رنو

رنو: پیکاپ‌های بزرگ آرزوی قدیمی طراحان اروپایی!

پیکاپ ها معمولاً طرفداران زیادی در قاره اروپا ندارند. قاره همیشه‌سبز معمولاً به خاطر جاده‌های نازک‌تر و شهرهای شلوغ‌تر در مقایسه با آمریکای شمالی شناخته شده و به همین خاطر خودروهای کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر در اروپا علاقه‌مندان بیشتری دارند. پرفروش‌ترین کلاس خودرویی در اروپا هنوز هم کلاس C است که خودروهایی همچون فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس و رنو مگان حرف اول را در آن می‌زنند.

برای اکثر خودروسازان اروپایی پیکاپ ها همانند یک تابو هستند و برندهایی همچون اوپل، سیتروئن، اشکودا و… هرگز چنین خودرویی تولید نکرده‌اند. به همین خاطر است که طراحان این برندها احتمالاً هرگز طراحی پیکاپی را بر عهده نداشته‌اند. یا حداقل این یکی از اعتقادات طراحان رنو است.

فرانسوا لبییونه در مصاحبه با کارزگاید گفته است:

برای رنو پیکاپ ها زمین محدودی هستند. ما آلاسکان را داریم که محصول اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بوده و خودروی دیگر یعنی رنو اوروچ هم بر پایه داچیا داستر تولید شده است؛ اما به عنوان یک طراح من قطعاً طراحی پیکاپ مخصوصاً از نوع بزرگ را دوست داریم و این موضوع آرزوی قدیمی طراحان اروپایی است. ما این خودروها را در خیابان‌های اروپا نمی‌بینیم و طراحان دوست دارند روی چیزی کار کنند که معمولاً دیده نشده است.

ظاهراً لبییونه طرفدار تسلا سایبرتراک است، پیکاپی که به خاطر طراحی زاویه‌دار و تیز خود انتقادات زیادی را تجربه کرده است. مدیر رنو می‌گوید:

به عنوان یک تمرین طراحی سایبرتراک فوق‌العاده است. روش بهتری برای تشخیص چیزی با طراحی ساده وجود ندارد. سایبرتراک نمادین است و یک بی‌رحمی در آن وجود دارد. آیا من می‌توانم چنین چیزی طراحی کنم؟ نمی‌دانم… اما به عنوان تمرین طراحی آن را دوست دارم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    دوست داره سایبر تراک طراحی کنه !! خب مشتی یه خط کش بردار و شروع کن ?

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Car lover

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      طرف اوستای طراحیه از سادگی سایبر تعریفکرده
      اونوخ ما میگیم چرته درحالی که حتی ندیدیمش
      و اینکه همونطور که امریکا نمیتونه یه هاچ بک خوب بسازه اروپا هم باید ارزوی تراک فول سایزو به گور ببره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        هر کشوری با توجه به نیازهاش و اون چیزی که مردمش میخوان ماشین میسازه .
        بعدم آمریکا تا حالا هاچبک خوب نساخته !!!! ؟؟؟؟
        یکم تحقیق کن بعد کامنت بزار …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    یاد‌باد آن روزگاران یادباد
    قرار بود این پیکاپ بیاد ایران و حتی میگفتند احتمال منتاژ شدنش زیاد و میگفتند قیمتش میان پیکاپهای چینی و هایلوکس یعنی ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون قرار میگیره .

    چقدر دل بسته بودیم به خریدش ، ماشین خوبیه ، پلتفرمش نیسان به همراه مشخصات فنی ژاپنی در پوستی فرانسوی .

    چی فکر میکردیمو چی شددددددد ‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen. G

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      رنو آلاسکان بیاد ایران؟؟؟!!!… مطمئنی؟ تنها محصولی که رنو قرار بود وارد ایران کنه رنو مگان بود که نشد… داستر و سیمبل رو هم قرار بود مونتاژ کنه که نشد… آلاسکان؟؟؟ من نشنیدم… اگه لینکی داری بذار ببینم، ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا