رنو

رنو EZ-1، اولین کانسپت موبالایز برای شهرهای آینده

رنو با خودروهای الکتریکی و کوچک بیگانه نیست و پروتوتایپ EZ-1 با ظرفیت دو سرنشین و ابعاد بسیار کوچک نیز یادآور توئیزی معروف است. اما درواقع این نخستین خودرو با نام تجاری جدید Mobilize رنو خواهد بود. موبالایز درواقع خودروهایی هدفمند برای اشتراک‌گذاری، سرویس‌ها و خدمات سریع با هزینه پایین و مبتنی بر قوای الکتریکی می‌باشد.

واحد موبالایز رنو در حال حاضر در حال توسعه چهار مدل جدید است که EZ-1 اولین و احتمالاً کوچک‌ترین آن‌ها خواهد بود. ابعاد این خودرو تنها ۲.۳ متر طول را شامل می‌شود و درب‌های شیشه‌ای آن نیز ویژگی جالب دیگر آن است.

علاوه بر این، ایزی وان از سیستم تعویض باتری ابتکاری به عنوان جایگزینی برای شارژ سنتی هم سود خواهد برد تا اطمینان حاصل شود که این خودرو را می‌توان بدون وقفه در سرویس قرار داد.

رنو می‌گوید ایزی وان تا ۵۰ درصد از مواد بازیافتی ساخته شده و ۹۵ درصد از آن نیز در پایان عمر این خودرو قابلیت بازیافت مجدد خواهد داشت. رنو از ویژگی‌های فنی EZ-1 خبری منتشر نکرده است.

این خودرو با چابکی و پویایی، نمادی از تغییر سبک زندگی مخصوصاً در شهرهای پرترافیک و شلوغ خواهد بود. بنابراین می‌توانید سفرهای ساده و سریعی را با این خودرو بدون برجای گذاشتن اثرات سوء محیط زیستی انجام دهید. البته شما تنها هزینه سفر خود را خواهید پرداخت و نیازی به خرید خودرو نخواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    وای به حال روزی که همه مردم سوار این ماشین های کوچک بشن….

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. میثم

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    برای تو شهرهای شلوغ همین خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. challenger

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    عکس اول ادم میگه دست فروش کناره بساطه با شلوارش
    روزی که اینا شهر هارو بگیرن بدونید که کار خودرو ها کلا تمومه و دیگه خودرو پیش هیچ کس هیچ کس هیچ ارزشی نداره و فقط هدف جابجایی هست درسته الان هم خودرو ها با جریان برقی ها دچار مشکل شدن ولی وقتی که این طور ماشینایی وارد بازار بشن دیگه واویلاست
    از روزی که خودرو ساز ها به جای عشق و ابهت پول و تجارت رو وارد این صنعت کردن هرروز صاحب یه گند جدید در این صنعت پر افتخار هستیم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. مهدی

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    خودش توش جاش میشه
    ش …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا