معرفی آلپاین A110S با قدرت بیشتر و ویژگی‌های عملکردی
معرفی آلپاین A110S با قدرت بیشتر و ویژگی‌های عملکردی

معرفی آلپاین A110S با قدرت بیشتر و ویژگی‌های عملکردی

آلپاین نسخهٔ جدیدی از تنها محصول خود را با نام A110S معرفی کرده است. این مدل در بیرون با رینگ‌های 18 اینچی GT Race مشکی‌رنگ که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت پوشیده شده‌اند به همراه نشان‌های مشکی‌رنگ و تزئینات فیبر کربنی، ظاهر خاص و متمایزی به خود گرفته است. علاوه بر این، آپشن‌هایی شامل رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن، رنگ‌های بیرونی مات و سقف فیبر کربنی که 2 کیلوگرم سبک‌تر از سقف معمولی است هم برای این کوپهٔ فرانسوی قابل سفارش هستند. در همین حال، ترمزهای برمبو با دیسک‌های 12.6 اینچی و کالیپرهای نارنجی‌رنگ نیز از پشت رینگ‌ها خودنمایی می‌کنند.

استایل بیرونی منحصربه‌فرد A110S در داخل آن‌هم ادامه پیدا کرده است به‌گونه‌ای که در اینجا صندلی‌های اسپرت Sabelt به همراه تودوزی مشکی‌رنگ با دوخت نارنجی جلب‌توجه می‌کنند. دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این ماشین نیز شامل‌ تریم فیبر کربنی، پدال‌های آلومینیومی، سیستم صوتی Focal و غربیلک فرمان چرمی با نوار مرکزی نارنجی می‌شود.

در سینهٔ این کوپهٔ موتور وسط همچنان همان پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد اما حالا قدرت آن به 292 اسب بخار رسیده که 40 اسب بخار بیشتر از نسخهٔ معمولی است. گشتاور این موتور اما تغییری نداشته و همچنان مثل سابق 320 نیوتن متر است. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. A110S به لطف نیروی بیشتر، ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ معمولی است. این کوپهٔ 1114 کیلوگرمی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت را هم پیدا کرده است.

علاوه بر ارتقاء پیشرانه، سیستم تعلیق A110S نیز از نو تنظیم شده و حالا کمک‌فنرها 50 درصد سفت‌تر و آنتی‌رول بار 100 درصد سفت‌تر از قبل شده است. علاوه بر این، به لطف کمک‌فنرهای جدید، ارتفاع خودرو 4 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. به گفتهٔ مهندس ارشد آلپاین آقای «Jean-Pascal Dauce»، A110S شخصیت بسیار متفاوتی نسبت به A110 دارد زیرا شاسی آن برای خودروی اسپرت بسیار متمرکزی تنظیم شده که پایداری در سرعت‌های بالا و هندلینگ دقیق دو ویژگی مشخص آن هستند.

آلپاین A110S هم‌اکنون قابل خریداری است و قیمت آن در فرانسه از 66,500 یورو آغاز می‌شود اما تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران از اواخر سال جاری شروع خواهد شد. آلپاین می‌گوید این خودرو هنوز هم برای رانندگی‌های روزانه مناسب است.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1859 دیدگاه) ,

    از نزدیک که دیدمش خیلی کوچیک اما دلفریب بود .
    نمیدونم چرا هیچگاه استقبالی اَزَش نشد .

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (482 دیدگاه) ,

      هنوز اول راهشه بزار جا بیافته اون موقع میبینی چه استقبالی ازش بشه .

      پاسخ
  2. یاس ی
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    خداییش قشنگه، آلپاین بعد از مدتها برگشت و پر قدرت هم برگشت.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.