رنو

مدیر موفق: کارلوس گون

بعضی از افراد، کارها را به گونه ای متفاوت انجام می‌دهند و نتیجه آن هم موفقیت پشت موفقیت است. نه اینکه کار اشتباه نداشته باشند، اما در میانگین عملکردشان، موفقیت‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کنند.

Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
کارلوس گون در سال ۱۹۵۴ در شهر ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد. اصلیت پدر و مادر کارلوس لبنانی است، اما از آنجایی که پدربزرگش سال‌ها قبل برای کار از لبنان به برزیل مهاجرت بود و پدر و مادرش هم در برزیل به دنیا آمده بودند، همه‌جا خود را یک برزیلی معرفی می‌کند. او تا شش سالگی در برزیل بود، تا اینکه برای تحصیل همراه پدر و مادرش به لبنان آمد. بعد از گذراندن دوره‌ی دبیرستان، به فرانسه می‌رود تا ادامه‌ی تحصیل خود را آنجا بگذراند. او پس از دریافت مدرک مهندسی در سال ۱۹۸۱ در شرکت تایرسازی میشلن فرانسه استخدام می‌گردد. کارلوس با مهندسی خوب و مدیریت قوی توانست نظر مدیران میشلن به خود جلب کند تا مسئولیت‌های بزرگ‌تری را به او واگذار کنند.

Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
تایرسازی میشلن با توجه به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری که در سال ۱۹۸۰ در آمریکای جنوبی انجام داده بود، نتوانسته بود با گذشت ۵ سال کارخانه را به سودآوری که می‌بایست برسد، نزدیک کند. از همین‌جا بود که وظیفه‌های سنگین کارلوس در کارخانه‌ی تایرسازی میشلن استارت خورد و به دستور مدیران میشلن راهی برزیل شد. یکی از مشکلاتی که کارلوس در چند روز اول حضور خود به آن پی برد، تضاد فرهنگی بین فرانسوی‌ها و برزیلی‌ها و عدم همکاری آن‌ها با یکدیگر بود. کارلوس با استفاده از شناختی که نسبت به برزیلی‌ها داشت، درگذر زمان این مشکل را حل کرد و بعد از دو سال کارخانه را از زیان خارج و به سودآوری رساند. این مهم باعث شد که ارتقای درجه بگیرد و به سمت مدیرعاملی میشلن در آمریکای جنوبی منصوب شود. موفقیت‌های گون ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۹۶ یک پیشنهاد کاری از سوی خودروسازی رنو دریافت کرد و عضو خانواده‌ی رنو شد.

Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
کارلوس که به سن ۴۲ سالگی رسیده بود و سابقه‌ی درخشانی در مدیریت‌های بین‌المللی داشت، وارد قسمت‌های مختلفی از جمله تحقیقات پیشرفته، نیروی محرکه، مهندسی و و توسعه‌ی خودرو، خرید و برند رنو در کمپانی شد. کارلوس گون علاوه بر مدیریت رنو در آمریکای جنوبی، توانست مقداری از سهام نیسان را در سال ۱۹۹۹ در اختیار رنو بگذارد. نیسان در سال ۱۹۹۹ وضعیت خوبی نداشت، همین عامل باعث شد که گون برای بیرون کشیدن نیسان از این مشکل راهی ژاپن شود. کارلوس گون در بدو ورود به ژاپن به عنوان مدیرعامل شرکت نیسان انتخاب شد.

Carlos Ghosn
قبول کردن یک مدیر فرانسوی در رأس یک شرکت ژاپنی برای کارکنان نیسان بسیار سخت و دردناک بود.
کارلوس هم با توجه به برخورد ژاپنی نسبت به سمت او، به آن‌ها قول داد که تلاش خود را دو چندان می‌کند و در کمترین زمان روزهای خوش را برای نیسان باز می‌گرداند و همین‌طور هم شد. او در عرض یک سال نیسان را از باتلاق ضرر ۶.۱ میلیارد دلاری بیرون کشید و مزه‌ی سود ۲.۷ میلیارد دلاری را تقدیم نیسان کرد . کارهایی که کارلوس برای خارج کردن نیسان از ضرر دهی کرد، اخراج ۲۱ هزار تن از کارگران و دستور توقف تولید مدل‌های زیان ده بود.

Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
همین عملکردها، باعث شد که در سال ۲۰۰۵ رییس شرکت متحد رنو – نیسان انتخاب شود. خیلی از پیشرفت‌های رنو و نیسان را باید نتیجه‌ی زحمات کارلوس گون بدانیم. او در سال ۲۰۱۲ حقوقی ۱۲ میلیون دلاری از نیسان دریافت کرد که اعتراضات ژاپنی هارا به دنبال داشت. او هنوز هم به خاطر تفاوت مدیریت او با شیوه و سنت ژاپنی‌ها، در بین صنعتگران ژاپنی آن‌چنان محبوب نیست.
جدای از این بحث‌ها، آقای کارلوس گون که در حال حاضر مدیر رنو – نیسان است، گران‌ترین مدیر ۲۰۱۳ ژاپنی نیز اعلام شده. پاداش و حقوقی که پارسال، آقای کارلوس گون دریافت کرد، بیش از ۱۰ میلیون دلار بود که در بین مدیران ژاپنی، رقم خیره کننده‌ای است. این رقم نشان از افزایش ۷.۰ درصدی پاداش و حقوق کارلوس نسبت به سال گذشته‌ی آن است. حال اگر این رقم دریافتی را به علاوه سود سهامی بکنیم،
مبلغ دریافتی به بیش از ۱ میلیارد ین می‌رسد. این رقم‌ها در حالی است که رییس تویوتا در سال ۲۰۱۲، ۱۸۴ میلیون ین و رییس هوندا موتورز ۱۴۵ میلیون ین دریافت کرده‌اند. در ادامه حقوق کارلوس را با سایر مدیران اروپایی و امریکایی مقایسه می‌کنیم:

  • آلن مولالی مدیر کمپانی فورد: ۲۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.
  • ماری باررا مدیر جنرال موتورز: حدود ۱۴.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.
  • مارتین وینتر کورن مدیر فولکس‌واگن: ۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.
  • پروفسور دیترزچه مدیر مرسدس بنز: ۱۱.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.

« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

میلاد ساسانی. دیپلم مکانیک خودرو. عاشق دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه

  1. iman mclaren p1

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    به به. نکته جالب توش زیاد داشت.مرس میلاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Ehsan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    یک مدیر خوب یعنی همه چیز ، همه چیز بدون یک مدیر خوب یعنی هیچ چیز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Sadjad97

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (254 ديدگاه)

      شما میدونی که ۱۰ مدیر برتر خودروسازی در سال ۲۰۱۳ چه کسانی هستند؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. k1

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (98 ديدگاه)

        من میدونم اول هاشم یکه زارع بود
        میدونید چرا به این عنوان رسید
        چون با کمترین هزینه بیشترین سود رو نصیب ایران خودرو کرده
        خودرو ۱۰ میلیونی رو میفروشند ۳۵ میلیون
        و حساب کنید ۸۰۰۰۰۰خودرو درسال ضرب در ۲۵میلیون سود میشه
        ۲۰۰۰۰میلیارد تومان یا به عبارتی
        با دلار ۳۰۰۰ تومانی میشه حدود ۷میلیارد دلار اونم تو شرکتی که ارزشش ۱ میلیارد دلار براورد شده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. مک میسل

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2711 ديدگاه)

      بابا اینا که چیزی نیستن پیش مدیران ایران خودرو.
      ماشاالله اینقدر این مدیران ایران خودرو باهوشن اصن من همینجوری موندم به خدا
      […]

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. آرش

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        اینا اگه یه سر بیان ایران میفهمن هیچی نیستن و مجنون میشن و سر به کوه و بیایون میزنن، مدیریت یعنی این که تو سال ۲۰۱۴ اتومبیل مدل دهه ۸۰ بفروشی و مردم برای خریدنش سر و دست بشکونن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. JAGUAR

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    یه مدیر موفق یه فضای مساعد و مناسب برای کار میخواد
    وگرنه توی ۷۵ میلیون نقر حتما مدیر موفق و با فکر زیاد پیدا میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sj

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (191 ديدگاه)

      به نظر من مدیری موفق که تو شرایط بد بتونه موفق بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سعید

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (220 ديدگاه)

        “مدیری موفق که تو شرایط بد بتونه موفق بشه…”

        واقعا با شما موافقم و چه جمله قشنگ و سنگینی …!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. سياوش

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      همه چیزو از خارج وارد میکنن هر چیزو که یه ذره نیازش باشه
      من موندم چرا نمی خوان بفهمند که اقا مشکل ما ضعف مدیریته در مرحله اول بیاید و یه مدیر درست و حسابی بیارید داریم نابود میشیم…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. altima3600

        ۱۹ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (139 ديدگاه)

        اول باید مدیریت را بسوی مردم فهموند تا نروند ازاین آشغالای تولید داخل بخرند مردم سواد آچنانی ندارند که حالیشون بشه دارند کلاه سرشون میذارند و دارند ماشین از رده خارج تولید میکنند وبهشون می اندازند

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. شاهین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3937 ديدگاه)

    ممنون از میلاد عزیز به خاطر این مطلب آموزنده.
    واقعا برای یک ذهن خلاق و برای یک فرد با اراده محدودیت و ناممکنی وجود نداره.یه مثال برای خلاقیت و طرز فکر متفاوت:

    “هنگامی ‌که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد، با مشکل کوچکی روبرو شد. آنها دریافتند که خودکارهای موجود در فضای بدون ‌جاذبه کار نمی‌کنند. (جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمی‌یابد و روی سطح کاغذ نمی‌ریزد.) برای حل این مشکل آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب‌کردند. تحقیقات بیش‌از یک دهه طول‌کشید، ۱۲میلیون دلار صرف شد و در نهایت آنها خودکاری طراحی کردند که در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیر آب کار می‌کرد، روی هر سطحی حتی کریستال می‌نوشت و از دمای زیرصفر تا ۳۰۰ درجه‌ سانتیگراد کار می‌کرد.

    روس‌ها راه‌حل ساده‌تری داشتند: آنها از مداد استفاده کردند!”

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سياوش

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      یعنی کامپیوتر نبوده که اینقد خودشون و کشتن؟!؟!؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3937 ديدگاه)

        توی عصری که فضانورد به فضا می فرستادن حتما کامپیوتر بوده! ولی هدف این مطلب ابن بود که چجوری میشه با یه مساله برخورد و اونو حل کرد.خیلی وقتا بی جهت بعضی مسائل رو برای خودمون پیچیده میکنیم.نمونه هاش توی نظرات خودمون توی پدال هم زیاده متاسفانه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Ehsan

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1252 ديدگاه)

      ولی به نظرم آمریکائیها خیلی اختراعشون خفن بوده 😀

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3937 ديدگاه)

        آره خفن بوده ولی کلی وقت و سرمایه گذاشتن تا این مساله رو حل کنن! اینجاست که ذهن خلاق و کلی نگر خودشو نشون میده! داستان و روایت از این دست زیاده ولی خب اینجا سایت خودرویی هستش و اگه زیاد مثال بزنم شاید یعضیا بهم خرده بگیرن! 😉
        ارادت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. سياوش

          ۱۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          شاهین جان من یقین دارم این داستان کذب ١٠٠٪

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. شاهین

          ۱۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3937 ديدگاه)

          سیاوش جان راست و دروغش پای خودشون ولی نفس مطلب یه چیز دیگه اس.
          پیچیده کردن مسائل یه آفت هستش.منظورم این بود.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. Zonda R

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1832 ديدگاه)

      @.F
      دمه داداش شاهین گرم
      عالی بود
      بسیار بسیار باعث خرسندی من شد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3937 ديدگاه)

        خواهش می کنم زوندا جون.خوشحالم که مورد توجهت قرار گرفت.
        راستی داداش آواتارت خیلی قشنگه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. خاوری مزراتی

          ۱۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          آواتار خودت شاهین جون از همه خوشگل تره..چه طرح قشنگی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. شاهین

          ۱۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3937 ديدگاه)

          مخلصم داداش خاوری.خودم خیلی ازش خوشم اومد! شاهینه دیگه!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    4. آرش آمار

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      خودکار امریکایی یا مداد روسی؟ مسئله این است!

      ************************************************

      شـــایــــــــــعــه:

      در جریان رقابت فضایی آمریکا و شوروی در دهه‌ی ۶۰ میلادی، ناسا با یک مشکل بزرگ مواجه شد. خودکارها به دلیل شرایط خلأ و عدم وجود جاذبه در فضا نمی‌نوشتند! ناسا فوراً دست به کار شد و توانست طی یک پروژه‌ی یک و نیم میلیون دلاری خودکاری بسازد که در فضا هم می‌نوشت. شوروی‌ها نیز با همین مشکل دست به گریبان بودند، اما راه حل دیگری برایش انتخاب کردند. آنها از مداد استفاده کردند…

      ************************************************

      ادامه در …

      http://www.gomaneh.com/398/%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D8%9F-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C/

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. VAHID JINPACHI

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (860 ديدگاه)

    مدیر فقط مدیر ایرانخودرو و سایپا!!!!!

    من خیلیییییییییییی قبولشون دارم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجتبی(ساروی )

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اقای اقا وحید یه چیزی بهت بگم درمورد سود اوری .مدیران این دو شرکت توی سود اوری از اقای گون خیلی خفن ترن فقط اون ملحد جهنمی که از حمیم دوزخ خواهد نوشید با ارایه ی خدمات بهتر نگاه به نیاز بازار و براورده نمودن نیاز های مشتری ارایه ی فناوری های جدیدتر و در یک کلام با خلق ماشین های کاربردی با قیمت مناسب و خدمات عالی فروش و سود اوری را بالا می برد
      اما دوستان با ……همهی اون چیزهایی که منم میدونم تو هم میدونی اونا میدونن و….در کل همه میدونیم و کسی نیست کاری بکنه سود اوری رو بالا میبرن .والا لعنت اله علی القومالظالمین و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. VAHID JINPACHI

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (860 ديدگاه)

        خدا به دادمون برسه….

        قول می دم قیمت ها باز هم بالاتر می رن…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. مک میسل

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2711 ديدگاه)

      میلاد دستت درد نکنه.مطلب خوبی بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. mahdi

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    مدیری تیزبین وباانگیزه آلن مولالی هم پستشو واگذار کرد وبازنشسته شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. صفا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ۲۱ هزار نفر رو اخراج کرده بعد خودش به اندازه کل اونها حقوق گرفته !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. زیگما

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    الن مونالی رییس سابق فورد
    همین چند وقت پیش بازنشست شد
    بهترین و قوی ترین روسای خودرو سازی در کل تاریخ، روسای تویوتا در دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ بودن
    بی نظیر بودن
    نواوری های فراوان در ذهنشون بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. PEUGEOT

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    جا داره به این مدیر موفق و لایق تبریک بگم
    همچنین جا داره به دوست بسیار بسیار عزیزم میلاد بابت نویسندگی پدال تبریک بگم
    امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود .

      ممنون پژو جان . امیدوارم که هرکسی در زندگیش موفق باشه . همه به عشق

      ماشینیشون برسن .

      امیدوارم که هرکسی سوار عشقش بشه . عشقشو در خیابان های ایران ببینه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. چ مثل چاپلو.

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (488 ديدگاه)

        من عاشق شدم میلاد.
        کاش دوباره تو خیابون ببینمش تا شماره رو بهش برسونم.
        راسی یه سر به جیمیلت بزن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Ahmad..F12

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        میلاد جان خیلی مطلب خوبی بود ممنون داداش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. Ehsan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    میلاد جان من هم بابت اولین مطلبت در پدال بهت تبریک میگم ، مطلب جالب و نوآورانه ای بود
    من چرا جدیدا اسم نویسنده رو نگاه نمیکنم ، نه واقعا چرا ؟ 😀

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ehsan

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1252 ديدگاه)

      شاید به این دلیل بود که مطلب خیلی برام جالب بود و مستقیم رفتم داخل متن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود .

      ممنونم احسان جان . ولی بهت پیشنهاد میکنم بری مطلب مرسدس بنز ۴۵۰ را هم

      بخوانی .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6544 ديدگاه)

        راستی اولین مطلب نیست .

        غول های ۱۶ سیلندر و سمند دیزل را هم پارسال نوشتم . برو بخون .

        اسماشونو سرچ کن .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Ehsan

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1252 ديدگاه)

        ممنون میلاد جان ، اولین مطلبی که من نظر دادم ، الان فکر کنم که درست شد حتما اون ها رو هم میخونم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. مجتبی(ساروی )

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    راستی ۲۱هزار نفرو اخراج کرد خداییش سامورایی ها رو قلع و قمع کرده.داش میلاد فداییییییییییییییییییی دارییییییییییییییییییی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Saeed

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (478 ديدگاه)

    آقا میلاد دمت گرم
    مارو نگاه چسبیدیم به خارجیا همین آقا میلاد خودمون کلی استعداده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. صادق

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2130 ديدگاه)

    میلاد، خیلی مطلب جذاب و زیبایی بود، خیلی آقایی

    ما هم امثال اینا رو داریم، ولی خب به جاش عدالت نداریم

    “وقتی که ارزش ها عوض میشن، عوضی ها با ارزش میشن”

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. توفیقی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    ممنون میلاد بر خلاف مطللب قبلیت این خیلی خوب بود از حال و هوای عتیقه اومدی بیرون.
    موفق باشی فامیلیتو هم فهمیدیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سعید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (220 ديدگاه)

    با درآمد خوبی که داره وسوسه شدم برم مدیر بشم … کسی مدیر نمی خواد ..!!!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. ارمان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    جالب ترین نکتش ::: ۲۱هزار نفرو اخراج کرد تا جلوی ضرر رو بگیره ! تو ایران بود احتمالا باید ۱۰۰هزار نفر از ایران خودرو اخراج می کرد ، اخرش با ۱۰۰۰ نفر کار می کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود .

    ضمن تشکر از همه ی دوستان .

    ما مدیران خوبی داریم . ولی نا شناخته هستند . بهشون میدان و بها داده نمیشه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. علیرضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    میلاد دمت گرم داداش خیلی مفید بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. مسعود

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اخراج ۲۱ هزار تن از کارگران دقیقا” نشون دهنده چگونگی عملکرد یک مدیر موفق و واقع بینه . متاسفانه در دنیای مادی تمام منابع محدودند و قطعا” مدیری که میتواند با بیرحمی تمام دستور اخراج خیل عظیمی از کارگران را بدهد قطعا” به انتخاب ارزشمندی برای کمپانیهای بزرگ تبدیل میشود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. آرش آمار

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      کارل گوسن در سال های بعد با بهبود وضعیت اقتصادی نیسان
      خیلی از پرسنل اخراجی را به سر کار برگرداند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. زیگما

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3084 ديدگاه)

      متاسفانه بدی دنیای سرمایه داری همین چیزاست مسعود جان
      کمپانی هایی که درگیر بحران میشن مثل رنو، برای اینکه بتونن ادامه بدن و ورشکست نشن مجبور میشن دست به تعدیل نیرو بزن….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. ali

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شخصا اصلا حال نمیکنم نیسان مقداری از سهامش دست رنو هست … نیسان بعد از تویوتا و هوندا سومین شرکت بزرگ خودرو سازی ژاپنه و حیفه تمام شرکتش دست خوده ژاپنی ها نباشه.رنو باید خوشحال باشه و متشکر باشه از کارلوس گون که تو شرایط نامناسب تونست مقداری از سهام نیسان رو تصاحب کنن. اینو میگم چون نیسان واقعا از رنو از همه لحاظ بهتره… نیسان رو بی ام و ژاپنی میدونن…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. امید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    باید درس گرفت از اینجور ادما تا پیشرفت کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. مونا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام، اسم این آقا کارلوس غصن ghosn است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. 4MATIC

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    جالب بود ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا