رنو

شاسی‌بلند هیبریدی داچیا، از شایعه تا واقعیت

خودروسازان تراز اول جهانی به خاطر قوانین سخت گیرانه ی آلایندگی‌ها تحت‌فشار قرار گرفته‌اند. برخی از آن‌ها قبلاً با تکنولوژی‌های جدید اقدام به بهبود قوای محرکه‌ی محصولات خود کرده و اکثر آن‌ها روش الکتریکی سازی محصولاتشان را انتخاب کرده‌اند.


داچیا که زیر چتر حمایتی رنو قرار دارد هیچ‌یک از روش‌های بالا را انتخاب نکرده است. به همین خاطر اگر به زودی دست به کار نشود با جریمه‌های سنگینی در اروپا مواجه خواهد شد. خب پس چه کار باید کرد؟ بلومبرگ می‌گوید ظاهراً داچیا به دنبال تولید یک شاسی‌بلند هیبریدی است تا به این ترتیب از میزان آلایندگی کربن دی‌اکسید کلی محصولات خود بکاهد.


فعلاً هیچ‌کسی از برنامه‌های این شرکت خبر ندارد اما مدیر فروش رنو معتقد است استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده روشی اجتناب‌ناپذیر برای داچیا خواهد بود. او گفته است: “تصور اینکه داچیا خارج از این بازی قرار گیرد سخت است.”

الکتریکی سازی داستر احتمالاً آسان‌ترین راه برای ورود داچیا به دنیای مدرن خودروسازی خواهد بود و قبلاً هم یک پروتوتایپ مرموز از داستر در دام عکاسان صنعتی گرفتار شده است. البته این خودرو در حقیقت مدل مسابقه‌ای الکتریکی بوده و هیبریدی نیست بنابراین احتمال هم دارد که داچیا یک پله فراتر از انتظارات رفته و داستر تمام الکتریکی را تولید کند. قطعاً این برند ارزان‌قیمت از تجارب رنو و نیسان در این زمینه استفاده خواهند کرد. به نظر ما احتمال تولید محصول الکتریکی داچیا در سال‌های آینده وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چرا پروفایل جانبیش اینجوریه؟
    موتورش عقب نصبه؟
    صندلی عقب نداره؟
    پس شیشه واسه چی داره؟
    اون در عقب چطور باز میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سینا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چقدر جلوش شببه جیپ رنگیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SS

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    با قیمت بالای باتری بعیده داچیا تمام الکتریکی تولید کنه
    به علاوه اینکه داچیا معمولا از تکنولوژی نسل قبل رنو استفاده میکنه که با توجه به اینکه رنو هم فقط چند خودروی برقی محدود داشته این احتمال کمتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا