌ها

سیستم رانندگی در حالت مصرف بهینه

کامپیوتر سفر

۴ عدد بلندگو

پوشش چرمی فرمان

شیشه‌های دودی روشن

نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

سیستم ضد سرقت IMMOBILIZER

کروز کنترل + کلید کروز کنترل بر روی فرمان

سیستم ناوبری (NAVIGATION) + سیستم رهیاب GPS (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)

پاور ویندوز (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)

استارت دکمه‌ای

و…

قیمت
در ایران: ۱۰۵ میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی)

در امارات: ۵۷,۹۰۰ درهم (تیپ PE) و ۶۲,۹۰۰ درهم (تیپ SE) و ۶۷,۹۰۰ درهم (تیپ LE)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. Roozbeh

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین البته مدل ٢٠١۶ چند ماهی است که تو منطقه ازاد انزلی اومده و هر روز داره تعدادش بیشترش میشه،نکته جالب اینه که دیگه دیدن اسپورتیج و توسان و نیسان جوک تو استان گیلان حس دیدن پراید رو به ادم میده ،چون با شرایطی فروش میرن که فروشنده انگار ماشین رو داره مجانی بهتون میده،به شخصه داخل هر چهار تا ماشین نشستم و حس بهتری نسبت به کپچر دارم چون حس یه اصالت داشتن رو به ادم منتقل میکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. کپچر مشکی

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      کپچر مشکی
      1395/9/25
      کپچر 2016 دارم 9000 کیلومتر باهاش رفتم کمی از تجربیاتم رو در میون میزارم
      رینگ 17 اینچ
      لاستیک: میشلن و کنتیننتال که باد لاستیکهای جلو 33 و عقب 30 باید تنظیم بشه چراغ هشدار کم بودن باد لاستیک هم داره
      Continental ContiEcoContact™ 5
      205/55R17 V XL
      مانیتور 7 اینچ صفحه نمایش از نوع مقاومتی
      فرمان برقی و بسیار نرمی داره
      رهیاب فعال هست و تقریبا تمامی شهر های ایران داخلش موجوده ولی اسم کوچه های شهر ها مشخص نیست ولی نقشه تهران کامله و مسیرهای جاده ای بین شهری دقیق هست
      دوربین عقب و سنسور عقب که روی صفحه نمایش یک خط قرمز هست که اگه در پارکینگ کف دیوار رو با خط قرمز مماس کنید در صندوق عقب رو میتونید تو پارکینگ باز کنید بدون این که به دیوار بخوره
      کیلس با نزدیکشدن به در و فشردن لاستیک روی دستگیره در باز میشه وبا دور شدن درها قفل میشن
      دگمه استارت که با گرفتن ترمز و فشردن دگمه موتور روشن میشه
      چراغهای اتوماتیک که در پارکینگ و تونل و شبها چراغهای نورپایین و چراغهای عقب روشن میشن، و در روز ال ای دی دیلایت
      پروژکتور روی سپر هم وجود داره که با چرخش فرمان مثلا به سمت چپ چراغ مربوط به همون سمت روشن میشه و برای اینه که در کوچه های تاریک بتونیم در هنگام پیچیدن چاله ها و جدول رو ببینیم
      سنسور باران که نسبت به شدت بارش سرعت برف پاکن کم و زیاد میشه و در دنده عقب هم اگر شیشه عقب خیس باشه برف پاکن عقب فعال میشه
      سیستم پایداری EPS که در هنگام برف نسبت به شدت بارش اگر لیز باشه چرخها بکسو باد نمیکنن و دور موتور هر چقدرم گاز بدید بالا نمیره و سرعت نمیتونید از 15 تا بیشتر کنید مگر اینکه لیزی جاده کم بشه (با کمک همین سیستم ASR یا سیتم ضد هرزگردی در خودرو فعال هست و نمیتونید از حالت سکون یا در سرعتهای کم تیک آف بزنید به همین دلیل شتاب اولیه ماشین کمه و این سیستم رو در خودرو نمیتونید خاموش کنید به دلیل امنیت رانندگی)
      در پیچهای تند با کپچر در سرعتهای بالا در داخل ماشین میتونم بگم از خودرو های هم رده و هم قیمت خودش و حتی بعضی خودروهای بالا تر از کلاس کپچر هم از احساس امنیت و پایداری بالاتری برخوردار هستید و با اطمینان میتونید حتی از یک سری سواری ها هم بهتر عمل کنید
      کروز کنترل هم در سرعتهای زوج قابل تنظیم هست مثلا 60 62 64 …. و بعد از ترمز کروز خاموش میشه و سرعت آخری که نتطیم شده بود رو با دگمه R روی فرمان دوباره فعال میشه
      اسپید لیمیت هم مثلا میتونید سرعت خودرو روی مثلا 120 قرار بدید و با هر سرعتی کمتر از 120 میتونید حرکت کنید، وقتی به 120 رسیدید دیگه هر چقدر گاز بدید خودرو گاز نمیخوره و در 120 ثابت میمونه
      دکمه قفل بالای نویگیشن رو هم اگر 5 ثانیه نگه دارید قفل اتوماتیک در ها رو روشن میشه و در بالای صفحه کیلومتر فعال شدنش رو نشون میده که بعد از سرعت 15 تا درها اوتوماتیک قفل میشن
      ترمز اضطراری وقتی جلوتون یه ماشینی میپیچه جلوتون میزنه روترمز نگه میداره یا یک موتوری از یه کوچه فرعی میاد جلوتون در این حالت ناخدآگاه با سرعت زیادی پا رو ترمز میزارید ولی ممکنه با قدرت کافی پدال گاز رو فشار ندین در این حالت تا زمانی که پا رو ترمز هست با حداکثر قدرت ترمز میگیره و بسیار ترمز عظیمی میکنه
      کمک در سراشیبی HSA وقتی در حالت D (درایو) هستید و در سربالایی و ترافیک وقتی پا از ترمز بردارید ماشین 2 ثانیه عقب نمیره تا گاز بدید و در حالت R (دنده عقب) اگر در سرپاینی هستید پا از ترمز بردارید ماشین به جلو نمیره و در این حالت بسیار کمک میکنه برای پارک دوبله در سرپایینی
      موتور 1200 توربو 120 اسب بخار و 190 نیوتن متر از دور 2000 در اختیارتون هست این یعنی در هر دور موتوری هستید میتونید شتاب بسیار بالایی داشته باشید و بدون فکر سبقت بگیرید و این قدرت موتور رو تو سربالایی ها و جاده های کوهستانی کاملا میتونید احساس کنید وقتی که تقریبا اکثر ماشین های 4 سیلندر تنفس طبیعی جلتون کم میارن مثل توسان اسپورتیج و سانتافه که راحت میتونین تو دورهای میانی و بالایی شتاب بگیرید و ازشون جلو بزنین
      گیربکس دو کلاچه 6 سرعته اتوماتیک که یک کلاچ دندههای فرد و دیگری دنده های زوج به صورت اوتوماتیک انتقال قدرت رو انجام میده به این روش تعویض دنده ها در چند میلی ثانیه انجام میشه و در هنگام شتاب گیری بدون وقفه با یک شتاب بسیار نرم و بدون ضربه داریم و همین لذت رانندگی رو در کپچر بسیار بالا برده، و امکان تعویض دنده در حالت دستی هم وجود داره ولی اینقدر این گیربکس هوشمند هست که اصلا بهش احتیاج پیدا نمیکنید.
      دگمه اکو که مصرف خودرو کم میکنه و اگه آرام شتاب بگیرید تعویض دنه ها در دور 2000 انجام میشه و به دور 1500 میرسه و چون توربو بعد از دور 2000 فعال میشه در حالت اکو اگر رانندگی پیرمردی داشته باشید تقریبا توربو همیشه خاموش هست، حالت اکو کمپرسور کولر هم با قدرت 50% کار میکنه و اگه در تابستان با هوای بسیار گرمی مواجه هستید بهتره اکو خاموش باشه تا کولر با قدرت داخل خودرو خنک کنه
      ظرفیت باک بنزین 45 لیتر هست و در تهران مصرف سوخت شهری کپچر بسته به نوع رانندگی بین 7 تا 9.5 هست که اگر رانندگی شهری بدون شتاب در حالت اکو داشته باشید 7، و در اتوبان بین 5 تا 6
      روی دگمه برف پاکن دو فلش بالا و پایین وجود داره که مصرف سوخت لحظه ای و متوسط، سرعت متوسط، مسافت طی شده بعد از پر کردن باک بنزین و مسافتی که با مقدار بنزین باقی مانده میتونید حرکت کنید را ببینید و با نگه داشتن همین دگمه ها میشه این اطلاعات در بعد هر باک صفر کرد
      اکتان بنزین هم در روی باک زده 95 و 98 که برای عمر بیشتر و روان کارکردن موتو فقط و فقط از سوپر استفاده کنین و مسافرت ها هم پمپ بنزینهای بین شهری سوپر ندارند باید بین مسیر داخل شهرها برید و سوپر بزنید و بعد مسیرتو رو ادامه بدید اینطور ممکنه 15 دقیقه مسیرتون بیشتر بشه ولی عمر موتور خودروتو هم بیشتر میشه ولی اگر باز هم تو یک شرایطی پیدا نشد یک بار معمولی زدید مشکلی پیش نمیاد ولی سعیتون این باشه که فقط سوپر بزنید چون مقدار حجم مخلوط بنزین در حالت توربو بیشتر از حالت معمولی هست و مقدار بیشتری سوخت باید متراکم بشه اگه بنزین معمولی باشه قابلیت ترام بالا رو نداشته و با گرمای داخل پیستون قبل از رسیدن به نقطه مرگ و جرقه شمع منفجر میشه و ضربه معکوس به پیستون وارد میکنه که به اصطلاح میگن ناک کسانی که با کپچر بنزین معمولی زدند ناک زدن موتور مشاهده نکردند ولی استفاده از بنزین اتان 95 سوپر برای موتورهای توربو امری ضروری هست
      فاصله کف خودرو تا زمین 20 سانتیمتر هست و تا حالا نشده جایی از ماشین به زمین گیر کنه و هیچ چیز اضافی از زیر ماشین اویزون نشده که به جایی گیر کنه، اگه به زیر راوفور با دقت نگاه کنید اگزوز یک خمیدگی به پایین داره و در اون قسمت با زمین 16 سانت فاصله داره و راحت بعضی مواقع گیر میکنه
      تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب مستقل هست و چیز جالبی که تو مسیرهای مختلف بهش دقت کردم اینه که اگر ماشین جلویی من در دستندازی بیوفته و باعث تکان خوردن و چپو راست رفتن راننده بشه و من هم از پشت سر همون ماشین در دست انداز برم بسیار کمتر از راننده مقابلم این حرکات به من نتقال پیدا میکنه و ممکنه تو دست اندازهای عمیقش یک صدای ضربه ای هم گاها از سیستم تعلیق به گوش برسه ولی همونجا تا حد بسیار زیادی ضربه ها جذب و خنثی میشن و بسیار کم و نرم به اتاق نیرو وارد میشه وکلا هم صدای بیرون و موتور بسیار کم به داخل اتاق خودرو میاد و در پر گاز حرکت کردن هم صدای موتور از دور شنیده میشه
      داشبرد بسیار بزرگی داره که به صورت کشویی باز میشه و بالای داشبرد یک شیاری داره که لپ تاپ های حداکثر با طول 33 سانتیمتر میشه داخلش گذاشت مثل Fujitsu LifeBook U904 و Lenovo ThinkPad T450s
      صندوق عقب یه صفحه ای داره که اونو کلا برداشتم و حجم صندوق بدون او صفحه 455 لیتر هست
      دگمه بخارگیر شیشه ها هم در مدت بین 20ثانیه تا 1 دقیقه کاملا بخار همه شیشه ها رو از بین میبره
      روغن موتور پیشنهادی برای رنوهای توربو این سه مدل پایین هست هر سه دقیقا اعداد تست شده یکی هستند و توتال یک نوع روغن را با سه اسم میفروشه
      ELF Evolution 900 SXR 5-W40 5L
      Elf Evolution 900 FT 5W-40 5L
      TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L
      این روغن موتورهای بالا استاندارد استاندارد 229.5 بنز رو دارند ولی روغن موتور پایینی این استاندارد رو نداره و اعداد تست آزمایشگاهی هم با سه مدل بالا فرق میکنه و این مدل پایینی برای خودروهای پژو سیتروئن هست و برای موتور های توربو ساخته نشده دقت کنین از روغن موتور پایینی استفاده نکنین چون تحمل دمای بالا رو نداره
      TOTAL QUARTZ 9000 5W40 5L

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    چه خوشگلهههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شهرام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رنو کپچر پرفروشترین شاسی بلند کوچک اروپا در سال 2014:

    http://left-lane.com/european-sales-2014-small-suv-segment/

    در سال 2015 هم هر ماه فروشش از سال پیش بیشتر بوده و احتمالا پرفروشترین امسال هم خواهد شد:

    http://left-lane.com/european-car-sales-data/Renault/Renault-Captur

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا ممنون میشم بهم بگید فضای سرنشینهای عقب به چه شکله . واقعا اونطوری که میگن خیلی کمه . در مقایسه با سایر خودرو ها؟ممنون میشم بهم بگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      نه اقا بنده دارم از نظر عرضی فضا کمه ولی از نظر طولی بسیار زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یوسفی

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس دیگه چی موند که تو ایران روش نباشه
    یه دفعه اتاقشم بردارن لاستیکاشو بفرستن فقط
    ولی انصافا ماشین باحالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Homa

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم تو این بازار آشفته چی باید خرید.که هم کیفیت خوبی داشته باشه و هم مقرون بصرفه باشه.ما یک ماشین رو برای ۱۰ سال میخواهیم استفاده کنیم..هم کیفیت مهم هست وهم قیمت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      بستگی ب پولتون داره. با همین قیمت میتسوبیشی ASX گزینه ایه که برای 10 سال جواب نیازتون رو میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا