رنو

رونمایی کانسپت خیره‌کنندهٔ رنو Symbioz در فرانکفورت

رنو در نمایشگاه فرانکفورت امسال در کنار معرفی هاچ‌بک اسپرت مگان RS، از کانسپت خیره‌کننده‌ای بنام Symbioz نیز رونمایی کرده است. این یک هاچ‌بک پنج‌در تمام الکتریکی است که می‌تواند به یک اتاق اضافه در خانه تبدیل شود! بله کانسپت Symbioz ایدهٔ بسیار جالبی را ارائه کرده و به معنای واقعی کلمه می‌تواند یک اتاق ماجولار را به خانه اضافه کند.

این کانسپت توانایی ارتباط با خانه را دارد و نشان می‌دهد که یک ماشین می‌تواند خانهٔ افراد را گسترش دهد. البته این کانسپت نشان‌دهندهٔ دیدگاه رنو در مورد خودروهای سال ۲۰۳۰ است یعنی زمانی که وسایل نقلیهٔ قادر خواهند بود به‌طور کامل با خانه‌ها، شهرها و زیرساخت‌های جاده ارتباط برقرار کنند. این نخستین بار در صنعت خودروسازی است که خودرویی با توانایی ارتباط و اتصال با خانه معرفی می‌گردد.

معاون ارشد رنو آقای «Thierry Bollore» در مورد این کانسپت گفته است:

«روش‌های استفادهٔ ما از خودروها در حال تغییر است. در حال حاضر یک خودرو چیزی بیشتر از وسیله‌ای برای رفتن از مکانی به مکان دیگر است. فناوری‌های جدید خودروها را به فضایی تعاملی و شخصی تبدیل کرده‌اند که سرنشینان را به سایر خودروها، افراد و اشیاء اطراف آن‌ها متصل می‌کند. بنابراین تصور می‌شود که در سال ۲۰۳۰ استفاده از انرژی‌های کارآمد، ارتباطات و رانندگی خودکار، زندگی و سفرهای ما را بهبود ببخشد».

کانسپت Symbioz با سقف صاف و کوتاه، کابین بزرگ، چراغ‌های جلوی C شکل و چراغ‌های عقب LED، پس از کانسپت فوق‌العادهٔ Trezor که سال گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، یکی دیگر از کانسپت‌های جالب رنو محسوب می‌شود. همچنین این سازندهٔ فرانسوی معتقد است که در آینده‌ای نه‌چندان دور یعنی سال ۲۰۳۰ اکثر ما با خودروهای الکتریکی رانندگی خواهیم کرد.

به همین دلیل کانسپت Symbioz هم فاقد موتور درون‌سوز بوده و بجای آن از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در محور عقب نصب شده‌اند و هرکدام یکی از چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورند. انرژی موردنیاز این باطری‌ها هم توسط پکیج بزرگ باطری‌های ۷۲ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که در کف خودرو قرار گرفته‌اند. موتورهای الکتریکی این کانسپت مجموعاً ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور دارند و می‌توانند آن‌را در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسانند.

همچنین این کانسپت تمام الکتریکی می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل باطری‌هایش بیش از ۵۰۰ کیلومتر را در شرایط و دنیای واقعی بپیماید. این در حالی است که امکان شارژ ۸۰ درصد از باطری‌ها از طریق شارژر بی‌سیم القایی ظرف مدت تنها ۲۰ دقیقه نیز فراهم شده است. علاوه بر این، Symbioz به‌اندازه‌ای هوشمند است که می‌توانند به‌طور خودکار به رانندگی بپردازد. بدین منظور در آن حالتی به نام Mind-off تعبیه شده که با فعال کردن آن ماشین به‌طور کامل کنترل خود را به دست می‌گیرد.

هنگام فعال شدن این حالت، به‌طور خودکار داشبورد جمع می‌شود درحالی‌که برای استراحت، خواندن کتاب یا صحبت با دیگر سرنشینان، امکان چرخش صندلی‌های جلو به سمت مخالف هم وجود دارد. همچنین کامپیوتر خودرو نیز با استفاده از سنسورهای فراوان، به‌طور خودکار سرنشینان را تشخیص داده و تنظیمات صندلی و سایر تنظیمات شخصی آن‌ها را اعمال می‌کند. هرچند کانسپت Symbioz برای تولید در نظر گرفته نشده است اما به گفتهٔ رنو تا اواخر امسال یک خودروی الکتریکی خودران و متصل آزمایشی را بر اساس این کانسپت تولید خواهد کرد که نشان‌دهندهٔ چشم‌انداز میان‌مدت این برند فرانسوی تا پیش از سال ۲۰۲۳ است.

 

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    WWWWWWWWWOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جلالى

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    عجب چىزى شده
    دمش گرم رنو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی داخلیش فوق‌العادست ?
    آفرین به رنو که به بعضی دوستان ثابت کرد فرانسوی‌ها هم می‌تونن عالی باشن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. serial winner

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این و “ترزور” از قشنگ ترین کانسپت های رنو هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    همین روزا باید منتظر یه تمام الکتریک بر پایه نیسان لیف نیو از طرف رنو باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    این که میگه رنو معتقده تا سال ۲۰۳۰ همه سوار ماشین الکتریکی میشن اشتباهه چون خوشبختانه در سال ۲۰۳۰ ما لذت سواری از پراید و مشتقاتش را میبریم. اونا برن الکتریکی سوار بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا