نمایشگاه ژنو: انتشار مشخصات کامل آلپاین A110 جدید

آلپاین کمی پس از معرفی رسمی A110 جدید، در نمایشگاه 2017 ژنو مشخصات کامل آن را نیز منتشر کرد.

Apine A110
A110 برلینِته یک کوپه سبک‌وزن پیشرانه وسط فرانسوی است که برای رقابت با امثال پورشه کَیمِن و آلفارومئو 4C روی کار آمده و قصد دارد بخش اعظم مشتریان این گروه را به سوی خود بکشاند.

Apine A110
پلتفرم و بدنه به‌منظور حصول همزمان وزن کم و سختی و مقاوت هرچه بیشتر، تماماً از جنس آلومینیوم هستند و با پرچ و جوش به هم متصل شده‌اند. نتیجه نهایی هم قابل‌تأمل است؛ وزن نهایی بدون در نظر گرفتن آپشن‌ها، برابر با 1080 کیلوگرم می‌باشد که برای یک کوپه اسپرت عدد خوبی به نظر می‌رسد.

Apine A110


قلب 1.8 لیتری توربو A110 توان 247 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر تحویل می‌دهد که تماماً از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته کلاچ مرطوب DCT (با نسبت دنده‌های اختصاصی این مدل) به چرخ‌های محرک می‌رسند. این کوپه جوان با تکیه بر نسبت قدرت به وزن بسیار خوب 231 اسب بخار بر تُن می‌تواند ظرف مدت 4.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست یافته و تا سقف 250 کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) بتازد. از طرفی سه حالت رانندگی مختلف شامل عادی (Normal)، اسپرت (Sport) و پیست (Track) وجود دارد که با انتخاب هریک وضعیت پیشرانه، جعبه‌دنده، آستانه عمل ESC، صدای خروجی از سامانه اگزوز و چینش نمایشگر پشت فرمان تغییر می‌کند.


در بحث آئرودینامیک، با طراحی کاملاً صاف کف خودرو و تعبیه یک دیفوزر فعال درون سپر عقب تلاش شده تا در عین افزایش حداکثری نیروی رو به پایین (Down Force)، مقاومت بدنه در برابر جریان هوا نیز به کم‌ترین حد ممکن برسد. بد نیست بدانید که A110 برلنِته با ضریب درگ 0.32 به‌عنوان یکی از هواسُرترین خودروها در سگمنت خود شناخته می‌شود.

alpine_32
از دیگر ویژگی‌های این فرانسوی جوان می‌توان موارد زیر را نام برد.
سامانه تعلیق از نوع بازوهای جناغی دوگانه (جلو و عقب)
کالیپرهای ترمز ساخت شرکت برِمبو (Brembo) / مجهز به فناوری فعال‌کننده یکپارچه ترمز پارک که موجب کاهش وزن 2.5 کیلوگرمی خودرو شده است (برای نخستین بار در دنیا)
رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شده ساخت شرکت اتو فاش (Otto Fuchs)
صندلی‌های یک‌تکه متعلق به شرکت سابِلت (Sabelt) با وزن تنها 13.5 کیلوگرم (هرکدام)


تولید رسمی آلپاین A110 اواخر سال جاری میلادی (زمستان 96) در نسخه تولید محدود پرِمیِر (Premiere) و با تیراژ کلی 1995 دستگاه آغاز می‌گردد. طبق اعلام کمپانی، هم‌اکنون تمامی نمونه‌های چپ فرمان فروخته شده و تنها چند دستگاه از مدل‌های راست فرمان برای بازار بریتانیا باقی مانده‌اند. ثبت سفارش بازار ژاپن نیز بزودی انجام خواهد شد.

alpine_02

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

10 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    من به شخصه پورشه کیمن را به این ترجیح میدم (البته با قضاوت از پشت مانیتور )

    پاسخ
  2. peyman
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه ولی اصلا با چراغ کوچیک جلوش حال نمیکنم. اگه نمیزاشتن بهتر بود

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Fit Demon
    Fit Demon
    سوابق: (607 دیدگاه) ,

    واقعا دیفیوزر رو عالی کار کردن، مثل بعضیا نمای الکی نداره

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (946 دیدگاه) ,

    مشخصاتش خیلی شبیه آلفا 4c هست. اما به شخصه فکر میکنم کیمن و آلفا برتری دارند.

    پاسخ
  5. h112
    سوابق: (393 دیدگاه) ,

    تا قیمتش مشخص نشده با هیچی قابل مقایسه نیست…شاید 1 دلار باشه شاید 1 میلیون دلار تا اینجا که خیلی خوبه…

    پاسخ
    1. آرش آمار
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      58500 یورو در نسخه های Premier در فرانسه

      پاسخ
  6. حالا یکی
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    در نمای جلوی ماشین سعی کردن خشونت یک مار کبری رو طراحی بکنن و اون چراغهای کوچیک واقعاً در این امر نقش زیادی ایفا میکنه

    پاسخ
  7. ونوم اف ۵
    سوابق: (576 دیدگاه) ,

    من خیلی از طراحیش خوشم میاداز اون بیشتر اون نمونه ی کلاسیک کناریش عالیه رنو افتخار فرانسه در خودروسازی هست

    پاسخ
  8. soroush
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    از نظر مهندسی و اصالت و زیبایی و طراحی عالیه
    واقعا مهندسای خبره ی رنو فکر همه چیزو کردن و جای هیچ ایرادی باقی نذاشتن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x