رنو

نمایشگاه ژنو: انتشار مشخصات کامل آلپاین A110 جدید

آلپاین کمی پس از معرفی رسمی A110 جدید، در نمایشگاه ۲۰۱۷ ژنو مشخصات کامل آن را نیز منتشر کرد.

Apine A110
A110 برلینِته یک کوپه سبک‌وزن پیشرانه وسط فرانسوی است که برای رقابت با امثال پورشه کَیمِن و آلفارومئو ۴C روی کار آمده و قصد دارد بخش اعظم مشتریان این گروه را به سوی خود بکشاند.

Apine A110
پلتفرم و بدنه به‌منظور حصول همزمان وزن کم و سختی و مقاوت هرچه بیشتر، تماماً از جنس آلومینیوم هستند و با پرچ و جوش به هم متصل شده‌اند. نتیجه نهایی هم قابل‌تأمل است؛ وزن نهایی بدون در نظر گرفتن آپشن‌ها، برابر با ۱۰۸۰ کیلوگرم می‌باشد که برای یک کوپه اسپرت عدد خوبی به نظر می‌رسد.

Apine A110

قلب ۱.۸ لیتری توربو A110 توان ۲۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر تحویل می‌دهد که تماماً از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته کلاچ مرطوب DCT (با نسبت دنده‌های اختصاصی این مدل) به چرخ‌های محرک می‌رسند. این کوپه جوان با تکیه بر نسبت قدرت به وزن بسیار خوب ۲۳۱ اسب بخار بر تُن می‌تواند ظرف مدت ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و تا سقف ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) بتازد. از طرفی سه حالت رانندگی مختلف شامل عادی (Normal)، اسپرت (Sport) و پیست (Track) وجود دارد که با انتخاب هریک وضعیت پیشرانه، جعبه‌دنده، آستانه عمل ESC، صدای خروجی از سامانه اگزوز و چینش نمایشگر پشت فرمان تغییر می‌کند.

در بحث آئرودینامیک، با طراحی کاملاً صاف کف خودرو و تعبیه یک دیفوزر فعال درون سپر عقب تلاش شده تا در عین افزایش حداکثری نیروی رو به پایین (Down Force)، مقاومت بدنه در برابر جریان هوا نیز به کم‌ترین حد ممکن برسد. بد نیست بدانید که A110 برلنِته با ضریب درگ ۰.۳۲ به‌عنوان یکی از هواسُرترین خودروها در سگمنت خود شناخته می‌شود.

alpine_32
از دیگر ویژگی‌های این فرانسوی جوان می‌توان موارد زیر را نام برد.
سامانه تعلیق از نوع بازوهای جناغی دوگانه (جلو و عقب)
کالیپرهای ترمز ساخت شرکت برِمبو (Brembo) / مجهز به فناوری فعال‌کننده یکپارچه ترمز پارک که موجب کاهش وزن ۲.۵ کیلوگرمی خودرو شده است (برای نخستین بار در دنیا)
رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شده ساخت شرکت اتو فاش (Otto Fuchs)
صندلی‌های یک‌تکه متعلق به شرکت سابِلت (Sabelt) با وزن تنها ۱۳.۵ کیلوگرم (هرکدام)

تولید رسمی آلپاین A110 اواخر سال جاری میلادی (زمستان ۹۶) در نسخه تولید محدود پرِمیِر (Premiere) و با تیراژ کلی ۱۹۹۵ دستگاه آغاز می‌گردد. طبق اعلام کمپانی، هم‌اکنون تمامی نمونه‌های چپ فرمان فروخته شده و تنها چند دستگاه از مدل‌های راست فرمان برای بازار بریتانیا باقی مانده‌اند. ثبت سفارش بازار ژاپن نیز بزودی انجام خواهد شد.

alpine_02

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من به شخصه پورشه کیمن را به این ترجیح میدم (البته با قضاوت از پشت مانیتور )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. peyman

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه ولی اصلا با چراغ کوچیک جلوش حال نمیکنم. اگه نمیزاشتن بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NOBLE

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اون چراغ های گرد جلوش خیلی باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASA

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    واقعا دیفیوزر رو عالی کار کردن، مثل بعضیا نمای الکی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    مشخصاتش خیلی شبیه آلفا 4c هست. اما به شخصه فکر میکنم کیمن و آلفا برتری دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. h112

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    تا قیمتش مشخص نشده با هیچی قابل مقایسه نیست…شاید 1 دلار باشه شاید 1 میلیون دلار تا اینجا که خیلی خوبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش آمار

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (305 ديدگاه)

      58500 یورو در نسخه های Premier در فرانسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حالا یکی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (79 ديدگاه)

    در نمای جلوی ماشین سعی کردن خشونت یک مار کبری رو طراحی بکنن و اون چراغهای کوچیک واقعاً در این امر نقش زیادی ایفا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ونوم اف ۵

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    من خیلی از طراحیش خوشم میاداز اون بیشتر اون نمونه ی کلاسیک کناریش عالیه رنو افتخار فرانسه در خودروسازی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. soroush

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    از نظر مهندسی و اصالت و زیبایی و طراحی عالیه
    واقعا مهندسای خبره ی رنو فکر همه چیزو کردن و جای هیچ ایرادی باقی نذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا